Onko joku käyttänyt luumua viinin tekoon miten onnistunut. Hyvä resepti ?
viiniä luumusta
8
10897
Vastaukset
- tonttu
minusta se on köyhää toimintaa valmistaa itse
- Anonyymi
Sinun mielestäsi varmaan vaan rutiköyhät käyvät lenkillä koska taksillakin pääsee. Et varmaankaan ole kuullut sanaa "harrastus"...
- omaluumupuu
Tein juuri toista erää tänä syksynä omian luumupuuni sadosta.
Resepti noin: 15 litraa vettä, 3-4 kiloa sokeria, luumuja noin 5 litraan asti käymisastiaa. Riko luumut pesun jälkeen ja kiehuvaa vettä sokerin ja luumumössön päälle.
Käytä ns. käymispakkauksia ja hyvää tulee - Anonyymi
Olen tehnyt ja nytkin on viini tekeillä. Viinipakkausen kyljessä on ihan käypä ohje. Noitten kivien poistaminen on aikaa vievää hommaa varsinkin jos luumut eivät ole ihan kypsiä. Meillä on vaaleat luumut joten viinistä tuli ja varmaan tulee taas ruskehtava. Se ei kuitenkaan makua haittaa. Nyt olen kokeilemassa viinin tekoa ilman hiivaa ja muita seoksia. Vain luumut , vesi ja sokeri. Aika näyttää mitä siitä tulee.
- Anonyymi
ootko ajatellut tilata ruokaa woltista kun et jaksa ruokaa väsätä tai on roskaruuan himo? Woltista saat koodilla U6A6K 3x4e alennuksen tilauksesta, nauttikaa :)
ja hyvää joulun odotusta kaikille :)- Anonyymi
ei se joulu woltin odotuksella lähene. ainakaan vielä maaliskuussa..
- Anonyymi
Luulis tuon kovin pierettävän ja vielä alko polttoaineena
- Anonyymi
Miksi pierettäisi kun hiiva tapetaan?
Luulisi luumun sopivan viiniin yhtä hyvin kuin viinaankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430