Tere,
olen hankkimassa tl-venettä, jossa on kyseinen vuoden -90 4.3-litrainen V6-moottori. Kyseessä on 1. sisäperähankinta, joten antakaahan vinkkejä, mitä asioita pitää vetarista ja koneesta tarkastaa. Esim. voiko syöpymisastetta katsoa jotenkin? Käyttötunnit eivät ole tiedossa, mutta vähäisellä käytöllä on kuulemma ollut.
Mitä toimenpiteitä on tehtävä ennen talvisäilytystä? Öljynvaihto ja jäähdytysnesteet tietysti, entäs koneen "öljyäminen"? Kaasarit? Vetolaitteen huolto?
OMC King Cobra 205 hv
6
2525
Vastaukset
- B.F.
En usko että kyseessä on King Cobran vetolaite. Mikäli on King Cobra niin on luultavasti vaihdettu jälkeenpäin. Muistaakseni vain 7,4 isolohko V8 tulivat vakiona King Cobra vetolaitteella muuta tavallisella Cobralla.
Itse vetari ja OMC merkkinä on kuollut ja kuopattu 10 vuotta sitten jos sillä nyt sinulle tai tässä tapauksessa mitään merkistystä on. Itselläni on ollut 5,7 OMC Cobra vetolaitteella joskus 15 vuotta sitten Ongelmia oli vaihteistossa vettä myös pääsi konehuoneeseen aina peruuttaessa kilven läpi. Myös laturi pamahti koneesta pari kertaa. Itse ehkä katselisin muiden merkkien perään nykyään.
katso myös täältä
http://www.marine-engines.net/omc_cobra/#omc_stern_drive- crisu
Todennäköisesti king cobra on jälkiasennettu koska tossa pikku moottorissa ei ole ollut alunperin kuin tavallista cobraa.
Sinällään hyvä vetolaite jos on King Cobra. Erottaa ylävaihteiston "patista". King cobraa on myös ollut alkuperäisasennuksena 5.7 litrasessa tehokkaammissa ruiskuversioissa.
- R K-S
kun avaat pakosarjat. Veikkaan, että pahalta näyttää. Tai sitten kone on tosi hyvin hoidettu.
- weikkaaja
Moottorissa lukee King Cobra, vetolaitteesta en ole varma. Järvikone on kyseessä, siinä mielessä varmaan parempi tilanne pakosarjoissa.
Näkeekö mistään helposti, sotkeeko kone esim. öljyjä ja vettä?
Minkälaisia kulutuslukemia luulisitte 1300 kg veneellä saavan aikaiseksi?
Mitä vetolaitteesta voi tarkastaa?
Kiitoksia vastauksista! - R K-S
weikkaaja kirjoitti:
Moottorissa lukee King Cobra, vetolaitteesta en ole varma. Järvikone on kyseessä, siinä mielessä varmaan parempi tilanne pakosarjoissa.
Näkeekö mistään helposti, sotkeeko kone esim. öljyjä ja vettä?
Minkälaisia kulutuslukemia luulisitte 1300 kg veneellä saavan aikaiseksi?
Mitä vetolaitteesta voi tarkastaa?
Kiitoksia vastauksista!ja puhdista. Silloin näet mikä kunto on. Jos menee öljyt ja vedet sekaisin, niin silloin on jo myöhäistä.
- crisu
weikkaaja kirjoitti:
Moottorissa lukee King Cobra, vetolaitteesta en ole varma. Järvikone on kyseessä, siinä mielessä varmaan parempi tilanne pakosarjoissa.
Näkeekö mistään helposti, sotkeeko kone esim. öljyjä ja vettä?
Minkälaisia kulutuslukemia luulisitte 1300 kg veneellä saavan aikaiseksi?
Mitä vetolaitteesta voi tarkastaa?
Kiitoksia vastauksista!sulla taitaa olla homma sen verran hakusessa että kannattaa ensimmäiseksi ostaa huoltomanuaali (seloc tms.)
Vetoalaitteeseen kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi öljyt ja selittää mikä vetari on kyseessä. Jos ja kun irroitat vetolaitteen niin rasvaa myös ristikon nipat. Vetarin vanhojen öljyjen tulisi olla öljyn väriset. Ei harmaat eikä ainakaan maitomaiset.
Onko koneessa makea vai raaka meri/järvivesijäähdytys?
Jos moottorissa kiertää "raaka" vesi niin päästä lohko tyhjäksi ja täytä se uudelleen noin 30-40% glygoliseoksella siten että pakosarjatkin täyttyvät.
Ennen sitä voit tietysti tarkistaa pakosarjojen kunnon irroittamalla raiserit. Ei niistä kyllä silmämääräisesti voi sanoa että missä kunnossa ne on jos ei nyt satu olemaan juuri tiivistepintojen kohdalta aivan puhki ruostuneet. Tärkeämpää testata että vesi menee raisereita hyvin läpi.
Moottorihan kannattaa viimeisellä kerralla sammuttaa siten että ajaa kaasuttimeen öljysumua melko reippaasti muutaman sekunnin ajan ja sitten kone välittömästi seis. Hyvä jos sammuu isohkon öljymäärän ansiosta. Neloskone tukehtui helposti mutta isolohko kasi ei tukehtu sitten millään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741