Ilmalämpöpumppu

LVI-teknikko

Ilmalämpöpumppu voi korvata nykyisin sähkölämmityksen. Sähköpatterit nyt turhia on. Mitsubishi esim. ottaa ulkoa lämpöä ja puhdistaa sisäilmaa. Äänitaso herätyskellon luokkaa on. Markkinoiden hiljaisin se on. Ilmalämpöpumppu koostuu kahdesta yksiköstä: sisäyksiköstä ja ulkoyksiköstä. Kompressori tuottaa ulkoa sisäyksikölle lämpöenergiaa. Kuluttaa 1/4 sähköenergiaa vain. Toiminta-alue -25~ 24 c. Suosittelen.

54

11470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,..,.....,.,jkljfkldhkfh

      herätyskellon ääneen mä ainakin herään.

      • LVI-teknikko

        Huvittavaa kuulla, että vertaat 21dB äänitasoa herätyskellon herätysääneen? Laitteen uusi taitettu lämmönvaihdin vähentää ilman painevastusta ja mahdollistaa näin hiljaisemman ilman läpivirtauksen. Suurempihalkaisijainen puhallinsiipi tarkoittaa myös alentunutta puhalluksen äänitasoa. LVI-teknikko olen kuitenkin.


      • sitä
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Huvittavaa kuulla, että vertaat 21dB äänitasoa herätyskellon herätysääneen? Laitteen uusi taitettu lämmönvaihdin vähentää ilman painevastusta ja mahdollistaa näin hiljaisemman ilman läpivirtauksen. Suurempihalkaisijainen puhallinsiipi tarkoittaa myös alentunutta puhalluksen äänitasoa. LVI-teknikko olen kuitenkin.

        herätyskelloon vertaat.pöllö!!


      • LVI-teknikko
        sitä kirjoitti:

        herätyskelloon vertaat.pöllö!!

        Hyvä ihminen, kuuroko oet?


      • Anonyymi

        Tummeli ryhmä tekee liikaa unilääke ajatus hautomoa.


    • olet teknikko

      Sinun tekstistäsi näkee, ettet ole LVI-teknikko ja tuskin minkään sortin teknikko!

      • LVI-teknikko

        Taidat olla maalainen vailla vertaa. Työtön ajattelija?


      • tietoa
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Taidat olla maalainen vailla vertaa. Työtön ajattelija?

        Jos väittää, että ilmalämpöpumpulla voi korvata sähköpatterit ja laite toimii vielä -24 asteessa ja tuottaa vielä nelinkertaisen lämmön, niin eihän tuossa ole mitään todellista tietoa.

        Se on vain vähän sinne päin.


      • Anonyymi
        tietoa kirjoitti:

        Jos väittää, että ilmalämpöpumpulla voi korvata sähköpatterit ja laite toimii vielä -24 asteessa ja tuottaa vielä nelinkertaisen lämmön, niin eihän tuossa ole mitään todellista tietoa.

        Se on vain vähän sinne päin.

        Kyllä toimii 24 asteen pakkasessa jos on uusi laite mutta siinä lämpötilassa tarvitsee sähköpatterin tai puun polton apua.


    • jäädä BOnukset

      Niin taitaa jäädä bonukset lisämyynnistä saamatta. Oletan tietenkin, että tämän keskustelun aloittaja on laitteen myyjä, piiloutuneena teknikko nimen taakse. Ja taitaa olla vielä ihan untuvikko myyjä, kun ei tiedä laitteidensa toiminnastakaan kaikkea...

      • myynti propagandaa

        Lämpöpumppu sopii muun lämmöntuotannon rinnalle vähentämään energiankulutusta,
        mutta ei siitä ole täysin korvaamaan perinteisiä patteri/lattialämmitystä.

        Jos jätät patterit tms. lämmönluovuttajat pois, niin miten saat lämmön
        leviämään tasaisesti esim. 200 m2 neliön talossa, jossa 4h k ja aputilat?
        Vaikka lämpöpumpun sisäyksikön sijoittaisi kuinka keskelle taloa,
        niin takuulla on viileitä huoneita ulkovyöhykkellä, kun ulkona alkaa olemaan pakkasta.
        Tällainen toteutus vaatisi lämpöpumpun/huone.

        Alkuperäinen viesti oli kyllä todella heikko provo !


      • seuraaja.
        myynti propagandaa kirjoitti:

        Lämpöpumppu sopii muun lämmöntuotannon rinnalle vähentämään energiankulutusta,
        mutta ei siitä ole täysin korvaamaan perinteisiä patteri/lattialämmitystä.

        Jos jätät patterit tms. lämmönluovuttajat pois, niin miten saat lämmön
        leviämään tasaisesti esim. 200 m2 neliön talossa, jossa 4h k ja aputilat?
        Vaikka lämpöpumpun sisäyksikön sijoittaisi kuinka keskelle taloa,
        niin takuulla on viileitä huoneita ulkovyöhykkellä, kun ulkona alkaa olemaan pakkasta.
        Tällainen toteutus vaatisi lämpöpumpun/huone.

        Alkuperäinen viesti oli kyllä todella heikko provo !

        Viime talvena Vantaalla oli yli 20 asteen pakkasia tasan kolmena päivänä. Tuo meidän pumppu (Toshiba) työnsi lämmintä vielä -20 pakkasella ja mitään muuta lämmitystä ei tarvittu. Talo on tosin pieni, vain 95 m2 yhdessä tasossa ja ilma kiertää todella hyvin.
        Makuuhuoneissa oli hieman viileämpää, vaan mielestäni just sellanen hyvä nukkumislämpötila, eli ~20 astettta.

        Isoon taloon kannattaisi laittaa 2 sisäyksikköä, tai enemmänkin..

        Ei mene varmaan kauaa, kun ilpillä voi oikeasti korvata muunlaiset lämmitysmuodot. Nuohan kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammiksi ja lämmintä saadaan entistä kylmemmästä ulkoilmasta.
        Eihän ensimmäisen sukupolven laitteilla saatu yhdellä kilowatilla kuin 2 kw lämpöä ja sekin max. -10 asteen ulkoilmasta.
        Vaan nyt parhaat tuottaa lämpöä vielä -25 pakkaisilmasta ja hyötysuhdekin on aivan toista luokkaa muutenkin, eli yhdellä kilowatilla jopa 4 kw lämpöteho!


      • Kokenut
        seuraaja. kirjoitti:

        Viime talvena Vantaalla oli yli 20 asteen pakkasia tasan kolmena päivänä. Tuo meidän pumppu (Toshiba) työnsi lämmintä vielä -20 pakkasella ja mitään muuta lämmitystä ei tarvittu. Talo on tosin pieni, vain 95 m2 yhdessä tasossa ja ilma kiertää todella hyvin.
        Makuuhuoneissa oli hieman viileämpää, vaan mielestäni just sellanen hyvä nukkumislämpötila, eli ~20 astettta.

        Isoon taloon kannattaisi laittaa 2 sisäyksikköä, tai enemmänkin..

        Ei mene varmaan kauaa, kun ilpillä voi oikeasti korvata muunlaiset lämmitysmuodot. Nuohan kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammiksi ja lämmintä saadaan entistä kylmemmästä ulkoilmasta.
        Eihän ensimmäisen sukupolven laitteilla saatu yhdellä kilowatilla kuin 2 kw lämpöä ja sekin max. -10 asteen ulkoilmasta.
        Vaan nyt parhaat tuottaa lämpöä vielä -25 pakkaisilmasta ja hyötysuhdekin on aivan toista luokkaa muutenkin, eli yhdellä kilowatilla jopa 4 kw lämpöteho!

        Kyllä se toimii ja oikeassa olet. Miten saataisiin vanhanaikaiset epäuskoiset uskomaan sen?


      • että alkujaan
        seuraaja. kirjoitti:

        Viime talvena Vantaalla oli yli 20 asteen pakkasia tasan kolmena päivänä. Tuo meidän pumppu (Toshiba) työnsi lämmintä vielä -20 pakkasella ja mitään muuta lämmitystä ei tarvittu. Talo on tosin pieni, vain 95 m2 yhdessä tasossa ja ilma kiertää todella hyvin.
        Makuuhuoneissa oli hieman viileämpää, vaan mielestäni just sellanen hyvä nukkumislämpötila, eli ~20 astettta.

        Isoon taloon kannattaisi laittaa 2 sisäyksikköä, tai enemmänkin..

        Ei mene varmaan kauaa, kun ilpillä voi oikeasti korvata muunlaiset lämmitysmuodot. Nuohan kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammiksi ja lämmintä saadaan entistä kylmemmästä ulkoilmasta.
        Eihän ensimmäisen sukupolven laitteilla saatu yhdellä kilowatilla kuin 2 kw lämpöä ja sekin max. -10 asteen ulkoilmasta.
        Vaan nyt parhaat tuottaa lämpöä vielä -25 pakkaisilmasta ja hyötysuhdekin on aivan toista luokkaa muutenkin, eli yhdellä kilowatilla jopa 4 kw lämpöteho!

        Ilmalämpöpumput olivat lasten tasolla. Nykysin hyötysuhde on parantunut. Jos on asunnossa toinenkin kerros, on laitettava toinen koje.


      • tulee
        että alkujaan kirjoitti:

        Ilmalämpöpumput olivat lasten tasolla. Nykysin hyötysuhde on parantunut. Jos on asunnossa toinenkin kerros, on laitettava toinen koje.

        Kun sähhkön hinta nousee vain. Ilmalämpöpumppu tuo hintansa takaisin. Puhdistaa sisäilmankin huoneissa.


      • kalliiksi tulee
        seuraaja. kirjoitti:

        Viime talvena Vantaalla oli yli 20 asteen pakkasia tasan kolmena päivänä. Tuo meidän pumppu (Toshiba) työnsi lämmintä vielä -20 pakkasella ja mitään muuta lämmitystä ei tarvittu. Talo on tosin pieni, vain 95 m2 yhdessä tasossa ja ilma kiertää todella hyvin.
        Makuuhuoneissa oli hieman viileämpää, vaan mielestäni just sellanen hyvä nukkumislämpötila, eli ~20 astettta.

        Isoon taloon kannattaisi laittaa 2 sisäyksikköä, tai enemmänkin..

        Ei mene varmaan kauaa, kun ilpillä voi oikeasti korvata muunlaiset lämmitysmuodot. Nuohan kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammiksi ja lämmintä saadaan entistä kylmemmästä ulkoilmasta.
        Eihän ensimmäisen sukupolven laitteilla saatu yhdellä kilowatilla kuin 2 kw lämpöä ja sekin max. -10 asteen ulkoilmasta.
        Vaan nyt parhaat tuottaa lämpöä vielä -25 pakkaisilmasta ja hyötysuhdekin on aivan toista luokkaa muutenkin, eli yhdellä kilowatilla jopa 4 kw lämpöteho!

        Ilmalämpöpumppuni hyvin toiminut on. Tasoittaa sopivasti huoneistoni lämmityksen ilman sähköpattereita.


      • Anonyymi00043
        seuraaja. kirjoitti:

        Viime talvena Vantaalla oli yli 20 asteen pakkasia tasan kolmena päivänä. Tuo meidän pumppu (Toshiba) työnsi lämmintä vielä -20 pakkasella ja mitään muuta lämmitystä ei tarvittu. Talo on tosin pieni, vain 95 m2 yhdessä tasossa ja ilma kiertää todella hyvin.
        Makuuhuoneissa oli hieman viileämpää, vaan mielestäni just sellanen hyvä nukkumislämpötila, eli ~20 astettta.

        Isoon taloon kannattaisi laittaa 2 sisäyksikköä, tai enemmänkin..

        Ei mene varmaan kauaa, kun ilpillä voi oikeasti korvata muunlaiset lämmitysmuodot. Nuohan kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammiksi ja lämmintä saadaan entistä kylmemmästä ulkoilmasta.
        Eihän ensimmäisen sukupolven laitteilla saatu yhdellä kilowatilla kuin 2 kw lämpöä ja sekin max. -10 asteen ulkoilmasta.
        Vaan nyt parhaat tuottaa lämpöä vielä -25 pakkaisilmasta ja hyötysuhdekin on aivan toista luokkaa muutenkin, eli yhdellä kilowatilla jopa 4 kw lämpöteho!

        Neljäkertainen hyötysuhde voi olla liki nollan ulkolämpötilassa. 25 asteen pakkasessa vajaat 2.


    • raksaaja--sh

      "Kuluttaa 1/4 sähköenergiaa vain. Toiminta-alue -25~ 24 c. Suosittelen."

      Todellisuudessa hyötysuhde -25 asteen pakkasessa on alle 1 eli sähköpatteri on silloin parempi.

      ja hyötysuhde 4 toteutuu 10 asteessa jolloin ei lämmitystä juurikaan edes tarvitse.

      Ilma-vesilämpöpumppu ois parempi...

      • Anonyymi00044

        Ilma-vesilämpöpumppu on tehokkaampi mutta maksaa noin kymppitonnin.


      • Anonyymi00048

        Ei ole 25 asteen pakkasessa alle yhden mutta vain vähän yli.


    • HUHjane

      No no, eipäs teknikko liioitella!
      Ei ilmalämpöpumpulla korvata koko kiinteistön lämmitystä.
      Kyllä sen rinnalle tarvitaan vielä toistaiseksi joku muu lämmitysmuoto.
      Ilpit ovat kyllä erittäin hyviä ja energiataloudellisia jopa -20 asteen pakkasille, mutta tuolla ja sen ylimenevillä pakkasilla tarvitaan aina avuksi muuta lämmitystä.

      • LVI-teknikko

        Kyllä ilmalämpöpumpusta lämpöä riittää, kun koneellinen poistoilma päällä on. Ilmalämpöpumppu sopii vain rivi ja omakotitalouksiin. Kiertoilma huoneisiin lämmintä tuo. Vettä se ei lämmitä.


      • HUHjane
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Kyllä ilmalämpöpumpusta lämpöä riittää, kun koneellinen poistoilma päällä on. Ilmalämpöpumppu sopii vain rivi ja omakotitalouksiin. Kiertoilma huoneisiin lämmintä tuo. Vettä se ei lämmitä.

        Ei sitä noin vaan olankohautuksella ohiteta!

        SIIS ILMALÄMPÖPUMPPU EI VIELÄ TOISTAISEKSI RIITÄ AINOAKSI LÄMMITYKSEKSI,
        ei omakotitalossa eikä rivitalossa.
        Sellaista ilppi-laitetta ei vielä ole keksitty joka riittää täällä pohjolassa yksistään lämmittämään koko huushollin.
        Ilmavesilämpöpumppua kehitellään, mutta sekään ei toimi, jos ei varmisteta kovilla pakkasilla joko sähköllä, öljyllä tai pelletillä tms.


      • myynti propagandaa
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Kyllä ilmalämpöpumpusta lämpöä riittää, kun koneellinen poistoilma päällä on. Ilmalämpöpumppu sopii vain rivi ja omakotitalouksiin. Kiertoilma huoneisiin lämmintä tuo. Vettä se ei lämmitä.

        Nyt jäit kyllä kiinni tietämättömyydestäsi !

        "Kyllä ilmalämpöpumpusta lämpöä riittää, kun koneellinen poistoilma päällä on."

        Ei taatusti riitä. Jos talossa on pelkkä koneellinen poistoilma käytössä, niin kaikki sen mukana kulkeutuva lämpöenergia painuu harakoille. Korvausilma tuodaan "raakana" korvausilmaventtiilien tai ikkunarakojen kautta. ILP:n teho menee jo pelkän korvausilman lämmittämiseen eikä johtumislämpöhäiviöiden lämmittämiseen jää tehoja lainkaan.

        "Kiertoilma huoneisiin lämmintä tuo."

        Miten kiertoilma voi tuoda lämpöä huoneeseen, jos sen ovi on esim. kiinni tai jos huone sijaitsee täysin erisuunnassa kuin mihin ILP puhaltaa ilmavirtansa?

        Väitteesi ovat selkeästi myyntihenkilön vailla totuuspohjaa olevia argumentteja, joita tietämättömät kuluttajat ikävä kyllä haksahtavat uskomaan.

        Yksittäinen ILP ei pysty korvaamaan omakotitalon koko lämmitysjärjestelmää, mutta voi toimia taloudellisesti kannattavana lisäjärjestelmänä suuren osan vuotta.


      • LVI-teknikko
        myynti propagandaa kirjoitti:

        Nyt jäit kyllä kiinni tietämättömyydestäsi !

        "Kyllä ilmalämpöpumpusta lämpöä riittää, kun koneellinen poistoilma päällä on."

        Ei taatusti riitä. Jos talossa on pelkkä koneellinen poistoilma käytössä, niin kaikki sen mukana kulkeutuva lämpöenergia painuu harakoille. Korvausilma tuodaan "raakana" korvausilmaventtiilien tai ikkunarakojen kautta. ILP:n teho menee jo pelkän korvausilman lämmittämiseen eikä johtumislämpöhäiviöiden lämmittämiseen jää tehoja lainkaan.

        "Kiertoilma huoneisiin lämmintä tuo."

        Miten kiertoilma voi tuoda lämpöä huoneeseen, jos sen ovi on esim. kiinni tai jos huone sijaitsee täysin erisuunnassa kuin mihin ILP puhaltaa ilmavirtansa?

        Väitteesi ovat selkeästi myyntihenkilön vailla totuuspohjaa olevia argumentteja, joita tietämättömät kuluttajat ikävä kyllä haksahtavat uskomaan.

        Yksittäinen ILP ei pysty korvaamaan omakotitalon koko lämmitysjärjestelmää, mutta voi toimia taloudellisesti kannattavana lisäjärjestelmänä suuren osan vuotta.

        Saat omat mielipiteesi pitää omanasi. Kokemus sen toisin näyttää. Minullakin raitisilmaventtiili yksi vain auki on. Se ventiili tuo suodattimen kautta raikasta ilmaa. Poistoilma meni ennenkin hukkaan, kun sähköpatterit käytössä olivat. Huoneissa koneellinen poisto on, joka kierrättää ilmapumpun lämpöä kaikkiin tiloihin. En työkseni ilmalämpöpumppuja myy. Kerron vain tosiasiat. Menis se muutenkin harakoille. Nyt vain kustannukset 1/4 ovat. Kolminkertaiset lämpölasit lisäksi on. Ovet yleensä raollaan ovat, joten lämpöä tulee.


      • Yoda nimeni on
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Saat omat mielipiteesi pitää omanasi. Kokemus sen toisin näyttää. Minullakin raitisilmaventtiili yksi vain auki on. Se ventiili tuo suodattimen kautta raikasta ilmaa. Poistoilma meni ennenkin hukkaan, kun sähköpatterit käytössä olivat. Huoneissa koneellinen poisto on, joka kierrättää ilmapumpun lämpöä kaikkiin tiloihin. En työkseni ilmalämpöpumppuja myy. Kerron vain tosiasiat. Menis se muutenkin harakoille. Nyt vain kustannukset 1/4 ovat. Kolminkertaiset lämpölasit lisäksi on. Ovet yleensä raollaan ovat, joten lämpöä tulee.

        Ei millään pahalla....mutta sinä kirjoitat samalla tavalla kun Yoda puhuu (Tähtien sota)...oletko suomalainen? Kyllähän tuo pumppu ainakin minulla tuntuu lämmittävän koko taloa, mutta se ei kuitenkaan korvaa kosteiden tilojen lattialämmitystä.


      • LVI-teknikko
        Yoda nimeni on kirjoitti:

        Ei millään pahalla....mutta sinä kirjoitat samalla tavalla kun Yoda puhuu (Tähtien sota)...oletko suomalainen? Kyllähän tuo pumppu ainakin minulla tuntuu lämmittävän koko taloa, mutta se ei kuitenkaan korvaa kosteiden tilojen lattialämmitystä.

        Ei kai se haittaa, jos vähän väritän kirjoitustani aina joskus? Eihän lattialämmityksessä mitään haittaa ole. Kirjoittelen vain energiansäästöön auttavia vinkkejä.


      • myynti propagandaa
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Saat omat mielipiteesi pitää omanasi. Kokemus sen toisin näyttää. Minullakin raitisilmaventtiili yksi vain auki on. Se ventiili tuo suodattimen kautta raikasta ilmaa. Poistoilma meni ennenkin hukkaan, kun sähköpatterit käytössä olivat. Huoneissa koneellinen poisto on, joka kierrättää ilmapumpun lämpöä kaikkiin tiloihin. En työkseni ilmalämpöpumppuja myy. Kerron vain tosiasiat. Menis se muutenkin harakoille. Nyt vain kustannukset 1/4 ovat. Kolminkertaiset lämpölasit lisäksi on. Ovet yleensä raollaan ovat, joten lämpöä tulee.

        Olet tainnut nukkua siellä Mikkelissä ilmavaihdon ja lämmitystekniikan luennot.

        Aina ei voi auttaa, jos on lusikalla saanut...


      • Anonyymi00047
        Yoda nimeni on kirjoitti:

        Ei millään pahalla....mutta sinä kirjoitat samalla tavalla kun Yoda puhuu (Tähtien sota)...oletko suomalainen? Kyllähän tuo pumppu ainakin minulla tuntuu lämmittävän koko taloa, mutta se ei kuitenkaan korvaa kosteiden tilojen lattialämmitystä.

        Minulla on kosteiden tilojen lattialämmitys sähköllä, käytän vain reilulla pakkasella. Ilp lämmittää talon (pääasiassa). Lisäksi sauna puilla ja varaava takka.


    • LVI-teknikko

      Ostakaa nyt näitä Mitsubishin pumppuja ja HETI! Pakko kaupata täällä, kun ei mene kaupaksi!

      terveisin

      merkon....eiku LVI-teknikko

      • LVI-teknikko

        Joku käytti nimimerkkiäni väärin. Kateellinen tietämätön vain. Tunnustus- kirjoitusta en ole tehnyt. Joku pilailee kustannuksellani?


      • päättää
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Joku käytti nimimerkkiäni väärin. Kateellinen tietämätön vain. Tunnustus- kirjoitusta en ole tehnyt. Joku pilailee kustannuksellani?

        Oletko teknikko vai merkonomi?

        Tämä kiinnostaa...


      • LVI-teknikko
        päättää kirjoitti:

        Oletko teknikko vai merkonomi?

        Tämä kiinnostaa...

        LVI-teknikko olen. Mikkelin teknisen oppilaitoksen kävin. Tämä riittänee?


      • yksi.,..,.
        LVI-teknikko kirjoitti:

        LVI-teknikko olen. Mikkelin teknisen oppilaitoksen kävin. Tämä riittänee?

        oikein emä HÖLMÖ !!!


      • LVI-teknikko
        yksi.,..,. kirjoitti:

        oikein emä HÖLMÖ !!!

        Perustele väitöksesi?


      • LVI-insinööri
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Perustele väitöksesi?

        Meillä oli tekn.opistossa sanonta

        "köyhät kyykkyyn ja tyhmät teknikkopuolelle"

        Tädäm


      • LVI-teknikko
        LVI-insinööri kirjoitti:

        Meillä oli tekn.opistossa sanonta

        "köyhät kyykkyyn ja tyhmät teknikkopuolelle"

        Tädäm

        Käytännössä inssit on pelkkää paperia vaan. Eivät tiedä mitään. Eivätkä käytännössä osaa neuvoa ketään.


      • merikapteeni
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Käytännössä inssit on pelkkää paperia vaan. Eivät tiedä mitään. Eivätkä käytännössä osaa neuvoa ketään.

        Asuinneliöitä yhdessä kerroksessa n 120.
        Mikä on sopivin paikka sisäyksikön paikalle?
        Talossa lisäksi vesikiertoinen ölylämmitys sekä
        takkasydän. Onko arvioita siitä, miten paljon prosentteina öljynkulutus suunnilleen pienenee
        pumpun käyntiinoton jälkeen?
        Tilattu MITSUBISHI MSZ-FA35VA-E2 MUZ-FA35VAH ILMALÄMPÖPUMPPU.


      • LVI-teknikko
        merikapteeni kirjoitti:

        Asuinneliöitä yhdessä kerroksessa n 120.
        Mikä on sopivin paikka sisäyksikön paikalle?
        Talossa lisäksi vesikiertoinen ölylämmitys sekä
        takkasydän. Onko arvioita siitä, miten paljon prosentteina öljynkulutus suunnilleen pienenee
        pumpun käyntiinoton jälkeen?
        Tilattu MITSUBISHI MSZ-FA35VA-E2 MUZ-FA35VAH ILMALÄMPÖPUMPPU.

        Paras mahdollinen paikka olohuoneen tai eteisen paikka ois. Säädöt vois asettaa laajalle alueelle kokeilemalla. Säästö 1/4 lämmityksessä olis. Muistaa pitäis että poistoilmaventtiilit huoneissa ja kosteissa tiloissa on. Silloin paras lämmönkierto ja säästö on. Mieluimmin ovet raollaan silloin parhaan hyödyn saa. Itsellänini MITSUBISHI on olohuoneen ulkoseinän keskellä. Asunto 80 neliöö on ja poistoventtiilit jakaa ilman tasaisesti huoneisiin. Verotukseen voi työnosuuden laittaa 60%.


      • LVI-teknikko
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Paras mahdollinen paikka olohuoneen tai eteisen paikka ois. Säädöt vois asettaa laajalle alueelle kokeilemalla. Säästö 1/4 lämmityksessä olis. Muistaa pitäis että poistoilmaventtiilit huoneissa ja kosteissa tiloissa on. Silloin paras lämmönkierto ja säästö on. Mieluimmin ovet raollaan silloin parhaan hyödyn saa. Itsellänini MITSUBISHI on olohuoneen ulkoseinän keskellä. Asunto 80 neliöö on ja poistoventtiilit jakaa ilman tasaisesti huoneisiin. Verotukseen voi työnosuuden laittaa 60%.

        Koe


      • saksalainen?
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Paras mahdollinen paikka olohuoneen tai eteisen paikka ois. Säädöt vois asettaa laajalle alueelle kokeilemalla. Säästö 1/4 lämmityksessä olis. Muistaa pitäis että poistoilmaventtiilit huoneissa ja kosteissa tiloissa on. Silloin paras lämmönkierto ja säästö on. Mieluimmin ovet raollaan silloin parhaan hyödyn saa. Itsellänini MITSUBISHI on olohuoneen ulkoseinän keskellä. Asunto 80 neliöö on ja poistoventtiilit jakaa ilman tasaisesti huoneisiin. Verotukseen voi työnosuuden laittaa 60%.

        Sinä saksalainen olla taidat. Siinä kielessä predikaatit usein lopussa on.


      • Hakkaa kaikki muut merkit
        saksalainen? kirjoitti:

        Sinä saksalainen olla taidat. Siinä kielessä predikaatit usein lopussa on.

