Kuin helposti tän luotollisen kortin saa esim 1500€ ostoksia varten jos on vakituisessa työssä, ollut muutaman vuoden samassa paikassa, hiukan alle 30.v mies, mastercard lainaa olemassa korkeintaan 2000€ laskut hoidettu aina suht normaalisti.
Ikean HEI-kortti
29
17990
Vastaukset
- nainen31hki
Se on siitä jännä kortti että minä en sitä saanut, tulot on 2500e/kk ja luottotiedot kunnossa ja syyksi sitten selvis se kun selvittelin että mikä ihme voi olla niin minulla on joskus ollat perintätoimistossa laskuja siis ihan harvakseltaan on mennyt jokin terkkarilasku tai muu vahingossa. Ja sillä hetkellä oli intrum justitialla 17e lasku ja ne tarkistaa toisin kuin mikään muu luottokorttiyhtiö niin ainakin sen hetkisen tilanteen perintätoimistoissa!
- on ihme
että sinulla 2500e tuloilla on vielä perinnässä noin paljon - peräti 17e? Ei voi olla vahinko... Jotain kertoo...ei ihme, ettet saanut korttia...
- ...
Mahtaakohan perintätoimistolla muuten olla oikeus kertoa sivulliselle (=Ikea) jonkin toisen toimeksiantajan tekemästä perintätoimeksiannosta? Saattaa olla lainvastaista puuhaa.
Tietysti tuon Hei-kortin hakemuksessa voi olla jokin pienellä präntillä oleva suostumus siihen, että rahoitusyhtiö saa penkoa kaikki luurangot kaapeistasi... - mamma56
... kirjoitti:
Mahtaakohan perintätoimistolla muuten olla oikeus kertoa sivulliselle (=Ikea) jonkin toisen toimeksiantajan tekemästä perintätoimeksiannosta? Saattaa olla lainvastaista puuhaa.
Tietysti tuon Hei-kortin hakemuksessa voi olla jokin pienellä präntillä oleva suostumus siihen, että rahoitusyhtiö saa penkoa kaikki luurangot kaapeistasi...Todellakin erikoista! Voiko Ikea penkoa perintätoimistoista tietoja??? Miten perintätoimistot voivat luovuttaa ketään koskevia tietoja??? Ei voi olla laillista! Varsinkin kun tietää, miten useasti tilanne on ollut se, että perintätoimistolle ollaan siirretty kaikkea muuta kuin riidattomia 'saatavia'. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Vaikea uskoa...
- ikean
mamma56 kirjoitti:
Todellakin erikoista! Voiko Ikea penkoa perintätoimistoista tietoja??? Miten perintätoimistot voivat luovuttaa ketään koskevia tietoja??? Ei voi olla laillista! Varsinkin kun tietää, miten useasti tilanne on ollut se, että perintätoimistolle ollaan siirretty kaikkea muuta kuin riidattomia 'saatavia'. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Vaikea uskoa...
sivuilla on se hakemus ja ehdot toisella lomakkeella..sieltähän sen voi tsekata..
- nainen31hki
ikean kirjoitti:
sivuilla on se hakemus ja ehdot toisella lomakkeella..sieltähän sen voi tsekata..
Soitin silloin suoraan ikean kahvilasta että miksi ei minulle myönnetty ja mitään syytä ei löytynyt ja ihmettelikin että miksi ei ole myönnetty ja kysyi vain että onko sulla perinnässä laskuja ja sanoin että ei kun en muistanut tuota vaivaista 17e intrumilla ja seuraavalla viikolla tuli intrum justitialta kirje jossa luki jotain että kysely seuraavilta tahoilta ja siinä luki että ikea niin se se syy oli sitten. Omituista oli minustakin!
- tämä..
nainen31hki kirjoitti:
Soitin silloin suoraan ikean kahvilasta että miksi ei minulle myönnetty ja mitään syytä ei löytynyt ja ihmettelikin että miksi ei ole myönnetty ja kysyi vain että onko sulla perinnässä laskuja ja sanoin että ei kun en muistanut tuota vaivaista 17e intrumilla ja seuraavalla viikolla tuli intrum justitialta kirje jossa luki jotain että kysely seuraavilta tahoilta ja siinä luki että ikea niin se se syy oli sitten. Omituista oli minustakin!
tapahtui?
- Ihmettelevä
Miten 31-vuotias nainen jolla on tulot 2500 kuussa on niin sekaisin että laskee 17 euron suuruisen laskun menemään perintään? Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain 18-vuotiaasta, tai sitten jostain alkoholistista/mielenterveyspotilaasta jota ei paljon arkielämä kiinnosta, mutta siinä tapauksessa tulot tuskin olisivat tuollaiset..
Eikö sinulla ole mitään järjestelmää saapuvan postin suhteen? Jotain paikkaa johon pistät kaikki tulleet laskut ja selkeän tiedon siitä milloin ne pitää maksaa? Miksi et samana päivänä kun ne tulevat syötä niitä jo nettipankkiin?
En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä ihmisten kummaa toimintaa. - kirjoittelee..
Ihmettelevä kirjoitti:
Miten 31-vuotias nainen jolla on tulot 2500 kuussa on niin sekaisin että laskee 17 euron suuruisen laskun menemään perintään? Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain 18-vuotiaasta, tai sitten jostain alkoholistista/mielenterveyspotilaasta jota ei paljon arkielämä kiinnosta, mutta siinä tapauksessa tulot tuskin olisivat tuollaiset..
Eikö sinulla ole mitään järjestelmää saapuvan postin suhteen? Jotain paikkaa johon pistät kaikki tulleet laskut ja selkeän tiedon siitä milloin ne pitää maksaa? Miksi et samana päivänä kun ne tulevat syötä niitä jo nettipankkiin?
En kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä ihmisten kummaa toimintaa.tässä ketjussa oli kyse Ikea HEI kortista, ei jonkun yksittäisenhenkilön maksujen maksamisesta.
Eli jos jollain on kokemutsa tästä kortista ja sen saannista, ole ystävällinen ja kirjoita tänne =) - Nimetön
Mistä lähtien ainoastaan "maalaiset" ovat osanneet hoitaa raha-asiansa edes sen verran tolkulla että jos rahaa on maksaa pienen pieni lasku, sen ei anneta mennä perintätoimistoon (jossa maksettavan määrä lisääntyy reippaasti)?
Asun muuten niin isossa kaupungissa ettei Suomessa ole sellaisia yhtään. Se siitä "maalaisuudesta". - tietosuoja
Hei,
Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajavirasto.fi) tai tietosuojavaltuutettuun (www.tietosuoja.fi). Tekisit hyvän teon muille vastaavaa luottoa hakeville, kun pyytäisit näitä viranomaisia selvittämään asian. Käytäntöhän kuulostaa TODELLA omituiselta, sillä Suomessa on jo erityisasemassa Suomen asiakastieto Oy, joka luottotietoa antaa. Toivon todellakin, että asiaan saadaan selvyys - ainakin minua peloittaa kenelle perintätoimisto tietojansa luovuttaa. - Ikean duunari
... kirjoitti:
Tietysti tuon Hei-kortin hakemuksessa voi olla jokin pienellä präntillä oleva suostumus siihen, että rahoitusyhtiö saa penkoa kaikki luurangot kaapeistasi...Hei korttia ei saa helpolla... jos on köyhä.
- metall-leidi
Ikean duunari kirjoitti:
Hei korttia ei saa helpolla... jos on köyhä.
Hei mä en ostaisi IKEAN vanereita käteiselläkään vaikka olen köyhä.
- Anonyymi
kirjoittelee.. kirjoitti:
tässä ketjussa oli kyse Ikea HEI kortista, ei jonkun yksittäisenhenkilön maksujen maksamisesta.
Eli jos jollain on kokemutsa tästä kortista ja sen saannista, ole ystävällinen ja kirjoita tänne =)Mietippä, moneko yrittäjän laskut rästissä...
- Anonyymi
Ikean duunari kirjoitti:
Hei korttia ei saa helpolla... jos on köyhä.
Kuinka köyhä pitää olla?
- Anonyymi
... kirjoitti:
Tietysti tuon Hei-kortin hakemuksessa voi olla jokin pienellä präntillä oleva suostumus siihen, että rahoitusyhtiö saa penkoa kaikki luurangot kaapeistasi...Hei!
Ottakaa luottofirma saa kysellä taustat, sehän kuuluu luottofirmojen luonteeseem ilman muuta.
Jos on puhdas luottotiedoissa, silloin eu tartte urputtaa.
En minäkään lainaisi tuntemattomalle, vaan tarkadtaison onko luottokelpoinen.
Miren tuollaista voi ihmeyellä vuonna 2024.
Nyt tulee olla vielä tarkempi sillä konkurssit ovat alkaneet .
Me suomalaiset elämme yli varojen kun kaikkea täytyy olla, vähempikin riittää jos on Onnellinen Elämästä ! - Anonyymi
... kirjoitti:
Tietysti tuon Hei-kortin hakemuksessa voi olla jokin pienellä präntillä oleva suostumus siihen, että rahoitusyhtiö saa penkoa kaikki luurangot kaapeistasi...Vaikka kortin nimi on IKEA tai Gigantti, niin se on oikeasti esim. OP kotipankin rötai Nordea rahoituksen tuote.
Vaikka se perinnässä ollut maksu on vain 17€, niin se merkitsee jo paljon että se on perinnässä.
2500€ kk tulo, on se sitten netto tai brutto ei todellakaan ole mitenkään paljon. Joku on tehnyt varmaan taulukon siitä paljonko mistäkin summasta on kohtuullisten pakollisten menojen ja päivittäisten välttämättömien menojen osuus.
Jos minulla olisi 2500€ brutto ja laittaisin pakollisiin menoihin esim. 45% tuosta, niin minulla olisi vuoden 2026 puolessa välin vähintään tuo 2500€ säästössä. Jokainen voi laskea mitä se tarkoittaa.
Itse olen ottanut hittiä näistä korttivipeistä. Jos saat esim. 200€ ostosta tonnin kortin tie helvettiin on auki ja päättyy vasta pimeälle ikuiselle polulle. Itselläni ei ole ollut koskaan korttia, sitä on kyllä tarjottu, mutta tarpeeksi lähellä olevien ihmisten touhu kaataa sivullisia.
- Sama juttu minulla
Minäkin hain samaista HEI-korttia ja hylkäämisen syyksi ilmoitettiin tieto, että olisi ollut hiljattain perintätoimistossa joku lasku - no tottakai oli ollut, vakuutuslasku jota oli sitkeästi yritetty lähettää vanhaan osoitteeseeni, vaikka muutin jo vuosi sitten. Siinä ei selittelyt auttaneet, mutta se tosiaan kiinnostaisi tietää, että onko perintätoimistoilla oikeutta luovuttaa tuollaisia tietoja tai edes säilyttää sellaista tietoa kun saatava on hoidettu? Mistä löytyisi vastaus tuohon kysymykseen?
- 2453423
Hei vaan. Ikean hei-kortista vastaa ikano-rahoitusyhtiö, joka myöntää kyseiset kortit ei siis ikea. Rahoitusyhtiöllä on lupa tarkistaa luottomerkintä sekä mahdolliset perinnässä olevat laskut perintätoimistoissa.
- perään kyselijä!!
No niin kävi että korttia ei myönnetty. Tulot on vuodessa 25000, ja lainaa ei ole kun tuo masterin verran n. 2000€.
Hain Ikean HEI korttiin rajaa 1500€ mutta sitä ei myönnetty.
Minulla on anttilassa, hobbyhallissa ja stokkalla myös moiset tilit, joita en ole käyttänyt aikaan. Hobbarissa on raja useampia tuhansia, anttilassa on pari tonnia ja stokkalla tuhat, nämä 'rahatilit' ovat olleet minulla jo vuosia.
Luottotiedot on kunnossa siis.
En tiedä millä perusteilla Ikea tai Ikano-rahoitus kortteja myöntää. Hiukan kyllä petyin.
Onneksi saan huonekaluni muualtakin! - Järkimies75
perään kyselijä!! kirjoitti:
No niin kävi että korttia ei myönnetty. Tulot on vuodessa 25000, ja lainaa ei ole kun tuo masterin verran n. 2000€.
Hain Ikean HEI korttiin rajaa 1500€ mutta sitä ei myönnetty.
Minulla on anttilassa, hobbyhallissa ja stokkalla myös moiset tilit, joita en ole käyttänyt aikaan. Hobbarissa on raja useampia tuhansia, anttilassa on pari tonnia ja stokkalla tuhat, nämä 'rahatilit' ovat olleet minulla jo vuosia.
Luottotiedot on kunnossa siis.
En tiedä millä perusteilla Ikea tai Ikano-rahoitus kortteja myöntää. Hiukan kyllä petyin.
Onneksi saan huonekaluni muualtakin!Minullakaan ei ole moisia kortteja, kosta ostan huonekalut vasta kun niihin on varaa, eli käteistä. Jos on kulutusluottoa valmiiksi, ei ole varaa uusiin mööpeleihin.
Suosittelen ap:lle kirpputoreja ja kierrätyskeskuksia. IKEAn halpisvirityksiä ostamaan sitten kun luottokorttien saldo nolla ja rahat ostoksiin tilillä.
- jokunimimerkkitähän
Helposti menee parin kympin laskuja välillä perintään, kun laskut unohtaa tyytyväisesti jonnekkin nurkkaan lojumaan. Onneks ei kaadu elämä niihin kuluihin, vaikka ketuttavatkin.
- Helvettiin IKEA!
Älkää missään nimessä vaan ottako hei korttia! Ite oon joutunu taistelemaan mitättömistä perintäyrityksistä.yli puoli vuotta oon taistellu ku yrittävät periä jo maksettuja laskuja.Joka kuukausi joudun selvittää yli puol vuotta vanhat maksut uudestaan ja uudestan eikä tästä helvetistä pääse eroon! Ja periaatteesta en suostu maksamaan jo maksettuja laskuja!
- Tyrmätty
Joo oikein rupesi naurattamaan, kun Ikanon laina-automaatti sylkäisi luottopäätökseksi 3000 e hakemukselle 1000 e. Olen ollut yrittäjänä vuodesta -93/ palkkana nostan vuodessa 30-40 ke / 400 ke asunnosta asuntolainaa 20 ke/ 50 v ja kaikki velvoitteet olemme hoitaneet puolisoni kanssa koko ikämme säntillisesti. Itsekkin 20 v luottoalalla toimineena en voinut uskoa asiaa todeksi, mutta soitto Ikanolle varmisti luottokelpoisuuteni. Pyysin ystävällisesti unohtamaan koko asian, mutta tämä olisi kuulemma pitänyt tehdä kirjallisesti, vaikka henkilöllisyyteni todettiin puhelimessa.
Onnekseni tällaiset hankintani eivät ole luotosta riippuvaisia, Ikean mainos korottomasta luotosta vain herätti mielenkiintoni. Ihan ilmaista rahaa sekään ei tarkemmin tarkasteltuna ollutkaan aloitus ja tilinhoitomaksujen vuoksi.
Näin ne asiat nykyään menevät kun elämme koneiden aikakautta.- Anonyymi
Kortti ollut siitälähtien, tyrkytys ottamiseen alk. nyt en viitsi ladata näitä "jäsen" muuta tuo ei käsittääkseni ole? Väärässä, oikaise? Puhelimeen, postiin rynnimässä vaikka, mitä...
vaikka jos vaikka
- Anonyymi
Voi että ihan hölmöä puuhaa tää keskustelu jostain huonoimmasta luotto kortista koko Suomessa
- Anonyymi
Osta käteisellä. Jos ei ole, älä osta. Säästä tarvittava summa.
- Anonyymi
Ei todellakaan kannata tätä turhaa korttia tosiaan hommata. Itse aikoinaan tämän hommasin vuosia sitten ja kortti tuli vasta vuoden päästä tyyliin joten en koskaan tätä edes käyttänyt ja nyt vuosien jälkeen uuden kortin tultua olen yrittänyt sulkea koko palvelua joka on käytännössä tehty mahdottomaksi, koska ainoat sulku tavat ovat chätissä kirjautuneena tai puhelimitse. Ensinnäkään koko chättiä ei ole olemassakaan heidän sivuillaan. Puhelimitse väittää jatkuvasti automaatti että "palvelumme on ruuhkautunut" jota ei usko Erkkikään ja antaa vaihtoehtoisesti jättää soittopyynnön ja tätä takaisin soittoa ei koskaan tule ja tietenkin jonottaminen ja kaikki on maksullista. Ja sähköpostitse he eivät anna hoitaa asioita eikä niitä noteeraa ja palvelu taitaa olla ulkoistettu muutenkin. Joten todella hämärää bisnestä tämä. Nyt harkitsen rikosilmoituksen tekemistä ja kuluttujansuojaviranomaiselle ilmoitusta että tälläinen bisnes ajettaisiin alas ja tilini suljettaisiin kaikin puolin myös. En suosittele kellekkään, tunnu pääsevän eroon millään vaikkei koskaan tarvetta ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1057111- 474886
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562741Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52258Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101228Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1821187Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921053Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai248876Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30866Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179813