V70 TDi koneiden kulutus

Volvoa ostamassa

Hei, olen ajatellut tuottaa ulkomailta jonkun diesel automaatti volvo v70 mallin.
Jotain 2000 tai uudempaa vuosimallia.

Kiinnostaisikin tietää että minkä verran on kulutus ja minkälaisilla koneilla.
Jos te jotka omistatte V70 volvon vm. 2000 tai uudemman, laittaisitte tähän autonne vuosimallin, maantiekulutuksen, keskikulutuksen olisin tosi tyytyväinen.


Esim
vm 2001
maantieajo x.xx l/100km
seka-ajo x.xx l/100km


Ja useinko volvo v70 kaipaa öljynvaihdot/perushuollot?
Onko niissä joku 20 000km tai vuoden välein rajoitus?

Kiitos

22

11274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa vaan

      ...........mallia 2000.keskikulutus on noin 6,0 litraa/ 100 km.kannattaa tarkoin miettiä ja tutkia autot ulkomailta..................................

    • Peuhapete

      Saksan tuonti vm 2000 (Ollut pari vuotta Suomessa)
      - Maantieajo 4.80 l/100km
      - Seka-ajo 5.40 l/100km
      - Kaupunkiajo ?
      - Kilometreja mittarissa 205th
      Jostain syystä emännällä menee maantiellä melkein litra enemmän.
      Itse ajan maantiellä pelkästään cruisella, jos mahdollista ja muutenkin kevyellä kaasujalalla.
      Em. kulutuslukemat ovat ajotietokoneelta, enkä ole itse mitannut.
      Tällä palstalla oli juttua, että tietokone saattaa näyttää alhaisempia lukemia kuin todellinen kulutus.

    • automatic

      maantie: 5,3 - 5,5 l/100km (kesäkeli n. 100-110 km/h)
      seka: 6,7 - 7,3 l/100km
      Nämä on mun saamia kulutuslukemia omalla volvolla. Ei ole tietokonetta, joten laskettu aina tankkausvälille.

    • ittami

      Ostin keväällä Saksasta V-70 D5 163hv ajanut nyt 11000km ei ole kuluttanut öljyä eikä paljon löpöökään noin 5,5l satasella,kylmälaitteet on ollut päällä melkein kaikki ajot.Auto oli otettu käyttöön 12.2001. Tosin ajotietokone on näyttänyt keskikulutukseksi 4.6-4.8l TYYTYVÄINEN SAKSANTUOTIAUTOON.

      • volei

        Itselläni V70 2.4D automaatti -03. Viime vuonna ajoin 26 717 km ja keskikulutus tankattujen litrojen mukaan 6.44. Ajotietokoneen mukaan 5.7.
        Tänä vuonna tullut tähän mennessä vain 21 000 km ja kulutus tankattujen litrojen mukaan 6.91. tänä vuonna enempi taajama-ajoa ja vedetty vaunua 1250 km.


      • kuski_
        volei kirjoitti:

        Itselläni V70 2.4D automaatti -03. Viime vuonna ajoin 26 717 km ja keskikulutus tankattujen litrojen mukaan 6.44. Ajotietokoneen mukaan 5.7.
        Tänä vuonna tullut tähän mennessä vain 21 000 km ja kulutus tankattujen litrojen mukaan 6.91. tänä vuonna enempi taajama-ajoa ja vedetty vaunua 1250 km.

        D5 manuaaliaskilla. Kulutukset pyörii tuossa samoissa. Jos on kaupunkiajoa paljon, niin 6.5-7 litraa. Talvella menee 8 pintaan. Maantiellä olen päässyt 5.3 litraan. Vähemmälläkin ehkä pääsisi, mutta en viitsi nysvätä.


      • hetrotero

        ainoa vulva,joka vie alle 5l/100 km on s40d.työntäkää perseeseenne ne ajotietokoneet


      • voi voi
        hetrotero kirjoitti:

        ainoa vulva,joka vie alle 5l/100 km on s40d.työntäkää perseeseenne ne ajotietokoneet

        Onko s40 volvo?


    • ajuri

      00/01 manuaalilaatikolla. Ilmastointi 0.2 desiä lisää.

    • jokke s

      mun volvo v 70 diisel automaatti v 2000 keski kulutus siinä 7.4 litraa maantie ajossa hyvillä olosuhteilla olen päässyt 6,4 litraan autolla ajettu 170 tkm kone toimii moitteetomasti ihmettelen noita alle 6l kulutuksia.

    • kuluu sitä

      Niin kyllähän se todellinen kulutus on 6 pintaan ja yli kuin että alle 5:n,omalla -03:n D5:lla olen sekalaisessa päässyt n.6.8:aan ja tämä laskettuna kilometrit/litrat.

    • TuplaBensaVolle

      Aina miettinyt, miksi Vollepalstoilla mietitään kulutusasioita jatkuvalla syötöllä!!?? Onkohan samanlaista läpänheittoa Marsu/Bemu/TAudi- osastoilla? Epäilen vahvasti. Kyseessähän on ISO raskasturvallinenperheauto. Miksi sen oletetaan vielä syövän vähän!!?? Ei se kuitenkaan rosvo ole, kuten esim jenkit! Silloin ostetaan Tojo, jos haluaa pieniruokaista! Meillä perheessä kaksi Vollea: V70 850 ja molemmat bensakoneilla automaateilla. Olemme TOSI tyytyväisiä autoihin. Eikun turvallista matkaa!!

    • Tekemiset vähissä

      No joittenkin pitää näperrellä jostain.

    • Ei mopoa

      Kulutuksesta keskustelu on lähinnä informaatiota. S80 Tdi keskimäärin noin 6 l/1100km. Ei revittelyä. Kesällä pitkällä matkalla 80-100 km/h jopa alle 5l/100km. Mitattu kulutus, ei tietokoneen näyttö.

      • S80Tdi

        Kertomasi lukemat tukevat omia havaintojani S80 Tdi:n kulutuksesta. Kulkee jopa talvella alle 6 litran, kun liikkeelle lähdetään roikasta ja ajetaan jokseenkin (talvi) nopeusrajoitusten mukaan. Yli seitsemää litraa ei ole koko tankillisella koskaan syönyt ja tankillisella ajelee aika helposti 1500km.


    • ex MB ..

      Xc70 D5 2004 noin 6 litraa keskikulutus. Uskomattoman hieno ,riittvävän tehokas ja vähäkulutuksinen kone tuon kokoiseen autoon . Huollot lähes ilmaisia kun vertaa eim MB tai isojen volskien huoltoihin.

      • v70 1998

        Ihmetyttää tuo V 70 autovero kun se on niinkin korkea, suhteessa tuohon pieneen kulutukseen. Ei lait pitäisi säätää todelliseen kulutukseen perustuen ???


      • 4+7
        v70 1998 kirjoitti:

        Ihmetyttää tuo V 70 autovero kun se on niinkin korkea, suhteessa tuohon pieneen kulutukseen. Ei lait pitäisi säätää todelliseen kulutukseen perustuen ???

        Laithan on säädetty valmistajan ilmoittaman kulutuksen mukaan. Perusvero menee päästöjen, eli kulutuksen mukaan kun auto on -01 tai uudempi. Mutta vanhemmassa kalustossa vero menee kokonaismassan mukaan.
        Esim. jos vertaa -00 ja -01 v70 dieseliä. Niin tuosta vanhemmasta joutuu maksamaan n. 50e enemmän perusveroa vuodessa, vaikka niissä on sama tekniikka ja kulutuskin käytännössä sama.


    • Herrat häärii

      Älytönhän se on tuo autovero ja pienemmässäkin dieselissä ei ole kuin n.100-150€:a pienempi.

    • PM oulu

      Osta 2001 tai sitä nuorempi,niissä on Volvon oma kone (2,4). On ollut molemia malleja 2,5 on ww:n kone. Ainakin minulla oli enemmän murheitä, ja remmin vaihto on ww:ssä kallis homma.
      T: PM Oulu

    • Markkinatalous

      Vanhat mallit kuluttavat vähemmän kuin volvon oma kone ja remmin vaihto ei enää maksa paljoa, koska kilpailua vaihtajien kesken on kiristynyt. Summa= kilpailuta paketti ja vaihtajat. Pitäisi jäädä alle 500 ekua.

    • Beetso

      Volvo V70
      vm. 2007
      maantieajo: syö kaiken mitä tankkiin laittaa l / 100km
      kaupunkiajo: syö kaiken mitä tankkiin laittaa l / 100km

      Kerta vuoteen huolto, kun huollon merkkivalo syttyy.

      En seuraa rahan menoa autooni, mulla on se hyvä tuuri käynyt, että rahan takia ei tarvitse nuukailla ja seurata tililtä loppuuko rahat kesken, kun tankilla käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe