Mulla on aivan tajuttoman kipeä vatsa yöllä!!! Se on ihan kireä ja jos vähänkin liikahtaa niin sattuu! Nouseminen sängystä on yhtä tuskaa ja voivottelua. Tuntuu että nää vaan pahenee yö yöltä ja viime yönä jo ajattelin että soitanko sairaalaan että tää lapsi pitää saada ulos kun ei kestä näitä kipuja!!! Viikkoja mulla nyt 34 6
Mielestäni ne eivät ole supistuksia koska koko mahan alueeseen sattuu ja sitä esiintyy vain liikahtaessa..
Onko muilla tuskaisia öitä?? Mitä tämä on ja kuinka tuota vois helpottaa? tietoa otetaan mielellään vastaan =)
Olen myös huomannut että kylläpä maha pitää useasti tyhjentää. Viime vuorokauden aikana varmaan viis kertaa joutui käymään isommalla hädällä...
Voi voi =) Hirveetä valitusta.. toivottavasti joku jaksaa lukea ja ehkä vastatakin..
yölliset kamalat vatsa kivut!!!
15
4241
Vastaukset
- minä vain
joo, en mitään muuta kuin panadolia päänsärkyyn enkä sitäkään nyt pariin päivään
- Liian usein toistuu sama as...
minä vain kirjoitti:
joo, en mitään muuta kuin panadolia päänsärkyyn enkä sitäkään nyt pariin päivään
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1131558060/8#8
- Mahakipu odotusaikana
Liian usein toistuu sama as... kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1131558060/8#8
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1143550460
- Muistin apuna nämä sivut
Mahakipu odotusaikana kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1143550460
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1153325694
- mamma1982
minulla oli täs yksi yö aivan tuskaa...tuntu et repeää kun kylkeään yritti kääntää. Minulle sanottiin että ne on liitos/kasvukipuja. Kohtu venyy niin tuhottomasti vielä nytkin ja lihakset joutuu antaa periksi venymiselle. Mulla ei auttanu siihen mikään muu kuin että hengitteli tasaisesti sisään ja ulos. eikä kyl sekään aina....
Toivottavasti helpottaa jo! - N.Ekku
Ne on niitä kuuluisia liitoskipuja. Erittäin tuttu tunne. Häpyliitos ja lantion/lonkanseudun luut alkavat antamaan periksi ja vauva painaa näitä alueita kairaten itselleen väylää maailmaan. Kivut tuntuvat herkemmin nimenomaan öiseen aikaan ja liikahtaessa, esim. kylkeä kääntäessä.
Täysi virtsarakko saattaa pahentaa kipuja, joten kannattaa käydä vessassa usein ja ehkä vähentää juomista yötä vasten - ja juoda sitten päivällä enemmän.- liitoskivuiksi
koska tiedän miltä ne tuntuu. liitoskipu tuntuu häpyluiden alueella ja ylös noustessa ja kävellessä. tuo repivä kipu joka saa haukkomaan henkeä ja liikahtaminen on mahdotonta ainakin minulla helpottaa kun vaan makaa liikkumatta ja odottaa. joskus kestää puolikin tuntia tippa linssissä odottaa. otan siis osaa ja tiedän tunteesi!! se on kohdun jotai venymistä tms. en tiedä eikä sillä tiedolla juuri ole virkaa. se loppuu kun vauva syntyy (vk 38 ja edelleen repii)
- Itämaan tietäjä
liitoskivuiksi kirjoitti:
koska tiedän miltä ne tuntuu. liitoskipu tuntuu häpyluiden alueella ja ylös noustessa ja kävellessä. tuo repivä kipu joka saa haukkomaan henkeä ja liikahtaminen on mahdotonta ainakin minulla helpottaa kun vaan makaa liikkumatta ja odottaa. joskus kestää puolikin tuntia tippa linssissä odottaa. otan siis osaa ja tiedän tunteesi!! se on kohdun jotai venymistä tms. en tiedä eikä sillä tiedolla juuri ole virkaa. se loppuu kun vauva syntyy (vk 38 ja edelleen repii)
Aha. Täällä on yksi viisas joka tietää toistenki kivut.
Ainakin TYKSin äitiyspolilla nimenomaan näitä yöllisiä kipuja (jotka siis tulevat myös levossa ja liikkumatta) sanotaan liitoskivuiksi, olkoot kaiken maailman humpuukimaakarit mitä mieltä hyvänsä. Ja niihin liitoskipuihin kuuluu myös tämä "kohdun venyminen". - Miten muuten vois olla?
Itämaan tietäjä kirjoitti:
Ainakin TYKSin äitiyspolilla nimenomaan näitä yöllisiä kipuja (jotka siis tulevat myös levossa ja liikkumatta) sanotaan liitoskivuiksi, olkoot kaiken maailman humpuukimaakarit mitä mieltä hyvänsä. Ja niihin liitoskipuihin kuuluu myös tämä "kohdun venyminen". - Perusasia piilossa
Itämaan tietäjä kirjoitti:
Ainakin TYKSin äitiyspolilla nimenomaan näitä yöllisiä kipuja (jotka siis tulevat myös levossa ja liikkumatta) sanotaan liitoskivuiksi, olkoot kaiken maailman humpuukimaakarit mitä mieltä hyvänsä. Ja niihin liitoskipuihin kuuluu myös tämä "kohdun venyminen".http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/puheenvuorot/id2421.shtml
- kipeä
ihan samanlaiset kivut vaivaavat ja nimenomaan
pahimmillaan öisin, alkoivat jo varhain, ennen kuin oli edes kahtakymmentä raskausviikkoa täynnä. kääntyminen, sängystä ylös nouseminen ym.
on yhtä tuskaa. nyt rv31 ja tuskin ainakaan helpottaa loppua kohden... - emilai
Itseasiassa ne johtuvat siitä, että lantiosi on jo niin löystynyt, ettei se "tue" enää. Ja mahdollisesti jo laskeutumaan ryhtynyt vauva siksi vielä "venyttää" muutenkin löystyneitä lantioliitoksiasi joka pahentaa vaivaa.
Minulla tuohon kuvailemaasi vaivaan on yhdistynyt vielä todella alhaalla oleva pikkuisen pää, joka aiheuttaa ne vessareissut ja sen että tuntuu kuin istuisin vauvan pään pääällä kokoajan.
Kannattaa kokeilla laittaa kookas tyyny jalkojen väliin yöksi ja poistaa liika pehmeys sängystä( esim. petari) Minulla ainakin noista kahdesta keinosta on ollut edes vähäistä hyötyä.
Ja valitettavasti, jos vauva voi hyvin, niin ennen sitä "maagista" viikkoa 37 sinun synnytystäsi tuskin tuollaisen vaivan takia käynnistetään.
Ei muuta kuin tsemppiä loppuodotukseen :)- minä vain
se on sitten vain odotettava kipujen kanssa =( ja toivottava että josko tämän masuasukki haluais tulla maailmaan pikkasen aikasemmin... niin helpottas äidilläkin kivut.
Kiitos kaikille vastanneille!!!
Mulla välillä auttaa kun ottaa yöllä lämpimän suihkun mahalle... kannattaa kokeilla!
Mutta eikun odottelemaan tätä pienen ihmeen syntymistä. Hyvää loppuodotusta muillekin!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658