Minkälaiset ne passikuvat korttiin kuuluu olla..? ite kävin tänään kuvaliikkeessä hankkimassa kuvat.. Kuvat ovat värillisiä ja aika isoja.. äitini kävi vähän aikaa sitten uusimassa ajokorttinsa ja tietenkin samalla kuvat ja hänellä oli mustavalkoset ja pienemmät kuvat ku mulla.. ja samassa liikkeessä käytiin..
pienentääkö ne sit kuvan ja tuleeko ne sitten lopuks mustavalkoseks siihen korttiin vai mättääkö joku nyt pahasti?
mittasin juuri korttia ja sitä kuvaa ja huomasin että nyt oleva kuva ottaa melkeen puolet kortista.. Kiitos jos joku viittii vastata..
passikuvat...
7
2104
Vastaukset
- ne pitää
Ne pitää olla mustavalkosia ja sellasia pieniä, siis passikuvan kokosia.
Kyllä sulle on nyt joku moka sattunut=/ - löytyy...
tuolta.
http://www.kamera-lehti.fi/passikuva/Passikuvalle_uudet_vaatimukset.pdf#search="passikuva"
Jotain uudistuksia nuo biopassijutut on kai tuoneet, mutta ehkä kannattaisi kysyä sieltä valokuvaamosta, ennen kuin toimittaa kuvia eteenpäin. - kkkkk
poliisien sivuilta ohjeet passikuvista. Siis siellä kerrotaan minkälaiset ne pitää olla. Itselläni kävi värilliset passikuvat ajokorttia varten, mutta suositellaan mustavalkoista kuvaa. (ja naama oli tosi isolla siinä kuvassa.)siis www.poliisi.fi
- minä taas..
tuliko kuva sitten lopussa mustavalkosena ja pienempänä korttiin..?
...Täytyy näkyä mahdollisimman selkeästi ja ilman silmälaseja.
Eli kuva suoraa edestäpäin.
Aikaisemmin sallittiin jopa jonkunlainen sivukuva.
Kuvan koko pitää noudattaa passikuvan kokoa, jonka valokuvaajasi tietää.
Tai jos ota kuvat automaatista, nin sieltä tulee juuri sopivan kokoiset kuvat.
Kuvia pitää olla kaksi. Toinen menee AKE:lle poliisille ja toinen korttiin.
Suosittelevat mustavalkoista kuvaa, koska korttiin tulee vielä kuva mustavalkoisena.(värillinen kuva vääristää).
Elikkä halvimmalla pääset, kun käyt automaatissa ottamassa kuvasi.
Mutta kauniinpi kuva tulee oikealla valokuvausliikkeessä.
Jos kuva ei sit miellytä, kun anot varsinaista ajokorttia (kakkosen ja pimeän ajon jälkeen), nin voit viedä polliisille uudet kuvat.
Ne on sit voimassa siihen saaka, kun täytät 70-vee.
Ellei poliisi, käske uutta korttia hankittavaksi...
Kts. www.ake.fi, sieltä löytyy kaikki tieto kuvista, kortin voimassaolosta yms.- kyllä......
Itse kävin tuon kakkosvaiheen juurikin ajamassa, ja kyllä mulle kerrottiin, että viralliseen korttiin ei uusia kuvia laiteta, ELLEI vanhassa kuvassa oleva pärstä ole virkailijan mielestä tunnistamaton...
En tiedä sitten, mutta näin kävi mulle, että joudun kärsimään siis kauheasta otsatukkalook kuvastani seuraavat viiskyt vuotta... kyllä...... kirjoitti:
Itse kävin tuon kakkosvaiheen juurikin ajamassa, ja kyllä mulle kerrottiin, että viralliseen korttiin ei uusia kuvia laiteta, ELLEI vanhassa kuvassa oleva pärstä ole virkailijan mielestä tunnistamaton...
En tiedä sitten, mutta näin kävi mulle, että joudun kärsimään siis kauheasta otsatukkalook kuvastani seuraavat viiskyt vuotta...Aikaisemmin, melkein jokainen "finniposki" tai "lettihippipunkkari...jne..." tahtoi vaihtaa kuvansa, niin se onnistui ilman lisämaksua, koska kortit painettiin ihan erikseen. Nykyisin painotekniikka on EHKÄ SELLAINEN, ETTÄ KUVAT VETÄISTÄÄN MOLEMPIIN KORTTEIHIN JA KUN 18-KUUKAUTTA LYHYTAIKAISEN KORTIN KUITTAAMISESTA TULEE TÄYTEEN JA 2-VAIHE PIMEÄ on suoritettu, niin sinne vain lisätään uudet kirjaimet ja velvoitteet, sekä mahdolliset vaatimukset.
Täytyy myöntää, että tämä tieto ei ole faktaa, koska pykälät muuttuvat sitä mukaa, kun Brysselissä henkilöt kittaavat kaljaa jonkun direktiivin keksimiseen.
Mutta aikarajat ovat vielä samat.
Piankos niihinkin saadaan muutoksia: Suomessa saat nykyisin suorittaa B- ja C-kortin samaan aikaan, mutta tuskin kauaa. Sieltä on tulossa uusi direktiivi, joka antaa ensin ajo-oikeuden B-kortin tarvitsijoille ja vasta noin 1/2 - 2:n vuoden kuluttua saa ALOITTAA ajamaan C-korttia.
Kerroit, että varsinaiseen ajokorttiin EI KUVIA LAITETA.ELLEI PÄRSTÄ OLE VIRKAILIJAN MIELESTÄ TUNNISTAMATON. Huh ja Hih... Mene kammarille=poliisille ja irvistä tiskille mentäessä jo niin paha ilme, että ne ei tunnista sinua. Harjoittele peilin edessä ja anna kavereiden nauraa.
Taitaa vain olla myöhäistä kertoa. Kun olet kakkosen käynyt.
Mutta ainahan uuden kortin voit käydä anomassa. Perusteeksi riittää esim. että entinen hävis ja uuteen tahtoisin uudet kuvat.
Kumma kyllä, ne täytättää lomakkeen jossa kysytään: "että minne hävis"??
Jos tietäisit, niin ei kai se olisi hävinnyt.
Et Sillai...
Viisaammilta kommentteja.
Ja siitähän olen varma, että jokainen, jolla ei ole halukkuutta katsella lyhytaikaisen kortin kuvaa, niin on tasan varmaan oikeus vaihtaa kuvansa.
Se vain maksaa yleensä uuden ajokorttiluvan eli n. 60 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973