USKO ja usko

Muukalainen.

Täällä on paljon puhuttu uskosta: Mitä se on?

Ensinnäkään totena pitävä usko, esim. uskoo, että Jumala on olemassa, ei pelasta ketään.

Uskovathan pahat hengetkin, että Jeesus on lunastaja, mutta ei se heitä pelasta.

Annan pallon nyt teille toisille, toivottavasti saadaan hyvä ja rakentava keskustelu aiheesta:

Mitä on aito, pelastava usko?

16

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene lestadiolaisten luokse

      Siellä saat kuulla sanoman aidosta ja pelastavasta
      uskosta, eikä sinun tarvitse
      kuin vain kätesi nostat, niin saat kuulla olevasi aito jumalanlapsi.

      • Muukalainen.

        Ja he ottavat valheen toinen toisensa huulilta..


      • issesstäskös

        Taidat olla itse sieltä lest.palstalta karannut?
        Jos ei sulla ole muuta tekemistä kuin haukkuminen niin mene niiden muiden koirien joukkoon.


    • vastaukseni.

      Mielestäni pelastava usko on uskomista Jeesuksen pelastustyöhön ja siihen, että tekee sen, minkä sydämestään hyväksi tuntee. Tärkeintä on rakastaa Jumalaa, lähimmäistään ja olla tuomitsematta.

      Itse en tämän parempaa tai viisaampaa ohjetta ole löytänyt.

      Enempää en tästä jatka, enkä myöskään tahtoisi nähdä täällä riitelyä, josta tulee yleinen naurunaihe!

      • Muukalainen.

        Ymmärrän tarkoituksesi, mutta mutta..

        Ihminen sydämessään voi myös tuntea paljon pahaa,
        pitääkö silloinkin tehdä niinkuin tuntee sydämessään?

        Jeesushan vertasi sydäntä maljaan, joka voi olla täynnä hyvää taikka pahaa, huomaa; ei molempia sekaisin!

        Onko se oikeaa rakkautta, jos näkee toisen menevän heikoille jäille, eikä varoita häntä?

        Tästä tuomitsemisesta:
        Jos et varoita Jumalatonta, niin hänen veri otetaan sinun kädestäsi...Ja tämä on suoraan Raamatusta.

        Kiitokset vastauksestasi, mutta vielä kuitenkin jäin kaipaamaan miten saadaan pelastava usko?


      • tee parannus ja
        Muukalainen. kirjoitti:

        Ymmärrän tarkoituksesi, mutta mutta..

        Ihminen sydämessään voi myös tuntea paljon pahaa,
        pitääkö silloinkin tehdä niinkuin tuntee sydämessään?

        Jeesushan vertasi sydäntä maljaan, joka voi olla täynnä hyvää taikka pahaa, huomaa; ei molempia sekaisin!

        Onko se oikeaa rakkautta, jos näkee toisen menevän heikoille jäille, eikä varoita häntä?

        Tästä tuomitsemisesta:
        Jos et varoita Jumalatonta, niin hänen veri otetaan sinun kädestäsi...Ja tämä on suoraan Raamatusta.

        Kiitokset vastauksestasi, mutta vielä kuitenkin jäin kaipaamaan miten saadaan pelastava usko?

        usko evankeliumi. Luovut siis siitä mikä on Jumalan tahdon vastaista, niin pitkälle kuin se on mahdollista, pyydät voimaa elää hänen tahtonsa mukaisesti (siitä on infoa Raamatussa), saat mokasi anteeksi ja sitten Jeesus tulee auttamaan, pistämään elämääsi vähitellen kuntoon. Simple as that.


    • Kristus MEISSÄ, pelastuksen toivo!

      • on Jumalan antama usko, joka saadaan vain
        käymällä ahtaasta portista sisälle, jossa ihminen
        saa kohdata Herran Jeesuksen jolloin Jeesus saa
        sydämen todella puhdistaa kaikesta syntisaastasta
        kaikesta ihmisen omasta ja vapauttaa näin ihminen
        synnin ja saatanan vallasta palvelemaan todella
        Jumalaa.

        Näin ihminen pääsee synnin ja saatanan orjuudesta
        Jeesuksen antamaan todelliseen vapauteen,
        Jumalan "orjaksi".

        Se kun sanotaan kukaan ihminen ei tule autuaaksi
        omalla uskolla niin on totta.

        Ainoastaan Jumalan antama usko Jeesuksessa
        pelastaa.


      • pekka.
        ArmiK kirjoitti:

        on Jumalan antama usko, joka saadaan vain
        käymällä ahtaasta portista sisälle, jossa ihminen
        saa kohdata Herran Jeesuksen jolloin Jeesus saa
        sydämen todella puhdistaa kaikesta syntisaastasta
        kaikesta ihmisen omasta ja vapauttaa näin ihminen
        synnin ja saatanan vallasta palvelemaan todella
        Jumalaa.

        Näin ihminen pääsee synnin ja saatanan orjuudesta
        Jeesuksen antamaan todelliseen vapauteen,
        Jumalan "orjaksi".

        Se kun sanotaan kukaan ihminen ei tule autuaaksi
        omalla uskolla niin on totta.

        Ainoastaan Jumalan antama usko Jeesuksessa
        pelastaa.

        Kuin pilli ja pulla töpöhännässä, muuten mitä monni...


      • pekka. kirjoitti:

        Kuin pilli ja pulla töpöhännässä, muuten mitä monni...

        mutta miksi???


      • hännätönkö
        ArmiK kirjoitti:

        mutta miksi???

        Näin tyhjänpäiväinen elämä täytetään merkityksellä, kuten monni sanoisi.


      • hännätönkö kirjoitti:

        Näin tyhjänpäiväinen elämä täytetään merkityksellä, kuten monni sanoisi.

        kukaan muu ei sinun tyhjää elämääsi voi täydeksi
        tehdä kuin Herra Jeesus.


    • Pahinta lakia, mitä ihmiselle voidaan saarnata, eikä ole Jumalasta varmasti, on että: usko, usko ,usko jo, usko nyt, USKO , USKO JO HYVÄ IHMINEN!!!!!

      Kyllä Taivaallinen Isä tietää, että me itse emme itsestämme voi mitään uskoa tai tehdä.

      Ja vain synniksi tulee hänen edessään oma usko, kuinka vahva sitten lieneekin - aina pahempi!

      • kiihtynny

        taidan tuossa olla paljolti kanssasi yhtäkin mieltäkin;-?)


    • Naomi

      Jumalan tahdon täyttäminen. Entisen luontonsa hylkääminen ahtaassa portissa, kun kohtaa Jeesuksen Vapahtajanaan ja saa pukea uuden luomuksen yllensä.

      Elämällä elämää Jumalalle.

    • Muukalainen.

      Jeesus sanoi; kukaan ei tule minun luokseni, ellei minun taivaallinen Isäni häntä vedä.

      Tärkeää on huomata, ihminen ei voi itse päättää uskoon tulonsa ajankohtaa, ei häävieraskaan päätä siitä milloin häät vietetään.

      Joka tulee häihin ilman kutsua, on kuokkavieras, joka heitetään ulos.

      Miten taivaallinen isämme vetää meitä puoleensa?

      Hän antaa jokaiselle etsikko ajan, Hän kutsuu jokaista kahdesti, jopa kolmesti.

      Taivaallinen Isämme lähettää meille Rakkauden Totuuteen, koska Herra vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen, niin Rakkaus Totuuteenkin on vastaan otettava häneltä.

      Tässä vaiheessa ei tule suinkaan mikään taivaallinen riemu, vaan sydäntä raastava suru;
      Minä yksin olen syyllinen vapahtajan haavoihin!

      Mutta tämä murhe on Herran mieleistä murhetta,joka johtaa Herran armahduksen pyytämiseen.

      Tässä vaiheessa ei pidä mennä kenenkään käsien alle, vaan kaihtaa kaikkia "siunaajia".

      Jokaisen on käytävä oma ahtaanportin taistelunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe