YLI PUOLET PIDÄTETYISTÄ SIVULLISIA

Meno-Manu

Mielenosoittajien asianajajan mukaan yli puolet poliisin nippusiteillä linja-autoihin köyttämistä ja putkaan heittämistä ihmisistä oli täysin sivullisia poliisin järjestämään "mellakkaan".

Mukana on mm. ihmisiä, jotka olivat yrittäneet päästä julkiseen WC:hen, perheenisä, joka yritti päästä huolehtimaan renkaan sisään jääneitä alaikäisiä lapsiaan, muutama lehdistö edustaja, poliisin väkivallan hillitsemisestä neuvotelleita kaupunginvaltuutettuja sekä paljon mielenosoitusta katsomaan tulleita nuoria. Osa joutui istumaan nippusiteissä yli 6 tuntia ilman mahdollisuutta esim. WC-käynteihin tai puhelinsoittoihin kotiin.

Varsinaiseen mellakointiin syyllistyneitä on tähän mennessä löytynyt alle 10 ja näidenkin osalta mellakointi näyttää jääneen pääasiassa itsepuolustukseen poliisin hyökättyä kimppuun. Poliisi on myös yllyttänyt mielenosoittajia väkivaltaan huutelemalla loukkauksia liittyen mm. mielenosoittajien pukeutumiseen tai fyysisiin ominaisuuksiin.

Lisäksi poliisin keräämä henkilörekisteri tapahtumapaikalla olleista on henkilörekisterilain vastainen.

Miten tälläisella toiminnalla voi olla muka kansan tuki? Mitä ihmettä se "kansa" oikein mahtaa kelailla?

15

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hulk

      No ei ne mitään sivullisia ole. Mitäs läksivät?

      • Meno-Manu

        Poliisin viesti on toki selvä. Älkää liikkuko julkisilla paikoilla, se on vaartallista.

        Ikävää on se, ETTÄ POLIISI ITSE AIHEUTTAA SEN VAARAN KANSALAISILLE! Se ei tunnu ihan loogiselta.


      • 2222
        Meno-Manu kirjoitti:

        Poliisin viesti on toki selvä. Älkää liikkuko julkisilla paikoilla, se on vaartallista.

        Ikävää on se, ETTÄ POLIISI ITSE AIHEUTTAA SEN VAARAN KANSALAISILLE! Se ei tunnu ihan loogiselta.

        Tuo roskaväki - nuo niittinaamat aiheuttivat itselleen vaaratilanteen.


      • Meno-Manu
        2222 kirjoitti:

        Tuo roskaväki - nuo niittinaamat aiheuttivat itselleen vaaratilanteen.

        Poliisin motissa oli myös paljon vanhuksia ja lapsia. Roskaväkeä automaattisesti siis hekin?

        No toisaalta, roskaväkeä on tietenkin myös vanhuksissa, mutta niittejä eläkeläisten naamoissa näkyy harvemmin. Jos se on siis roskaväen merkki. Lapsia en lähtisi roskaväeksi nimittelemään, tulivat sitten mistä oloista tahansa.


    • näille pikku idiooteille

      Meitä oli useampi väärässä paikassa väärään aikaan ja sai kärsiä virkavallan puolesta:(

      • Burt

        Vanha selitys "Emminä tiijä mää olin sattumalta siellä paikalla".


      • kaljoille olimme menossa
        Burt kirjoitti:

        Vanha selitys "Emminä tiijä mää olin sattumalta siellä paikalla".

        Lähelle Teerenpeli ravintolaa joten ihan sattumalta jouduimme virkavallan höykytykseen. Että ovat kytät kusta pää täynnä


    • Hulk

      No ei ne mitään sivullisia ole. Mitäs läksivät?

    • ClausZ

      Oli jo hyvissä ajoin tiedossa että ao. paikalla pidetään mielenosoitus, jonka tarkoituksena oli aiheuttaa rähinöintiä ja paikkojen hajoittamista. Todella harva on varmaan ollut paikalla sattumalta. Turha itkeä jälkikäteen jos pitänyt päästä kurkistamaan pottaan.

    • jonka

      me veronmaksajat hyväksymme!!!!!
      Miksi sinne ANARKISTIKOMMARITERRORISTIEN joukkoon piti mennä, jokaisen "sivullisen" pitää tietää mitä siitä seuraa!!!!!
      Nyt näyttää siltä että kaikki ANARKISTIT on "ohikulkijoita"!!!!

    • Törkeää!

      Mikset laita linkkejä millekään uutissivulle? Löysitkö nuo valheet kommareiden terrorismiinyllyttämissivuilta?Vai keksitkö kenties nuo jutut omasta päästäsi?

      Ole PUNIKKI hiljaa!!!!!

      Suomen poliisi toimi hyvin estäessään kommareiden terrorityöt, joita ne paskat yrittivät päästä tekemään "mielenosoituksen" varjolla. Ilkityö onkin ainoa "työ" joka teitä "työväenaatteen" sekoittamia penskoja kiinnostaa...

      Kiitos, poliisi!

      • Meno-Manu

        Hahaa! Totuus taisi vähän kirpaista vanhaa natsia, kun pitää tuolla lailla karjua.

        Ei hätää, tiedot on annettu kyllä tiedotusvälineille. Eri asia on, uskaltaako niitä kovin moni julkaista. Eilisen jälkeen kun on selvää, etteivät edes toimittajat ole enää turvassa poliisin väkivallalta. Jos sattuvat olemaan väärässä paikassa tai väärää mieltä asioista...


      • Meno-Manu kirjoitti:

        Hahaa! Totuus taisi vähän kirpaista vanhaa natsia, kun pitää tuolla lailla karjua.

        Ei hätää, tiedot on annettu kyllä tiedotusvälineille. Eri asia on, uskaltaako niitä kovin moni julkaista. Eilisen jälkeen kun on selvää, etteivät edes toimittajat ole enää turvassa poliisin väkivallalta. Jos sattuvat olemaan väärässä paikassa tai väärää mieltä asioista...

        Nyt poliisi antaa kyllä toiminnastaan täyden kympin. Mellakat on aina syytä estää, jos vain voidaan.

        "Mielenosoittajia" oli varustautunut mm. pulloin, joita heiteltiin poliisia kohti.

        Monet ikkunat jäivät rikkomatta. Hyvä niin!


      • punicci
        Erasmus kirjoitti:

        Nyt poliisi antaa kyllä toiminnastaan täyden kympin. Mellakat on aina syytä estää, jos vain voidaan.

        "Mielenosoittajia" oli varustautunut mm. pulloin, joita heiteltiin poliisia kohti.

        Monet ikkunat jäivät rikkomatta. Hyvä niin!

        Juu, kauppojen näyteikkunat jäivät rikkomatta, mutta samalla vedettiin mutkat suoriksi muutamasta perustavanlaatuisesta laista, joilla määritellään kansalaisten oikeudet valtion edessä. Melkoinen hinta siis niillä ikkunoilla, joiden rikkoutumisesta ei ole muuten mitään muita takeita kuin muutaman peruskonservatiivin pelko ilkivallasta, jota esiintyy joka ikinen viikonloppu Helsingin keskustassa, mutta eipä se silloin tunnukaan kiinnostavan ketään...


      • punicci kirjoitti:

        Juu, kauppojen näyteikkunat jäivät rikkomatta, mutta samalla vedettiin mutkat suoriksi muutamasta perustavanlaatuisesta laista, joilla määritellään kansalaisten oikeudet valtion edessä. Melkoinen hinta siis niillä ikkunoilla, joiden rikkoutumisesta ei ole muuten mitään muita takeita kuin muutaman peruskonservatiivin pelko ilkivallasta, jota esiintyy joka ikinen viikonloppu Helsingin keskustassa, mutta eipä se silloin tunnukaan kiinnostavan ketään...

        Toivottavasti tämä oli ennakkotapaus. Mellakointi ei kuulu kansalaisten oikeuksiin valtion edessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe