Raamattu ei kiellä aborttia - päinvastoin!

Ihmisyys alkaa syntymän jäl...

Syystä tai toisesta abortin vastustus henkeen ja vereen liittyy olennaisesti uskovaisuuteen. Jos sattuu olemaan uskossa, on ilmeisesti kiellettyä edes ajatella, mistä abortissa on oikeastaan kysymys vaan pitää yhtenä rintamana huutaa "murha, murha". Tätä perustellaan uskonnolla - Jumala on muka kieltänyt abortin.

Kuitenkin Raamatussa ei ole ensimmäistäkään jaetta, jossa abortti kiellettäisiin. "Älä tapa" -käskyyn on turha viitata, se kun ei ota kantaa siihen, onko abortti tappamista. Sen sijaan Raamatussa sanotaan näin:

3:16 tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet.

Olematon kuin sikiöt, jotka eivät ole nähneet päivänvaloa; toisin sanoen syntymättömät lapset ovat olemattomia. Näin ollen he eivät ainakaan ole ihmisiä, joilla pitäisi olla ihmisoikeudet.

Abortin vastustamisessa on älytöntä viitata Raamattuun, jossa aborttia ei kielletä, vaan päin vastoin sanotaan, että syntymätön sikiö on olematon, ei vielä ihminen. Ilmeisesti kuitenkin fanaatikoille on mahdotonta löytää hyviä perusteluja, joten viitataan sitten vaikka Raamattuun, siinä toivossa, ettei vastapuoli sitä tuntisi. Tai ehkä jopa siinä uskossa, että sieltä tosiaan löytyisi aborttia vastustava pykälä. Vaan eipä löydy.

Keksikää parempia perusteluja. Tai ajatelkaa.

30

2527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskonen on

      aika olematon ihmiseksi, mutta yritys perustella aborttia tällä kohdalla on varsin outo.

      Käskyssä 'älä tapa' ei puhuta siitä minkä ikäisen elämääå pyritään turvaamaan. Abortissa tuhotaan ihmiselämä, kohdussa oleva vauva syntyisi ilman sitä. Lisäksi on kyse kaikkein heikoimman ja puolustuskyvyttömimmän ihmisen murhasta.

      Rooman valtakunnassa sekä syntyneitä että syntymättömiä vauvoja tapettiin, ja vasta kristinusko toi tähän muutoksen, opettaessaan yleensäkin heikoimpien oikeuksia ja ihmiselämän arvoa.

      • Joopa999

        Käskyssä Älä tapa ei kerrota, onko sikiö ihminen. Jos se ei ole ihminen, ei se ole minkään ikäinen ihminen, vaan solukudosta.

        Kristinusko sortaa naisia, homoja, seksuaalisesti muuten poikkeavia, vasemmistolaisia, avoliitossa eläviä, kaikkia, jotka eivät ole valkoisia, oikeistolaisia heteromiehiä. Kierrän kaukaa.

        Hyvä pointti aloittajalla.


      • herramrks
        Joopa999 kirjoitti:

        Käskyssä Älä tapa ei kerrota, onko sikiö ihminen. Jos se ei ole ihminen, ei se ole minkään ikäinen ihminen, vaan solukudosta.

        Kristinusko sortaa naisia, homoja, seksuaalisesti muuten poikkeavia, vasemmistolaisia, avoliitossa eläviä, kaikkia, jotka eivät ole valkoisia, oikeistolaisia heteromiehiä. Kierrän kaukaa.

        Hyvä pointti aloittajalla.

        "Käskyssä Älä tapa ei kerrota, onko sikiö ihminen. Jos se ei ole ihminen, ei se ole minkään ikäinen ihminen, vaan solukudosta."

        Käskyssä "Älä tapa" ei sanota myöskään koskeeko se myös eläimiä vai pelkästään ihmisiä. Vaikka eihän siinä sanota "Älä tapa ihmisiä"?

        "Kristinusko sortaa..."

        Ihmiset sortaa ja ihmisten luomat systeemit sortaa jos joku sortaa.


      • henki
        herramrks kirjoitti:

        "Käskyssä Älä tapa ei kerrota, onko sikiö ihminen. Jos se ei ole ihminen, ei se ole minkään ikäinen ihminen, vaan solukudosta."

