Kuivaus rumpu

3xäiti

Kuinka monella perheessä on kuivausrumpu?? Onko se käytännöllinen, hyödyllinen ym?? Itse olen tässä miettinyt että pitäisikö sellainen hankkia? En vaan oikeen tiedä. Kertokaa mielipiteitä joilla sellainen on???

15

1148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mötleycrue

meillä kuivausrumpu ja olen kokenut sen erittäin hyödylliseksi koska ennen en voinut pestä kun yhden koneellisen pyykkiä päivässä kun ei sitten mahtunut kuivumaan mihinkään. Nyt ei tarvi pestä päivittäin vaan voin pestä yhtenä päivänä monta koneellista. Itselläni on aika rajallinen määrä vaatteita niin on mukavaa kun saan aamulla likaisena olleen paidan parin tunnin päästä puhtaana ja kuivana päälleni.
      Sinullakin jos on kolme lasta? helpottaa huomattavasti :)

• .....

aika monella. Ilmankin pärjää, mutta ikinä en siitä kuitenkaan luopuisi!!

• fdyjsutjsrkyjmrf

Viekö se muten paljon sähköä? Joo ja jos pesukoneessa on huono linko, niin saat sitten pyöritellä niitä pyykkejä kuivausrummussa useamman tunnin.
        Muuten kiva kapiste, tyynyt ja takit ja täkitkin iloisesti kuohkeutuu. Ja pyyhkeet.
        Mihin se nöftä mikä nukkasihdistä aina löytyy, päätyy jos ei ole kuivausrumpua?????

jurppiikon muuten muita koskaan keksiä tohon tota nimimerkkiä ja otsikkoa?

• keksiä
        fdyjsutjsrkyjmrf kirjoitti:

Viekö se muten paljon sähköä? Joo ja jos pesukoneessa on huono linko, niin saat sitten pyöritellä niitä pyykkejä kuivausrummussa useamman tunnin.
        Muuten kiva kapiste, tyynyt ja takit ja täkitkin iloisesti kuohkeutuu. Ja pyyhkeet.
        Mihin se nöftä mikä nukkasihdistä aina löytyy, päätyy jos ei ole kuivausrumpua?????

jurppiikon muuten muita koskaan keksiä tohon tota nimimerkkiä ja otsikkoa?

Minua ainakin jurppii keksiä nimimerkkiä ja otsikkoa...=)

Ja itse olen myös miettinyt, että missä se nukka olisi, jos ei kuivasrummun sihdissä..

Meillä onneksi löytyy pesukoneen lingosta tehoja, joten pyykit kuivuu pikapikaa. Ja lakanapyykit vien yleensä narulle kuivumaan...varsinkin pussilakanat ja froteepyyhkeet.

• .....
        keksiä kirjoitti:

Minua ainakin jurppii keksiä nimimerkkiä ja otsikkoa...=)

Ja itse olen myös miettinyt, että missä se nukka olisi, jos ei kuivasrummun sihdissä..

Meillä onneksi löytyy pesukoneen lingosta tehoja, joten pyykit kuivuu pikapikaa. Ja lakanapyykit vien yleensä narulle kuivumaan...varsinkin pussilakanat ja froteepyyhkeet.

on se nukka nurkissa pyörimässä jos ei sihtiin jää.

• ..........

Meillä on kuivauskaappi ja olen todennut sen erittäin hyväksi! Paremmaksi ja käytännöllisemmäksi kuin kuivausrummun (maku asioita tietenkin). Kaappiin mahtuu todella paljon kuivattavaa ja pyykit kuivuvat samassa ajassa kuin rummussakin. Ja kaappiin on kätevä ripustaa talvihaalareita, kurahaalareita ym kuivumaan, ja jättää vain ovea raolleen niin vaatteet kuivuvat ilman "kuivaustakin" (jos sellaista materiaalia jota ei saa kuivata rummussa/kaapissa lämmöllä). Eli kaappi ajaa naulakon asiaa näin.
      Joten itse ainakin suosittelen mielummin kaapin osamista kuin rummun. Tilaahan se vie toki enemmän, kun ei saa tornia kasattua, mutta etuna vielä sekin, että silloin saa ainakin päältä aukeavan pesukoneen (noissa pesutorneissahan ei saa), mikä on mielestäni kätevämpi kuin sivusta aukeava. =)

• äiti x 4

mulla on ollu ennen kuivauskaappi ja nyt rumpu.
        minusta rumpu ehdottomasti parempi. ei tarvi ripustella senkun heittää sinne vaan. voi sanoa että kuivaan lähes aina ja kaiken pyykin rummussa. en enää ikinä luovu siitä. se on lähes tulkoon paras kaveri ja elinehto tässä huushollissa.

• prinssin äiti.

Me hommattiin sellainen pesutorni kun muutettiin uuteen kotiin ja en kyllä luopuisi tuosta kuivausrummusta ikinä!! Meillä kaikki vaatteet menee rummun kautta kaappiin, emme edes omista pyykinkuivaustelinettä. Kodissamme on sähkölämmitys ja silti sähkölaskut ovat vaan reilu 100e kuukaudessa. Ei kuluta mielestäni vaatteita ollenkaan ja koti pysyy paljon pölyttömämpänä! Suosittelen!

• tarja 2

alempana keskustelun,mutta jatketaan tässä.Elikkä onko paljon sellaista mitä EI voi kuivata rummussa?Voiko kaapissa kuivata jotain mitä ei rummussa?Itse olen myös nyttemmin tuon kaapin kannalle alkanut myös kääntyä...

• .....

rummussa lähes kaiken. Toppapuvat on sellasia mitä en laita, niissä menee vuori huonoks. Patalaput joulun jälkeen rummussa käytin ja vähän menivät muotopuoliksi, mutta hyvin ovat ennalleen "jo" palautuneet. Villavaatteita ei tietenkään kannata, kaikki tietävät miksi (paitsi mieheni, joka laittoi rumpuun norjalaisen villapidan...).

Jotkut materiaalit on sellasia jotka kutistuu rummussa. Itse olen nyt oppinut, että ostaessani uusia vaatteita otan tuon kutistumisvaran huomioon (ehkä laiskuuden huippu). Melkoisen monissa vaatteissa on merkintä "ei rumpukuivausta", mutta katsookohan niitä ihan oikeasti kukaan...? Monissa rummuissa pystyy lämpötilaa säätämään, joten kovin kutistumisherkät vaatteet voi laittaa pienemmällä lämmöllä kuivumaan. Anteeksi tämä oli nyt vähän tällaista tajunnan virtaa...

• tietoa

kuivausrummun sähkönkulutuksesta? Sen tiedän, että vähemmän kuin kuivauskaappi tai sellainen kuivaava pesukone. Mutta paljonko mahtaa kuussa tehdä lisää laskuun jos vertaa kuivatukseen narulla/telineessä?
      Tuo sähkönkulutus ja -hinta kun tuskin tulee tulevaisuudessa ainakaan laskemaan, niin mielellään karsisi kaiken ylimääräisen. Tai ainakin reilusti ylimääräisen..

• hölömööläiskä

Jossain just oli juttua, että tiskikooneellisen peseminen tulee maksamaan n. 15 senttiä. Oletan tosin että hinta on korkeampi hiemankin vanhemmalla konemallilla. No mitä se tekee vuodessa jos joutuu kerran päivässä tiskaamaan koneella, 54 euroa ja rapiat.

Mutta kuivausrummullisen keskihinta? Kertokaa nyt joku viisas.

Eikä tuota tiskikone/kuivausrumpu versus käsitiski/pyykkinaru oikeastaan suoraan voikaan verrata, kun se narukuivaus on ihan ilmainen mutta onhan käsintiskauksessa joitain kuluja (lämmin vesi jne).

Ja onko vielä tietoa mikä on perus tietokoneen sähkönkulutus? Litteä näyttö ja lähes aina päällä ympäri vuorokauden.

kiitos.

• tietoja
        hölömööläiskä kirjoitti:

Jossain just oli juttua, että tiskikooneellisen peseminen tulee maksamaan n. 15 senttiä. Oletan tosin että hinta on korkeampi hiemankin vanhemmalla konemallilla. No mitä se tekee vuodessa jos joutuu kerran päivässä tiskaamaan koneella, 54 euroa ja rapiat.

Mutta kuivausrummullisen keskihinta? Kertokaa nyt joku viisas.

Eikä tuota tiskikone/kuivausrumpu versus käsitiski/pyykkinaru oikeastaan suoraan voikaan verrata, kun se narukuivaus on ihan ilmainen mutta onhan käsintiskauksessa joitain kuluja (lämmin vesi jne).

Ja onko vielä tietoa mikä on perus tietokoneen sähkönkulutus? Litteä näyttö ja lähes aina päällä ympäri vuorokauden.

kiitos.

Tietoja eri sähkölaitteiden tyypillisisä kulutuksista on mm. sähkölaitosten ja Motivan sivuille. Kotiin saa monilta sähkölaitoksilta lainaan kulutusmittarin, jolla voi sitten tarkistaa sen oman tietokoneen, tiskarin tai pyykkikoneen todellisen kulutuksen. Yksi kuivausrummullinen maksaa keskimäärin muutamia kymmeniä senttejä:

http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/asuminen/kodinenergiankulutus/sahkonkulutus.html

Hintaa laskee, jos pyykki on hyvin lingottu tai jos vaikka on kilpailuttamalla saanut edullisemman sähkösopimuksen.

Narukuivaus ei ole ilmaista. Jos asut kerrostalossa ja vuokraan/yhtiövastikkeeseen sisältyy lämmitys, se on sinulle maksutonta, mutta ei taloyhtiölle ilmaista. Eli narukuivaus vie energiaa myös, se laskee kuivaustilan lämpötilaa parilla asteella per koneellinen pyykkiä.

Omakotitalossa, jossa itse maksaa lämmityksen, ei todellinen kustannusero kondensoivan kuivausrummun ja narukuivauksen välillä ole kovin suuri. Niin kätevä kuin kuivauskaappi onkin tuon kuravaatteiden kuivausmahdollisuuden takia, sen huono puoli on kuitenkin se, että se yleensä tuuppaa lämpöisen ilman kosteuksineen ulos. Silloin lämpö menee ns. harakoille, kun kondensoivassa rummussa kosteus menee hallitusti viemäriin ja lämpö vapautuu pääosin huoneilmaan. Eikä kuivauskaappi poista sitä nukkaa samalla tavalla kuin kuivausrumpu, mikä allergiselle on aika olennainen juttu.

Kannattaa uutta pesukonetta ostaessa kiinnitttä huomiota linkousnopeuteen. 1400-1600 kierrosta minuutissa pienentää huomattavasti pyykin kuivumisaikaa ja siihen kuluvaa energiamäärää, oli sitten kuivausrumpua tai ei.

• rientäen
        tietoja kirjoitti:

Tietoja eri sähkölaitteiden tyypillisisä kulutuksista on mm. sähkölaitosten ja Motivan sivuille. Kotiin saa monilta sähkölaitoksilta lainaan kulutusmittarin, jolla voi sitten tarkistaa sen oman tietokoneen, tiskarin tai pyykkikoneen todellisen kulutuksen. Yksi kuivausrummullinen maksaa keskimäärin muutamia kymmeniä senttejä:

http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/asuminen/kodinenergiankulutus/sahkonkulutus.html

Hintaa laskee, jos pyykki on hyvin lingottu tai jos vaikka on kilpailuttamalla saanut edullisemman sähkösopimuksen.

Narukuivaus ei ole ilmaista. Jos asut kerrostalossa ja vuokraan/yhtiövastikkeeseen sisältyy lämmitys, se on sinulle maksutonta, mutta ei taloyhtiölle ilmaista. Eli narukuivaus vie energiaa myös, se laskee kuivaustilan lämpötilaa parilla asteella per koneellinen pyykkiä.

Omakotitalossa, jossa itse maksaa lämmityksen, ei todellinen kustannusero kondensoivan kuivausrummun ja narukuivauksen välillä ole kovin suuri. Niin kätevä kuin kuivauskaappi onkin tuon kuravaatteiden kuivausmahdollisuuden takia, sen huono puoli on kuitenkin se, että se yleensä tuuppaa lämpöisen ilman kosteuksineen ulos. Silloin lämpö menee ns. harakoille, kun kondensoivassa rummussa kosteus menee hallitusti viemäriin ja lämpö vapautuu pääosin huoneilmaan. Eikä kuivauskaappi poista sitä nukkaa samalla tavalla kuin kuivausrumpu, mikä allergiselle on aika olennainen juttu.

Kannattaa uutta pesukonetta ostaessa kiinnitttä huomiota linkousnopeuteen. 1400-1600 kierrosta minuutissa pienentää huomattavasti pyykin kuivumisaikaa ja siihen kuluvaa energiamäärää, oli sitten kuivausrumpua tai ei.

Tämä olikin juuri sitä älyllistä tietoa mitä etsin. Kiitän asiallisesta vastauksesta.

• äitee +4

on ollut liki aina niin kauan kuin lapsiakin ja pois en anna vaikak ei olisi enää lapsia.

Kaappi ei ole ollenkaan verrattavissa rumpuun. On kuin vertaisi pulsaattoria automaattikoneeseen.

Sähköä vie enemmän jos ahtaa liian täyteen jolloin kosteus ei haihdu vaan rumpu on täynnä höyryä. Koneen tulisi jonkin ohjeen mukaan lingota ainakin 1000kierrosta minuutissa. Sähkölaskussa ei juri eroa huomaa kesällä ja talvella. Kauppa kertoo vattimäärän normaalilla ohjelmalla kyllä kysyessä.

Rummun para spuoli on pölyttömyys kun nöyhtä jää sen sihteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      55
      5978
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1806
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1692
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1650
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1450
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe