Mitenkä CSS:llä tehdään rivinvaihto eli käytetäänkö tai miten? Entä tekstin muotoilu muuten esim. teen vaikka runon joka minun pitää saada aseteltua niin ettei se ole jossakin ihmeen pötkössä alekkain. Tajusikohan kukaan? Kiitos jo etukäteen avusta.
Apua taas tarvitaan!
6
663
Vastaukset
- Poro1
rivinvaihtoa, vaan html koodissa tuo on rivinvaihto. Olisi kiva tietää millä teet sivuja niin olisi helpompi neuvoa. Mutta ihan koodipohjalta jos teet niin tuo toiminee. (korjatkaas viisaammat taas jos olen väärässä...)
Kun kirjoitat runoa niin haluttuun kohtaan tuo ja rivi vaihtuu.
Ei sitten kannata laittaa 800 leveälle sivulle mitään haikurunoja, kun ovat niin lyhkäsiä...
Tekstin muotoilun (fontti, väri, koko, jne.) voi hoitaa sillä css koodilla, kunhan olet muistanut linkittää kyseisen sivun siihen css tiedostoon.
;)- Tavallista tyhmempi
nyt ihan pelkällä muistiolla. Mulla on sivut netissä ja ne oon tehnyt EasyHtml:llä. Mitenkä tajusin jotenkin että rivinvaihdossa ei käytettäis "":ää.
- Höpö.
Tavallista tyhmempi kirjoitti:
nyt ihan pelkällä muistiolla. Mulla on sivut netissä ja ne oon tehnyt EasyHtml:llä. Mitenkä tajusin jotenkin että rivinvaihdossa ei käytettäis "":ää.
Rivitykset tehdään html:ssä samalla tavalla kuin tekstinkäsittelyohjelmissakin: kun rivi on täynnä niin aloitetaan uudelta riviltä.
Jos (kun) teet runoja, niin rivi usein pitää PAKOTTAA vaihtumaan jo ennen. Se tehdään tietenkin pakotetulla rivinvaihdolla, eli määrätään että NYT vaihtuu rivi. Tämä merkitään merkintäkielellä. - Höpö.
Höpö. kirjoitti:
Rivitykset tehdään html:ssä samalla tavalla kuin tekstinkäsittelyohjelmissakin: kun rivi on täynnä niin aloitetaan uudelta riviltä.
Jos (kun) teet runoja, niin rivi usein pitää PAKOTTAA vaihtumaan jo ennen. Se tehdään tietenkin pakotetulla rivinvaihdolla, eli määrätään että NYT vaihtuu rivi. Tämä merkitään merkintäkielellä.»:Rivitykset tehdään html:ssä samalla tavalla kuin tekstinkäsittelyohjelmissakin: kun rivi on täynnä niin aloitetaan uudelta riviltä.»:
Tarkoitin että rivinvaihdosta huolehtii tekstin näyttävä ohlelma. Annetuissa rajoissa. - Tavallista tyhmempi
Höpö. kirjoitti:
»:Rivitykset tehdään html:ssä samalla tavalla kuin tekstinkäsittelyohjelmissakin: kun rivi on täynnä niin aloitetaan uudelta riviltä.»:
Tarkoitin että rivinvaihdosta huolehtii tekstin näyttävä ohlelma. Annetuissa rajoissa.käytetään rivinvaihdossa. Sitäkö tarkoitit.
- Höpö.
Tavallista tyhmempi kirjoitti:
käytetään rivinvaihdossa. Sitäkö tarkoitit.
Juuri näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746