        Käskyssä "Älä tapa" ei sanota myöskään koskeeko se myös eläimiä vai pelkästään ihmisiä. Vaikka eihän siinä sanota "Älä tapa ihmisiä"?

        "Kristinusko sortaa..."

        Ihmiset sortaa ja ihmisten luomat systeemit sortaa jos joku sortaa.

        hengestä. Tuhon aikaan tapahtui, että leiri oloissa tuli riita. joka muuttui tappeluksi. Alakynnessä olevan raskaana oleva vaimo meni miehensä avuksi. Tulikohan siitä kesken meno en muista. Mutta Mooses sanoi kesken menon aiheuttajan henki menee hengestä. Näin arvokkaana Taivaallinen Isämme pitää kohdun hedelmää. Ilm. kirjassa sanotaan Joka miekalle tappaa se pitää miekalla tapettaman (ja selventää asiaa sanoen) tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. David Wilkkerson kirjoitti jossakin kirjassa suunnilleen näin: Abortoitu lapsi huutaa maasta Jumalan puoleen Herra äiti tappoi minut minä en saanut elää. Äiti taas viimeisellä tuomiolla sanoo kirkko petti minut. Kirkkoherrat sanoo piispat ja radikaali asiantuntijat sanoivat ettei sillä ole mitään väliä. jne. Jumala tulee vielä kerran saattamaan kaikki nämä kauhun valtaan ja vaatii tilille. Pyydä heti parannus ja käänny Jeesuksen puoleen . Sano anna anteeksi että tapoin lapseni. Jeesus tule minun Herrakseni. Tervetuloa sisälleni asumaan, muuta minun elämäni tahtosi mukaiseksi.


      • on ristiriita
        henki kirjoitti:

        hengestä. Tuhon aikaan tapahtui, että leiri oloissa tuli riita. joka muuttui tappeluksi. Alakynnessä olevan raskaana oleva vaimo meni miehensä avuksi. Tulikohan siitä kesken meno en muista. Mutta Mooses sanoi kesken menon aiheuttajan henki menee hengestä. Näin arvokkaana Taivaallinen Isämme pitää kohdun hedelmää. Ilm. kirjassa sanotaan Joka miekalle tappaa se pitää miekalla tapettaman (ja selventää asiaa sanoen) tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. David Wilkkerson kirjoitti jossakin kirjassa suunnilleen näin: Abortoitu lapsi huutaa maasta Jumalan puoleen Herra äiti tappoi minut minä en saanut elää. Äiti taas viimeisellä tuomiolla sanoo kirkko petti minut. Kirkkoherrat sanoo piispat ja radikaali asiantuntijat sanoivat ettei sillä ole mitään väliä. jne. Jumala tulee vielä kerran saattamaan kaikki nämä kauhun valtaan ja vaatii tilille. Pyydä heti parannus ja käänny Jeesuksen puoleen . Sano anna anteeksi että tapoin lapseni. Jeesus tule minun Herrakseni. Tervetuloa sisälleni asumaan, muuta minun elämäni tahtosi mukaiseksi.

        Kun on käsky "älä tapa" niin sitten on toinen käsky / kehoitus, "silmä silmästä, henki hengestä" eli toinen kohta käskee tappamaan / kostamaan. Kuolemantuomiot Kiinassa jne... ovat siis Raamatun mukaan sallittu tai jopa niihin kehoitetaan?


      • tänään...
        on ristiriita kirjoitti:

        Kun on käsky "älä tapa" niin sitten on toinen käsky / kehoitus, "silmä silmästä, henki hengestä" eli toinen kohta käskee tappamaan / kostamaan. Kuolemantuomiot Kiinassa jne... ovat siis Raamatun mukaan sallittu tai jopa niihin kehoitetaan?

        on laittomuus saanut vallan. Siksi julkeus rehoittaa ja väkivalta on tullut jumalattomuudelle vitsaksi.


    • herramrks

      "Abortin vastustamisessa on älytöntä viitata Raamattuun, jossa aborttia ei kielletä, vaan päin vastoin sanotaan, että syntymätön sikiö on olematon, ei vielä ihminen"

      Raamatussa ei kielletä sitäkään ettenkö saisi tartuttaa koneeseesi super-viruksen joka lähettää rahasi Ruotsiin ja sitten jumittaa itsensä ikuisiksi ajoiksi.

