mistä johtuu?
bensiini volvoni ei käynnisty kuumana. pysähtymisen jälkeen auto ei käynnisty 5-10 min sammuttamisesta. täytyy odottaa n. 1h ja sitten käynnistyy. vika ei ilmene talvella. volvon merkkihuollossa on vaihdettu polttoainepumpun rele, ilmamassan säädin, vauhtipyörään kiinnitettävä anturi.
tarkistin tulpat ne ovat aivan kuivia.
mielestäni polttoaineen siirtopumppu käynnistyy startatessa-kuuluu ääni.
vaikuttaa siltä, että polttoaine häviää jonnekin ja moottorin kuumuuden takia sitä ei saada jostakin syystä kaasuttajaan?!?
auto on vm 1990. ajettu 415000 km
auto käynnistyy heti hinattaessa.
mikähän volvossa on vikana?
volvo 740 käynnistysongelma
4
5798
Vastaukset
- volvo_puranen
Mittaappa koneen puristuspaineet kun noinkin paljon ajettu.Toiseksi bensapumpun paineet ja tuotto mitatkaa sitten kuumana samoin kuumana ne koneen puristuspaineet
Väljä kone ei jaksa startilla lähteä pyörimään mutta hinauksella lähtee hyvin .
Tai sitten akussa ei potkua /tai startti ei pyöritä tarpeeksi nopesstia.
Onko autosi kaasarimalli vai onko ruisku eli kannattaisi aina laittaa tänne se koneen ja auton mallityyppi näkyviin.
Bensasuodatin ok tulpat ok virranjakan kansi ja pyörijä ok sytysjohdot ja
puolan johto ok
Puola ok monesti tästä johtuu että ei kuumana käynisty.Normaalisti puola vaihtuu siinä 375tkn kohdalla on sellainen sopiva hetki vaihtaa määräaikahuolossa
Virranjakajassa oleva sytytysyksikko eli vanhemmissa malleissa tämä Hall anturi kiukutteli.
Tässä - volvo-wagen
Mainitset ettei kaasuttajaan tule bensaa mutta kerrot myös ilmamassa mittarista eli olisiko kuitenkin kyseessä Boschin ruisku.
Omassa yksilössä tuli samat oireet ja vika korjaantui vaihtamalla vuotavat/palaneet ruiskutussuuttimet n. 250 Kkm kohdalla. Ei ihan ilmaisia mutta pelannut loistavasti sen jälkeen. - sama vika
Meillä oli sama juttu, käytettiin auto merkkihuollossa. Siellä sanottiin vain, että auto kävi liian laihalla bensalla ja jonkin releen vaihto auttoi. Sen jälkeen käynnistyi vaivatta myös lämpimänä :)
- itse oppinut.....ddf
kylmäkäynnistys suutin menee päälle kuumallaki koneella. viisaammat neuvokoon miten se tarkistettiin. sitte toinen syy vois olla se että suuttimmet vuotaa bensaa sylinteriin. itse kokeilisin sillon kun ei lähde käyntiin niin kaataa pikku liraus bensaa sytytystulpan reiästä, tällä keinon saisi selville saako bensaa ollenkaan vai liian paljon, jos ei sais niin koneen pitäs hörähtää vähäsen kun kaataa tulpanreiästä bensaa ja starttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882