ULOSOTTO???

Merkinnän saanut

Saako ulosotto todeta minulla sellaisen asian kuin velallisella ei ole suppeassa ulosotossa löytynyt varoja velan suorittamiseksi ja antaa siitä 4 vuoden maksuhäiriömerkinnän ILMAN että olisin itse tietoinen koko toimenpiteestä.Minkäänlaista ilmoitusta,kirjettä,puhelinsoittoa en ole saanut.Luulin nyt olevani luottokelpoinen ja tilasin paperit asiakastiedosta niin sieltä selvisi että viime vuoden heinäkuussa on tälläinen päätös tehty.Onko tämä nyt ihan laillista.Olin ajatellut nyt kun luulin että tietoni ovat puhtaat ottaa lainaa ja maksaa nekaikki pois mutta mitäs nyt sitten kun taas on luottotiedot menneet.

11

2023

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mistäs niitä rahoja sinulle olisi kertynyt, jos joskus aiemmin asiaa on tarkemmin pengottu eikä silloinkaan ole mitään löytynyt. Tulot ovat joka tapauksessa voudin tiedossa.

Ihan vain hölmö kysymys: Milläs sinä sitä pankkilainaa hoitaisit, jos et nyt ole ulosottoakaan pystynyt riittävässä määrin maksamaan?

• just joo

siinä taas joku idiootti joka ei ymmärtänyt asian ydintä.mistä vouti olisi tiennyt vaikka olisi ollut maksaa käteisellä kaikki pois kun ei sitä edes kysyny vaan päätti asian ilman että kysyi tai ilmoitti asianomaiselle mitään.

• ...
        just joo kirjoitti:

siinä taas joku idiootti joka ei ymmärtänyt asian ydintä.mistä vouti olisi tiennyt vaikka olisi ollut maksaa käteisellä kaikki pois kun ei sitä edes kysyny vaan päätti asian ilman että kysyi tai ilmoitti asianomaiselle mitään.

Jos sinulla on ne fyrkat käteisenä, niin miksi et sitten maksa pois niitä ulosottoja?

• oikein toimittu

Kyllä. Näin juuri toimitaan. Vouti pystyy tarkistamaan verotustietosi ja vaikkapa pankkitilisi saldon. Ja näillä tiedoilla hän tekee sitten päätelmät maksukyvystäsi. Jos sinulla ei esim. ole työtä ja verotustietosi näyttää olemattomia summia ulosotossa olevaan määrään suhteutettuna, niin merkintä tulee automaattisesti.

Ulosotossa ei tehdä päätöstä suppeasta/laajasta ulosotosta, vaan tämän päätöksen tekee velkoja, jonka toivetta ulosotto noudattaa. Suomen Asiakastieto lähettää ensimmäisestä merkinnästä kirjeen, kun luottotiedot palavat. Muista merkinnöistä uutta ilmoitusta ei tule.

Mutta miten edes kuvittelit, että sinulla olisi yhtäkkiä luottotiedot kunnossa, kun kerran piikki on ulosottoon maksamatta???? Jos velkoja haluaa, ja yleensä haluaa, niin velat uusitaan kerta toisensa jälkeen. Ei siitä selviä kuin maksamalla!

Käsittämätöntä, että nykyään ihmiset kuvittelevat, että luottotiedot ovat puhtaat, kunhan aikansa odottelee...ei se asia maksamatta korjaannu! Ja jos jollain sattuisi olemaa käteistä, ohi kaikkien verotustietojen, niin jokaisen oma velvollisuus on ottaa yhteyttä ulosotton, ja maksaa piikkinsä pois!

• Mitä Äksyin Ämmä

periä aikanaan ulosotosta esim. varattomuusestein palautettuja saatavia jonkin ajan kuluttua ensin itse ja sitten lähettää saatava uudelleen ulosottoon? Vai jääkö kertaalleen tehty ulosottokelpoinen päätös voimaan niin, että ulosottoviranomainen ryhtyy oma-aloitteisesti perimään maksamatta jäänyttä velkaa yhä uudelleen esim. 1-5 vuoden välein ja näitten toimien yhteydessä tarkistaa velallisten verotustiedot ja pankkitilit?
        Jos asian laita on niin, kuin viimeisessä kysymyssivulauseessani totesin, niin voiko ulosottomies tyhjentää velallisen koko pankkitilin noin vain, ennalta ilmoittamatta?
        Ulosoton pakoiluhan on käsittääkseni nyt jo rikos, joten ulosottomies voisi varoittaa asiakkaitaan näistä tilin tyhjennyksistä velkoihin vailla vaaraa siitä, että varoitettu itse tyhjentäisi tilin ja piilottaisi rahat rangaistuksen uhkaamatta. Kirjallinen ilmoitus tilin tyhjennyksestä velallisella säästäisi tämän yht`äkkiseltä varattomuudelta ja antaisi tämän käyttöön dokumentin, jonka avulla todistaa omaisuuden katoaminen esim. sosiaalityöntekijälle tai muille velkojille.

• vouti rules
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

periä aikanaan ulosotosta esim. varattomuusestein palautettuja saatavia jonkin ajan kuluttua ensin itse ja sitten lähettää saatava uudelleen ulosottoon? Vai jääkö kertaalleen tehty ulosottokelpoinen päätös voimaan niin, että ulosottoviranomainen ryhtyy oma-aloitteisesti perimään maksamatta jäänyttä velkaa yhä uudelleen esim. 1-5 vuoden välein ja näitten toimien yhteydessä tarkistaa velallisten verotustiedot ja pankkitilit?
        Jos asian laita on niin, kuin viimeisessä kysymyssivulauseessani totesin, niin voiko ulosottomies tyhjentää velallisen koko pankkitilin noin vain, ennalta ilmoittamatta?
        Ulosoton pakoiluhan on käsittääkseni nyt jo rikos, joten ulosottomies voisi varoittaa asiakkaitaan näistä tilin tyhjennyksistä velkoihin vailla vaaraa siitä, että varoitettu itse tyhjentäisi tilin ja piilottaisi rahat rangaistuksen uhkaamatta. Kirjallinen ilmoitus tilin tyhjennyksestä velallisella säästäisi tämän yht`äkkiseltä varattomuudelta ja antaisi tämän käyttöön dokumentin, jonka avulla todistaa omaisuuden katoaminen esim. sosiaalityöntekijälle tai muille velkojille.

passiiviirekisteröinti.

Ulosottolain uudistuksen myötä velkoja voi pyytää saatavan merkitsemistä passiivirekisteriin jolloin asian käsittely ei pääty varattomuuden toteamiseen vaan asia jää ulosottoon 3 vuodeksi jona aikana uo tarkistaa asiakkaan tiedot ainakin veronpalautusten osalta, mahdollisesti muulloinkin.

Ulosotto lähettää asiakkaalle ilmoituskirjeen saatavan tullessa ulosottoon. Mikäli saatavaa ei suorita eräpäivään menneessä, ulosotto jatkaa asian käsittelyä ja ulosmittaa mitä lain mukaan on ulosmitattavissa.

Muuta kirjallista ilmoitusta ei mielestäni ole tarpeen lähettää koska jos asia on edennyt tähän vaiheeseen, asiakkaalla ei ole oikeutta piilotella varoja missään muodossa. Mahdollisuuksia saatavan hoitamiseen on nykylainsäädön puitteissa ollut useita asian aiemmissa käsittelyvaiheissa.

• joup13456

jos maksaa suppean ulosoton kautta tulleen
      velan pois ulosottoon, niin pyynnöstä maksuhäiriömerkintä
      varattomuudesta suppeassa ulosotossa poistetaan .

• varattomaksi merkattu

Eipä ainakaan minulle tämmöistä luvattu. Kun otin yhteyttä asianomaisiin tiedustellakseni mahdollisuutta poistaa varattomuusmerkintä, sain kuulla että ainoastaan voin saada ns.plussamerkinnän varattomuusmerkintääni. Mitään velkoja ei siis ole edes enää minnekkään. Kaikki maksettu ajat sitten mutta risoo että vielä 3vuotta pitäisi sen takia kärsiä!!
        Ja sen plussamaininnan muka pitäisi jopa mennä läpi joissain pankeissa lainaakin haettaessa!!
        Kertokaas mulle pankki joka antaa lainaa varattomaksi leimatulle vaikka olisikin merkintä maksetuista veloista. Säännölliset tulot on.

• joup13456
        varattomaksi merkattu kirjoitti:

Eipä ainakaan minulle tämmöistä luvattu. Kun otin yhteyttä asianomaisiin tiedustellakseni mahdollisuutta poistaa varattomuusmerkintä, sain kuulla että ainoastaan voin saada ns.plussamerkinnän varattomuusmerkintääni. Mitään velkoja ei siis ole edes enää minnekkään. Kaikki maksettu ajat sitten mutta risoo että vielä 3vuotta pitäisi sen takia kärsiä!!
        Ja sen plussamaininnan muka pitäisi jopa mennä läpi joissain pankeissa lainaakin haettaessa!!
        Kertokaas mulle pankki joka antaa lainaa varattomaksi leimatulle vaikka olisikin merkintä maksetuista veloista. Säännölliset tulot on.

Suora lainaus asiakastiedon sivulta, mitä
        tarkoittaa kun todettu varattomaksi suppeassa
        ulosottomenettelyssä.

"UMS Velalliselta ei ole suppeassa ulosotossa löytynyt varoja velan suorittamiseksi (4)
        yritystä koskeva varattomuustieto (5)
        Velalliselta ei ole suppeassa ulosottomenettelyssä löytynyt varoja velan suorittamiseksi tai velallisen olinpaikasta ei ole tietoa. Tieto poistetaan rekisteristä heti kun velka maksetaan ja tieto maksusta toimitetaan rekisterinpitäjälle"

joten jos mahdollisuus maksaa suppeassa ulosotossa
        ollut asia niin ottakaa yhteyttä alkuperäiseen velkojaan ja pyytäkää poistamaan merkintä maksu jälkeen
        :)

• varmaan joo
        joup13456 kirjoitti:

Suora lainaus asiakastiedon sivulta, mitä
        tarkoittaa kun todettu varattomaksi suppeassa
        ulosottomenettelyssä.

"UMS Velalliselta ei ole suppeassa ulosotossa löytynyt varoja velan suorittamiseksi (4)
        yritystä koskeva varattomuustieto (5)
        Velalliselta ei ole suppeassa ulosottomenettelyssä löytynyt varoja velan suorittamiseksi tai velallisen olinpaikasta ei ole tietoa. Tieto poistetaan rekisteristä heti kun velka maksetaan ja tieto maksusta toimitetaan rekisterinpitäjälle"

joten jos mahdollisuus maksaa suppeassa ulosotossa
        ollut asia niin ottakaa yhteyttä alkuperäiseen velkojaan ja pyytäkää poistamaan merkintä maksu jälkeen
        :)

Niissä vaan on aina jokin porsaanreikä. Itse olen ollut yhteydessä kaikkiin osapuoliin ja koska varattomuusmerkintää ei ole annettu "aiheetta tai virheellisesti" sitä ei kuulemma VOI poistaa.
        Velat jo maksettu eikä muita merkintöjä.
        Että älkää täällä lukeko niitä suoria lainauksia, kun ne eivät välttämättä päde tosielämässä.
        Vai sattuiko kohdalleni vain vittumainen ja pikkumainen haastemies?

• piipi
        varmaan joo kirjoitti:

Niissä vaan on aina jokin porsaanreikä. Itse olen ollut yhteydessä kaikkiin osapuoliin ja koska varattomuusmerkintää ei ole annettu "aiheetta tai virheellisesti" sitä ei kuulemma VOI poistaa.
        Velat jo maksettu eikä muita merkintöjä.
        Että älkää täällä lukeko niitä suoria lainauksia, kun ne eivät välttämättä päde tosielämässä.
        Vai sattuiko kohdalleni vain vittumainen ja pikkumainen haastemies?

kyllä varmaan sattui vittumainen ulosotto mies tai nainen minulle ainakin kävi näin makselin joka kuukausi sinne 250 kk maksusopimuksella ja veron palautukset veivät myös nyt yks kaks tulim kirje että menevät suoraaan palkalleni .eli ei maksu sopimus pidä mitään jos sattuu vittumainen ulosotto nainen tai mies kohdalle minulle nainen josta jo porukar varoitteli aiemmin .et näin täällä kymenlaaksossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe