Vieläkö aihe kiinnostaa kohtalotovereita? Ainakin meikäläiseltä on kesän kuumuudessa taas unohtunut suurin osa siitä, minkä vaivalla olen tietokoneestani opetellut.
Aina tulee uusia ihmettelyn aiheita.
Kunpa vielä eläisi sen päivän, että ohjelmat olisivat selevällä suomenkielellä. Usein epäonnistuminen johtuu siitä syystä, että en tajua englannin kielistä ohjetta. Tietämättäni teen saman virheen yhä uudestaan.
Olin taistellut vanhentuneen virusohjelman kanssa monta päivää, kunnes eräs avulias aatu sitten sanoi, että palomuurini estää päivityksen.
NAPS.
Virusohjelma pelaa nyt.
Tietokoneen hallinta
53
4231
Vastaukset
- kitina
kyllä samat on ongelmat näiden koneiden kanssa,
kun ei ole nuorena tullut opiskelleeksi, riittävästi vieraita kieliä.
ikä-ihmisenä minkä, siitäkin tahtoo unohtua ennen opitut asiat.Monet "ohjelmat" on sitä "inglistä", mutta siitähän sitä oppii, kun riittävän usein lyö päätänsä seinään !!
Kyllä on melkein kateellinen nuorille, joilla on hyvä kielitaito- monta eri kieltä jopa. Tosin erittäin tarpeelista nykymaailmassa !!Ei kun lukemaan vaan.... kyllä se siitä!!! - ii-li
Hyvä, että avasit uudelleen tämän keskustelun. - Tässä välillä tietokoneongalmat ovat ehtineet hajaantua ties miten moneen ketjuun. - Niitä voisi kukin koota uudelleen tähän samaan, niin ongelmat ja neuvot löytyisivät helpommin.
Suomen kieli ei aina pelasta! Termit saattavat olla suomeksikin niin vieraita, ettei niitä ymmärrä.
Minua on kaiken aikaa ärsyttänyt se, että Windowsin suomalaiset ohjeet eivät tunne Windowsin englanninkielisiä ilmaisuja. - Kuitenkin hyvin monet ovat joutuneet esimerkiksi työssä tai vanhojen ohjelmien takia opettelemaan englanninkieliset termit, eikä heillä ole harmainta aavistustakaan siitä, mikä suomenkielinen vastine on. - Eikä se ole mitään brassailua, se on ihan oikea ongelma.
Esimerkiksi Paint Shopista on viimeinkin julkaistu suomenkielinen versio. Jos sen hankkisi, niin joutuisi opettelmaan kaikki ilmaisut uudelleen. Nyt minä vain "blurraan", "distortaan" tai "clarifaiaan", kun en tiedä, miten ne on käännetty suomeksi. Ohjelman kääntäjällä on suuri vastuu siitä, että hän osaa löytää oikeanlaiset termit.tuon IILIN vuodatuksen kanssa;))
Minä tein tänään "töitä"että sain ladattua
skypeen lisää puhe-aikaa.
Onnistuhan se lopulta.
Kyllä tämä palstavarmaan tarpeen on
jatkakaa vain,aina sieltä minäkin jotain opin.- kitina
nuorena tarvinnut työssään tietokonetta ja eihän niitä edes ollutkaan - on se nyt opeteltava !
Siis ketä kiinnostaa !! Kuten itseäni !!
Olen käynyt kansalaisopistolla scannaus ja kuvankäsittelyn alkeita (mielenkiintoista)!
Jatkokurssillekin aion.... on vaan "kiven" takana photoshop elements 4 saaminen, Nimittäin englannin kielisenä. Suomenkielistä ei ole olemassakaan, eikä kuulema tulossakaan, ainakaan näillä näkymin. 2 kertaa on valmistajalta laitettu ruotsinkielinen ja 2 kertaa palautettu.
ja taas odotetaan..........
vuosi takaperin niitä oli liikkeissä automaattisesti englannin kielisinä. mutta kyllä se siitä vielä järjestyy.Opeteltavahan ne on , mutta onneksi on nyt aikaakin, kun ei "ansiotyöt"
paina !! - sussoo
kitina kirjoitti:
nuorena tarvinnut työssään tietokonetta ja eihän niitä edes ollutkaan - on se nyt opeteltava !
Siis ketä kiinnostaa !! Kuten itseäni !!
Olen käynyt kansalaisopistolla scannaus ja kuvankäsittelyn alkeita (mielenkiintoista)!
Jatkokurssillekin aion.... on vaan "kiven" takana photoshop elements 4 saaminen, Nimittäin englannin kielisenä. Suomenkielistä ei ole olemassakaan, eikä kuulema tulossakaan, ainakaan näillä näkymin. 2 kertaa on valmistajalta laitettu ruotsinkielinen ja 2 kertaa palautettu.
ja taas odotetaan..........
vuosi takaperin niitä oli liikkeissä automaattisesti englannin kielisinä. mutta kyllä se siitä vielä järjestyy.Opeteltavahan ne on , mutta onneksi on nyt aikaakin, kun ei "ansiotyöt"
paina !!vaikka ei ole helppoa ollut opetella, pelkän kansakoulun käyneenä. Onko muita yhtä vähillä eväillä matkassa?
- A. Tasa
sussoo kirjoitti:
vaikka ei ole helppoa ollut opetella, pelkän kansakoulun käyneenä. Onko muita yhtä vähillä eväillä matkassa?
etteivät tietokonealan ekspertit välitä vanhoista ihmisistä. Kai me olemme heille niin marginaalinen ryhmä, ettei kannata ottaa huomioon. Koska asumme Suomessa, pitäisi mielestäni kaikki ohjeet - myös tietokonealan - olla suomen kielellä. Nykyisin taitaa olla vallalla käsitys, että kaikkien pitäisi osata yksinomaan englantia.
Eikä aina englannin kielen muinainen opiskelukaan takaa nykyisen erikoisalan tekstin ymmärätämistä.
Itseäni kiukutti jo tietokoneen osto. Katsottiin kuin halpaa makkaraa: eihän tuon ikäinen mistään mitään ymmärrä. Paljon en tietysti ymmärräkään, mutta oppimisen halua on. - Siskopien
A. Tasa kirjoitti:
etteivät tietokonealan ekspertit välitä vanhoista ihmisistä. Kai me olemme heille niin marginaalinen ryhmä, ettei kannata ottaa huomioon. Koska asumme Suomessa, pitäisi mielestäni kaikki ohjeet - myös tietokonealan - olla suomen kielellä. Nykyisin taitaa olla vallalla käsitys, että kaikkien pitäisi osata yksinomaan englantia.
Eikä aina englannin kielen muinainen opiskelukaan takaa nykyisen erikoisalan tekstin ymmärätämistä.
Itseäni kiukutti jo tietokoneen osto. Katsottiin kuin halpaa makkaraa: eihän tuon ikäinen mistään mitään ymmärrä. Paljon en tietysti ymmärräkään, mutta oppimisen halua on.Vähitellen se oppiminen tapahtuu. Välillä tulee tasanteita, mutta sitten taas hiukan nytkähtää eteenpäin. Kyllä se alussa oli rankkaa, vaikka pääsin opettelemään jo 90-luvun alussa.Ne asiat oppii,jotka kiinnostavat.
Kyllä tämä aivot pitää vetreänä. Ei aina viitsi tehdä ristikoitakaan. Ihmisten kanssa pitää päästä "puhumaan".
