Voiko olla paniikkohäiriö vaikkei olekaan mitään kohtauksenomaisia oireita? Mietin vaan että mulla on ollut jatkuvaa huimausta jo kohta kahden kuukauden aikana eikä mitään elimellistä syytä ole asialle löytyny. Oon mä vähän kova stressaamaan asioita ja niin edelleen mutten mä oikein uskoisi että pelkkä se vois tällasta aiheuttaa. Huimausta vaan on koko ajan ja välillä se voimistuu ja välillä vähään vaimenee. Koko ajan se silti päällä on vähän. Sitten on lisäksi vain sellanen sairas olo päällä. Voisko stressi ajan kanssa alkaa tollasta aiheuttaa? Voiko psyykkisistä syistä seurata ton tapanen jatkuva huimaus?
Terveyskeskuslääkäri se jo diapamit käteen löi ja ne kyllä rentouttaa ja nukuttaa mutta ei ne sille huimaukselle mitään tee. Sitä vaan lakkaa välittämästä siitä. Samoin huimauslääkkeeksi tarkoitettu Stemetil ei vie tunnetta pois.
Asiat on kuitenkin mulla ihan hyvin, eipä tossa suurempia ahdistuksiakaan ole ollut vaivaamassa kesän aikana.
Alkaa vaan jo pikkuhiljaa ketuttaa ja huolestuttaakin kun ei syytä löydy ongelmalle.
Terveyskeskuslääkäri se jo diapamit käteen löi ja ne kyllä rentouttaa ja nukuttaa mutta ei ne sille huimaukselle mitään tee. Sitä vaan lakkaa välittämästä siitä. Samoin huimauslääkkeeksi tarkoitettu Stemetil ei vie tunnetta pois.
Asiat on kuitenkin mulla ihan hyvin, eipä tossa suurempia ahdistuksiakaan ole ollut vaivaamassa kesän aikana.
Alkaa vaan jo pikkuhiljaa ketuttaa ja huolestuttaakin kun ei syytä löydy ongelmalle.
Vastaukset 4
Vanhimmat
missä kunnossa niska-hartia seutu, jos on oikein jumissa, pyörryttää ja huimaa ja jopa pahemmassa tapauksessa taju karkaa. KOKEMUSTA TÄLLÄISESTÄ.
Hyvä hieronta, ei mitään fysikaalista vaan aito kylähieroja sai huimaukset sun muut oireet pois useammalla käsittely käynnillä. Kokeile.
Juu, niskat on ollu vähän jumissa ja koko selkäkin välillä vähän kipeenä. Tosin kaksi lääkäriä sitä koettanut ja kumpikin sanonu ettei siellä ole mitään pahasti vialla. Ainahan sitä kokeilla voisi.
Tutulta kuulostaa juu, ja minäkin epäilen sun tapauksessa että hartiat jumissa. Itellä alko tulla kanssa tollasia huimausjaksoja joskus kuus vuotta sitten 13-vuotiaana. Pelotti ihan hulluna että mikä on (olen muutenkin luulosairas), ramppasin jokaisen lääkärin läpi ja kaikenmoisissa tutkimuksissa tuli rampattua. Oireena nimenomaan toi huimaus ja, niinkuin hyvin kuvailit, sairas olo eli koko ajan hirvee "pöhnä" päällä, mitään ei pysty näkee selkeesti kun tuntuu et vippaa päässä. Ja välillä todella oksettava olo. Pelottavia oireita, voi viitata melkein mihin vaan vakavaankin sairauteen, mutta tod näk se on niskat. Ite sairastan kyllä ahdistuneisuushäiriötä&masennusta mut ei sulla välttämättä niitä tarvii olla. Toki tollaset olotilat altistaa paniikkiselle ololle, joten kannattaa heti hakeutua apuun jos paniikkia pukkaa. Onko sulla muuten sellasta tunnetta että katsoisit/seuraisit itseäs omasta ruumiistas irtaantuneena jossain ylhäällä kuin elokuvaa, ja ettet pysty kontrolloimaan yhtään mitä sanot tai teet, kaikki tulee automaattisesti kuin ohjauksesta..? Kuulostaa sairaalle mut itellä oli ainaki huimauksen lisäks tota. Se ei ole mikään henkinen ongelma vaan johtuu puhtaasti siitä että on niskat jumissa. Silloin ei meinaan veri pääse kiertämään kunnolla päähän ja tulee kaikkia häiriöitä. Isoisälläni esim meni muisti hetkeksi sen takia.
Pelko pois! Kaikkia kummia oireita voi tulla näinkin pienestä asiasta! Varmasti menee ohi tuo huimaus sinulla. Tiettykin tulee tod näk takaisin jossain vaiheessa, mut näihin huimausvaiheisiin tottuu.. Itellä parhaillaan ollu pari kolme viikkoo päällä taas tää pöhnävaihde..oikee pöhnäviikot ollu..nyt alkaa taas helpottaa onneksi.
Minun paniikkihäiriöni alkoi oirehtia ensiksi juuri selittämättömillä huimaustiloilla. Kuvailemasi oireet tuntuvat aika lieviltä vielä, mutta jos ne pahenevat tai ilmaantuu jotain uutta, hakeudu PSYKIATRIAN ERIKOISLÄÄKÄRIN vastaanotolle. Hän osaa selvittää, onko kyse psyyken sairaudesta ja jos on, hän määrää paljon paremmat lääkkeet kuin joku Diapam (aiheuttaa riippuvuutta, väsymystä ja menettää jatkuvassa käytössä tehonsa (elimistö "tottuu" siihen); jos sinulle kuitenkin riittää ottaa Diapamia vain ihan satunnaisesti, enintään 1-3 päivänä viikossa, niin sillain sitä voinee käyttää pitkäänkin ilman riippuvutta ja tehon heikkenemistä).