BMW Z3 coupe 3.0 ja 3.2 M moottorilla

bmw kiikarissa

morjens,

Ajattelin em. automallin tuomista Suomeen välittäjän kautta. Onko palstalla asiantuntemusta noista malleista.

kiinnostaa lähinnä se, onko noissa muuta eroa kun tuo moottori ( 230->320hv), jousitus, varustelu.
Olen katsellut tuontiveropäätöksiä ja Saksanhintoja ja 3.0 näyttäisi pyörivän 18-23te
kieppeillä verot n. 11000e
3.2 M coupe taas 23-26te kieppeillä saksassa verot 10-16te.
Tietysti halvempiakin löytyy, mutta olen jättänyt pois nuo hinnat alkaen mallit, taitavat olla kolaroituja ja/tai loppuunajettuja (200 tkm)

loppujen lopuksi lopullinen hintaero ei ole kovin suuri (33.2 M)joten taitaa mennä maku asioiksi.

Onkos tietoa onko noissa jotain tyyppivikoja ja kumpi olisi huolettomampi kumppani. Jotenkin tuntuu että tuo M coupe olisi saanut enemmän monoa kun tuo 3.0L???

Tai voiko joku pistää linkkiä josta löytyisi suomalaista keskustelua aiheesta.

9

1299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyppivikoja!

      Esim. sähköviat, lähinnä varashälytin/keskuslukko ja turvajärjestelmä. Sisustusnahka ei läpivärjätty vaan maalattu, kuluu nopeasti. Suunnitteluvirhe voimansiirrossa perä repeää irti, kaikki mallit. Eli auto on tyypillinen BMW

      • sama kysyjä

        nyt en kyllä ymmärrä.
        mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!

        oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.

        Faktaa pöytään!


      • google...
        sama kysyjä kirjoitti:

        nyt en kyllä ymmärrä.
        mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!

        oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.

        Faktaa pöytään!

        No laitapa vaikka Googleen hakusanoiksi
        z3 Sub frame subframe failure crack
        --> saat tsiljoonia varoituksia, koskien sekä roadsteria että coupeta.


      • Sama vastaaja
        sama kysyjä kirjoitti:

        nyt en kyllä ymmärrä.
        mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!

        oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.

        Faktaa pöytään!

        On tuota ko.vikaa muissakin BMW:n malleissa!


    • ei kestä

      Noissa tehokkaammissa malleissa on esiintynyt huolestuttavan paljon alapohjan repeämisiä takaa. Takapohjat usein ratkenneet ja halkeilleet, jopa osittain irti alustan/voimansiirron osia. Ovat saaneet monoa, todennäköisesti kaikki.
      Suomessa tuskin kokemuksia vielä. Lue ulkomaisia foorumeita, niin tiedät varoa.

      • mallista!

        Moottorilla tai ajotavalla ei käsittääkseni suurta merkitystä pohjan repeämiseen. Repeämiä niin 1.9l kuin 3.2l malleissa kengitetty tai ei!


    • koneessa

      Ainakin M Coupen moottoreissa joissakin vuosimalleissa (joita en nyt muista). Mutta todella munakasta peliä olet miettimässä. :-)

    • KekeKeijo

      Z3:n M-mallit varsinkin ovat mahtavia pelejä, mutta muista, että kyseessä on kuitenkin urheiluauto, eli jos vikoja tulee niin ne ovat kalliita korjata. Muuten auto on edullisemmasta päästä koska huollot ovat halpoja ja tekniikka on kestävää.

      Ongelmia on tosiaan tasauspyörästän lukon kiinnityksen kanssa ja joskus on jopa takaosa muutenkin hajonnut hitsauksistaan, mutta harvinaista tämä on ja kuten sanottu, urheiluauto joten silloin on vaan hyväksyttävä se, että rahaa voi kulua.

      vanos-viat ovat liioiteltuja, niitä on turhaan korjattu pienen metelin takia joka johtuu kuluneista rattaista.

      Mutta osta ihmeessä jos varaa on, mahtavia laitteita ja varmasti olet tyytyväinen!

    • HeZ3

      Voin suositella Zetaa käsi sydämmellä!
      Ensinnäkin ainakin itsellä nahka on läpivärjättyä ;)
      (nahkat vakiovarustus kuten lukkoperä ja ilmastointi)
      Nuo perä ongelmat on mun mielestä vähän liioiteltuja.. Itse kun aikanaan etsin autoa ja tutkin saksassa monta yksilöä nosturilla niin yhdessäkään ei ollut minkään näköistä repeämisen alkua ym. Ja sen mitä saksassa jutellut asiasta niin sielläkin sitä mieltä että liioiteltua.

      Matka-ajoon ei tuota koppaa ole suunniteltu. Tai lähinnä siinä mielessä että välitykset on lyhyet. Auto muuten hemmetin mukava ajaa kun on nopea ohjaus ja ketterä :) Kulutuskin pysyy kohtuullisena jos malttaa ajella nätisti :D

      Omaan en ole joutunut remontteja tekee vuoden aikana kun perushuoltoja. Apurungon puslat, levyt/palat, öljyt, tulpat, suodattimet... tuolla linjalla selvitty. Auto ajettu 150tkm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5842
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      95
      3327
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57
      2740
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      53
      2400
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      38
      1854
    Aihe