Arvostetut asuinalueet Turussa?

Milli2

Olen hiljattain muuttanut Turkuun ja minua kiinnostaisi tietää, mitkä asuinalueet ovat ns. arvostettuja asuinalueita. Onko täällä esim. samanlaista asuinalue jaottelua kuin Helsingissä - eli idästä tulee paskasakki ja keskusta sekä Espoon tietyt alueet ovat kovassa kurssissa. Asun itse tällä hetkellä Räntämäessä Halisen lähellä...

Vain asiallisia vastauksia kiitos...

46

12776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet itse täysin sitä itseään

Vai asut halisissa. Olet siis tätä "paskasakkia" itsekkin. Itseppä aloit luokittelemaan ja sinun luokitustesi mukaan Halinen voidaan laskea alueeksi jossa asuu vain paskasakkia. Olet siis täyttä paskaaa. Ja mikä sinä olet arvioimaan että mikä on asiallinen vastaus ja mikä ei?

• Milli2

Niin siis tarkoitukseni ei ollut tehdä mitään luokitteluita. Olen itse asunut ikäni Itä-Helsingissä, jossa niin sanottu "paskasakki" monien kermaperseiden mielestä tulee - ei siis minun mielestäni. Inhoan itse luokitteluita ja haluaisinkin siksi tietää, harrastetaanko Turussa samanlaista luokittelua?

Itse kuulin Turusta ja turkulaisista jos jonkinlaisia kommentteja, mutta onpahan täytynyt todeta nekin aivan tuulesta temmatuiksi. Turku on hieno kaupunki ja voipi olla, että tykästymme niin kovasti, että jäämme tänne loppuelämäksi - mene ja tiedä.

Asiallisilla viesteillä tarkoitin vain sitä, että olen oikeasti kiinnostunut uudesta asuinpaikastani...ja herjauksien sijasta haluaisin kuulla ihmisten mietteitä.

• heh heh
        Milli2 kirjoitti:

Niin siis tarkoitukseni ei ollut tehdä mitään luokitteluita. Olen itse asunut ikäni Itä-Helsingissä, jossa niin sanottu "paskasakki" monien kermaperseiden mielestä tulee - ei siis minun mielestäni. Inhoan itse luokitteluita ja haluaisinkin siksi tietää, harrastetaanko Turussa samanlaista luokittelua?

Itse kuulin Turusta ja turkulaisista jos jonkinlaisia kommentteja, mutta onpahan täytynyt todeta nekin aivan tuulesta temmatuiksi. Turku on hieno kaupunki ja voipi olla, että tykästymme niin kovasti, että jäämme tänne loppuelämäksi - mene ja tiedä.

Asiallisilla viesteillä tarkoitin vain sitä, että olen oikeasti kiinnostunut uudesta asuinpaikastani...ja herjauksien sijasta haluaisin kuulla ihmisten mietteitä.

Inhoat luokittelua ja puhut itse pasakista ja kermaperseistä... Taidat olla melkoinen kaksinaismoralisti.

Nykyisen asuin alueesi status on joksenkin sama kuin entisen asuinpaikkasi.

• Milli2
        heh heh kirjoitti:

Inhoat luokittelua ja puhut itse pasakista ja kermaperseistä... Taidat olla melkoinen kaksinaismoralisti.

Nykyisen asuin alueesi status on joksenkin sama kuin entisen asuinpaikkasi.

Arvasinkin, että joku tarttuu sanavalintoihini. Olen vain koko ikäni saanut kulkea Itä-Helsinki leima otsassani ja saanut selitellä asuinpaikkani hyviä ja huonoja puolia. Itä-Helsingissäkin on kauniita, arvostettuja ja viihtyisiä asuinalueta, joista monillakaan ei ole tietoa. Kuten Marjaniemi, Kulosaari ja Aurinkolahti jne. Betonilähiöissä asumisessa on lapsiperheillekin puolensa, kuten se, että pihapiirissä löytyy kavereita jne. Itse havaitsin kuitenkin sen, että meidän elämäntyyli sopii paremmin rivari-paritalo ja omakotitalo akselille. Nautimme omasta rauhasta ja koirankin takia on hyvä saada pientä pihaa. Jokainen tekee valintansa omien tarpeidensa mukaa

• Milli2
        Milli2 kirjoitti:

Arvasinkin, että joku tarttuu sanavalintoihini. Olen vain koko ikäni saanut kulkea Itä-Helsinki leima otsassani ja saanut selitellä asuinpaikkani hyviä ja huonoja puolia. Itä-Helsingissäkin on kauniita, arvostettuja ja viihtyisiä asuinalueta, joista monillakaan ei ole tietoa. Kuten Marjaniemi, Kulosaari ja Aurinkolahti jne. Betonilähiöissä asumisessa on lapsiperheillekin puolensa, kuten se, että pihapiirissä löytyy kavereita jne. Itse havaitsin kuitenkin sen, että meidän elämäntyyli sopii paremmin rivari-paritalo ja omakotitalo akselille. Nautimme omasta rauhasta ja koirankin takia on hyvä saada pientä pihaa. Jokainen tekee valintansa omien tarpeidensa mukaa

Hätäisesti näköjään pistin viestin menemään...viestistäni tosiaan saattoi saada sellaisen mielikuvan, että itsekin luokittelen ihmisiä - ja ikävä kyllä, siihen taitaa sortua itse kukin jollain tasolla. En ole kuitenkaan itse koskaan arvostellut esim. ystäviäni, jotka haluavat perustaa perhettä Helsingin keskustan betonibunkkereihin. Keskustassa asumisessakin on puolensa, esim. se, että jos työskentelee keskustassa ovat työmatkat lyhyet jne. - tätä kautta ei mene aikaa työmatkoihin ja säästyy kallisarvoista aikaa.

Mutta me kaikki olemme erilaisia omine mielipiteinemme - sehän meistä tekeekin kaikista niin ainutlaatuisia! Tämä aihe on ns. kuuma peruna, jokaine puolustaa omia valintojaan ja asuinpaikkakuntavalintojaan. Näinhän sen kuuluukin mennä.

• DF123
        Milli2 kirjoitti:

Turha näistä ketkä tulevat tänne pätemään on välittää. Vastaisin mielelläni kysymykseesi, mutta itsekin muutin vasta 4kk sitten Turkuun joten vaikea sanoa. Asun Varissuolla vaikka tätä haukutaan jokaisessa reiässä ja itse ainakin olen hyvin viihtynyt. Rauhallinen alue, hyvät julkiset liikenneyhteydet ja palvelut lähellä

• musti

Suosittelen Laustetta ja Varissuota. Luonnonläheisiä puistokaupunginosia, joissa kansainvälinen, rento ja urbaani ilmapiiri.

• viivi.vapaa

Portsa (Port Arthur) on valittu 12 finalistin joukkoon valtakunnallisessa Paras asuinalue kilpailussa. Kilpailu ratkeaa joulukuun alussa. Portsa on arvostettu ja suhteellisen hinnakas alue, mutta sijainti onkin kilometrin kauppatorilta.

• varissuolainen

Hieman pistää mietityttämään nuo kommentit varissuosta. Olen asunut täällä useamman vuoden nyt ja aiemminkin jo, kierrettyäni tässä välillä paraisten, kaarinan ja haritun kautta...palasin tänne ilomielin. Täällä on kaikki palvelut lähellä, kaupat (k ja s) halpis tavarataloja= vapaa valinta, tarjouspörssi tai jotain sinne päin. On apteekki, kela, pankit, terveysasema, kirjasto, jne. mitä puuttuu ja alkokin on tossa parin kilsan päässä ketä sitä sitten kaipaakin. Turun parhaat bussiyhteydet kulkee talvisin 10 min. välein ja kesäsinkin 15 min. välein. Täällä uskaltaa yksin kulkea yö aikaankin mitä ei kyllä voi tehdä esim, turun keskustassa. Varissuo on yksi turun parhaimpia asuinalueita kunhan ottaa kaiken huomioon ja lisäksi asunnot ovat VIELÄ suht koht edullisia mutta ei kauan.

• jep jep
        varissuolainen kirjoitti:

Hieman pistää mietityttämään nuo kommentit varissuosta. Olen asunut täällä useamman vuoden nyt ja aiemminkin jo, kierrettyäni tässä välillä paraisten, kaarinan ja haritun kautta...palasin tänne ilomielin. Täällä on kaikki palvelut lähellä, kaupat (k ja s) halpis tavarataloja= vapaa valinta, tarjouspörssi tai jotain sinne päin. On apteekki, kela, pankit, terveysasema, kirjasto, jne. mitä puuttuu ja alkokin on tossa parin kilsan päässä ketä sitä sitten kaipaakin. Turun parhaat bussiyhteydet kulkee talvisin 10 min. välein ja kesäsinkin 15 min. välein. Täällä uskaltaa yksin kulkea yö aikaankin mitä ei kyllä voi tehdä esim, turun keskustassa. Varissuo on yksi turun parhaimpia asuinalueita kunhan ottaa kaiken huomioon ja lisäksi asunnot ovat VIELÄ suht koht edullisia mutta ei kauan.

Monet ennen levottomat alueet on hyviä paikkoja asua, eikä vanha maine vastaa todellisuutta.

Jotku arvostaa Hirvensaloa, vaikka se on ilkivalta tilastojen kärjessä ja levottomuus tulee lisääntymään vielä vuosikymmenen ajan.

• santra
        jep jep kirjoitti:

Monet ennen levottomat alueet on hyviä paikkoja asua, eikä vanha maine vastaa todellisuutta.

Jotku arvostaa Hirvensaloa, vaikka se on ilkivalta tilastojen kärjessä ja levottomuus tulee lisääntymään vielä vuosikymmenen ajan.

Asutko Hirvensalossa kun tiedät muka niin hyvin että siellä ilkivalta lisääntyy??? Olen asunut 10 vuotta Hirvensalossa ensin Moikoisissa ja nyt Kukolassa, enkä ole kohdannut minkäänläista ilkivaltaa. On totta, että meilläkin eräät alueet, joihin on sijoitettu vuokrataloja (valitettavasti) ovat levottomampia kuin muut, mutta ei se vielä vedä vertoja kuitenkaan esim.keskustan alueen ilkivallalle. Kaikki on suhteellista ja minusta tuntuu, että nyt alkanut Hirvensalon mollaus on vain kateellisten panettelua. Minulla on useasti auton ovet ja kotiovikin auki koko yön, tosin vahingossa, mutta eipä ole kukaan tullut sisään. Itse koen asuvani ihan maalla kun kuulen naapurin kukon kiekuvan aamuisin ja näen ratsastajien kulkevan tietämme pitkin ja silti olen kivenheiton päässä palveluista.Suhteellista on myös aamu ruuhkat joista paljon puhutaan jos vähän pystyy jaksottamaan töihin lähtöään, niin ei joudu ruuhkaan ja tuo ruuhka-aikaan kulkeva liikennekin kyllä kulkee verrattuna Hesan ruuhkiin. Näin pientä palautetta vain sinulle Jep Jep!

• jep jep
        santra kirjoitti:

Asutko Hirvensalossa kun tiedät muka niin hyvin että siellä ilkivalta lisääntyy??? Olen asunut 10 vuotta Hirvensalossa ensin Moikoisissa ja nyt Kukolassa, enkä ole kohdannut minkäänläista ilkivaltaa. On totta, että meilläkin eräät alueet, joihin on sijoitettu vuokrataloja (valitettavasti) ovat levottomampia kuin muut, mutta ei se vielä vedä vertoja kuitenkaan esim.keskustan alueen ilkivallalle. Kaikki on suhteellista ja minusta tuntuu, että nyt alkanut Hirvensalon mollaus on vain kateellisten panettelua. Minulla on useasti auton ovet ja kotiovikin auki koko yön, tosin vahingossa, mutta eipä ole kukaan tullut sisään. Itse koen asuvani ihan maalla kun kuulen naapurin kukon kiekuvan aamuisin ja näen ratsastajien kulkevan tietämme pitkin ja silti olen kivenheiton päässä palveluista.Suhteellista on myös aamu ruuhkat joista paljon puhutaan jos vähän pystyy jaksottamaan töihin lähtöään, niin ei joudu ruuhkaan ja tuo ruuhka-aikaan kulkeva liikennekin kyllä kulkee verrattuna Hesan ruuhkiin. Näin pientä palautetta vain sinulle Jep Jep!

En asu Hirvensalossa, mielipiteeni perustuu raa'asti tilastoihin, joita poliisi julkaisee ja muutamiin tuttaviin alueella.

eillä on ovet auksi kaiken päivää ja viikoittain unohtuu auki yöksi, kuten myös autoissa, eikä mitään ole tapahtunut. Onko kyse hyvästä tuurista, vai siitä että täällä ei liiku epämääräistä sakkia.

• listaus

Martti, keskusta, jokiranta, osa Hirvensalosta, ja Portsa. Muitakin paikkoja löytyy, ne on vaan hieman piilossa ;)

Martti on 50lukulainen keskustan kaupunginosa. Harvoja ruutukaavattomia alueita Turun keskustassa.

Ydinkeskusta eli kauppatorin seutu, jos tykkää metelistä.

Jokiranta verkahovista satamaan, löytyy kaiken näköstä. Hyviä näköaloja.

Hirvensalo on metsäinen saari lähellä Turun keskustaa.

Portsa (Port Arthur) puukaupunginosa keskustan suur-alueella, eli osa keskustaa.

• tässä vielä

Turussa on niin, että itä-Turku on "paskasakkia".. mutta se meinaa suurimmaksi osaksi Varissuota ja Laustetta, ei niinkään muita. Varissuolla huhutaan olevan jopa 27% muuta kuin suomalaistasyntyperää.

Kaikki Turun lähiöt ovat enemmän tai vähemmän huonoja.. Eli ns. Turun alueella olevat lähiöt. Mutta kun siirryt naapurinkuntien lähiöihin, ni tilanne muuttuu radikaalisti.

Vaarallisia ja aivan hirveitä paikkoja ei Turussa ole, meillä turkulaisilla vaan on tapana, liioitella ja värittää juttuja.

• ja Lausteelta.

Rahamies haistaa rahat eli ostaa nyt halvimmilta
      alueilta:ja käärii mahtavat tuotot vuokrista.
      Yhteen isoon kämppään voi majoittaa 10-20
      ulkomaiden ammattimiestä.Vuokra maksetaan suoraan
      työnantajan tililtä.

• luullakseni

Keskusta tai sitten ulkopuolelta aika rauhallisia ja arvostettuja ovat esim. Mälikkälä, Suikkila, Uittamo ja Katariinanlaakso.
      Varmasti on muitakin.

• Milli2

Olemme perheemme kanssa muuttaneet maalaismaisemasta tänne Turkuun - asuimme n. 50km Helsingistä luonnon helmassa. On vaihteeksi kiva asua keskustan palveluiden lähellä. Meillä on lapsia, joten ihan keskustaan emme halua muuttaa ja ylipäänsä muutenkin meluinen kerrostalo elämä ei viehätä.

Tulemme näillä näkymin jäämään Turkuun pysyvästi, niin paljon olemme ihastuneet näkemäämme. Haluamme ostaa omakotitalon rauhalliselta alueelta, jossa ei olisi pahemmin kerrostaloja - siis rivari, paritalo ja omakotitaloja. Siksi olisin hyvin kiitollinen, jos saisin hieman ennakkoon hyviä vinkkejä mukavista asuinalueista. Turkulaiset saavat olla ylpeitä kaupungistaan, ensimmäinen viikko on ollut kaikin puolin todella antoisa kokemus. Ihmiset mukavia ja paikka hurmaava..:)

• suosittelee

Tuossa tapauksessa helpoin vaihtoehto on naapurikunnat. Se on aivan sama kuin asuisit Turussa, mutta julkiset on kalliimpia.

Kaarina ja Raisio ovat hyviä vaihtoehtoja.

• Puutaheinää

"Olen itse asunut ikäni Itä-Helsingissä, "
        "Olemme perheemme kanssa muuttaneet maalaismaisemasta tänne Turkuun - asuimme n. 50km Helsingistä luonnon helmassa."

Mikähän nyt sitten on totta?
        Noin 50 kilsaa itään helsingistä on porvoo, joka ei ole itä-helsinkiä.

Kun näin vähän osaat karttaa katsoa, saatika että tieätisit missä kaupungissa olet edes asunut. Sulle on ihan sama missä asut. Vastaavasti 50 kilsaa itään on täältä Salo. Oletko senkin jälkeen turkulainen?

• faköjaöjaö
        Puutaheinää kirjoitti:

"Olemme perheemme kanssa muuttaneet maalaismaisemasta tänne Turkuun - asuimme n. 50km Helsingistä luonnon helmassa."

Kun näin vähän osaat karttaa katsoa, saatika että tieätisit missä kaupungissa olet edes asunut. Sulle on ihan sama missä asut. Vastaavasti 50 kilsaa itään on täältä Salo. Oletko senkin jälkeen turkulainen?

tuliko sulle mieleen että helsinki on vähän isompi kokonaisuus, aasi!!? Turku on yx pikku piste sen rinnalla kartalla... et tutki vaan omaa karttaas vähän tarkemmin

• Milli2
        Puutaheinää kirjoitti:

Niin siis olen asunut yli 20 vuotta Itä-Helsingissä ja viimeiset viisi vuotta 50km Helsingistä.Mulle ei todellakaan ole ihan sama missä asustan. Nyt kun on lapsia, on otettava niin monta asiaa huomioon. Helsinkiin en muuttaisi enää mistään hinnasta. Joudumme tulevaisuudessa vaikeiden päätösten eteen, muutammeko takaisin edelliselle asuinpaikkakunnallemme, jossa viihdyimme todella hyvin, vai jäämmekö tänne Turkuun.

• Milli2
        suosittelee kirjoitti:

Tuossa tapauksessa helpoin vaihtoehto on naapurikunnat. Se on aivan sama kuin asuisit Turussa, mutta julkiset on kalliimpia.

Olemme miettineet tuota naapurikuntien mahdollisuutta. Se on ihan varteenotettava vaihtoehto. Aikaisemmalla paikkakunnallamme kilometrin säteellä ei muita palveluita ollut kuin pieni lähikauppa ja ala-aste. Pankkipalvelut, apteekit ja isommat kaupat olivatkin sitten n. 15km päässä. Kaksi autoa oli melkein välttämätöntä. Olemmekin aivan hurmoksessa täällä Turussa, kun kaikki palvelut ovat niin lähellä. Räntämäki tuntuu rauhalliselta ja mukavalta asuinalueelta - asumme rivari - ja omakotialueella. Ympärillä on luontoa, mutta keskustaan kuitenkin lyhyt matka.

• ilkiö
        Milli2 kirjoitti:

Olemme miettineet tuota naapurikuntien mahdollisuutta. Se on ihan varteenotettava vaihtoehto. Aikaisemmalla paikkakunnallamme kilometrin säteellä ei muita palveluita ollut kuin pieni lähikauppa ja ala-aste. Pankkipalvelut, apteekit ja isommat kaupat olivatkin sitten n. 15km päässä. Kaksi autoa oli melkein välttämätöntä. Olemmekin aivan hurmoksessa täällä Turussa, kun kaikki palvelut ovat niin lähellä. Räntämäki tuntuu rauhalliselta ja mukavalta asuinalueelta - asumme rivari - ja omakotialueella. Ympärillä on luontoa, mutta keskustaan kuitenkin lyhyt matka.

Kaarinan Ravattulan-Auranlaakson tarjoamat omakotitalot ovat varsinkin Plussakortin omaaville loistava vaihtoehto. Ainoa huono puoli täällä asumisessa on se, että kunnolliset bussiyhteydet lähtevät vasta Kohmosta, Turusta.. pitää kilometrin verran taapertaa pellonlaitaa. Tyksiinkin pääsee seitsemässä minuutissa eli yhden supistuksen verran ajoaikaa. Auranlaakson alakoulu on aiva nurkan takana.

• hakusessa..
        ilkiö kirjoitti:

Kaarinan Ravattulan-Auranlaakson tarjoamat omakotitalot ovat varsinkin Plussakortin omaaville loistava vaihtoehto. Ainoa huono puoli täällä asumisessa on se, että kunnolliset bussiyhteydet lähtevät vasta Kohmosta, Turusta.. pitää kilometrin verran taapertaa pellonlaitaa. Tyksiinkin pääsee seitsemässä minuutissa eli yhden supistuksen verran ajoaikaa. Auranlaakson alakoulu on aiva nurkan takana.

Pellolle rakennettua vieri viereen. Ei vähääkään luontoa.

Miksi näin tehdään Suomessa?

Kuitenkin ollaan niin kaukana, että ilman autoa ei pärjää. Ja omalle pihalle ei voi mennä pukeutumatta.
        Ei mitään omakoti/rivitaloasumisen iloja, vaan kaikki riesat!

• jeejeejee
        hakusessa.. kirjoitti:

Pellolle rakennettua vieri viereen. Ei vähääkään luontoa.

Miksi näin tehdään Suomessa?

Kuitenkin ollaan niin kaukana, että ilman autoa ei pärjää. Ja omalle pihalle ei voi mennä pukeutumatta.
        Ei mitään omakoti/rivitaloasumisen iloja, vaan kaikki riesat!

"alasti omalla pihalla" on kyllä todellista suomalaista maalaisidylliä.

Maailmalla tiuhaan rakennettua pientaloaluetta on kymmeniä kilometrejä suurempien kaupunkien ympärillä. Jos piha on aidattu kolme metriä korkealla aidalla, niin mitä väliä on sillä, mitä aidan takana on?

Suomessa on tilaa todella paljon. Pääkaupunkiseudullakin riittää koskematonta korpea kehä III:n sisä puolelta. Lentokoneesta katsottuna maanantairuuhkat tuntuu naurettevilta.

• 00000000000000000000
        suosittelee kirjoitti:

no huh huh. ootko sä käynyt kaarinassa. varmaan ehkä kaikki nuoret aikuiset narkkeja...

• jape...

majakkaranta ehdottomasti. Ja ehdottomasti rannan talot ovat hyviä. Tai niiden vieressä oleva eteläranta.

• vesi nousee taloihin

Ootakaas syysmyrskyjä niin vesi nousee pihoille ja taloihin. Penkereet on niin matalat.

Siinä on talot piloilla ja homessa.

Arvo olematon!

• Kuuvuoren kieppeil

Joki halkaisee Halisen. Ei ole sama kummal pual jokke asuu. Toispual on jo melkein keskustassa vaik onkin puistomaista ja rauhallista, tois pual on vähä jo syrjäkylil.

• Nummi

Se tois pual jokke ei ol enä Halisii vaa Nummee!

Ja seki o iha eri asja jos asut Nummes tois pual Hämentiet tai sit toispual.

Se toispual Kuuvuaren pual on jo iha melke keskustas, ja tois pual olla jo melkei niiko mail. Kummast vaa paremmi tykkää Tuomiokirkol ja toril matka o sama.

• ilkiö
        Nummi kirjoitti:

Se tois pual jokke ei ol enä Halisii vaa Nummee!

Ja seki o iha eri asja jos asut Nummes tois pual Hämentiet tai sit toispual.

Se toispual Kuuvuaren pual on jo iha melke keskustas, ja tois pual olla jo melkei niiko mail. Kummast vaa paremmi tykkää Tuomiokirkol ja toril matka o sama.

Nummi on täl pual jokke! Sanontahan juontaa juurensa sille ajalle, kun pääosa Turusta oli keskittynyt Vanhan Suurtorin ympäristöön siihen Tuomiokirkon kupeeseen, se puoli jokea oli täl pual! Tai joteski noin se meni...

• täl tai sil pual
        ilkiö kirjoitti:

Nummi on täl pual jokke! Sanontahan juontaa juurensa sille ajalle, kun pääosa Turusta oli keskittynyt Vanhan Suurtorin ympäristöön siihen Tuomiokirkon kupeeseen, se puoli jokea oli täl pual! Tai joteski noin se meni...

Linna täl pual ja kirkko toispual tai sit toisin päin.

• Turun westend

Ette te näköjään tunne Turkua, kun veikkaatte noita arvostettuja alueita. Eristäjänmutka Turun Mälikkälässä on ehdottomasti ykkönen. Syyt:

- Kalleimmat tonttihinnat
      - Eniten neliöitä per huusholli
      - Asuu lähes pelkästään vaikuttajia ja virkamiehiä
      - Täysin rauhallinen paikka, on unohdettu Mersu avaimineen yöksi tien viereen, siinä pysyi
      - Omakotiasujien keskimääräinen varallisuus 2,6 me

Toiset sanoo sitä myös Riistäjänmutkaksi.

• katos..

Ei sitä tuu välttis koko elämänsä aikan kaikkii Turun kulmia kiehnattu. Esim. varissuolaisekin taitaa aika tiivistii pysyy vakkel, eikä paljon tutustu Turkuun kokonaisuudessaan.

• olli456

jos haet kunnon asuinaluetta niin keskity Naantali Masku akselille. Kaarina menettelee nippa nappa.. Turusta et löydä kokonaista kunnon aluetta. Kaikkia hyvät paikat pilataan sossujen toimesta vuokrataloilla joihin haalitaan työtöntä porukaa ympäri maata ja sitten ihmetellään kun Turun alueelle oikeisiin (ei siis Kelan tai työkkärin listoille "töihin" tulevat) töihin tuleville ei löydy asuntoja..

• tässähän näitä =)

hyvinkin pian,eka talo on jo valmis. Siitä tulee todellinen arvostettu alue.=).

Muita ovat:

Eristäjänmutka

Raunistula (nykyään)

Port Arthur

Suikkila

Hirvensalo

ja pian siis Westpark.

• tässähän näitä=)

vielä mainitakseni nämä:

Majakkaranta ja Ruissalo (jonneka vain harvoilla ja valituilla on asiaa asumaan).

• tuskinpa

Majakkaranta tuskin on arvostettu alue. Se on nimenomaan epäonnistunut kokeilu luoda merenranta-alue; suuri osa asunnoista myymättä (90-luvulta lähtien), arvoasunnot erityisesti, paljon kaupungin vuokra-asuntoja, ei palveluja, jne. Mielikuvaltaan vastaa ihan Pansiota.

• likaiselta, epäsiistiltä
        tuskinpa kirjoitti:

Majakkaranta tuskin on arvostettu alue. Se on nimenomaan epäonnistunut kokeilu luoda merenranta-alue; suuri osa asunnoista myymättä (90-luvulta lähtien), arvoasunnot erityisesti, paljon kaupungin vuokra-asuntoja, ei palveluja, jne. Mielikuvaltaan vastaa ihan Pansiota.

Ei se yksin tee alueesta houkuttelevaa ja viihtyisää, että on vettä. Pitäisi sen maiseman joltain vähän näyttääkin. Päästä veneelle ja uimaan.

• Hirvensalossa

on melkoista elitistialuetta. Siellä on rikkaat ja pamput.

• varaa niin

muuttaisin heti sinne tai Kakskertaan.

• arvoalue

Puolalanpuisto on ainoa Turun todella arvostettu alue. Papinsaaret sun muut lähiöt eivät ole Turun keskustassa ja puisto suojaa kaupungin meteliltä. Keidas keskellä kaupunkia, Turun Beverly Hills. Tulkaa tänne, jos on varaa...

• joku vaan

Tämä on harvoja todella elitistisiä arvoalueita täysin keskustassa. Taidemuseo ja puisto, jonka ympärillä todella wanhoja taloja kalliolla turvassa vajoamiselta.

Mutta kyllä niitä muitakin on, kuten vartiovuorenmäen ja kaskenkadun ympäristön parhaat kallio- ja jokirantatalot.

• Tjohtaja

Turussa kun on käynyt niin en kyllä keksi yhtään syytä miksi sinne haluaisin. En oikein yhtään. Oli alue kuinka hyvä tahasa niin ei Turusta saa oikein viihtyisää tekemälläkään.

• manga000

Olen samaa mieltä.

Missä tykkät asua?

• missä rauha ?

Turussa en muuttaisi ainakaan enää kokemuksen jälkeen Runosmäkeen. Nykyään sotkuinen ja levoton.
      Westparkista tuli vuokrataloalue, jossa asuu paljon nuorta väkeä, sopii siis nuoremmalle väelle.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      408
      3079
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2289
    3. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      61
      2229
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      19
      1910
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      169
      1431
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      7
      1306
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1109
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      43
      970
    9. Iltalehden evästeasetukset

No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      100
      870
    10. Sun seurassa oli turvallinen olo

Yhteisiä vietettyjä aikoja muistelen. Yllätit mut kerran tavalla josta tulin äärettömän onnelliseksi 😘 Olkoon tämä nais
      Ikävä
      38
      852
    Aihe