        Terveisin LVI- tohtori


      • proffa
        Hakkaa kaikki muut merkit kirjoitti:

        Terveisin LVI- tohtori

        pakkasella hyvä lämpökerroin mutta lämpöteho saisi siihen hintaan olla reilusti parempi. Sillä rahalla taitais saada melkein kaksi ns.laatuilppiä joissa lämpötehoa kaksinkertainen määrä ja lämpökerroin lähes yhtä hyvä.


      • huhuu25
        Hakkaa kaikki muut merkit kirjoitti:

        Terveisin LVI- tohtori

        Pelkästään hinnalla!!!Kauanko sun ivt kestää kauemmin,kun se maksaa ittensä takasin???tollasen 1000€säästämiseen menee 3-4lisävuotta


      • Anonyymi00046
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Paras mahdollinen paikka olohuoneen tai eteisen paikka ois. Säädöt vois asettaa laajalle alueelle kokeilemalla. Säästö 1/4 lämmityksessä olis. Muistaa pitäis että poistoilmaventtiilit huoneissa ja kosteissa tiloissa on. Silloin paras lämmönkierto ja säästö on. Mieluimmin ovet raollaan silloin parhaan hyödyn saa. Itsellänini MITSUBISHI on olohuoneen ulkoseinän keskellä. Asunto 80 neliöö on ja poistoventtiilit jakaa ilman tasaisesti huoneisiin. Verotukseen voi työnosuuden laittaa 60%.

        Jos talossa on koneellinen tulo ja poisto niin lämmityksessä voi säästää uudella koneella jopa 40% .


      • Anonyymi00051
        LVI-teknikko kirjoitti:

        Paras mahdollinen paikka olohuoneen tai eteisen paikka ois. Säädöt vois asettaa laajalle alueelle kokeilemalla. Säästö 1/4 lämmityksessä olis. Muistaa pitäis että poistoilmaventtiilit huoneissa ja kosteissa tiloissa on. Silloin paras lämmönkierto ja säästö on. Mieluimmin ovet raollaan silloin parhaan hyödyn saa. Itsellänini MITSUBISHI on olohuoneen ulkoseinän keskellä. Asunto 80 neliöö on ja poistoventtiilit jakaa ilman tasaisesti huoneisiin. Verotukseen voi työnosuuden laittaa 60%.

        Poistoventtiileistä ilma kulkee ulos, siis eivät jaa ilmaa mihinkään.


    • Anonyymi

      Ajatus
      Miten edullisesti Mitsubishi toteuttaa veden lämmityksen
      Turha osuus

    • Anonyymi00042

      Muistakaa ilmalämpöpumppu / vesi-ima ei anna todellista cop lukemaan jonka se laitteisto kertoo koska valmistaja antaa tietoisesti harhaanjohtavan arvon. Kuten autovalmistajat on antaneet kulutusmittareissa.

      • Anonyymi00045

        Monet myyjät ilmoittavat SCOP arvona Keski-Euroopan lukeman joka on liian optimistinen Suomeen.


    • Anonyymi00050

      Maalämpö on 10x parempi
      Kaukolämpö 100x
      Puukattila 1000x
      kuin ILP, vaikka cop on ehkä noussut 3,1;stä 3,2:een.

    • Anonyymi00052

      Minulla ainakin uudehkon Mitsubishin sisäyksikkö naksuu hieman häiritsevästi. Eli ovat joutuneet ilmeisesti tinkimään valmistuksen laadusta hintapaineiden johdosta, kun muilla valmistajilla alkaa olemaan tehokkaampia laitteita.

      • Anonyymi00054

        Suomessa myydään kahden eri valmistajan laitteita Mitsubishinä.
        .
        1) Mitsubishi heavy Industries valmistamia
        2) Mitsubishi Electric valmistamia
        .
        Niillä ei ole mitään muuta yhteyttä, kuin että molemmat tuotemerkit ovat Japanista.
        Itse laitteet tai niiden osat voivat olla jostain muualtakin, riippumatta kummasta on kyse.


    • Anonyymi00053

      Ihanko totta?

      • Anonyymi00055

        Ihan !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe