Pääministeri Vanhanen on ilmoittanut, että Israelin Suomelle antama selvitys suomalaisen YK-tarkkailijan surmaamisesta julkaistaan. Israel antoi Suomelle jo suullisen selvityksen ja tänään on luvassa kirjallinen selvitys. Suomi on asettanut asiantuntijaryhmän tutkimaan selvityksen ja samasta asiasta myöhemmin annettavan YK-selvityksen. Näin asia tulee perusteelliseen pohdintaan, mitä edesauttaa vielä Vanhasen lupaus Israelin selvityksen julkistamisesta. Pääministerimme on toiminut tässä asiassa hyvin ja toivottavasti pitää lupauksensa.
Israelin selvityksestä on tihkunut medialle tietoja, joiden mukaan Israel vetosi inhimilliseen erehdykseen. Tämä on tietysti mahdollista. Mediassa oli tapahtuma-aikaan tietoja, joiden mukaan YK-tarkkailijat pyysivät kymmenen kertaa ennen kohtalokasta osumaa aseman tulituksen lopettamista. Jos tämä pitää paikkaansa, se asettaa tietysti väitteen inhimillisestä erehdyksestä outoon valoon.
Tällä palstalla Seppo Hietanen ja Jorma Korhonen löysivät toisensa, kun YK-tarkkailijoiden surman syyksi nähtiin itse YK ja tarkkailijoiden komentaja, joka ei vätänyt tarkkailijoita pois alueelta jo aiemmin. Ainakaan vielä ei ole tullut tietoon, että Israel olisi syyttänyt selvityksessään asiasta YK:ta. Jos pääasiallinen syy Israelin mukaan on inhimillinen erehdys, se tarkoittaisi, ettei se syytä tapahtuneesta edes Hizbollahia.
No, tämä on ennakoitua spekulaatiota, odotellaan julkistamista.
Pääministerin lupaus
5
243
Vastaukset
- individi
Itse katsoisin, että jos Hizbollah olisi jättänyt ottamatta panttivankeja ja jättänyt ampumatta raketteja Israelin asutuskeskuksiin, ei koko alueella olisi ollut mitään tulitusta.
Eli aivan selkeästi voidaan nähdä Hizbollahin (Iranin, Syyrian) olevan perisyyllinen tähänkin konfliktiin.Syyketjussa voidaan tavallasi mennä taaksepäin vaikka kuinka monta vuosituhatta. Tarkoitatko, että puolustussotaa käyvä valtio voi tulittaa YK-asemia ja syyllistyä sotarikoksiin, kun asia voidaan aina kaataa perisyyllisyyden niskaan? Siis jos irakilaiset nyt vaikkapa syyllistyvät terroritekoihin, niin perisyyllinen onkin USA, joka hyökkäsi laittomasti Irakiin? Eli voimme syyttää USAta kaikista irakilaisten suorittamista terroriteoista. Niinkö se menee?
- Uusi-Ukki
myöskään meikämannen puuttua kyseessäolevaan asiaan, tämä on Korhosen reviiriä, otan nyt kuitenkin kantaa, jos sallitaan.
Voitaisiinko ajatella siten, että joku kiihkoisänmaallinen Kenraali antoi kylmästi käskyn, poistakaa se tarkkailupiste siitä häiritsemästä.
Saa siinä sitten tutkijalautakunta tutkia, näin maalikon mukaan siitä ovat tietoisia vain Knraali ja koneen lentäjä, ja nämähän eivät tietenkään tule totuutta koskaan kertomaan.
Ovathan monet asiantuntijatkin sitä mieltä,että tuollaista ei voi vahingossa tapahtua. - menestyksestään.
Mielipuolipunikki punikki on nyt innossaan, kun sai hiukka viisaamman sossun kapi-Korhosen vedätyksellä sellaisen määrän kävijöitä edelliselle avaukselle. Mielipuolipunikin pieneen päähän ei enää näy mahtuvan muuta kuin sama asia.
Ei kuulu tälle saitille, mutta minun puolesta saa jäädä tänne naurettavaksi. - Jaba_43
Toivottavasti pääministeri julkistaa kirjallisen selvityksen lisäksi myös hallituksen reaktion siihen ja perustelee hallituksen kannan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501