      "Vaan eipä löydy. "

      Tämä keskustelun aihe pitäisi olla "missä vaiheessa alkio/ sikiö/ vauva on ihminen". Sen ratkaisun jälkeen (mitä tuskin tulee tapahtumaan) voidaan miettiä koskeeko "Älä tapa" sikiötä /alkiota.

      Muutaman abortoidun sikiön olen nähnyt ja joka kerta pienet jalat ja kädet saa kyyneleet silmiin.
      En ole fanaattinen puolustaja tai vastustaja. Mutta vastustan kaikkia niitä ihmisiä jotka saarnaavat fanaattisesti puolesta tai vastaan.

    • jlin

      Ote linkistä:
      http://www.lindellnet.net/yhteiskunta.html#2

      Räsänen kirjoittaa: ”Kristillisen maailmankuvan näkökulmasta on väärin verrata niin sanottua lajisyrjintää, eli ihmisen erityisasemaa luomakunnassa, rasismiin. Ihmiset on luotu keskenään tasa-arvoisiksi, mutta ei eläinten kanssa. Jumala ei luonut eläintä omaksi kuvakseen, eikä elämän pyhyyden ja koskemattomuuden periaate koske eläimiä.
      Ihmisellä on oikeus tarvittaessa tappaa eläimiä, mutta ei lähimmäisiään. Ihmisellä on oikeus käyttää kehittyneitäkin eläimiä tarvittaessa lääketieteelliseen tutkimukseen, jos sen avulla voidaan pelastaa ihmishenkiä, olipa kyseessä työkyinen tai kehitysvammai¬nen ihmisryhmä. Ihmisellä on oikeus tappaa petoeläimiä, esimerkiksi karhuja ja susia, jos ne uhkaavat ihmisen omaa turvallisuutta.”
      ”Eettinen ongelma niin alkiotutkimuksessa, jälkiehkäisyssä kuin raskaudenkeskeytyksessä on pohjimmiltaan sama. Ihmisen elämä saa alkunsa hedelmöityksessä. Elävän ihmisalkion käyttö tutkimuksessa merkitsee sitä, että alkiolle jää vain välineellinen hyötyarvo. Lääketieteellisen tutkimuksen ja hoidon ehdottomana lähtökohtana tulee olla ihmiselämän kunnioittaminen kaikissa tilanteissa. Keinoaikuisen hedelmöityksen seurauksena syntynyttä ihmisalkiota tulee kohdella ihmisarvoisella kunnioituksella.

      Tieteellisen tutkimuksen vapaus on tärkeä periaate, mutta se ei saa olla ristiriidassa ihmisyyden kunnioituksen kanssa. Abortin sekä alkioiden tuhoamisen puolustukseksi on esitetty, että vaikka sikiöt ja alkiot ovatkin biologisia ihmisyksilöitä, ne eivät kuitenkaan ole ihmispersoonia. Ihmispersoonan kriteereiksi on esitetty tietoisuus itsestä, oman tulevaisuuden ja menneisyyden tajuaminen ja kommunikointikyky. Nämä ominaisuudet kyllä kuvaavat ihmislajille luonteen¬omaisia piirteitä, mutta ihmisyyden ehdoiksi ne ovat mielivaltaisia. Näitä kriteereitä eivät täytä vastasyntyneet tai muutaman kuukauden ikäiset lapset, eivät myöskään syvästi kehitysvammaiset tai dementoituneet aikuiset. Jos aborttia puolustettaessa oikeus elämään sidotaan ihmisen kyvyistä riippuvaksi, joudutaan pian keskusteluun lapsensurman eli infantisidian tai tahdosta riippumattoman eutanasian oikeutuksesta.”

      ”Aborttien hyväksyntä on seurausta yhteiskunnallisten arvojen murroksesta, mutta sen lisäksi aborttikäytäntö myös edelleen muovaa yleistä ihmiskuvaa. Kun on otettu ensimmäinen askel ihmisarvon suhteellistamisessa, on johdonmukaista edetä tällä tiellä. Kun useiden viikkojen ikäisiä sikiöitä abortoidaan, miksei lääketieteellisiin tutkimuksiin voitaisi hyödyntää vasta muutaman päivän ikäisiä koeputkialkioita? Jos Down-sikiö abortoidaan, miksei vanhemmille suoda valinnan oikeutta jo syntyneen monivammaisen Down-vauvan kohdalla? Kun kärsimysten lievittäminen ohittaa elämän koskemattomuuden periaatteen kohdun sisällä, miksei samaa periaatetta voida soveltaa elämän viime hetkillä eutanasian keinoin?

      Kysymys elämän alkamisesta on kristillisen ihmiskuvan näkökulmasta vakava, koska ihmisen elämän pyhyys perustuu siihen, että jokainen ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Abortti on rikos viidettä käskyä vastaan, joka kieltää ihmisen tappamisen. Ihmisen elämä alkaa kohdussa, minkä osoittaa parhaiten lääkäri Luukkaan kuvaus Jeesuksen syntymästä. Jumalan pojan ihmisyys ei alkanut siitä, kun hän syntyi Betlehemin seimeen, vaan siitä, kun hän yhdeksän kuukautta aiemmin sikisi Marian kohtuun.

      Jos hyväksymme lähtökohdaksi sen, että äiti ja syntymätön lapsi ovat samanarvoisia ihmisiä, heillä on silloin myös yhtäläinen oikeus elämään. Tällöin ainoa syy, joka oikeuttaa aborttiin, löytyy tilanteesta, jossa heidän samanarvoiset oikeutensa ovat ristiriidassa. Tämän mukaan raskauden keskeyttäminen on moraalisesti perusteltu vain silloin, kun raskauden jatkaminen lapsen syntymään asti aiheuttaisi todellisen uhan äidin hengelle.”

    • uskisN

      Psalmista 139:

      "Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut"

      Ajatelkaa,että joku aborttia harkitseva lukee näitä teidän kirjoituksia ja uskoo sokeasti,että abortin tekeminen ei olekaan väärin,kun joku nyt sattui tulkitsemaan Raamattua niin.En minä ole mikään tuomitsemaan niitä jotka ovat aborttiin päätyneet,mutta se kuuluu tuohon käskyyn Älä tapa.
      Jokainen vastaa kerran itse teoistaan Jumalan edessä.

      • Joop999

        "Ajatelkaa,että joku aborttia harkitseva lukee näitä teidän kirjoituksia ja uskoo sokeasti,että abortin tekeminen ei olekaan väärin,kun joku nyt sattui tulkitsemaan Raamattua niin"

        Mikäs sen parempaa. Toivottavasti näin käykin. Eihän se olekaan.


    • perustelu on se, minkä monta lasta saaneena tiedän: siellä vatsassa on pieni IHMINEN. Kun hänen kanssaan on yhdeksän kuukautta elänyt niin lähekkäin, niin kenenkään on turha tulla siinä vaiheessa väittämään, että siellä olisi 'olematon'.
      Raamattu sanoo: 'kun minut taiten kudottiin kokoon äitini kohdussa'. Jumala sen ihmeen teki.

      • on turhaa

        keskustella siitä minkä ikäistä kutsuttaisiin ihmiseksi. Ihmiselämä joka abortissa tuhotaan jatkuisi ilman aborttia. Lapsi syntyisi, kasvaisi ja saisi elää elämänsä.


      • pieni ihmisen alkukin
        on turhaa kirjoitti:

        keskustella siitä minkä ikäistä kutsuttaisiin ihmiseksi. Ihmiselämä joka abortissa tuhotaan jatkuisi ilman aborttia. Lapsi syntyisi, kasvaisi ja saisi elää elämänsä.

        on jo ihminen. uskovana en voisi tehdä aborttia...


      • 6yu7
        on turhaa kirjoitti:

        keskustella siitä minkä ikäistä kutsuttaisiin ihmiseksi. Ihmiselämä joka abortissa tuhotaan jatkuisi ilman aborttia. Lapsi syntyisi, kasvaisi ja saisi elää elämänsä.

        1. N. 50% raskauksista päättyy keskenmenoon varhaisessa vaiheessa. Koska abortti tehdään viim. 12 viikolla, ei ole mitenkään varmaa, että lapsi olisi syntynyt muutenkaan.

        2. Tuolla perusteella sinun pitäisi harrastaa seksiä koko ajan kaikkien tapaamiesi ihmisten kanssa ilman ehkäisyä - mahdollisia lapsiahan voi jäädä syntymättä!


      • se ei
        6yu7 kirjoitti:

        1. N. 50% raskauksista päättyy keskenmenoon varhaisessa vaiheessa. Koska abortti tehdään viim. 12 viikolla, ei ole mitenkään varmaa, että lapsi olisi syntynyt muutenkaan.

        2. Tuolla perusteella sinun pitäisi harrastaa seksiä koko ajan kaikkien tapaamiesi ihmisten kanssa ilman ehkäisyä - mahdollisia lapsiahan voi jäädä syntymättä!

        ole murha


      • 6yu7
        se ei kirjoitti:

        ole murha

        Miksi Jumala sitten murhaa syntymättömiä viattomia pikku vauveleita, vieläpä PUOLET heistä? Jos kerran alkio on ihminen, jolla on sielu, eikö Jumala osoita käsittämätöntä julmuutta tappamalla heistä 50%? Miksei Jumala vain estä raskautta alkamasta? Mitä huvittelua se on, että laitetaan raskaus alulle ja sitten laitetaan se kesken? Tuskaa äidille ja kuolema viattomalle ihmisenalulle?

        Mikä saa sinut uskomaan tällaiseen Jumalaan?


      • Uskovainen`

        Minulla on myös lapsi, 4-vuotias tytär. Olen myös tehnyt abortin. En näe tässä mitään ristiriitaa; tuolloin en ollut valmis saamaan lasta, nyt olen. Vastasyntynyt vauvakaan ei mielestäni vielä ole mikään ihminen. Eihän se pysty kunnolla edes kommunikoimaan! Vasta 1-2 -vuotias alkaa olla ihminen, jolla voin kuvitella olevan sielun. Sikiö ei ole sitä missään nimessä.

        Vatsassa ei vielä ole ihmistä. Tämän tiedän äitinä.


      • Uskovainen` kirjoitti:

        Minulla on myös lapsi, 4-vuotias tytär. Olen myös tehnyt abortin. En näe tässä mitään ristiriitaa; tuolloin en ollut valmis saamaan lasta, nyt olen. Vastasyntynyt vauvakaan ei mielestäni vielä ole mikään ihminen. Eihän se pysty kunnolla edes kommunikoimaan! Vasta 1-2 -vuotias alkaa olla ihminen, jolla voin kuvitella olevan sielun. Sikiö ei ole sitä missään nimessä.

        Vatsassa ei vielä ole ihmistä. Tämän tiedän äitinä.

        ajoittain ihan tyhmä on se nelivuotiaskin. Anna mennä vaan. Tuskin tuota vielä ihmiseksi voi arvata.


      • tulee
        Uskovainen` kirjoitti:

        Minulla on myös lapsi, 4-vuotias tytär. Olen myös tehnyt abortin. En näe tässä mitään ristiriitaa; tuolloin en ollut valmis saamaan lasta, nyt olen. Vastasyntynyt vauvakaan ei mielestäni vielä ole mikään ihminen. Eihän se pysty kunnolla edes kommunikoimaan! Vasta 1-2 -vuotias alkaa olla ihminen, jolla voin kuvitella olevan sielun. Sikiö ei ole sitä missään nimessä.

        Vatsassa ei vielä ole ihmistä. Tämän tiedän äitinä.

        täydelliseksi. Kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi. Nämä on niitä raamatun paikkoja jotka on hyvä muistaa, kun elämää rakennetaan. Ilm.kirj.> Joka miekalla tappaa se pitää miekalla tapettaman, tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. Tapasin Kotkan meripäivillä erään naisen, joka sanoi olevansa yksinhuoltaja äiti. Hetken juteltuamme hän sanoi; ettei hän ole ikinä syntiä tehnyt ja kohta taas kuule kuusi lasta on otettu abortoimalla pois. En minä mitään Jeesusta tarvitse. Menkää vittuun siitä. Näin siinä aina käy.Synnin pettämänä ihmiset paatuvat. Aivan kuin Juudas Iskariotkin, joka ei tehnyt parannusta varkauksistaan. Joutui lopulta epätoivon suohon ja hirtti itsensä. Näin ei soisi kenellekään käyvän. Pyydä että Jeesus tulisi ja antaisi kaikki synnit anteeksi. Vielä ole hyvä ja tule minun sisälleni asumaan muuta minut.


      • Anonyymi
        6yu7 kirjoitti:

        Miksi Jumala sitten murhaa syntymättömiä viattomia pikku vauveleita, vieläpä PUOLET heistä? Jos kerran alkio on ihminen, jolla on sielu, eikö Jumala osoita käsittämätöntä julmuutta tappamalla heistä 50%? Miksei Jumala vain estä raskautta alkamasta? Mitä huvittelua se on, että laitetaan raskaus alulle ja sitten laitetaan se kesken? Tuskaa äidille ja kuolema viattomalle ihmisenalulle?

        Mikä saa sinut uskomaan tällaiseen Jumalaan?

        "Miksi Jumala sitten murhaa syntymättömiä viattomia pikku vauveleita, vieläpä PUOLET heistä? Jos kerran alkio on ihminen, jolla on sielu, eikö Jumala osoita käsittämätöntä julmuutta tappamalla heistä 50%? Miksei Jumala vain estä raskautta alkamasta? Mitä huvittelua se on, että laitetaan raskaus alulle ja sitten laitetaan se kesken? Tuskaa äidille ja kuolema viattomalle ihmisenalulle?

        Mikä saa sinut uskomaan tällaiseen Jumalaan?"

        Ei ihmisen pidä kyseenalaistaa Jumalan tekoja, koska meidän ymmärryksemme on niin suppenäköistä, vain omasta tahdosta lähtevää.


    • lapsia

      Molokille eli ahneuden jumalalle. Sodomalaisten synti oli leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo.
      ("Ms 20:2-5) "Sano israelilaisille: Jos joku, kuka tahansa israelilainen tai muukalainen, joka asuu Israelissa, antaa lapsiansa Molokille, hänet rangaistakoon kuolemalla; maan kansa kivittäköön hänet. Ja minä käännän kasvoni sitä miestä vastaan ja hävitän hänet hänen kansastansa, koska hän on antanut Molokille lapsiansa saastuttaen minun pyhäkköni ja häväisten minun pyhän nimeni. Ja jos maan kansa säästää sitä miestä, joka antaa lapsiansa Molokille, niin etteivät he häntä surmaa, niin minä itse käännän kasvoni sitä miestä vastaan ja hänen sukuansa vastaan; hänet ja kaikki, jotka häntä seuraten ovat lähteneet haureudessa kulkemaan Molokin jäljessä, minä hävitän heidän kansastansa. Ilmestys kirjassa sanotaan: Joka miekalla tappaa se pitää miekalla tapettaman.

      • teu57

        Mutta toki syntymättömän lapsen saa uhrata jollekin muulle, kunhan ei Molokille?

        Älytön pätkä. Eihän siinä puhuta abortista mitään.


    • 666

      Kyllä abortti on raamatun hengen vastaista, ei siinä ole mitään epäselvää. Kyse on elämän kunnioituksesta.

      • Uskovainen`

        Ja sinäkö tiedät, mikä on "Raamatun henki"?

        Raamatussa tapetaan lampaitakin, jotka ovat paljon kehittyneempiä ja älykkäämpiä kuin 12-viikkoinen sikiö.


      • Mikä on Raamatun henki?

        Monta kertaa tänne on tuotu hyviä esimerkkejä esim siitä miten Raamatussa kohdellaan lapsia ja vauvoja, murskaamalla kallioon, omat lapset pitäisi kivityttää porukalla kaupungin porteilla jne. Raiskataan ja katkotaan kädet naisilta, puhkotaan silmät miehiltä, leikataan pallit miehiltä jne mitä täällä kaikkea luki yksi päivä, lienee poistettu mutten ehtinyt kommentoimaan. Siinä luki jotain, että Raamatussa kehotetaan lukuisissa kohdin väkivaltaan lapsia kohtaan. Kyllä teidän pitäisi kohdistaa se kritiikki omien oppienne suuntaan.

        Miksi on niin vaikea tunnustaa, että se uskonto, jonka nimeen itse vannotte, on niin väkivaltaa, hyväksikäyttöä, raiskaamista ja biologisilla perusteilla, kuten syntyperän tai sukupuolen perusteella alistamista ja kaltoinkohtelua täynnä. Sitten kehdataan tulla hurskastelemaan joutavilla. Minusta vaikuttaa, ettei kukaan abortinvastustaja ole lukenut Raamattua itse lainkaan.

