Kannaattaako kyseisen 2 tahti moottorin osto? Alkaako olla jo kiire? Moottori tulisi vanhan 20 heppasen johnsonin tilalle buster r:ään.
tohatsu 30 2t
23
6267
Vastaukset
- jottei kannata ostaa
Mut itse ostaisin mieluummin tahatsun 30 nelarin.
- 430 Lark
veneen ja siinä oli Tohatsu 30 2-t moottori. Toimii, nousee plaaniin ja kulkee hyvin. En ymmärrä miksi näin hyvä moottori pitäisi kieltää.
- venehullu
paljonko tohatsu 30 2tahti kuluttaa puolella kaasulla tunnissa
- Niemi
Riippuu täysin koneen hinnasta ja kunnosta kannattaako. Tohatsun 30hv on kuitenkin huonompi verrattuna moniin muihin 30hv koneisiin. Kipparin perämoottori vertailussa 90-luvulla Tohatsun 30hv oli kaikkein hitain ja huonoin kuorman kestoltaan. Polttoaineen kulutus oli keskikastia. Minulla oli aikanaan 15hv Nissan. Varmasti hitaampi kuin saman kokoinen Suzuki tai Jammu, mutta toimi luotettavasti. Melua lähti täyskaasulla melkoisesti, mutta niinhän useimmista 2T-koneista. Ajoi asiansa ja hinta oli huomattavasti halvempi kuin monessa muussa koneessa. Eli laskettuna markkaa per solmu se oli kilpailu kykyinen kone.
- Niemi
En heti huomannut, että olet uutta konetta ostamassa. Mutta lisättäköön, että käsittääkseni Tohatsun 2T 30hv on edelleen täysin sama pienikuutioinen kolmekymppinen kuin 90-luvulla.
- Mercury
Itsellä Tohatsun valmistama Mercu eli sama peli ja vene painaa varusteineen 250kg tuo kone n.52kg
Erittäin hyvä ja sopii kevyehköön veneeseen. Kulutus on erittäin pieni (ainakin verrattuna OMC 520cc) ja myös melut pitää hyvin mahassaan. Kierroskone ja kulkua riittää hyvin, luotettava ja hinta/laatu kohdallaan Tohatsun teipeillä.
Omalla paketilla yksin ajaessa 29s ja 3hlö 25-26s. Neljäs pudottaa 21-22s ja liukuun lähtee vielä ihan ok jos paino veneessä oikein. Vesihiihto onnistuu myös mainiosti, vaikka trimmiä kaipaisi.- venehullu
paljonko tohatsu kuluttaa 20solmun vauhdilla tunnissa
- Ruots
Tuttu oli ennen 20 hv Evinrude ja osti tilalle syksyllä Tohatsun 30!
Sanoi että säästi tankillinen pensaa vain sitä syksy.
Mutta pitää paikansa että testit -90 luvulla näytti huonot tulokset!
Siihen oli sitten testivoitaja (Suzuki 25crs) vertalussa norjalaisen lehdessä Tohatsun 25 vastaan..(sma kuin 30!).. Ja vaikka Tohatsu oli heikompi ja kovaääninen verrattuna Suzuki, ja vieläkin olivat testiporukkat saanut vettä pensassa Tohatsuun tankiin, ja saivat ongelmia sitävarten.
Lopputulos oli yllättävä... 200 tuntia he purkasivat molemmat moottorit ja huomasivat että Suzukin korjaus tuli erittäin kallis (laakerivika), ja Tohatsun pistivat vain kasaan uudestaan...Voitaja oli Tohatsu! Jos ymmärätte Norjaa..täällä linki: http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/c12562680034a2b6c125626700321711/d3fbaa9e4fc1a246c125651d0050c635?OpenDocument - kippari kalle
Osta nyt kuule ihmeessä Yamahan moottori, kun kerran olet vaihtamassa. Se ainakin on hyvä, eikä tarvi murehtia, että koskahan kone hajoaa.
- jamaha nilkkaan
kiinni ja veteen "uimaan".
En väitä, etteikö Pirkka olisi hyvä kone mutta Keskon hinnoittelu ei tee siitä hinnan/laadun suhteen kilpailukykyistä. Tohatsu on Japanissa tehtyä laatua ja ammattikäytössä huomattavasti kovempi sana kuin jamaha. - kippari kalle
jamaha nilkkaan kirjoitti:
kiinni ja veteen "uimaan".
En väitä, etteikö Pirkka olisi hyvä kone mutta Keskon hinnoittelu ei tee siitä hinnan/laadun suhteen kilpailukykyistä. Tohatsu on Japanissa tehtyä laatua ja ammattikäytössä huomattavasti kovempi sana kuin jamaha.Paskan latvat!!
Tohatsu ammattikäytössä? Minkä ammatin?
Aseta sinä vaikka tohatsu takapuoleen ja mene ruotsalaiseen vähemmistötapahtumaan. Siellä saat pärinää. - jamaha nilkkaan
kippari kalle kirjoitti:
Paskan latvat!!
Aseta sinä vaikka tohatsu takapuoleen ja mene ruotsalaiseen vähemmistötapahtumaan. Siellä saat pärinää.Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Niin jos sinä tykkäät käyttää jamahaa tuupparihommissa niin ihan ok. Tämä palsta ei ole oikea paikka sen asian käsittelyyn... mutta tunnut niin hyvin tuntevan vähemmistön tapahtumat yms. en kuitenkaan tällä kertaa lähde seuraksesi niihin, kiitos kutsusta kuitenkin.
Oletko kuullut kalastajista? Enkä tarkoita mitään harrastelijaa vaan henkilöitä jotka ansaitsevat elantonsa... - Ruots
jamaha nilkkaan kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Niin jos sinä tykkäät käyttää jamahaa tuupparihommissa niin ihan ok. Tämä palsta ei ole oikea paikka sen asian käsittelyyn... mutta tunnut niin hyvin tuntevan vähemmistön tapahtumat yms. en kuitenkaan tällä kertaa lähde seuraksesi niihin, kiitos kutsusta kuitenkin.
Oletko kuullut kalastajista? Enkä tarkoita mitään harrastelijaa vaan henkilöitä jotka ansaitsevat elantonsa...Kippari kalle on hyvä esimerkki tästä: Oma paska haisee hyvää! KK.lle: Oletko koskaan ajanut Tohatsulla? Minä olen tarkasti kysynyt jos ei itse ajanut Tohatsuja, ja ei yhtä vielä on moitinut huonoksi!
- Tossuttaja
kippari kalle kirjoitti:
Paskan latvat!!
Aseta sinä vaikka tohatsu takapuoleen ja mene ruotsalaiseen vähemmistötapahtumaan. Siellä saat pärinää.Silloin kun heko tipahti Tallinan edustalla, muistatko kuvia rajavartioston ribeistä pelastushommissa?
Tohatsut perässä...
Norjassa Tohatsu on valtamerkki, mutta siellä ihmiset ostavatkin tarpeittensa mukaan, ei sen mukaan mitä paikallinen k-kauppias tyrkyttää keskon painostuksesta ja voimalla. - norjalainen nuija
Tossuttaja kirjoitti:
Silloin kun heko tipahti Tallinan edustalla, muistatko kuvia rajavartioston ribeistä pelastushommissa?
Tohatsut perässä...
Norjassa Tohatsu on valtamerkki, mutta siellä ihmiset ostavatkin tarpeittensa mukaan, ei sen mukaan mitä paikallinen k-kauppias tyrkyttää keskon painostuksesta ja voimalla.Tuskinpa norjalaiset ovat sen älykkäämpiä kuin suomalaiset. Pääosa veneistä on sielläkin huviveneitä.
Suomessa Yamahaa myy Kesko ja Tohatsua Sumeko. Ai että et ole kuullut Sumekosta, enpä minäkään, mutta netistä löytyi. - Ruots
norjalainen nuija kirjoitti:
Tuskinpa norjalaiset ovat sen älykkäämpiä kuin suomalaiset. Pääosa veneistä on sielläkin huviveneitä.
Suomessa Yamahaa myy Kesko ja Tohatsua Sumeko. Ai että et ole kuullut Sumekosta, enpä minäkään, mutta netistä löytyi.Oletteko kuulunut Keskosta...niin minäkin!
Suomalaisen lailinen mafia.?.. - Yamahalla ajava
norjalainen nuija kirjoitti:
Tuskinpa norjalaiset ovat sen älykkäämpiä kuin suomalaiset. Pääosa veneistä on sielläkin huviveneitä.
Suomessa Yamahaa myy Kesko ja Tohatsua Sumeko. Ai että et ole kuullut Sumekosta, enpä minäkään, mutta netistä löytyi.En ole varma ymmärsitkö oikein nuo edelliset viestit vai ymmärsinkö itse väärin sinun viestisi, mutta Yamahan "ylivallassa" Suomessa on kyse nimenomaan siitä, että sen maahantuoja on iät ja ajat ollut Suomen mittakaavassa valtava Kesko, jolla on edustus jokaisessa pienessäkin kylässä. Yamahaa vois siis ostaa vähän sieltä sun täältä, kun taas useimmilla muilla merkeillä maahantuoja ja edustus on pienemmissä käsissä. Esim. Tohatsulla Sumekossa.
- Ruots
Yamahalla ajava kirjoitti:
En ole varma ymmärsitkö oikein nuo edelliset viestit vai ymmärsinkö itse väärin sinun viestisi, mutta Yamahan "ylivallassa" Suomessa on kyse nimenomaan siitä, että sen maahantuoja on iät ja ajat ollut Suomen mittakaavassa valtava Kesko, jolla on edustus jokaisessa pienessäkin kylässä. Yamahaa vois siis ostaa vähän sieltä sun täältä, kun taas useimmilla muilla merkeillä maahantuoja ja edustus on pienemmissä käsissä. Esim. Tohatsulla Sumekossa.
Selitys miksi Yamahat on kalliimpi kun muut...
Vain tyhmä sanoa paha toisen Japani-mottorista, kuin kaikki esimerkiksi käytävat samat sähkö ja poltoaine osat!
Sumeko on 4-5 vuoden aikan kasvanut ja hoitaa asiat aika hyvin verrattuna muut, jos ei ole paikalista myyjä siihen missä asutte...tietysti ei kannata semmoinen moottori osta! Mun mielässä on väärin myydä kone jos täytyy puhua paskaa toisesta, ja ei silti pysty todistaa toisen ylivoima. 15 vuota sitten olin ihan saman mieltä että Tohatsuja oli huonot, mutta ei kukaan voinut kertoa mitä oli vikaa. Sen jälkeen olen testanut ja etsinyt moottoritestit lehdestä ja internetistä. Jos joku sanoo että yksi moottorimerkki on paras...valehtelevat!
Tohatsu on ollut aina siihen keskellä, ja sitten muut merkit on vaihtanut paikoja. Kaikki moottorit on nykyänkin sekoitettu että on vaikea sano mikä merkinen kone ajat tai ostat!
Sitten onkin ero mihin veneseen moottori sopii... - kippari kalle
Ruots kirjoitti:
Selitys miksi Yamahat on kalliimpi kun muut...
Vain tyhmä sanoa paha toisen Japani-mottorista, kuin kaikki esimerkiksi käytävat samat sähkö ja poltoaine osat!
Sumeko on 4-5 vuoden aikan kasvanut ja hoitaa asiat aika hyvin verrattuna muut, jos ei ole paikalista myyjä siihen missä asutte...tietysti ei kannata semmoinen moottori osta! Mun mielässä on väärin myydä kone jos täytyy puhua paskaa toisesta, ja ei silti pysty todistaa toisen ylivoima. 15 vuota sitten olin ihan saman mieltä että Tohatsuja oli huonot, mutta ei kukaan voinut kertoa mitä oli vikaa. Sen jälkeen olen testanut ja etsinyt moottoritestit lehdestä ja internetistä. Jos joku sanoo että yksi moottorimerkki on paras...valehtelevat!
Tohatsu on ollut aina siihen keskellä, ja sitten muut merkit on vaihtanut paikoja. Kaikki moottorit on nykyänkin sekoitettu että on vaikea sano mikä merkinen kone ajat tai ostat!
Sitten onkin ero mihin veneseen moottori sopii...Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja minä olen sen kertonut. Lisäksi olen sitä mieltä, että ne jotka eivät osaa kirjoittaa kunnollista suomea (koska Suomessa ollaan) tällä palstalla, voivat muuttaa ruotsiin niillä tohatsuillaan.
Minä ainakin maksan mielelläni vähän enemmän Yamahasta (tai Hondasta), silloin tiedän että saan hyvän ja luotettavan moottorin.
Silloin kun ostaa ison venepaketin, niin mielestäni on turha yrittää säästää ostamalla siihen moottori halvimmasta päästä. - Ruots
kippari kalle kirjoitti:
Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja minä olen sen kertonut. Lisäksi olen sitä mieltä, että ne jotka eivät osaa kirjoittaa kunnollista suomea (koska Suomessa ollaan) tällä palstalla, voivat muuttaa ruotsiin niillä tohatsuillaan.
Minä ainakin maksan mielelläni vähän enemmän Yamahasta (tai Hondasta), silloin tiedän että saan hyvän ja luotettavan moottorin.
Silloin kun ostaa ison venepaketin, niin mielestäni on turha yrittää säästää ostamalla siihen moottori halvimmasta päästä.Anteeksi kielitaitooni!
Amerikalaiset pitäkin osta Amerikalaisen laatu tavarat, koska he ovat ylpeät Amerikalaiset!
Osta sinä vain kallis moottori itseelesi ja varmasti oletkin tyytyväinen.
Muut on mahdollisuus osta halvempi laatu moottorit, koska Suomi on vapa maa... ja täälläkin asuvat ruotsinkieliset! - muut hiljaa
kippari kalle kirjoitti:
Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja minä olen sen kertonut. Lisäksi olen sitä mieltä, että ne jotka eivät osaa kirjoittaa kunnollista suomea (koska Suomessa ollaan) tällä palstalla, voivat muuttaa ruotsiin niillä tohatsuillaan.
Silloin kun ostaa ison venepaketin, niin mielestäni on turha yrittää säästää ostamalla siihen moottori halvimmasta päästä.Punaniska kippari kalle on puhunut ja toiset saavat olla hiljaa.
- YETOL
kippari kalle kirjoitti:
Silloin kun ostaa ison venepaketin, niin mielestäni on turha yrittää säästää ostamalla siihen moottori halvimmasta päästä.Suomi on kaksikielinen maa. Minulla on äidinkieli suomi ja ruotsin taito ei kovin kehuttava. Jollakin muulla tilanne on päinvastoin. On minusta ihan ok ja jopa toivottavaa, että palstalla keskustelevat myös ne, joilla vaikkapa ruotsi on se vahvempi kieli.
Sen sijaan aivan alaarvoisia viestejä on turha tänne kirjoittaa. Minusta siis Kipparikalle yamahoineen voisi mennä jonnekin pellepalstalle mauhkaamaan. - Tossu
kippari kalle kirjoitti:
Silloin kun ostaa ison venepaketin, niin mielestäni on turha yrittää säästää ostamalla siihen moottori halvimmasta päästä.näköjään itsetunto alamaissa kun kielikin jo tekee kiusaa....Jammu siinä mielessä sopinee sinulle, K-kaupan pirkkatuote,massoille sopiva ja samalla saa Kesko rahastettua ymmärtämättömän.
Kielipolitiikastasi päätellen et käy myöskään Suomen ulkopuolella ja jos käytkin niin turvallisesti seuramatkoilla ja vain baareissa joissa tarjotaan lihapullia hernerokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209