Taitaa olla turha toivo pyytää suomenkielisiä ohjelmia. Nuoret eivät vaan kertakaikiaan käsitä meitä eivätkä ymmärrä kielitaidottomuutta. Kielitaitoinen mieheni ei silti osaa toimia yhtään paremmin. Tämä on niin spesiaalikieltä. - Lokari1
Siskopien kirjoitti:
Vähitellen se oppiminen tapahtuu. Välillä tulee tasanteita, mutta sitten taas hiukan nytkähtää eteenpäin. Kyllä se alussa oli rankkaa, vaikka pääsin opettelemään jo 90-luvun alussa.Ne asiat oppii,jotka kiinnostavat.
Kyllä tämä aivot pitää vetreänä. Ei aina viitsi tehdä ristikoitakaan. Ihmisten kanssa pitää päästä "puhumaan".
Taitaa olla turha toivo pyytää suomenkielisiä ohjelmia. Nuoret eivät vaan kertakaikiaan käsitä meitä eivätkä ymmärrä kielitaidottomuutta. Kielitaitoinen mieheni ei silti osaa toimia yhtään paremmin. Tämä on niin spesiaalikieltä.Tämä tietokoneen sanasto.
Naapurini joka on syntynyt ja koulunsa käynyt täällä kysii mitä tuo sana tarkoitaa, johon minä etten kyllä tie enhän ole kouluakaan tällä käynyt minun enlanin taitoni on huono pitäshän sinun se tietää.
Johon hän ettäi tuo mitään enklantia ole, joten kyllä nuo nerot tietokone nörtit on osanneet, pistää vielä vaikeemaksi asian mitä se olis luonostaan.
Mutta tuonhan kaikki jo tiesikin , joten turhaa puhun , selvästä asiasta.
Mutta tulipahan sanottua.
Terv: Lokari1. - ii-li
A. Tasa kirjoitti:
Itseäni kiukutti jo tietokoneen osto. Katsottiin kuin halpaa makkaraa: eihän tuon ikäinen mistään mitään ymmärrä. Paljon en tietysti ymmärräkään, mutta oppimisen halua on.Antaa myyjien katsoa pitkin nenänvarttaan niin kauan kuin hoitavat työnsä muuten kunnolla. Myyjän taitamattomuudestahan siinä on kysymys. - Kokenut, vähän vanhempi myyjä tai naismyyjä on yleensä paljon auliimpi kuin joku nuori kloppi.
Minä olin myös menettää malttini, kun ostin verkkokaupasta palomuurin. Menin hakemaan ostostani kaupasta itse. Kerroin tiskillä asiani.
Myyjä katsoi minua kuin täyttä idioottia. Lopulta hän sanoi: "Niin. Mitä siitä sitten?" Sanoin aika kireällä äänellä, että tulin hakemaan sitä tuotetta. Myyjä kohautti olkapäitään ja sanoi: "Tämä on asiakaspalvelu. Nouto on tuolla kauempana." Noutotiskillä oli kyllä sitten ihan asiantunteva ja ystävällinen myyjä, joka vastasi kaikkiin kysymyksiini avuliaasti. Tyhmiä kysymyksiä ei ole! Monta kertaa vain ei osaa edes kysyä.
Me emme suinkaan ole mikään marginaalinen ryhmä! Alan myymälöiden pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja ruveta palvelemaan vanhempia ihmisiä paremmin. Tällainen asia leviää suusta suuhun. Tieto kiukuttavasta palvelusta leviää nopeasti. - sussoo
ii-li kirjoitti:
Antaa myyjien katsoa pitkin nenänvarttaan niin kauan kuin hoitavat työnsä muuten kunnolla. Myyjän taitamattomuudestahan siinä on kysymys. - Kokenut, vähän vanhempi myyjä tai naismyyjä on yleensä paljon auliimpi kuin joku nuori kloppi.
Minä olin myös menettää malttini, kun ostin verkkokaupasta palomuurin. Menin hakemaan ostostani kaupasta itse. Kerroin tiskillä asiani.
Myyjä katsoi minua kuin täyttä idioottia. Lopulta hän sanoi: "Niin. Mitä siitä sitten?" Sanoin aika kireällä äänellä, että tulin hakemaan sitä tuotetta. Myyjä kohautti olkapäitään ja sanoi: "Tämä on asiakaspalvelu. Nouto on tuolla kauempana." Noutotiskillä oli kyllä sitten ihan asiantunteva ja ystävällinen myyjä, joka vastasi kaikkiin kysymyksiini avuliaasti. Tyhmiä kysymyksiä ei ole! Monta kertaa vain ei osaa edes kysyä.
Me emme suinkaan ole mikään marginaalinen ryhmä! Alan myymälöiden pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja ruveta palvelemaan vanhempia ihmisiä paremmin. Tällainen asia leviää suusta suuhun. Tieto kiukuttavasta palvelusta leviää nopeasti.tyhjiä cd romppuja, kysyin myyjältä siinä kannessa olevien loppukirjaimien tarkoitusta, tiesin itsekin, en sillähetkellä vain muistanut. Myyjä katsoi pitkään ja sanoi, vie vain niitä, jos kerran niin on pyydetty, kyllä se käyttäjä sitten siellä kotona tietää!
- aupA
Lokari1 kirjoitti:
Tämä tietokoneen sanasto.
Naapurini joka on syntynyt ja koulunsa käynyt täällä kysii mitä tuo sana tarkoitaa, johon minä etten kyllä tie enhän ole kouluakaan tällä käynyt minun enlanin taitoni on huono pitäshän sinun se tietää.
Johon hän ettäi tuo mitään enklantia ole, joten kyllä nuo nerot tietokone nörtit on osanneet, pistää vielä vaikeemaksi asian mitä se olis luonostaan.
Mutta tuonhan kaikki jo tiesikin , joten turhaa puhun , selvästä asiasta.
Mutta tulipahan sanottua.
Terv: Lokari1.Lähetin 14.55 tähän viestin "Lissää ääntä", mutta se katosi bittien taivaaseen. Merkillinen ilmiö kadota matkalla. Lue kuitenkin apu-lehti no 36 pääkirjoitus.
- ii-li
muori67 kirjoitti:
tuon IILIN vuodatuksen kanssa;))
Minä tein tänään "töitä"että sain ladattua
skypeen lisää puhe-aikaa.
Onnistuhan se lopulta.
Kyllä tämä palstavarmaan tarpeen on
jatkakaa vain,aina sieltä minäkin jotain opin.Minä en ole saanut koskaan. Saan kyllä testissä äänen kuuluviin, mutta siinä se sitten onkin. Mikään muu ei toimi.
ii-li kirjoitti:
Minä en ole saanut koskaan. Saan kyllä testissä äänen kuuluviin, mutta siinä se sitten onkin. Mikään muu ei toimi.
niin vaikean että.
se kaveri joka tämän läppärin möi,tuli kotiin ja asensi sen.Nyt olen muutaman kerran itse ladannut sinne puheaikaa.
On muuten hyvä kavéri jos minulle tulee ongelma
soitan Hänelle ja Hän omalta koneeltaan käsin
auttaa ja korjaa.Ei tarvitse tulla paikan pääälle.
Tämä on toiminut tosi hyvin.
katsottava tämän ketjun nimi .Koska en saanut tähän mennessä yhtään keskustelua luettua missä olisi tullut tietoa,itase tietokoneen HALLINNASTA.
Anteeksi jos kärjistän ,mutta olen sitä mieltä että moni joka tämän avaa tulee katsomaan josko täältä löytyisi "juuri minun ongelmaani" tietoa.
Itse olen monasti ihmetellyt miksi pitää PÄIVITTÄÄ ohjelmia ja kuitenkin ei niissä neuvota koska se olisi tapahduttava.
Nyt olen saanut automaattisen päivityksen tai ainakin ilmoituksen ,että olisi päivitettävä
ilmoittaja on Windous Update.- sussoo
se minulla käy tarjoamassa päivityksiä, annan päivittää.Jos päivitykset on kesken, kone ilmoittaa jotain siihen tapaan, että älä sammuta konetta, kone sammuttaa itse itsensä, kun päivitykset on valmiina.Päivitykset on voimassa vasta, kun seuraavan kerran avaat koneen. Empä tiedä millaisia asetuksia itsekullakin sitten on.
- ii-li
...vai kertooko se, että päivitys on saatavilla?
Oma tietokone -> Ohjauspaneeli -> Tieturvakeskus.
Sieltä voi valita automaattisen päivityksen tiettynä kellonaikana vaikka joka päivä.
Päivitykset on hyvä tehdä, koska ohjelmat kehittyvät koko ajan, ja niihin tulee parannuksia.
En tiedä, ymmärsinkö kysymyksesi oikein.
Entä palomuurisi? Kai siinä on automaattinen päivitys? Ainakin se olisi hyvin tarpeellista. Minulla on Nortonin palomuuri. Siihen tulee ilmoitus lähes joka päivä, että se on päivittänyt itsensä.
Sanastoa kaipaavalle Windowsin sanasto:
Klikkaa Oma tietokone -> klikkaa Ohje valikkorivin (ylimmän rivin) oikeasta reunasta.
Avautuu pieni valikko, jonka ylimpänä on Ohje ja tukipalvelut. Klikkaa siihen. Avautuu sivu, jossa vasemmalla ylhäällä on ruutu Etsi.
Kirjoita ruutuun "Windowsin sanasto". Vasemmalle aukeaa lista, josta klikkaa "Windowsin sanasto".
Sanasto aukeaa.
Se kannattaa lisätä suosikkeihin, ettei sitä tarvitse aina etsiä. Ohje-ja tukipalvelut on myös hyvä panna suosikkeihin. - Itse olen vetänyt sen suosikeista työpöydälle.
(En tiedä, löytyykö sanasto muulla tavalla. Mitään muuta polkua en ole sille löytänyt.)
on postia! Et taida useinkaan vilkaista laatikkoosi! :D
- mirjamarja
Mutta siellä oli vain Suomi24:ltä 3 ilmoitusta, jotka koskivat postin kulkua. Kuukausia vanhat.
Mistä tiesit, että en ole sinne kurkannut? :D. mirjamarja kirjoitti:
Mutta siellä oli vain Suomi24:ltä 3 ilmoitusta, jotka koskivat postin kulkua. Kuukausia vanhat.
Mistä tiesit, että en ole sinne kurkannut? :D.jota ei ole olemassa, mutta viesti ei ole tullut takaisin, joten oletin sen tulleen perille.
Onkohan sinunkin postiluukun aukaiseminen "luojan kädessä", aukeaa jos hyvin sattuu. Joillakin muilla kirjoittajilla on samoja ongelmia. Pitiköhän klikata "vastaa"-nappulaa niin sieltä tulla tupsahtaakin uusi viesti esille!? Kuka muistaa?MdK-MdK kirjoitti:
jota ei ole olemassa, mutta viesti ei ole tullut takaisin, joten oletin sen tulleen perille.
Onkohan sinunkin postiluukun aukaiseminen "luojan kädessä", aukeaa jos hyvin sattuu. Joillakin muilla kirjoittajilla on samoja ongelmia. Pitiköhän klikata "vastaa"-nappulaa niin sieltä tulla tupsahtaakin uusi viesti esille!? Kuka muistaa?Huomasin tässä että sinähän voit testata lähettää minulle pienen viestin, niin katsotaan kuinka toimii!
[email protected]- mirjamarja
MdK-MdK kirjoitti:
jota ei ole olemassa, mutta viesti ei ole tullut takaisin, joten oletin sen tulleen perille.
Onkohan sinunkin postiluukun aukaiseminen "luojan kädessä", aukeaa jos hyvin sattuu. Joillakin muilla kirjoittajilla on samoja ongelmia. Pitiköhän klikata "vastaa"-nappulaa niin sieltä tulla tupsahtaakin uusi viesti esille!? Kuka muistaa?Katsoin ohjeita ja huomaan, että siellä sanotaan, että palomuuri saattaa estää postin saapumisen koneelle.
Tässä nyt istun hämmästyksen sormi ihmetyksen suussa ja mietin, mitäs nyt.
En juuri nyt ehdi ruveta hommiin, mutta kunhan tässä tulee sopivaa aikaa, niin rupean perehtymään. mirjamarja kirjoitti:
Katsoin ohjeita ja huomaan, että siellä sanotaan, että palomuuri saattaa estää postin saapumisen koneelle.
Tässä nyt istun hämmästyksen sormi ihmetyksen suussa ja mietin, mitäs nyt.
En juuri nyt ehdi ruveta hommiin, mutta kunhan tässä tulee sopivaa aikaa, niin rupean perehtymään.TÄYSTUHO olen;)Yritin laittaa kuvaa tuonne Galleriaan,niin se kuva hävisi vain raamit jäi.
Kai se lensi bittitaivaaseen,mistään ei löydy.
Olen hakenut kaikki mahdolliset kansiot ja mitä niitä onkaan.Raamit vain näkyy.- ii-li
muori67 kirjoitti:
TÄYSTUHO olen;)Yritin laittaa kuvaa tuonne Galleriaan,niin se kuva hävisi vain raamit jäi.
Kai se lensi bittitaivaaseen,mistään ei löydy.
Olen hakenut kaikki mahdolliset kansiot ja mitä niitä onkaan.Raamit vain näkyy.Sinun on täytynyt siinä tapauksessa tallentaa pelkät raamit kuvan päälle.
Käytitkö kuvankäsittelyohjelmaa ja lisäsit raamit ohjelman avulla? Jos niin teit, niin useimmissa ohjelmissa on silloin kysymyksessä kaksi erillistä kuvaa, raamit ja varsinainen kuva. (Ne täytyy yhdistää "merge" yhdeksi kuvaksi. Minun ohjelmassani - Paint Shopissa -sana on "merge", jossakin muussa ohjelmassa voi olla eri nimitys. Merge = yhdistää, sulauttaa yhteen.) Mihin se alkuperäinen kuva sitten joutui?
Kuvista on hyvä tehdä kopio ennen mitään temppuja ihan sen vuoksi, ettei tallenna vahingossa mitään väärää alkuperäisen kuvan päälle. Jos niin käy, niin sitä ei voi enää korjata. - Toivottavasti alkuperäinen kuvasi on vielä kamerassasi tai jonkun toisen koneen muistissa. ii-li kirjoitti:
Sinun on täytynyt siinä tapauksessa tallentaa pelkät raamit kuvan päälle.
Käytitkö kuvankäsittelyohjelmaa ja lisäsit raamit ohjelman avulla? Jos niin teit, niin useimmissa ohjelmissa on silloin kysymyksessä kaksi erillistä kuvaa, raamit ja varsinainen kuva. (Ne täytyy yhdistää "merge" yhdeksi kuvaksi. Minun ohjelmassani - Paint Shopissa -sana on "merge", jossakin muussa ohjelmassa voi olla eri nimitys. Merge = yhdistää, sulauttaa yhteen.) Mihin se alkuperäinen kuva sitten joutui?
Kuvista on hyvä tehdä kopio ennen mitään temppuja ihan sen vuoksi, ettei tallenna vahingossa mitään väärää alkuperäisen kuvan päälle. Jos niin käy, niin sitä ei voi enää korjata. - Toivottavasti alkuperäinen kuvasi on vielä kamerassasi tai jonkun toisen koneen muistissa.En todella tiedä mitä tapahtui.En lisännyt enkä
pöistanut mitään ainakaan omasta mielestäni.
Kyllä on välillä ihan hepreaa tämän koneen kanssa;))- kitina
ii-li kirjoitti:
Kuvista on hyvä tehdä kopio ennen mitään temppuja ihan sen vuoksi, ettei tallenna vahingossa mitään väärää alkuperäisen kuvan päälle. Jos niin käy, niin sitä ei voi enää korjata. - Toivottavasti alkuperäinen kuvasi on vielä kamerassasi tai jonkun toisen koneen muistissa.tätä ketjua, huomaan olevani ihan noviisi, monessa asiassa. naurattikin, kaikki palomuurien ostot ym. sen takia,että jotain perin tuttua niissä oli.(En tosin itse ihan tiskiltä sitä ollut ostamassa).Mutta ellei ole aikaisemmin vehdannut tietokoneiden kanssa -- niin mistä ihmeestä sitä voi tietää tai oppia !
Skypeä en omista, eikä ole aikomustakaan hankkia--
kenelle ihmeelle tuntikausia soittelesin !
Kuvat osaan digikamerasta koneelle purkaa.
laskuja maksellaan tällä, ja aikatauluja ja liikenneyhteyksiä ja näillä palstoilla voi seikkailla. Tämä kone on kuin pohjaton säkki
-- nämä on vain hyvin pieni hipaisu, mitä kaikkea voisi tehdä, niin kunvain OSAISI.
kansalaisopistolla on niitä (kalliita) kursseja
joissa tietoa saa, olen itsekkin parila kurssilla ollut!!
Ihan senioreille tarkoitettuja.
niissä vaan edetään niin tavallaan hitaasti,
yhtä asiaa jauhetaan kauan - siinä on omat hyvät ja huonot puolensa !!
jos kysyy jotain "enemmän" kuin ohjelmaan kuuluu,
vastataan ,että se taas kuuluu seuraavalle kurssille, niin riittää opiskelijoita seuraavallekin kurssille(ja opelle leipää)!!!!!!!!!
Onhan sitä kaikenlaisia "tukihenkilöitä"olemassa
täälläkin netissä puhelinnumeot ja kaikki--
kun vaan osaa hakea-- mutta siinäpä se temppu seisookin.
On kuitenkin helpottavaa tietää , että suurin osa kamppailee samanlaisten ongelmien kanssa
- ei ole ikäänkuin yksin
Sähköpostilla yhteydenpito on ihan mielekästä
ei ainakaan ole skypen ongelmia........ - mirjamarja
MdK-MdK kirjoitti:
Huomasin tässä että sinähän voit testata lähettää minulle pienen viestin, niin katsotaan kuinka toimii!
[email protected]Testimielessä lähetin postia itselleni ja perille meni.
Nyt on vain niin, että kömpelyydessäni avasin aikanaan Suomi24:n siten, että postiosoitteeni on koko nimelläni, joten se ei sovi tällaiseen virtuaalimaailmaan, joka pyörii nimimerkein.
Pohdiskelin, kuinka voisin sähköpostiosoitteen muuttaa nimimerkilleni, mutta en keksinyt keinoa. Kysyin neuvoakin Suomi24:ltä, mutta toistaiseksi ei ole vastattu.
Mutta kuten arvasit sinäkin, en juuri ole postilaatikon kantta avannut, joten ehkä on ihan hyvä, että se on poissa käytöstä. En minä hajamielisyyksissäni muista kuitenkaan käydä tarkistamassa.
Tosiasia on, että minulla on postiosoite myös Luukussa, mutta en muista koskaan käydä siellä. Nyt kurkkasin eilen, ja siellä oli kesäkuinen viesti. Onneksi vakiystäväni muistavat uuden osoitteeni. - mirjamarja
muori67 kirjoitti:
En todella tiedä mitä tapahtui.En lisännyt enkä
Kyllä on välillä ihan hepreaa tämän koneen kanssa;))Kuva on, raamit ei. Kävin juuri kurkkaamassa. Kovin on vain tumma ja salaperäinen kuva.
Haluat pysyä arvoituksellisena. kitina kirjoitti:
tätä ketjua, huomaan olevani ihan noviisi, monessa asiassa. naurattikin, kaikki palomuurien ostot ym. sen takia,että jotain perin tuttua niissä oli.(En tosin itse ihan tiskiltä sitä ollut ostamassa).Mutta ellei ole aikaisemmin vehdannut tietokoneiden kanssa -- niin mistä ihmeestä sitä voi tietää tai oppia !
Skypeä en omista, eikä ole aikomustakaan hankkia--
kenelle ihmeelle tuntikausia soittelesin !
Kuvat osaan digikamerasta koneelle purkaa.
laskuja maksellaan tällä, ja aikatauluja ja liikenneyhteyksiä ja näillä palstoilla voi seikkailla. Tämä kone on kuin pohjaton säkki
-- nämä on vain hyvin pieni hipaisu, mitä kaikkea voisi tehdä, niin kunvain OSAISI.
kansalaisopistolla on niitä (kalliita) kursseja
joissa tietoa saa, olen itsekkin parila kurssilla ollut!!
Ihan senioreille tarkoitettuja.
niissä vaan edetään niin tavallaan hitaasti,
yhtä asiaa jauhetaan kauan - siinä on omat hyvät ja huonot puolensa !!
jos kysyy jotain "enemmän" kuin ohjelmaan kuuluu,
vastataan ,että se taas kuuluu seuraavalle kurssille, niin riittää opiskelijoita seuraavallekin kurssille(ja opelle leipää)!!!!!!!!!
Onhan sitä kaikenlaisia "tukihenkilöitä"olemassa
täälläkin netissä puhelinnumeot ja kaikki--
kun vaan osaa hakea-- mutta siinäpä se temppu seisookin.
On kuitenkin helpottavaa tietää , että suurin osa kamppailee samanlaisten ongelmien kanssa
- ei ole ikäänkuin yksin
Sähköpostilla yhteydenpito on ihan mielekästä
ei ainakaan ole skypen ongelmia........ihan mukava, kun uusia tuttuja tulee, tulee halvaksi rupatella, minulla se toimii hyvin,itse en osaisi mitään sille tehdäkkään, jos epäkuntoon menisi.
Pari kurssia minäkin kävin, mutta unohtanut olen kaiken oppimani.
Noista ohjelmista ja torjunnoista en ymmärrä mitään, latailen joskus jotakin ja sitten autuaasti unohdan mitä varten senkin tein.
Minulla on Suomi24 posti, mistä kaikki posti siirtyy Outlookkiin, en käy kuin joskus tyhjentämässä Suomi24;n postin.
En niin valtavasti tuota tietoa tarvitse, kun pieniä on tarpeeni, mutta olishan se kiva löytää nopsaan paikka, mistä tulostimen saa pysähtymään, kun on vahingossa antanut luvan tulostaa koko kirjan, huh,huh, paperia vaan tuli ja minä lisäsin, vedin lopulta töpselin seinästä, että semmonen minä!!
Yritin käydä läpi kaikki mahdolliset, mutta kone päätti tulostaa ja niin se teki;))
Eihän sitä kaikkea, tähän tyhmään päähän saa mahtumaan,,,,muori67 kirjoitti:
En todella tiedä mitä tapahtui.En lisännyt enkä
Kyllä on välillä ihan hepreaa tämän koneen kanssa;))kuva ,mutta raamia ei .Siinä sinä olet kiiluvasilmäsen kissan kanssa --on vähän hämärä kyllä.
- ii-li
ii-li kirjoitti:
Kuvista on hyvä tehdä kopio ennen mitään temppuja ihan sen vuoksi, ettei tallenna vahingossa mitään väärää alkuperäisen kuvan päälle. Jos niin käy, niin sitä ei voi enää korjata. - Toivottavasti alkuperäinen kuvasi on vielä kamerassasi tai jonkun toisen koneen muistissa.Olihan sinulla jo eilen kuva siellä. Eilinen vastaukseni koski sitä, että luulin sinun haluavan vaihtaa kuvan. - Sitä en tosin osaa sitten sanoa, mihin alkuparäinen on kadonnut, ja miten sinulla on raamit jäljellä.
Samanlaisia täystuhoja me teemme kaikki. Joskus tekniikkakin tekee temppuja pelkkää ilkeyttään. - Olessani vielä työelämässä olin vakuuttunut siitä, että firman kopiokone vihaa minua. Se meni aina jumiin, kun menin lähellekin sitä! :)
Jos alkuperäinen kuva on kokonaan kadonnut, niin tee seuraavasti:
Mene galleriasivullesi. Klikkaa kuvaasi hiiren oikealla näppäimellä. Ilmestyy valikko, josta valitse "Tallenna nimellä". Sitten vain annat kuvalle nimen ja tallennat sen.
Kuvasi on muuten hyvin pieni. Vain 120x160 pikseliä. Et saa siitä enää kovin hyvälaatuista, kun kopioit sen takaisin. ullamirjami kirjoitti:
kuva ,mutta raamia ei .Siinä sinä olet kiiluvasilmäsen kissan kanssa --on vähän hämärä kyllä.
kuva on,mutta kun meinasin vaihtaa vaaleampaan
niin se vaihto kuva katosi.
Tuolta albumeistanikaan ei tule kuin raamit.
Täystuhoksi on minua joskus nimitettykin;DD
Näkyillään...- kitina
SkillaN kirjoitti:
ihan mukava, kun uusia tuttuja tulee, tulee halvaksi rupatella, minulla se toimii hyvin,itse en osaisi mitään sille tehdäkkään, jos epäkuntoon menisi.
Pari kurssia minäkin kävin, mutta unohtanut olen kaiken oppimani.
Noista ohjelmista ja torjunnoista en ymmärrä mitään, latailen joskus jotakin ja sitten autuaasti unohdan mitä varten senkin tein.
Minulla on Suomi24 posti, mistä kaikki posti siirtyy Outlookkiin, en käy kuin joskus tyhjentämässä Suomi24;n postin.
En niin valtavasti tuota tietoa tarvitse, kun pieniä on tarpeeni, mutta olishan se kiva löytää nopsaan paikka, mistä tulostimen saa pysähtymään, kun on vahingossa antanut luvan tulostaa koko kirjan, huh,huh, paperia vaan tuli ja minä lisäsin, vedin lopulta töpselin seinästä, että semmonen minä!!
Yritin käydä läpi kaikki mahdolliset, mutta kone päätti tulostaa ja niin se teki;))
Eihän sitä kaikkea, tähän tyhmään päähän saa mahtumaan,,,,aika uusi kone.Jossa oli valmiiksi asennettuna viruksentorjunta ohjelma, palomuuri, ja se siis päivittää automaattisesti itsensä. mutta sitten ongelmia riittää kyllä silti:kuvat eivät mene oikeisiin paikkoihin välttämättä: tai eivät aukea, jos s. postista tulleita siirtelen kansioon.
siis jotakinhan sitä tekee väärin, tietty!!!
vaikkei ne vaatimukset niin suuret ole minullakaan-- silti olisi kiva osata ja saada onnistumaan se vähäinen mitä yrittää.
Eniten ottaakin omaan "aivoon" se tumpeloiminen
(ketäpä se muutakaan haittaisi)!!
Niinpä arvelinkin meneväni opiskelemaan sellaista
kuin: Resussien hallinta . Siellä neuvotaan just
niitä asioita.
Voihan se olla, että sitten on entistä enemmän sekaisin. Mutta eihän se mitään ota jos ei annakkaan..... - ii-li
kitina kirjoitti:
aika uusi kone.Jossa oli valmiiksi asennettuna viruksentorjunta ohjelma, palomuuri, ja se siis päivittää automaattisesti itsensä. mutta sitten ongelmia riittää kyllä silti:kuvat eivät mene oikeisiin paikkoihin välttämättä: tai eivät aukea, jos s. postista tulleita siirtelen kansioon.
siis jotakinhan sitä tekee väärin, tietty!!!
vaikkei ne vaatimukset niin suuret ole minullakaan-- silti olisi kiva osata ja saada onnistumaan se vähäinen mitä yrittää.
Eniten ottaakin omaan "aivoon" se tumpeloiminen
(ketäpä se muutakaan haittaisi)!!
Niinpä arvelinkin meneväni opiskelemaan sellaista
kuin: Resussien hallinta . Siellä neuvotaan just
niitä asioita.
Voihan se olla, että sitten on entistä enemmän sekaisin. Mutta eihän se mitään ota jos ei annakkaan.....Opetetaanko resurssienhallintaa jollakin kurssilla? Minä olen itse kyllä saanut keksiä kaikki toiminnot yksin kokeilemalla.
Erinomainen asia, jos sellainen kurssi on olemassa! Silloin ei tarvitse itse opetella ja keksiä kaikkea yksin. Ei siitä sekaisin mene. Tulee vain lisää osaamista helpommin kuin muilla.
Klikkaa hiiren oikealla näppäimellä "Käynnistä" -painikkeeseen ja valitse valikosta Resurssienhallinta. Siinä se on edessä.
Klikkaamalla vasemmalla oleviin kohtiin näet kaikki sen sisältämät tiedostot. Klikkaamalla (vasemmalla) plussaan saat näkyviin kaikki sen otsikon alla olevat asiat. Tiedostoja voi vetää hiirellä oikealta puolelta sellaisen otsikon alle vasemmalle puolella, johon ne haluaa sijoittaa. Esimerkiksi omat tiedostot tai omat kuvatiedostot voi ryhmitellä helposti. Uusia otsikoita voi luoda helposti. - Kerrothan sitten, millainen kurssi oli. :)
- ii-li
...niin kysyn tällä palstalla uudelleen:
Mitä tehdä, jos digi-TV ilmoittaa päivittävänsä ohjelmiaan? Minulla ei ole kokemusta digi-tv:stä.
Omani ilmoitti päivittävänsä ohjelmistojaan, mutta mitään ei tapahtunut. Puolen tunnin kuluttua rakkine yhä kertoi, että 0% päivitetty. Päivitys ei kysynyt mitään hyväksyntää, joten kuvittelin sen toimivan automaattisesti. Mitään ohjelmaa ei voinut sen 0%-päivityksen aikana katsoa.
Tietääkö joku, mitä minun olisi pitänyt tehdä? Ohjekirja sanoo, että päivitys pitäisi sallia, mutta miten, sitä ei kerrota. Uutta päivitystä ei sen koommin ole ilmaantunut.
Toinen kysymys: Mitä "päivityssivu" tarkoittaa? Ohjekirja ei kerro siitä yhtään mitään.- Annastiina
neuvottu ,niin sitten viedä huoltoon onko takuu vielä voimassa,meillä kävi samoin että pyyti päivitystä huoltoon oli vietävä oli vielä takuu voimassa.Seuraavan kerran joudumme maksamaan.
- ii-li
Annastiina kirjoitti:
neuvottu ,niin sitten viedä huoltoon onko takuu vielä voimassa,meillä kävi samoin että pyyti päivitystä huoltoon oli vietävä oli vielä takuu voimassa.Seuraavan kerran joudumme maksamaan.
Se painaa 23 kiloa, se on niin leveä, etteivät kädet oikein riitä, ja minulla on käsivamma. Helpommin sanottu kuin tehty.
Takuu on kyllä voimassa, mutta miten saisin korjaajan kotiini? Kas siinä pulma. - Kun ostin tietokoneen, niin paljastui, että firman "on-site-takuu" tarkoittikin sitä, että minun piti itseni kuljettaa kone huoltoon. Myyjäyritys ei tiennyt takuuhuollon osoitetta eikä edes kaupunkia, jossa se sijaitsi. - aupA
ii-li kirjoitti:
Se painaa 23 kiloa, se on niin leveä, etteivät kädet oikein riitä, ja minulla on käsivamma. Helpommin sanottu kuin tehty.
Takuu on kyllä voimassa, mutta miten saisin korjaajan kotiini? Kas siinä pulma. - Kun ostin tietokoneen, niin paljastui, että firman "on-site-takuu" tarkoittikin sitä, että minun piti itseni kuljettaa kone huoltoon. Myyjäyritys ei tiennyt takuuhuollon osoitetta eikä edes kaupunkia, jossa se sijaitsi.Vahinkoja sattuu toisinaan kuten meillä TV:n valinnassa sen näkö ja koko. Takavuosina laiskuuttani lähetin miehet päikseen TV:n ostoon. Kaunis valkokuorinen, nätinkokoinen, ympäristöön sopiva TV oli vaiennut ja ikääkin sillä oli.
Taulu-TV:n hankkimisesta olin mahtaillut ja mainostanut sen keveyttä. Tosin niillä siihen aikaan oli hintaa tuntuvasti. Silmissäni näin kohtuullisen kokoisen harmaa- tai valkokuorisen, joka kävisi ympäristöön.
Ostajat palasivat jättilaatikkoa kantaen ja vetivät sieltä mustan ylisuuren töllöttimen. Vierastin sitä rumilusta. Se näytti kummitukselta. Koti meni pilalle, vaikka kuva suureni.
Vuosien mittaan kotisokeus voitti minut. Vaihdoin TV:n taakse tumman verhon. INNO-ohjelman Marko neuvoi korostamaan sitä, mitä sisustuksesta ei voi poistaa.
Sinun tietokoneesi voisi jonkunmoisella kärryllä siirtyä, kun hankit kaksi nostajaa ja saat tietää huoltopaikan.
Pianokin sopii hissiin kärryssä, johon se käännetään pystyasentoon.
Tämä tarina taisi mennä asian vierestä, mutta menköön näin iltamyöhällä !
- ii-li
Joka kerta, kun luen sivuja, niin vasempaan alareunaan tulee ilmoitus: "(Huutomerkki) Valmis, mutta sivulla on virheitä." (Fontti vaihtuu usein, ja sivu pitää päivittää, avautuminen on hidasta.)
Mikään muu internet-sivu ei ilmoita siten. Koneessani ei ole vikaa, viruksia ei ole. En ymmärrä yhtään, mistä on kysymys. Tätä on jo jatkunut pitempään.
Onko muilla samoin?- ullamirjami¤
Start SidanTelia ,ja siellä on kanssa ,joskus Huutomerkki vasemmassa alareunassa . Se on keltaisella pohjalla.Klikkasin sitä ja siihen tulee se harmaa lappu joka selittää mistä se Huutomerkki johtuu.
- ii-li
Olen itse ja joku muukin valittanut sitä, ettei sähköposti toimi kunnolla. Minulla on Norton.
Nyt vasta -vuoden jälkeen - huomasin seuraavan. Lukekaapa siis te, joiden sähköposti tökkii:
Norton Internet Security -palomuurin käyttö Suomi24 Postin kanssa
Nortonin palomuuri sekä mahdolliset muut mainosten esto-ohjelmat estävät viestien avaamisen, viestien poistamisen, osoitekirjan sekä muiden toimintojen käytön, jotka avautuvat erillisiin ikkunoihin. Posti toimii normaalisti, kun muutat palomuurin asetukset.
Jos käytössäsi on Nortonin Internet Security palomuuri, eivät sähköpostin toiminnot välttämättä toimi. Valitse Tila ja asetukset/Status & settings ja Norton Antispam. Valitse Ponnahdusikkunoiden esto/Pop-up Blocking, jos se on "Käytössä"/"ON"-tilassa. Avautuvassa ikkunassa on kohta "Poista ponnahdusikkunoiden esto"/"Turn off Pop-up Blocking", klikkaa tätä valintaa.
Vaihtoehtoisesti voit määritellä palomuurin poikkeusasetuksiin ne osoitteet joissa et poikkeuksellisesti halua käyttää ponnahdusikkunoiden estoa. Suomi24:n sähköpostin osalta poikkeusasetuksiin lisätään tällöin osoite http://postilaatikko.suomi24.fi/
Tämä palomuurin asetusten muutos ei vaikuta varsinaisten mainos-pop-upien estoon vaan koskee ainoastaan suomi24.fi-sivuston toimintoja.
Myös erilaiset selaimeen asennettavat pop-up blockerit ja selaimen tietoturva-asetukset saattavat estää viestien lukemisen. Tarkista ponnahdusikkunoiden estojen asetukset palomuuristasi ja selaimestasi.
Olemme tehneet muutoksen postin asetuksiin, jonka takia viestit eivät enää avaudu sivun alareunassa, vaan aukeavat erilliseen ikkunaan. Jos haluat lukea viestit edelleen sivun alareunasta, palauta asetukset ennaalleen seuraavasti:
Klikkaa Asetukset, rastita kohta "Esikatsele postia päänäkymässä". Tallenna muutokset - ii-li
Jossakin ketjussa kysyttiin sitä. Silloin ehdotin hiirimaton vaihtamista, hiiren putsaamista jne. mutta en enää!
Sama hyppiminen alkoi vaivata minunkin konettani. Hiiri kulki omia polkujaan.
Nyt noudatin omia ohjeitani ja liitin hiiren virtalähteelliseen USB-keskittimeen. - Ei enää mitään ongelmaa. Hiiri tottelee kaikkea ihan kiltisti.
USB-keskitin, jossa on virtalähde näyttää olevan kaikessa hyvä! Eikä maksa paljon. Itselläni on Belkin-merkkinen, joka oli halvin. Muitakin on. Niissä, joita näin kaupassa oli kaikissa 4 USB-porttia. On ehkä muunlaisiakin. Suosittelen, jos USB-porttiin kiinnitettävän laitteen kanssa on ongelmia. Saattaa hyvinkin olla kysymys siitä, että omasta koneesta tuleva virta ei riitä kaikkeen.- kitina
Langaton hiirikö oli kyseessä.
Nämä "vanhemman" malliset USB liitettävät toimivat kyllä hyvin !
Paljon on ihmisillä vaikeuksia koneiden kanssa,
poikanikin sanoo, että kokeile vaan , ei se siitä rikki mene ! mutta tiedän kokemumsesta, että "solmuun" voi mennä , ja pahemman kerran !
Itselläni on (nyt) uusi kone ja kaikki on kohdallaan, ja toimii ( ne mitä osaan käyttää)!!
mutta jos on vanhempi kone , eikä kukaan asiaa tunteva ja osaava ole niitä ohjelmia katsonut, että kaikki säädöt ja viritykset ovat juuri kohdallaan. Varsinkin jos sähköpostikin temppuilee.. Kyllä suosittelisin, että joku "ammatti-ihminen" tulisi ja laittaisi joka kohdan kuntoon , kerralla!!
Ainakin itse olen ihan avuton- mistä sitä olisi oppinut-- Täytyisi mennä ATK hallinta kurssille.
Sehän on vaan puhelinsoitto johonkin alan liikkeeseen ja laittajat tulee.
tietenkin rahaakin menee
mutta eipä sekään paljoa ilahduta, jos mikään ei kunnolla toimi, minua ainakin hermostuttaisi !! - ii-li
kitina kirjoitti:
Langaton hiirikö oli kyseessä.
Nämä "vanhemman" malliset USB liitettävät toimivat kyllä hyvin !
Paljon on ihmisillä vaikeuksia koneiden kanssa,
poikanikin sanoo, että kokeile vaan , ei se siitä rikki mene ! mutta tiedän kokemumsesta, että "solmuun" voi mennä , ja pahemman kerran !
Itselläni on (nyt) uusi kone ja kaikki on kohdallaan, ja toimii ( ne mitä osaan käyttää)!!
mutta jos on vanhempi kone , eikä kukaan asiaa tunteva ja osaava ole niitä ohjelmia katsonut, että kaikki säädöt ja viritykset ovat juuri kohdallaan. Varsinkin jos sähköpostikin temppuilee.. Kyllä suosittelisin, että joku "ammatti-ihminen" tulisi ja laittaisi joka kohdan kuntoon , kerralla!!
Ainakin itse olen ihan avuton- mistä sitä olisi oppinut-- Täytyisi mennä ATK hallinta kurssille.
Sehän on vaan puhelinsoitto johonkin alan liikkeeseen ja laittajat tulee.
tietenkin rahaakin menee
mutta eipä sekään paljoa ilahduta, jos mikään ei kunnolla toimi, minua ainakin hermostuttaisi !!Täällä on moni valittanut samasta asiasta, mutta tämä virtalähteellä varustettu USB-keskitin poisti koko ongelman. - Aikaisemmin hiiri oli kytketty adapterin avulla koneen taakse hiiriporttiin, mutta se lakkasi yhtäkkiä kokonaan toimimasta.
Minulla on Logitchin hiiri, jonka kanssa on kyllä ollut omalaatuisia ongelmia ihan alusta asti. Olen asentanut sen uudelleen 4-5 kertaa. Nyt se lopultakin toimii moitteettomasti.
Aikaisemmin valitin Logitechin näppäimistöstä, koska kirjaimet kuluivat näkymättömiin. Ostin tilalle Microsoftin näppäimistön. Tulos on: kirjaimet kuluvat näkymättömiin. - Ilmeisesti nykyisin ei tehdä edes kunnon näppäimistöjä. Minulla on kellarissa parikin 80-luvun näppäimistöä, jotka eivät ole kuluneet ollenkaan. Täytyy varmaan kaivaa ne esille. Ne vain ovat liian korkeita ergonomisesti oikealle kirjoittamiselle, eikä niitä voi kytkeä UBS:n kautta. - kitina
ii-li kirjoitti:
Täällä on moni valittanut samasta asiasta, mutta tämä virtalähteellä varustettu USB-keskitin poisti koko ongelman. - Aikaisemmin hiiri oli kytketty adapterin avulla koneen taakse hiiriporttiin, mutta se lakkasi yhtäkkiä kokonaan toimimasta.
Minulla on Logitchin hiiri, jonka kanssa on kyllä ollut omalaatuisia ongelmia ihan alusta asti. Olen asentanut sen uudelleen 4-5 kertaa. Nyt se lopultakin toimii moitteettomasti.
Aikaisemmin valitin Logitechin näppäimistöstä, koska kirjaimet kuluivat näkymättömiin. Ostin tilalle Microsoftin näppäimistön. Tulos on: kirjaimet kuluvat näkymättömiin. - Ilmeisesti nykyisin ei tehdä edes kunnon näppäimistöjä. Minulla on kellarissa parikin 80-luvun näppäimistöä, jotka eivät ole kuluneet ollenkaan. Täytyy varmaan kaivaa ne esille. Ne vain ovat liian korkeita ergonomisesti oikealle kirjoittamiselle, eikä niitä voi kytkeä UBS:n kautta.on tälläinen "matkamallinen" kone jossa on näppäimistö samassa ja vie pienen tilan. täytyy vaan huomioida että on sopivalla korkeustasolla, ettei tule luonnotonta kirjoitus asentoa.
hiiri taisi jäädä entisestä koneesta, ja sen kanssa ei tosiaan ole ollut mitään ongelmaa.
Eikähän tätä silti mihinkään siirrellä, kun on vieressä Canonin tulostin.samassa on monistus ja kuvan ckannaus mahdollisuus. Siis opettelemista olisi pilvin pimein, ja jotakin jo vähän osaankin. Siinähän ne mummo-ihmisen päivät kuluvat... tuhertaessa !! mutta ihan mukavaa touhua.. ja onhan se aina voitto kotiin, kun huomaa oppineensa jotain uutta !! - kitina
ii-li kirjoitti:
Täällä on moni valittanut samasta asiasta, mutta tämä virtalähteellä varustettu USB-keskitin poisti koko ongelman. - Aikaisemmin hiiri oli kytketty adapterin avulla koneen taakse hiiriporttiin, mutta se lakkasi yhtäkkiä kokonaan toimimasta.
Aikaisemmin valitin Logitechin näppäimistöstä, koska kirjaimet kuluivat näkymättömiin. Ostin tilalle Microsoftin näppäimistön. Tulos on: kirjaimet kuluvat näkymättömiin. - Ilmeisesti nykyisin ei tehdä edes kunnon näppäimistöjä. Minulla on kellarissa parikin 80-luvun näppäimistöä, jotka eivät ole kuluneet ollenkaan. Täytyy varmaan kaivaa ne esille. Ne vain ovat liian korkeita ergonomisesti oikealle kirjoittamiselle, eikä niitä voi kytkeä UBS:n kautta.jos kysyt missä saa oppia, tietokeneen hallinnasta , siis kansalaisopitossa on leppoisia ATK kursseja, ja juuri ikääntyville (yli 60 v.) ihan omansa ! saa tarvittaessa ihan henkilökohtaista ohjaamista !
Semmoisia perus-asioita mitä nyt ensi alkuun tulisi tietää ! On kaikenlaista muutakin -- mistä nyt kukin olisi kiinnostunut.
Itse olen ensikuussa menossa kuvankäsittelyn jatko ja kertauskurssille ! ja sen jälkeen juuri sille resussienhallinta kurssille ! kuten joskus sanoin ottaa "OMAAN PÄÄHÄN eniten, kun olisi kiva osata, aikaakin olisi . Ja kuvat ja tallennukset menevät välillä "mikäsattuu" kansioon !! kuten sanoin, ettei sieltä ainakaan tyhmempänä pois tule-- siitä kun lähtee liikkeelle !!mutta jos on tyytyväinen siihen mitä jo osaa niin sekin on ihan OK. itsestä vaan tutuu että on niin osaamaton ja onglematilanteen edessä ei osaa kuin huutaa apua (mahdollisimman kovalla äänellä)!!!
Onhan se käyttötarpeestakin kiinni, meillä hoidellaan kaikki pankki-asiat tällä, s.posti on myös kiva mutta muutenhan tämä on vaan "huvin vuoksi" Vaikka onhan ne ihmiset ennenkin eläneet, ei ollut tämmöisiä rakkineita, ei kännyköitä. Eikä myöskään näiden tuomia ongelmia ! EI kun vaan opistolle jos siltä tuntuu!!!! kitina kirjoitti:
jos kysyt missä saa oppia, tietokeneen hallinnasta , siis kansalaisopitossa on leppoisia ATK kursseja, ja juuri ikääntyville (yli 60 v.) ihan omansa ! saa tarvittaessa ihan henkilökohtaista ohjaamista !
Semmoisia perus-asioita mitä nyt ensi alkuun tulisi tietää ! On kaikenlaista muutakin -- mistä nyt kukin olisi kiinnostunut.
Itse olen ensikuussa menossa kuvankäsittelyn jatko ja kertauskurssille ! ja sen jälkeen juuri sille resussienhallinta kurssille ! kuten joskus sanoin ottaa "OMAAN PÄÄHÄN eniten, kun olisi kiva osata, aikaakin olisi . Ja kuvat ja tallennukset menevät välillä "mikäsattuu" kansioon !! kuten sanoin, ettei sieltä ainakaan tyhmempänä pois tule-- siitä kun lähtee liikkeelle !!mutta jos on tyytyväinen siihen mitä jo osaa niin sekin on ihan OK. itsestä vaan tutuu että on niin osaamaton ja onglematilanteen edessä ei osaa kuin huutaa apua (mahdollisimman kovalla äänellä)!!!
Onhan se käyttötarpeestakin kiinni, meillä hoidellaan kaikki pankki-asiat tällä, s.posti on myös kiva mutta muutenhan tämä on vaan "huvin vuoksi" Vaikka onhan ne ihmiset ennenkin eläneet, ei ollut tämmöisiä rakkineita, ei kännyköitä. Eikä myöskään näiden tuomia ongelmia ! EI kun vaan opistolle jos siltä tuntuu!!!!moka ,kun rupesin konstaileen uhtä kuvaa jonka olin saanut reissupäiväkirjasta ,tyttären poika ja hänen vaimo oli hyvin onnistuneessa kuvassa . No kun ei ole taitoa niin menin sen pilaamaan . Olen kyllä saanut kehyksiä YM. kivaa ,mutta harmittaa kun se Hotmailiin tullut reissu päiväkija on poistanut ne kuvat . Onneksi minulla on niitä aika paljon tallessa.Se pari oli austraaliassa ja tailannissa ,siltä reissulta syntyi nyt kaunis tyttövauva ,menen tänään taasen katsomaan häntä ---vasta 5päivän ikäinen .Otan kameran mukaan .Kunhan muistais.:=)
- kitina
ullamirjami kirjoitti:
moka ,kun rupesin konstaileen uhtä kuvaa jonka olin saanut reissupäiväkirjasta ,tyttären poika ja hänen vaimo oli hyvin onnistuneessa kuvassa . No kun ei ole taitoa niin menin sen pilaamaan . Olen kyllä saanut kehyksiä YM. kivaa ,mutta harmittaa kun se Hotmailiin tullut reissu päiväkija on poistanut ne kuvat . Onneksi minulla on niitä aika paljon tallessa.Se pari oli austraaliassa ja tailannissa ,siltä reissulta syntyi nyt kaunis tyttövauva ,menen tänään taasen katsomaan häntä ---vasta 5päivän ikäinen .Otan kameran mukaan .Kunhan muistais.:=)
sitten isomummi ?? jos niin SUURET ONNITTELUT !!
On ne vauvat vaan niin ihania ... Ja onneksi vauva kasvaa ja saa vielä monta kuvaa otetuksi !!
Tiedän miltä tuntuu kun jokin mieleinen ja omasta mielestä ainutlaatuinen kuva häviää (siis kun itse tunaroi), tai muuten sen tärvelee...
kaikkea on tullut tehtyä !!ja sitten on vihainen itselleen....mutta vaan tekemällä oppii...........ja virheiden kautta !!
ja jos jotakin ei tee.. tahtovat unohtua, vuodessakin jo kummasti !!
mutta kertaus on opintojen äiti
Hyvää viikonloppua !! kitina kirjoitti:
sitten isomummi ?? jos niin SUURET ONNITTELUT !!
On ne vauvat vaan niin ihania ... Ja onneksi vauva kasvaa ja saa vielä monta kuvaa otetuksi !!
Tiedän miltä tuntuu kun jokin mieleinen ja omasta mielestä ainutlaatuinen kuva häviää (siis kun itse tunaroi), tai muuten sen tärvelee...
kaikkea on tullut tehtyä !!ja sitten on vihainen itselleen....mutta vaan tekemällä oppii...........ja virheiden kautta !!
ja jos jotakin ei tee.. tahtovat unohtua, vuodessakin jo kummasti !!
mutta kertaus on opintojen äiti
Hyvää viikonloppua !!jo kolmelle lapsenlapselle "isomummi".
Kävin taasen katsomassa sitä nimetöntä pikku "pirpanaa". Ja nyt heti antoivat syliinkin niin ettei siinä auttanut mikään. Olen jo arka kun en ole niin pikkuista pidellyt aikoihin.
Nyt on jo ruoka ruvennut riittämään kun nukkuikin niin rauhallisesti ,aikasemmalla kerralla täytyi syödä koko aika ,ei tainnut vielä" meijeri olla toiminnassa":=) --ja kuvia tuli. Minulla vaan on sellainen EI Dikikamera ,mutta teetän aina CD:n
josta saan kuvat imuroitua tähän koneelle ,se vaan on kiusallista kun ei niitä kuvia tule kovin usein napattua ,nykyisin ,niin että Filmi saatta
olla aika vanha. Mutta nyt on kohde tiedossa ,varmaankin saan tämän rullan pian kehittäjälle.
Niin hyvää viikonloppua vaan kaikille ,vielä ei ole liukkaita keliä,täytyy olla paljon ulkona.ullamirjami kirjoitti:
jo kolmelle lapsenlapselle "isomummi".
Kävin taasen katsomassa sitä nimetöntä pikku "pirpanaa". Ja nyt heti antoivat syliinkin niin ettei siinä auttanut mikään. Olen jo arka kun en ole niin pikkuista pidellyt aikoihin.
Nyt on jo ruoka ruvennut riittämään kun nukkuikin niin rauhallisesti ,aikasemmalla kerralla täytyi syödä koko aika ,ei tainnut vielä" meijeri olla toiminnassa":=) --ja kuvia tuli. Minulla vaan on sellainen EI Dikikamera ,mutta teetän aina CD:n
josta saan kuvat imuroitua tähän koneelle ,se vaan on kiusallista kun ei niitä kuvia tule kovin usein napattua ,nykyisin ,niin että Filmi saatta
olla aika vanha. Mutta nyt on kohde tiedossa ,varmaankin saan tämän rullan pian kehittäjälle.
Niin hyvää viikonloppua vaan kaikille ,vielä ei ole liukkaita keliä,täytyy olla paljon ulkona.että jätin yhden ikäpolven pois. Olen Tyttäreni pojan lapselle isomummi.
Ja voi olla että Pojan tyttären Tyttären lapsia en ehdi enään nähdä ,hän on vasta 3v Ja pikkusisko on 1½v.:=)
Otin heistä kuvia kesällä ja saan sen CD,levyn
ensi keskiviikkona ,toivottavasti onnistui.
- mirjamarja
Kohta menemme ongelminemme kulman taa.
Koska näköjään aina saman nimimerkin odotetaan jatkavan ketjua, kun vanha katoaa, niin kysyn valmiiksi:
Jatketaanko?
Mirjamarja- aupA
Tätä on mukava lukea, vaikkei kommentoisikaan. Jatka, jatka !
aupA kirjoitti:
Tätä on mukava lukea, vaikkei kommentoisikaan. Jatka, jatka !
tällaista jatketaan ,aina sitä ilmaantuu jotain mitä on täältä kiva kysästä.
ullamirjami kirjoitti:
tällaista jatketaan ,aina sitä ilmaantuu jotain mitä on täältä kiva kysästä.
jatketaan,jatketaan,olen minäkin saanut täältä hyvää tietoa.
Kiitos vain "opettajille"
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161