Kuinka kauan autokoulu noin keskimäärin kestää? Itse olen puolen vuoden päästä 18-vuotta ja korttia tekisi heti mieli. Eli siis milloin autokouluun?
Kuinka kauan koulu kestää?
5
1328
Vastaukset
- heti voit
Voit aloittaa koulun juuri puoli vuotta ennen kuin täytät 18. Kortin saat kuitenkin vasta vaadittavan iän täytettyäsi. En suosittele kuitenkaan menemään kovin aikaisin, koska tunteja ei kuitenkin niin hirveästi ole.
- neiti kuu
itse alotin elokuussa ja lokakuussa on synttärit. Nyt olen käynyt kaikki teoriat ja ajoja takana viisi. Ajotunteja en yhdelle viikolle yleensä saa kahta enempää, mutta se on ihan hyvä, niin jää niitä sitten lahemmäs inssiä, kirjallisiin kun en siis ennen lokakuuta pääse.
Mutta riippuu paljon siitä, että miten tiukka aikataulu sulla on. Siinä autokoulussa,jossa olen, pystyy teoriat käymään kuukaudessa, mutta ajotunteja saa ehkä n. yhden viikossa(suosittu autokoulu, paljon oppilaita), eli siksi varasin pari kuukautta aikaa ennnen synttäreitä,koska itsekin korttia halajan heti kun se on mahdollista. Minimiaika on 30 vrk. aloituspäivästä. Se on laki. Kun täytät 18-v, niin laske siitä tasan puoli vuotta taaksepäin. Saat päivämäärän, jolloin voit aloittaa koulun käynnin.
Tosin en suosittele menemään heti, koska silloin esim. teoriatuntien oppi kerkee jo unohtua kun meet teoriakokeeseen. Ja ajotunnit on niin harvakseltaan, että niidenkin oppi saattaa unohtua. Toki niitä voi jättää "loppuhuikentumaksi" ennen ajokoetta.
Tai sit suosittelen jos esim. jollain koululla on joku tarjouskampanja meneillään. Silloin voit säästää jopa 200€.
Yksi esimerkki: Paikkakunnallani on kouluja noin 10. Tällä hetkellä riehuu sellainen hintasota, että jos kahden viikon sisällä ILMOITTAUTUU johonkin ko."sodan" kouluun, niin hinta on jopa 200 pienempi.
Ilmoittautuminen ei koskaan ole sitova, mutta kun aloitat koulun ja käyt eka teoriat, niin sen jälkeen koulu voi jo laskuttaa sinua.
Älä hätäile sen kortin kanssa. Hätäilemällä ei tuu kun kusipäitä lapsia.
Olet tullut jo yli 17-vuotta toimeen ilman korttia, joten eiköhän se puoli vuotta mene....
Se mitä kannattais tehdä on, että ala lukea alan sääntöjä, valmistautua kirjallisiin kokeisiin vaikka os: AKE.FI.
Katsele liikennettä siten kuin itse ajaisit, kysele kavereiltasi eri autokouluista eli vertaile minne kannattaa mennä yms.
Malttia. Ymmärrän kyllä hinkusi päästä itse ratin taakse laillisesti, koska itselläni oli sama mielipide.
Liikenne vaatii rauhallisuutta,ja ennenkaikkea myös OMAN TILASI HALLINTAA!!!, joka on kuljettajan korkein taso ehkäistä onnettomuudet ja vaaratilanteet.
Et sillai...- Autokouluun
En minä nyt itsekään ihan vielä sitä koulua ajatellut aloittaa. Oman kortin haluaisin, koska harrastan kilpaurheilua ja treenit ovat luonnollisesti iltaisin. Julkisilla voi treeneihin mennä yhteen suuntaan jopa tunti, kun autolla se onnistuu 20-minuutissa. Tämän lisäksi lukio pukkaa päälle, kun ensimmäisenä vuotena ei viitsinyt käydä erityisen paljoa kursseja (tyhmää, tiedän). Näistä syistä johtuen en voi ottaa hirveän tiukkaa aikataulua autokouluun.
Voisiko 3-4kk ennen 18v. synttäreitä olla asiallinen koulun aloittamisaika jos haluaa käydä autokoulun hieman löysemmällä aikataululla?- asiasta nytten
Mun mielestä nytten alkaa kuulostamaan jo paremmalle kun se että aloittaisi 6kk aikaisemmin. Omasta mielestä on niin, että jos autokouluun menee ennenkuin täyttää 18, niin ehkä noin 2kk on ihan hyvä aika aloittaa se, riippuu ihan siitä että mitenkä sulla on ne teoriatunnit. Itsellä ne teoriat oli käyty kuukaudessa, ja teoriatuntien ja teoriakokeen välille ei kannattaisi ehkä hirveästi jättää sitä tyhjää rakoa, koska se oppi voi sitten jo unohtua (kuten TEERISS sanoi). Teoriakokeeseen pääsee aikaisintaan sinä päivänä kun täyttää 18.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097