http://www.the-underdogs.info/game.php?id=1455
Tuossa on 1992 vuonna julkaistu strategiapeli.
Tein ko. peliin omien skenaarioiden suunnitteluohjelman pascalilla, mukana oli grafikkaimportteri sekä mappien/uusien yksiköiden suunnitteluohjelma. Softalla pystyi muokkaamaan olemassaolevia yksiköitä jne jne (taistelukanoja :). Melko täydellinen paketti joka toi pelille rajattomasti lisäkenttiä ja uusia pelinappuloita niiden noin 15 valmiin rinnalle.
Ainoa mitä uusiin mappeihin piti erikseen tehdä oli "tekoälyn ohjeistus" jotka tulivat erilliseen tekstitiedostoon. Olisi senkin pystynyt tekemään mutta editorini fanbase jäi noin 100 edes semi-aktiiviseen käyttäjään (BBS:ien kautta tavoitettuja) joten kehitykseen ei viitsinyt panostaa kovin kummoisesti.
Kaikki tämä ihan tavallisella turbopascalilla. Sääli ettei edikkaa ole enää kaiketi missään, oli nimellä SiegEdit ja sorsat on jossain hevonvitussa.
Kyl se pascal vääntyi silloin ja vääntyy vielä paremmin nykyään kun on kaikki windowskikkulat yms.
Tietäiskö joku mitään hyvää resurssia Delphipascal-koodin tiivistämiseen, ei mitään UXP vaan siis sellaisia kunnon oikoteitä/optimointikirjastoja? Tahtoisin tehdä pitkästä aikaa kaikenlaisia mukavia miniapplikaatioita kun useimmat nykyiset haukkaa aina kymmeniä megoja vaikka olis kuinka yksinkertainen operaatio...
Esimerkki mitä pascalilla...
4
490
Vastaukset
- maanpinnalle
Koettaakaa nyt poikaset ymmärtää että koodauskieli on sivuseikka ohjelmoinnissa. Kaikki sovellukset voi tehdä millä kielellä tahansa, toisissa hieman enemmän tekemistä riippuen tilanteesta.
- ...
"Kaikki sovellukset voi tehdä millä kielellä tahansa..."
Tuo ei ole kyllä totta, yritäppä tehdä vaikka windows-sovellus qbasicilla... veikkaan että ei tule onnistumaan mitenkään, eli kyllä sillä kielelläkin on väliä...! - maanpinnalle
... kirjoitti:
"Kaikki sovellukset voi tehdä millä kielellä tahansa..."
Tuo ei ole kyllä totta, yritäppä tehdä vaikka windows-sovellus qbasicilla... veikkaan että ei tule onnistumaan mitenkään, eli kyllä sillä kielelläkin on väliä...!>...yritäppä tehdä vaikka windows-sovellus qbasicilla...
No mikä ettei onnistu? Ei taida olla sinulla oikein ohjelmointi hanskassa ?
Se että jossain Borlandin Builderissa tai vastaavassa on Windowsin ikkunointi ja muut winapin funktiot koodattu valmiiksi ei suinkaan tarkoita että se olisi jotenkin kielen "ominaisuus" ja ettei niitä voi tehdä jollain muulla kielellä ja koodin voi vääntää vaikka Notepadilla. - Insinöörinen
maanpinnalle kirjoitti:
>...yritäppä tehdä vaikka windows-sovellus qbasicilla...
No mikä ettei onnistu? Ei taida olla sinulla oikein ohjelmointi hanskassa ?
Se että jossain Borlandin Builderissa tai vastaavassa on Windowsin ikkunointi ja muut winapin funktiot koodattu valmiiksi ei suinkaan tarkoita että se olisi jotenkin kielen "ominaisuus" ja ettei niitä voi tehdä jollain muulla kielellä ja koodin voi vääntää vaikka Notepadilla.Tämä kirjoitus kuvaa hyvin tämän foorumin vajaaälyisyyttä...
Että qbasiclla voidaan kirjoittaa windows-ohjelmia...
Ensinnäkin alkuselvennykseksi qbasic on 16 bittinen dossissa toimiva tulkki. Sillä on mahdoton käskyttää 32-bittistä win32-apia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483