        Aborttiakaan ei missään kohtaa kielletä, eikä abortista saanut henkirikostuomiota, vaan omaisuusrikostuomion, ja uhri oli siitttäjä, ei suinkaan nainen tai sikiö. Lapsi ja nainen eivät olleet ihmisiä Raamatun aikana, vaan omaisuutta. Tuskimpa kukaan nainen tai kukaan muukaan haluaisi elää "Raamatun hengen" mukaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja näyttää kuuluvan joko jehovantodistajiin, tai sitten tuosta peukutuksesta päätellen se häirikkö, joka näillä saiteilla levittää väärää tietoa ja ylistää kuolemaa, saastaisuutta ja vääryyttä.
      Hänen vihansa kohteena on Venäjä ja Putin, ja hänen himonsa on jahdata kaikkia toisinajattelevia itätrolleina ja ryssinä.

      • Anonyymi

        Ei, minä rakastan Putinia yli kaiken ja samoin suurta ja mahtavaa Venäjää, jonka synnytti suuri mahtava Neuvostoliitto.


    • Anonyymi

      Viattomienlasten päivänä Taivaan isi antoi tappaa tuhansia poikalapsia ihan vain oheisvahinkoja.
      Jumalan pojun syntymän kunniaksi!
      Aika ällöttävää, jos olisi ollut totta.
      Onneksi on fiktiivisiä kerrontaa koko raamattu.

    • Anonyymi

      Ja sinä luulit keksiväsi todella fiksun selityksen. Joillakin on tapana selitellä omia tahtojaan.

      "Jos miehet tappelevat keskenänsä ja loukkaavat raskasta vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijain harkinnan mukaan.
      Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,.."

      "HENKI HENGESTÄ" eli Jumalan silmissä syntymättömälläkin lapsella (sikiön iälläkään ei ole merkitystä) on sama arvo kuin aikuisella miehellä.
      Ihmisen on turha lähteä määrittelemään sikiön ikää synnittömälle abortille.
      Ihmisen ei pidä ryhtyä Jumalaksi määrittelemällä milloin abortti olisi synnitön. Näinhän tekevät ne ihmiset, jotka haluavat tehdä ja toimia oman mielensä mukaisesti ja määritellä sitten jollakin tavalla itselleen ja muille tekemisensä oikeutetuksi.

    • Anonyymi

      Jes.66:6-16 Metelin ääni kaupungista! ääni temppelistä! Herran ääni: hän maksaa palkan vihollisillensa! Ennenkuin Siion kipuja tuntee, hän synnyttää; ennekuin hänelle tuskat tulevat, hän saa poikalapsen. Kuka on sellaista kuullut, kuka on senkaltaista nähnyt? Syntyykö maa yhden päivän kivulla, tahi synnytetäänkö kansa yhdellä häävaa? Siionhan tunsi kipuja ja samalla jo synnytti lapsensa. Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra, tahi minäkö, joka saatan synnyttämään, sulkisin kohdun? Iloitkaa Jerusalemin kanssa ja riemuitkaa hänestä kaikki, jotka häntä rakastatte; iloitsemalla iloitkaa hänen kannssaan, te, jotka olette hänen tähtensä surreet, että imisitte ja tulisitte ravituksi hänen lohdutuksensa rinnoista, että joisitte ja virkistyisitte hänen kunniansa runsaudesta. Sillä näin sanoo Herra: Minä ohjaan hänen tykönsä rauhan niinkuin virran ja kansojen kunnian niinkuin tulvajoen. Ja te saatte imeä, kainalossa teitä kannetaan, ja polvilla pitäen teitä hyväillään. Niinkuin äiti lohduttaa lastansa, niin minä lohdutan teitä, ja Jerusalemissa te saatte lohdutuksen. Te näette sen, ja teidän sydämenne iloitsee, ja teidän luunne virkistyvät kuin vihanta ruoho; ja Herran käsi tulee tunnetuksi hänen palvelijoissansa, mutta vihollistensa hän antaa tuntea vihansa. Sillä katso, Herra tulee tulessa, ja hänen vaununsa ovat kuin myrskytuuli; ja hän antaa vihansa purkautua hehkussa ja nuhtelunsa tulenliekeissä. Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon. Ilm.19:20-21

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe