Auttakaa joku viisaampi..
Masennus vaan pahenee, koska... lääkkeet vie elämänilon kokonaan. Siis, itse asiaan..
Mulla siis lääkityksenä aamulla lamictal 50 mg keppra 500 mg, illalla lamictal 100 mg keppra 500 mg. Joka aamu noin tunti lääkkeiden oton jälkeen alkaa huimaamaan ja menen toimintakyvyttömäksi. Jalat menee "lukkoon", alkaa tärisemään ja pakko pysähtyä kasaamaan tasapainoa ettei kaatuisi. Kävelystä ei tule mitään, on vaan odotettava että olo selviää. Tätä ongelmaa ei ole iltaisin. Oireet alkoi pari kuukautta sitten lievänä, eikä tullut joka aamu. Nyt oireet pahenivat niin, että tämä aamu oli hirveä. Oireet kestää noin tunnin ja sitten alkaa olemaan kuin mitään ei olis tapahtunut. Minusta nuo oireet viittaa siihen että saan liikaa lääkettä. Mitä mieltä olette?
Soitin neuropolille ja en tavoittanut lääkäriä, vaan hoitajan kanssa puhuin. Homma kuulema etenee niin, että hoitaja puhuu lääkärille ja lääkäri kirjoittaa kirjalliset hoito-ohjeet, jotka tulevat postissa. Sanoi tosin että voin soittaa omalle tk-lääkärille jos haluan pikaiset toimintaohjeet. Tottakai haluan. En voi elää näin.. Niinpä soitin.. en sieltäkään lääkäriä tavoittanut, vain hoitajan, joka oli kanssani samaa mieltä.. kuulostaa liian suurelta määrältä lääkkeitä, kun tuommoset säännölliset oireet. Käski soittaa uudelleen neurolle. En jaksanut enää, kun hommat ei edisty.
Lopputulos.. samaa odotettavissa vielä monta päivää.. kaipaisin nopeampia neuvoja. En saa yksin pienentää annoskokoja, mutta paniikkitilanne. En voi olla tällaisessa kunnossa kun huomenna kouluun pitää mennä oparia tekemään ja illalla töihin. Tätä joka päivä, joten olen epätoivoinen. Minulla ei olisi varaa olla huonossa kunnossa just nyt.
Mitä minun pitäisi tehdä..? Auttakaa hyvät ihmiset.. hyvät neuvot olisi nyt tarpeen, omat keinot käytetty.. nyyh..:(
Masennus vaan pahenee, koska... lääkkeet vie elämänilon kokonaan. Siis, itse asiaan..
Mulla siis lääkityksenä aamulla lamictal 50 mg keppra 500 mg, illalla lamictal 100 mg keppra 500 mg. Joka aamu noin tunti lääkkeiden oton jälkeen alkaa huimaamaan ja menen toimintakyvyttömäksi. Jalat menee "lukkoon", alkaa tärisemään ja pakko pysähtyä kasaamaan tasapainoa ettei kaatuisi. Kävelystä ei tule mitään, on vaan odotettava että olo selviää. Tätä ongelmaa ei ole iltaisin. Oireet alkoi pari kuukautta sitten lievänä, eikä tullut joka aamu. Nyt oireet pahenivat niin, että tämä aamu oli hirveä. Oireet kestää noin tunnin ja sitten alkaa olemaan kuin mitään ei olis tapahtunut. Minusta nuo oireet viittaa siihen että saan liikaa lääkettä. Mitä mieltä olette?
Soitin neuropolille ja en tavoittanut lääkäriä, vaan hoitajan kanssa puhuin. Homma kuulema etenee niin, että hoitaja puhuu lääkärille ja lääkäri kirjoittaa kirjalliset hoito-ohjeet, jotka tulevat postissa. Sanoi tosin että voin soittaa omalle tk-lääkärille jos haluan pikaiset toimintaohjeet. Tottakai haluan. En voi elää näin.. Niinpä soitin.. en sieltäkään lääkäriä tavoittanut, vain hoitajan, joka oli kanssani samaa mieltä.. kuulostaa liian suurelta määrältä lääkkeitä, kun tuommoset säännölliset oireet. Käski soittaa uudelleen neurolle. En jaksanut enää, kun hommat ei edisty.
Lopputulos.. samaa odotettavissa vielä monta päivää.. kaipaisin nopeampia neuvoja. En saa yksin pienentää annoskokoja, mutta paniikkitilanne. En voi olla tällaisessa kunnossa kun huomenna kouluun pitää mennä oparia tekemään ja illalla töihin. Tätä joka päivä, joten olen epätoivoinen. Minulla ei olisi varaa olla huonossa kunnossa just nyt.
Mitä minun pitäisi tehdä..? Auttakaa hyvät ihmiset.. hyvät neuvot olisi nyt tarpeen, omat keinot käytetty.. nyyh..:(
Vastaukset 11
Vanhimmat
aiheuttaa tuon huimauksen ym pahoinvoinnin
mulla kans sama huimaus, kahtene
näkeminen kesti jonkun aikaa
noin puoli vuotta nyt on ohi
teki mulle noin eli aiheutti tasapainohäiriöitä
ja sehän ei sitten sopinut ollenkaan,
kun tuli lisää muitakin oireita siitä.
Oisko kuitenkin aamusta vähennettävä puolikas
Lamictal pois, vaiko illasta ?
Mitä se hoitaja ehdotti ?
Miksei se sun neurologi voinut sulle
soittaa samantien ja antaa ohjeita ?
Outoa toimintaa teilläkin.
Mäkin oon ajatellut, että pitää vähentää, kun vaikuttaa siltä, että saan liikaa sitä lääkettä. Hoitaja ei osannut ehdottaa mitään, kun käski vaan odottaa lääkärin ohjeita. Lääkäri ei vissiin ollut paikalla sillon. Toinen hoitaja painotti, ettei niitä saa ite mennä muuttelemaan, mutta sietämätöntä tämä on, joten ei oikein huvita montaa päivää ootella.
Mä jo mietin kuitenkin, että jos tänä iltana ottasinkin vaan 50 mg ja katsosin aamulla tilannetta. Mulla on kuitenkin opiskelut ja työt, niin pakko saada muutosta aikaan ja pian. Tänääkin sain oireita, enkä pystynyt kävelemään. Oli pakko lykätä kouluun menoa ja oottaa, että menee ohi.
Niin ja se hoitaja kysyi vielä, että ootko ajatellut, että ne oliskin kohtauksia, joita saan, että pitäiskin annosta lisätä. Minusta kuitenkin tuo yliannostus vaikuttaa todennäköisemmältä, kun oireet tulee sääännöllisesti joka aamu noin tunti lääkkeiden oton jälkeen ja kestää noin tunnin...
itse operoinut omia lääkkeitäni,
mutta ei niistä ole haittaa ollut
ja kyllä sä muutaman päivän jälkeen
tunnet mihin "suuntaan pääsi on menossa".
En siis kehoita,
vaan toimi itse kuin parhaaksi näet.
Meillä kyllä ne hoitsut voi
toisiakin neurologeja konsultoida
ja heidän mielipiteitään kuunnella
jos oma neurologi ei ole paikalla.
Parempia vointeja sinulle ja
itsehän kroppasi ja pääsi
parhaiten tunnet =)
Vähnetää lääkkeitä silleen, että otin illallakin vaan 50 mg lamictalia. Vähän helpotti, mutta ei kokonaan. Ajattelin vähän aikaa ootella ja sitten ehkä vähentää vielä. Jospa joskus lopetan kokonaan. Rassaa niin paljon, kun vieläkään en oo saanut lääkäriltä niitä hoito-ohjeita ja soitin jo maanantaina. Pakko itse tehdä jotakin...
Soita ihmeessä lääkärille uudestaan, ja varmista että se on saanut hoitajalta viestisi hänelle. Ainakin minulla on joka kerta jollen ole saanut lääkäriä samantien kiinni, niin saanut soittoajan parin päivän sisälle, tai sitten pitänyt soittaa hoitajalle uudestaan esim. iltapäivällä. Ja sitä kautta saanut nopeammin avun olooni. Joten älä jää odottelemaan, vaan soita lääkärille! Ja mainitse lääkärilee että kokeilit illasta ottaa pois pikkaisen ja helpotti tilannetta.
Mun oma lääkärini on aina sanonut mulle että itse minä parhaiten tiedän oloni, ja miltä tuntuu lääkätyksen kanssa, että onko tarpeeksi vai ei? Vai onko ihan pakka nyt sekaisin.
Muuten itselläni on lamictal, ja se on sopinut mulle todella hyvin.
Mä soitan heti maanantaina uudestaan.. nyt on kello jo niin paljon, ettei se varmaan oo enää paikalla. Tänään oli taas tosi hyvä olo.. näyttää siltä, että tuo auttoi huomattavasti tuo lääkkeiden vähentäminen.
Ei oo hoito-ohjeita kuulunu.. ihmeellistä toimintaa lääkäreiltä.. huoh.. mutta itsehän sen parhaiten tietää..:) Ja nyt tuntuu loistavalta..
Kiitos teille kaikille kannustuksesta..!
Just noin =)
Ekat parit päivät ei vielä välttämättä
heti tunnu lääkkeiden vaihto,
mut kyllä sit rupee tuntumaan mihin
suuntaan mennään,
kun on lääkkeitä vähennetty tai lisätty.
Kun saat sen lääkärisi kiinni niin kerrot rehellisesti mitä olet tehnyt ja eiköhän
se ole sillä selvä jos kerran olosi on parempi.
Pyydä kuitenkin jatko-ohjeita mitä voit
itse tehdä jos vointisi taas huononee.
Anna negatiivista palautetta siitä,
kun ketään neurologia et saanut puhelimeen,
kun itse kärsit ja jouduit tekemään itse
tälläisen ratkaisun.
Hyvä nainen -81 =)))
Lamictal on useilla aiheuttanut noita oireita Keppran kanssa. Minulla oli myös nuo oireet lääkkeiden aloituksen aikana, mutta ne hävis sitten parin kuukaudenkuluttua.(Tietty jokaisella lääkkeiden vaikutus on erilaista).
Lohdutukseksi, mulla on aamulla Keppra 1000mg lamictal 100mg ja illalla Keppra 1000mg ja Lam. 200mg.HUH!
Mulla on ollut täysin oireetonta tuon yhdistelmän kanssa 1½ vuotta ja nyt alkoi nuo oireet kesällä. Olen kuullut, että joskus on mahdollista päästä täysin eroon lääkkeistä. Oisko mahdollista, että minäkin alan "parantua" ja tarvitsenkin nyt vähemmän lääkkeitä kuin ennen, vai mikä nyt on vikana? osaako joku vastata?
On kyllä ennakkopelko minullakin jo päällä kun pitänee kohta aloittaa lamictal ja olo on kuitenkin nyt parempi kuin vuosiin, eli keppra poistetaan.
Pelkään siis lamictalin haittoja enkä oikein ole varma alkaako lääke parantamaan vai pahentamaan oloa.
Olisin tyytyväinen tämänhetken tilanteeseeni.
Tälällä hetkellä minullakin on kevyehkö lääkitys, ja sauvatar, tuo "tohtorinna" kiitos vaan! arvioikin jo että olin ylilääkitty ;))))
Tuleva jännittää.
Sauvatar on oikeassa, teillä on outo meininki. ;))
t. taavi boy ;))