Olen ajatellu kakkosautoksi vuoden 2000 seat cordobaa. Olisko ihmisillä heittää kokemuksia ko autosta. Kestääkö kone miten, ruostumisista etc....
Ja jos sopii ni älkää jaksako provota kauheesti.
Seat Cordoba
9
2237
Vastaukset
- Kaksi cordobaa
Meillä on ollut kaksi Cordobaa, eka '99 bensa oli hienossa kunnossa kun vajaa 100 tkm ajettuna vaihdettiin '02 dieseliin ja nyt dieselissä on se 100 tkm ja hienosti pelittää.
Ainoat ongelmat ovat olleet nämä:
- ne tällä palstallakin mainitut ovenlukkojen pakkasongelmat. Niiden kanssa on pärjätty.
- roiskeläpät pakkaavat murtumaan pakkasella ja loskassa
- '99 mallisessa ykkösvaihteen ja pakin kytkentä oli vähän kankeaa. Eipä sitäkään viaksi laskisi, ominaisuus jonka kanssa tuli toimeen. Tässä diisselissä vaihteet solahtaa hienosti sisään.
Kyllä näillä kokemuksilla suosittelen vaikka ykkösautoksikin. Tekniikka on lujaa eikä ruosteestakaan ole ollut oireita.- Gee3
vastauksesta. Lisääkin saisi tulla, mutta yuo nyt ainakin oli rohkaiseva tietää. Kyseessä on vuoden 2000 mallin bensafarkku ja ratkaisu pitää tehdä muutaman päivän sisään.
Taidanpa hakea auton kotiin.
- Zobhyr
Itselläni on ollut ykkösautoni bensaCordo. Auto on kokonaisuudessaan ollut positiivinen yllätys. Kaikki on toiminut asianmukaisesti, ei edes pikkuvikoja. Iso plussa polttoainetaloudelle ja suht. pienille vakuutusmaksuille.
- viva espana
Vaihdoin maaliskuussa vanhan Pösöni 00-mallin 1,6 Cordobaan, ajettu 110 tkm (Seat-liikkeestä). Koeajolla ei ollut mitään ihmeellistä, joten kauppa tehtiin. Seuraavalla viikolla sitten ilmeni muutamia pikkuvikoja ja yksi isompi. Nuo pikkuviat korjattiin saman tien ja isoa vikaa tutkitiin merkkihuollossa puoli päivää. Vika on se, että kierrokset soutavat satunnaisesti (yleensä kylmänä) n. 1300-2000 kierroksen välillä.
Ensimmäisellä kerralla vaihtoivat virtalukon pohjan ja moottorin lämpötila-anturin. Samalla tilasivat Ruotsista uuden lambda-anturin ja kaasuläpän ohjausyksikön. Kuluttajalle noiden pelkkien osien hinta olisi n. 800€ ja tietysti työt päälle. Nythän kaikki menee autoliikkeen piikkiin.
Jos olet tällaista hankkimassa, niin suosittelen maksamaan sen tonnin enemmän, minkä liike pyytää verrattuna yksityiseen. Vähän jurppisi noiden vikojen maksaminen omasta pussista.- viva espana
Täytyy vielä lisätä tähän tuon edellä olevan kirjoituksen johdosta.
Minun 1,6 Cordoba kuluttaa enemmän bensaa kuin saman ikäinen ja kokoinen Avensis. Lisäksi vakuutusmaksu on isompi.
Muuten auto on toiminut noiden alkuremppojen jälkeen jo puolisen vuotta suht. hyvin. Vain hätävilkun katkaisija piti vaihtaa, hinta töineen muistaakseni n. 50€. - Gee3
viva espana kirjoitti:
Täytyy vielä lisätä tähän tuon edellä olevan kirjoituksen johdosta.
Minun 1,6 Cordoba kuluttaa enemmän bensaa kuin saman ikäinen ja kokoinen Avensis. Lisäksi vakuutusmaksu on isompi.
Muuten auto on toiminut noiden alkuremppojen jälkeen jo puolisen vuotta suht. hyvin. Vain hätävilkun katkaisija piti vaihtaa, hinta töineen muistaakseni n. 50€.lisävalaisusta. Autoliikkeestä olen autoa myös hommaamassa. Hyvä kuulla myös vioista asiallisesti kerrottuna. Noitahan tietysti voi olla autossa kuin autossa. Pääpiirteittäin kuitenkin taitaa auto olla kunnossa. Nimenomaan viatonta autoa etsin.
Osaatteko sanoa onko tämän ikäisessä Seatissa jo VAG-tekniikkaa täysin käytössä? Siksi oikeastaan olen Seatista kiinnostunut, mutta en kuitenkaan ole tarkistanut asiaa mistään. - Kaksi cordobaa
Gee3 kirjoitti:
lisävalaisusta. Autoliikkeestä olen autoa myös hommaamassa. Hyvä kuulla myös vioista asiallisesti kerrottuna. Noitahan tietysti voi olla autossa kuin autossa. Pääpiirteittäin kuitenkin taitaa auto olla kunnossa. Nimenomaan viatonta autoa etsin.
Osaatteko sanoa onko tämän ikäisessä Seatissa jo VAG-tekniikkaa täysin käytössä? Siksi oikeastaan olen Seatista kiinnostunut, mutta en kuitenkaan ole tarkistanut asiaa mistään.Kyllä tämä puheena oleva Cordoba-sarja perustuu vahvasti Volkswageniin. Ehkä niitä kaikkein VW-pohjaisimpia Seatteja, koska sekä vanhemmat että Seatit että myöskin uusimmat ovat itsenäisempiä luomuksia.
Mielestäni voi sanoa, että VAG-tekniikka on täysin käytössä. Tuskin moottorista, voimansiirrosta tai sähköjärjestelmästä löytyy ainuttakaan komponenttia, jota ei löytyisi myös jostain VW-mallista. 'Seat-spesifit' osat löytyvät näkyvistä osista, kuten pintapelleistä, puskureista, pyöränkapseleista yms. Ja ehkä verhoilukankaiden kuoseista.
Kestävyydessä ei siis voi olla tekniikasta johtuvaa eroa. Eri asia on, että koska Seatin on uutena saanut hieman edullisemmin, sitä on ehkä arvostettu vähemmän ja siksi huonolla hoidolla olleita yksilöitä saattaisi löytyä enemmän kuin sisarmerkistä?
Mene tiedä, mutta ainakin meidän Seatit on pidetty tallissa yöt, on pesty, joskus vahattukin, ja huollettu ajallaan merkkiliikkeessä. - Gee3
Kaksi cordobaa kirjoitti:
Kyllä tämä puheena oleva Cordoba-sarja perustuu vahvasti Volkswageniin. Ehkä niitä kaikkein VW-pohjaisimpia Seatteja, koska sekä vanhemmat että Seatit että myöskin uusimmat ovat itsenäisempiä luomuksia.
Mielestäni voi sanoa, että VAG-tekniikka on täysin käytössä. Tuskin moottorista, voimansiirrosta tai sähköjärjestelmästä löytyy ainuttakaan komponenttia, jota ei löytyisi myös jostain VW-mallista. 'Seat-spesifit' osat löytyvät näkyvistä osista, kuten pintapelleistä, puskureista, pyöränkapseleista yms. Ja ehkä verhoilukankaiden kuoseista.
Kestävyydessä ei siis voi olla tekniikasta johtuvaa eroa. Eri asia on, että koska Seatin on uutena saanut hieman edullisemmin, sitä on ehkä arvostettu vähemmän ja siksi huonolla hoidolla olleita yksilöitä saattaisi löytyä enemmän kuin sisarmerkistä?
Mene tiedä, mutta ainakin meidän Seatit on pidetty tallissa yöt, on pesty, joskus vahattukin, ja huollettu ajallaan merkkiliikkeessä.Kiitoksia vastanneille. Päätös lienee tehty ja haen auton kotio kunhan lähempi pinnat menee vielä seulasta läpi.
- efeisos
viva espana kirjoitti:
Täytyy vielä lisätä tähän tuon edellä olevan kirjoituksen johdosta.
Minun 1,6 Cordoba kuluttaa enemmän bensaa kuin saman ikäinen ja kokoinen Avensis. Lisäksi vakuutusmaksu on isompi.
Muuten auto on toiminut noiden alkuremppojen jälkeen jo puolisen vuotta suht. hyvin. Vain hätävilkun katkaisija piti vaihtaa, hinta töineen muistaakseni n. 50€.Saman kokoinen Avensis kuin Cordoba? Ok..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803