Max jensen,Erkki Nupponen

beginner...

Max Jensenin sanotaan olleen Suomen judon pioneereja. Silti hänestä ei ole kamalasti tietoa edes oman liiton sivuilla(tietty Max Jensen memorial up nyt onasia erikseen...) Olen myös kuullut hänen jo kuolleen. Koska hän kuoli ja minkä ikäisenä? Hänen kerrotaan saaneen ensioppinsa Ranskassa(liikematkat) Mitä hän teki työkseen?
Olen kuullut Erkki Nupposen olleen Suomen paras judoka 70-luvulla, silti häntä ei ole erityisesti noteerattu mm. judoliiton sivuilla. Mitä "Eki" saavutti? Voittiko SM-kisoja?

6

4334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seishin
      • judon harrastelija

Minulla on Max Jensenin kirja jonka mukaan hänellä on 3.Dan arvo. Tuossa linkissä oli vain kahden ensimmäisen Danin tiedot.

• xyzzy
        judon harrastelija kirjoitti:

Minulla on Max Jensenin kirja jonka mukaan hänellä on 3.Dan arvo. Tuossa linkissä oli vain kahden ensimmäisen Danin tiedot.

JOten siksi tiedot varmaan puuttuvat

• Arigato

saattaisivatantaa valaistusta. Ainakin jo edesmennyt Simo tunsi (muistaakseni) Jensenin. Mutta herättäkää esim Kyösti keskusteluun...!!

• fiiiu

Liiton sivuilta Ippon arkistosta saattaisi löytyä herroista juttua. Käyppä vilaisemassa.

Max Jensen on edesmennyt 1970-luvulla. Maxilla muutoin vaiheekkaalla urallaan ei ole kovin montaa SM-mitalia. Muistaakseni vain pari. Sen sijaan Nupposella niitä on useampia. Kuka sitten on ollut 70-luvulla Suomen paras judoka. Sille tontille olisi kyllä tarjolla vähintäänkin Jorma Kivinen, Simo Akrenius, Markku Airio, Juha Salonen (jonka ura jatkui 80-luvulle), Seppo Myllylä (niinikään myös 80-luvulla). Mutta Nupposen Ekillä oli kyllä upea uchimata ja jalkapyyhkäisy.

• jieee

judo on tommosta eka ylistetään muutaman vuoden sut muistetaa ja sit unohdetaan koko kaveri. normaal

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe