Viljakäärmeen ruokinta...

satsuma

Kuinka paljon teidän viljakäärmeet syövät viikossa? Meidän vauva on vasta 6kk ja vetää ihan kevyesti 5 pinkkiä!!! Ja viikon päästä on taas kauhee nälkä! Oon kuullu et moni syö vaan 1-2 kerralla... :)

17

5394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lizard78

      Meidän viljisvauva on n. kolmen viikon ikäinen ja syö yhden pinkin 5 pvän välein. Enempää ei suostu syömään.

      -Lizard78-

      • Amaterasu20

        Enpä antaisi itse noin usein ruokaa vaikka söisikin..Ajan kanssa tulee kuitenkin tuota mittaa onglemia. Läski käärme ei ole terve eikä kaunis.

        Lizard78, voit kokeilla antaa käärmeelle 2 pinkkiä kerralla ( ei sekään pakollista )
        Pinkkien koko jota poikasesi syö on kuitenkin niin reipas?


      • satsuma
        Amaterasu20 kirjoitti:

        Enpä antaisi itse noin usein ruokaa vaikka söisikin..Ajan kanssa tulee kuitenkin tuota mittaa onglemia. Läski käärme ei ole terve eikä kaunis.

        Lizard78, voit kokeilla antaa käärmeelle 2 pinkkiä kerralla ( ei sekään pakollista )
        Pinkkien koko jota poikasesi syö on kuitenkin niin reipas?

        Munkin mielestä toi viis on liikaa mut eläinliikkeessä sanottiin ettei se haittaa vaikka syökin niin paljon. Kun siirrytään seuraavaan kokoon niin mikä hiiri määrä olis hyvä? Mä en jaksa enää lukea noita kirjoja/ nettiä kun joka paikassa on eri ohjeet.


      • jabba_
        satsuma kirjoitti:

        Munkin mielestä toi viis on liikaa mut eläinliikkeessä sanottiin ettei se haittaa vaikka syökin niin paljon. Kun siirrytään seuraavaan kokoon niin mikä hiiri määrä olis hyvä? Mä en jaksa enää lukea noita kirjoja/ nettiä kun joka paikassa on eri ohjeet.

        siis voiko viljakäärmeelle antaa enemmän ku yhen hiiren kerrallaan?? mul on yli yhen vuoden ikänen viljakäärme ja annan sille aina yhen pinkin.mulle sanotiin et nille voi tulla suolen tukos jos antaa enemmän ku yhen viikos... oon nyt vähän sekasin siis voiko antaa enenmän ku yhen kerrallaan???? vastatkaa oliis .


      • 2+5
        jabba_ kirjoitti:

        siis voiko viljakäärmeelle antaa enemmän ku yhen hiiren kerrallaan?? mul on yli yhen vuoden ikänen viljakäärme ja annan sille aina yhen pinkin.mulle sanotiin et nille voi tulla suolen tukos jos antaa enemmän ku yhen viikos... oon nyt vähän sekasin siis voiko antaa enenmän ku yhen kerrallaan???? vastatkaa oliis .

        No huuhhuh 1 pinkki vuoden ikäiselle viljikselle?!Ootko sekasin tai jotain???


    • pikku-matonen

      Voit antaa jo isompaa ruokaa käärmeellesi. Niin ei ole koko ajan nälkäinen.

      • pikku-matonen

        Niin ja ruuan tulisi olla käärmeen paksuimman kohdan paksuinen noin suunnilleen. Antaisin itse kuitenkin seuraavaa kokoa jota sinulla on mahdollista saada ja yhden noin alkuunsa. Syöttäisin viikon välein ja jos välillä on kovin nälkäisen oloinen niin lisäisin ruuan määrää ja kokoa mutta en ruokinta kertoja. Eli kun syö kolme hiirtä kerralla niin vaihtaisin sillon aina isompaan. Itse antaisin syödä niin paljon kun syö jos terraariossa on tilaa liikkua (niinkun aina pitäisi olla). Syksy ja talvi kun tulee niin todennäköisesti ruokakin maistuu hiukan huonommin.


      • satsuma
        pikku-matonen kirjoitti:

        Niin ja ruuan tulisi olla käärmeen paksuimman kohdan paksuinen noin suunnilleen. Antaisin itse kuitenkin seuraavaa kokoa jota sinulla on mahdollista saada ja yhden noin alkuunsa. Syöttäisin viikon välein ja jos välillä on kovin nälkäisen oloinen niin lisäisin ruuan määrää ja kokoa mutta en ruokinta kertoja. Eli kun syö kolme hiirtä kerralla niin vaihtaisin sillon aina isompaan. Itse antaisin syödä niin paljon kun syö jos terraariossa on tilaa liikkua (niinkun aina pitäisi olla). Syksy ja talvi kun tulee niin todennäköisesti ruokakin maistuu hiukan huonommin.

        Niin oon ajatellutkin, että tarvis ostaa jo seuraavaa "hiirikokoa". En haluu et siitä tulee mikään punkero :) Mut onneks se kuitenkin syö eikä oo ollu ongelmia syönnin kanssa... Kai tää tästä alkaa pikkuhiljaa luonnistumaan!


      • jekku_battery
        satsuma kirjoitti:

        Niin oon ajatellutkin, että tarvis ostaa jo seuraavaa "hiirikokoa". En haluu et siitä tulee mikään punkero :) Mut onneks se kuitenkin syö eikä oo ollu ongelmia syönnin kanssa... Kai tää tästä alkaa pikkuhiljaa luonnistumaan!

        nyt on ihmiset heittänyt omaansa. 5 pinkkiä viikossa on LIIKAA.
        ruokinta riippuu viljiksen koosta mutta tässä nyt pääpiirteittäin, paljoa ei kyllä poikkea yksilöittäinkään.
        3-4 kk ikään asti riittää pinkki 3-4päivän välein.
        4-5 kk ikäisenä 2pinkkiä 6pvä:n välein.
        5-7 kk 1 fuzzy 4-6 päivän välein
        siitä eteenpäin siirrytään tasaisesti, 2 fuzzyä, sitten isompia jne.
        kaikkein parhaat ohjeet löytyy http://www.matelijat.info
        tai
        http://www.herppi.net
        siellä on erikseen viljiksen ruokintaa koskevat keskustelufoorumit ym!
        Käärmeelle ei ole terveellistä syödä liikaa, mutta ei myöskään liian vähän. tarvittaessa voi minuunkin ottaa yhteyttä s-postilla [email protected] tai [email protected]

        kiitän ja kuittaan :)


    • SnakeFani

      Moi mulla on sellanen kolme vuotta vanha viljakäärme ja mä syötän sitä kuukausden välein... Onkohan se vähän liian kauan? En nimittäin tiiä kuinka usein koska oon 12w tyttö... No entiset omistajat sano että sitä pitää ruokkia kuukauden välein... onkohan se ok? Ne entiset omistajat ei nimittäin oikein huolehtinu siitä, mut nyt mun käärmeel on hyvä koti. Ottakaa kantaa!

      • ...

        2-3vkon välein olis hyvä antaa, riippuu tietenkin käärmeestä miten syö jne..Kuinka suuria hiiriä syötät? kolmivuotias on aika iso mötkäle jo ja syö aikas kookkaita hiirulaisia...


      • ..että käärmettä syötetään liikaa, kuin liian vähän. Käärmeelle olisi kuitenkin parempi syödä liian vähän, kuin olla pulska.
        Mun samanikänen, pikkasen punkero viljis syö nykyään 3 vko:n välein yhden aikuisen hiiren.
        Minkä kokoista ruokaa käärmeesi on saanut? Melkein voisi olla parempi, että antaisit hieman pienempää hiirtä ja hieman useammin. Esim. juuri tuo 2 viikon väli voisi olla hyvä, jos käärmeesi on normaalipainoinen.

        Kommentoin vielä noihin vanhempiin viesteihinkin!
        Taitaa nyt olla ihmisillä menneet puurot ja vellit sekaisin?! Jos 6-12 kuukautiselle viljikselle oikeasti syötetään vielä hiiren/rotan PINKKEJÄ, niin jossain on pahasti vikaa! Pinkillä tarkoitetaan karvatonta rotan tai hiiren poikasta, muut koko-nimitykset olikin jo lueteltu tuossa ylempänä!


      • VILJISHULLU
        Plussa-pallero kirjoitti:

        ..että käärmettä syötetään liikaa, kuin liian vähän. Käärmeelle olisi kuitenkin parempi syödä liian vähän, kuin olla pulska.
        Mun samanikänen, pikkasen punkero viljis syö nykyään 3 vko:n välein yhden aikuisen hiiren.
        Minkä kokoista ruokaa käärmeesi on saanut? Melkein voisi olla parempi, että antaisit hieman pienempää hiirtä ja hieman useammin. Esim. juuri tuo 2 viikon väli voisi olla hyvä, jos käärmeesi on normaalipainoinen.

        Kommentoin vielä noihin vanhempiin viesteihinkin!
        Taitaa nyt olla ihmisillä menneet puurot ja vellit sekaisin?! Jos 6-12 kuukautiselle viljikselle oikeasti syötetään vielä hiiren/rotan PINKKEJÄ, niin jossain on pahasti vikaa! Pinkillä tarkoitetaan karvatonta rotan tai hiiren poikasta, muut koko-nimitykset olikin jo lueteltu tuossa ylempänä!

        MÄ HALUISIN OMAN VILJIKSEN,MUT SE SAIS OLLA MIELUITEN KÄSIKESY,POIKANEN/NUORI JA SELLAI RUSKEEN SÄVYNEN.OISKO KELLÄÄ MYYTÄVÄNÄ????OSTAISIN ALLE KAHDELLA SADALLA.MIELUITEN TYTTÖ,MUT VOI OLLA POIKAKIN!!


      • VILJISHULLU kirjoitti:

        MÄ HALUISIN OMAN VILJIKSEN,MUT SE SAIS OLLA MIELUITEN KÄSIKESY,POIKANEN/NUORI JA SELLAI RUSKEEN SÄVYNEN.OISKO KELLÄÄ MYYTÄVÄNÄ????OSTAISIN ALLE KAHDELLA SADALLA.MIELUITEN TYTTÖ,MUT VOI OLLA POIKAKIN!!

        Mulla ois 2007 syntynyt caramel striped koiras (eli aikuinen, mutta vastaavasti myöskin rauhallisempi käsitellä, ku monet nuoremmat), jonka voin myydä kotiin, jossa ainakin perusjutut selvillä. Esim. millanen terra sulla ois? Ja oot ilmeisesti itse alle 18 vee, onko vanhemmat mukana jutussa?


    • gazella_

      ei sille käärmeelle pidä syöttä nii paljoo ku se jaksaa syyä! käärmehän syö vaikak kui monta hiirtä jos silel vaa antaa niitä. käärme on lihava jos ennen hännänpäätä on sellane pompula et se yhtäkkiä vaa lähtee kapenee eikä kapene tasaisesti.

    • D4nzQ_

      Omilleni vippaan 1 suuren pinkin ja ovat n. 7kk pieniä otuksia. En anna enempää koska 1 riittää todella hyvin ja säästää samalla rahaa. Käärme lihoo myöskin sillä menolla...

    • Anonyymi

      hei minä olisin ostamassa vilja käärmettä mutta en löydä yhtään että mistä voin ostaa ruokaa esim hiiriä ja jyrsiöitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe