morjens,
Ajattelin em. automallin tuomista Suomeen välittäjän kautta. Onko palstalla asiantuntemusta noista malleista.
kiinnostaa lähinnä se, onko noissa muuta eroa kun tuo moottori ( 230->320hv), jousitus, varustelu.
Olen katsellut tuontiveropäätöksiä ja Saksanhintoja ja 3.0 näyttäisi pyörivän 18-23te
kieppeillä verot n. 11000e
3.2 M coupe taas 23-26te kieppeillä saksassa verot 10-16te.
Tietysti halvempiakin löytyy, mutta olen jättänyt pois nuo hinnat alkaen mallit, taitavat olla kolaroituja ja/tai loppuunajettuja (200 tkm)
loppujen lopuksi lopullinen hintaero ei ole kovin suuri (33.2 M)joten taitaa mennä maku asioiksi.
Onkos tietoa onko noissa jotain tyyppivikoja ja kumpi olisi huolettomampi kumppani. Jotenkin tuntuu että tuo M coupe olisi saanut enemmän monoa kun tuo 3.0L???
Tai voiko joku pistää linkkiä josta löytyisi suomalaista keskustelua aiheesta.
BMW Z3 coupe 3.0 ja 3.2 M moottorilla
9
1299
Vastaukset
- tyyppivikoja!
Esim. sähköviat, lähinnä varashälytin/keskuslukko ja turvajärjestelmä. Sisustusnahka ei läpivärjätty vaan maalattu, kuluu nopeasti. Suunnitteluvirhe voimansiirrossa perä repeää irti, kaikki mallit. Eli auto on tyypillinen BMW
- sama kysyjä
nyt en kyllä ymmärrä.
mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!
oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.
Faktaa pöytään! - google...
sama kysyjä kirjoitti:
nyt en kyllä ymmärrä.
mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!
oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.
Faktaa pöytään!No laitapa vaikka Googleen hakusanoiksi
z3 Sub frame subframe failure crack
--> saat tsiljoonia varoituksia, koskien sekä roadsteria että coupeta. - Sama vastaaja
sama kysyjä kirjoitti:
nyt en kyllä ymmärrä.
mitä nämä repeämiset oikein on. En kyllä ole koskaan noista kuullut, tuohan kuulostaa senverta vaaralliselta, että z3set ois poistettu markkinoilta?!
oliko nämä nyt avomallisia? coupehan on vääntöjäykempi.
Faktaa pöytään!On tuota ko.vikaa muissakin BMW:n malleissa!
- ei kestä
Noissa tehokkaammissa malleissa on esiintynyt huolestuttavan paljon alapohjan repeämisiä takaa. Takapohjat usein ratkenneet ja halkeilleet, jopa osittain irti alustan/voimansiirron osia. Ovat saaneet monoa, todennäköisesti kaikki.
Suomessa tuskin kokemuksia vielä. Lue ulkomaisia foorumeita, niin tiedät varoa.- mallista!
Moottorilla tai ajotavalla ei käsittääkseni suurta merkitystä pohjan repeämiseen. Repeämiä niin 1.9l kuin 3.2l malleissa kengitetty tai ei!
- koneessa
Ainakin M Coupen moottoreissa joissakin vuosimalleissa (joita en nyt muista). Mutta todella munakasta peliä olet miettimässä. :-)
- KekeKeijo
Z3:n M-mallit varsinkin ovat mahtavia pelejä, mutta muista, että kyseessä on kuitenkin urheiluauto, eli jos vikoja tulee niin ne ovat kalliita korjata. Muuten auto on edullisemmasta päästä koska huollot ovat halpoja ja tekniikka on kestävää.
Ongelmia on tosiaan tasauspyörästän lukon kiinnityksen kanssa ja joskus on jopa takaosa muutenkin hajonnut hitsauksistaan, mutta harvinaista tämä on ja kuten sanottu, urheiluauto joten silloin on vaan hyväksyttävä se, että rahaa voi kulua.
vanos-viat ovat liioiteltuja, niitä on turhaan korjattu pienen metelin takia joka johtuu kuluneista rattaista.
Mutta osta ihmeessä jos varaa on, mahtavia laitteita ja varmasti olet tyytyväinen! - HeZ3
Voin suositella Zetaa käsi sydämmellä!
Ensinnäkin ainakin itsellä nahka on läpivärjättyä ;)
(nahkat vakiovarustus kuten lukkoperä ja ilmastointi)
Nuo perä ongelmat on mun mielestä vähän liioiteltuja.. Itse kun aikanaan etsin autoa ja tutkin saksassa monta yksilöä nosturilla niin yhdessäkään ei ollut minkään näköistä repeämisen alkua ym. Ja sen mitä saksassa jutellut asiasta niin sielläkin sitä mieltä että liioiteltua.
Matka-ajoon ei tuota koppaa ole suunniteltu. Tai lähinnä siinä mielessä että välitykset on lyhyet. Auto muuten hemmetin mukava ajaa kun on nopea ohjaus ja ketterä :) Kulutuskin pysyy kohtuullisena jos malttaa ajella nätisti :D
Omaan en ole joutunut remontteja tekee vuoden aikana kun perushuoltoja. Apurungon puslat, levyt/palat, öljyt, tulpat, suodattimet... tuolla linjalla selvitty. Auto ajettu 150tkm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854