Voisiko joku

auttaa

Näen jatkuvasti painajaisunia,jotka häiritsevät muuten onnellista elämääni.Unissa tulee selvästi esille kauhea läheisten menettämisen pelko että valveilla ollessakin alan ajatella melkein untani todeksi.Olen rukoillut että tämä asia otettaisiin pois ajatuksistani mutta haluasin lukea myös Raamatusta jotain mikä voisi tässä asiassa auttaa minua.Voisiko joku ystävällisesti kertoa Raamatusta kohtia mitä voisin lukea jotta mieleni kevenisi?

13

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa,
      pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

      Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä,
      kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.

      Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin
      tässä maailmassa.

      Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus
      karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta;
      se, joka pelkää, ei ole tullu täydelliseksi rakkaudessa."

      Täydellinen rakkaus on yhtä kuin totuus, joka
      voidaan saada vain ahtaan portin takana Kristukselta.
      Eikä koskaan yhdenkään ihmisen käsien alta, joten:
      Mene sinäkin siitä sisälle.

      • ahtaat

        portit kyllä tiedetään!


      • ahtaat kirjoitti:

        portit kyllä tiedetään!

        mutta kerro sinä omastasi, jotta voitaisiin niitä vertailla.


    • pelkkä raamatunkohtien lukeminen auta, vaikka se helpottaakin, mutta kun todella pääset ahtaasta portista sisälle, kuten Teuvo Suni tuossa kirjoitti, niin unet varmasti loppuvat.

      Näin kävi minulle itselleni.

      Eräs kamala, sanoinkuvaamaton painajainen toistui yhä uudestaan, niinettä jo opin oikein pelkäämään sitä. Ja jälkeenpäin kun ajattelen, siinä tuntui olevan ihan kuin joku henkivalta läsnä, vaikka en sitä silloin ymmärtänyt. Paholainen se oli.

      Kun elämänmuutos ja hallitsijanvaihdos kohdallani tapahtui, ei tuota unta enää kertaakaan sen jälkeen tullut.

    • Naomi

      Samoin minä elin ennen painajaisten kanssa... joista oli pelottavaa herätä...

      Enää ei ole pelkoa mennä nukkumaan... tiedän, että olen hyvässä turvassa.

      Pääset eroon painajaisistasi käymällä ahtaanportin kautta Jeesuksen luokse... näin se on.

    • käärmelahti

      paljonkin rohkaisevia kohtia ja sisältäähän Raamattu suuren Jumalan lupauksen, kuten esim. Psalmi 50:15 ja Joh. 3:16. Lue myös Johanneksen evankeliumia, mutta muista myös rukoilla Jeesusta auttamaan sinua.

      Siunausta ja rohkeutta sinulle!

    • Ihmisen päällä oleva Jumalan kirous, jos hän on
      lähtenyt etsimään elävää Jumalaa ihmisoppien
      vallassa olevista porttoseurakunnista.
      Lue Jeremia 17:5-10

    • Mervi_
    • on jo mainittu tämä yksi asia,
      ahdas portti.

      Nyt ihminen ajattelee en ole pyytänyt enää lisää,
      mitään ahdasta, ahdistavaa.
      Minullahan on jo ahdistusta, painoja tarpeeksi.

      Pyysin että joku sanoisi miten minä voisin päästä
      vapaaksi en siis pyytänyt taakkoja lisää.

      Ihminen ajattelee niin mikä olisi nyt se hokkus
      pokkus temppu että pääsisin vapaaksi näistä
      mitkä minua nyt sitovat.

      Miten siis pääsisin vapaaksi?

      Saisin elää onnellista elämää vapaana, niin
      ettei minua mikään sitoisi.

      Siis mikä onkaan pohjimmainen tarkoitus ihmisellä?

      Onko, se, se, että pääsisin vain vapaaksi minua
      nyt sitovista asioista, niin että saisin kaikin
      tavoin elää onnellisena tätä elämää?

      Vai onko minulla tuska sydämessäni, niin, että
      minä alati huudan Jumalan puoleen;
      ohjaa sinä minut iankaikkiselle Tielle jos
      vaivan tiellä kuljen?

      Jos ihmisellä tuska on sydämensä puolesta,
      niin tällaisen tuskan Jumala itse on antanut,
      ja se on valtavaa armoa ja rakkautta tällaista
      ihmistä kohtaan.

      Mutta tässä tulee ahdistus sydämelle, löytääkö
      tällainen ihminen Jeesuksen, tuleeko hän koskaan
      sille paikalle jossa Jumala itse osoittaa portit
      niin että jompi kumpi on valittava?

      Vai rientääkö joku ihminen ennen Jumalan aikaa
      armahtamaan tällaista ihmistä, niin että keskeytyy
      se Jumalan alkama työ ihmisen kohdalla.

      Ja kun näin käy ihminen ei koskaan pääsekkään
      siihen todelliseen vapauteen jonka Jeesus
      ahtaan portin takana antaa.

      Siis jos Jeesus ei saa ihmistä vapauttaa niin
      vapaaksi ihminen ei voi päästä.

      Hän jatkaa elämäänsä synnin ja saatanan orjana.

      Sillä sen orja ihminen on kenen voittama hän on.

    • minä meikäläinen

      Rukoile Jeesusta ja lue Psalmeja. Lähesty Jumalaa, niin Hän lähestyy sinua. Täydellinen Jumalan rakkaus karkottaa pelon.

      • 'Odota Herraa, kyllä hän sen tekee!'


    • eepu*

      Lyhyesti; mene uskonmukaiselle (Apt.2:38) upotuskasteelle..
      Vapahtajan Nimeen, ja rukoille, että saisit PYHÄN HENGEN Lahjan!
      … ystäväiseni; älkäämme tyytykö omaan heikkoon voimaamme, vaan nöyrtykäämme; … anna upotuskastaa itsesi Vapahtajan Nimeen! Sillä kun Totuuden Henki tulee, JOHTAA Hän ihmisen kaikkeen TOTUUTEEN ja ILOON Herrassa, eli Jumalan Lain kunnioittamiseen! -- "Sellaista vastaan ei ole Laki"! (Ks. Joh. 16:13, Gal.5:22,23)
      Etsi siis paikkakunnaltasi lähin ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ja kysy mitä asiallesi voisi tehdä?!

      *
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

      minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

      eepu
      *
      Jk.:
      Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36,37,38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16; Jaak.1:5) ... Ylhäältä JUMALALTA! :)

      • Jos siihen suostut - saat kaiken toivon heittää.

        Jos et näin helppoa Jeesuksen käskyä pysty noudattamaan: "Yksi kaste", niin miten voisit
        hänen muitakaan käskyjä noudattaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe