Valitettavasti omistan kyseisen veneen. Vene on jo aika vanha ja näin ollen ei ole enää uudenveroisessa kunnossa. Pohja on imenyt vettä ja pulpetin alus ritisee ja on mennyt pehmeäksi. Ajaa veneellä ei uskalla kuin täysin tyvenellä ilmalla.
Kuinka on, pystyisikö tuolle vaivalle tekemään mitään? Hyvähän siinä ei missään nimessä mene pilalle. Ajattelin että jos tekisi siihen pehmeimpään kohtaan 30 x 30 cm aukon josta saisi kaivettua vettyneen uretaanin välipohjasta pois ja sen jälkeen kuivattelisi pohjaa lämpimässä muutoman viikon ja tämän jälkeen pursottais uudet täytteet pohjaan ja laittais kannen Terhi Fixillä kiinni. Samalla sitten tukkis tulpanreijän ja läpivientiputken tarkkaan.
Olisiko mahdoton ajatus? ...Eikai se ainakaan huonommaksi voisi mennä? Kommenttia kiitos1
Terhi (not) Fun 405 korjaaminen
15
7242
Vastaukset
- suzuki ukko
poraa pohjaan 10mm terällä 500 reikää vie koko talveksi vene lämpimään halliin , sisus kuivuu
keväällä lasikuidulla tai hartsilla täytät kuivatus reijät!!
no ehkä 100:kin reikää riittää..- Heke
En tiedä toimisikohan tuo. Se uretaani on mitä ilmeisimmin hajonnut pienenpieniksi palasiksi veneen sisällä. Lattia on ihan pehmeä ohjauspulpetin alta. Sen huomaa kun ajaa pienessä aallokossa vasten aaltoja. Pulpetti hyppii niin perkuleesti että tuntuu että koko vene hajoaa!
- ...!
Heke kirjoitti:
En tiedä toimisikohan tuo. Se uretaani on mitä ilmeisimmin hajonnut pienenpieniksi palasiksi veneen sisällä. Lattia on ihan pehmeä ohjauspulpetin alta. Sen huomaa kun ajaa pienessä aallokossa vasten aaltoja. Pulpetti hyppii niin perkuleesti että tuntuu että koko vene hajoaa!
Joo ei sitä kannata avata kuin niistä pehmeistä kohdista, kuten itsekin ajattelit. Eikä siellä välttämättä ole kosteutta, ainakaan paljoa, se on vaan muussautunut se uretaani sinne väliin ja silloinhan siitä rungosta menee jäykkyys. Ei liene paha korjattava.
- tähän veneeseen
Hartsillahan ei Terhin tapauksessa tee mitään.
- Heke
tähän veneeseen kirjoitti:
Hartsillahan ei Terhin tapauksessa tee mitään.
Avais sen pehmenneen kohdan ja kattos mitä se on syönyt... sitten vahvistais sen jollain ja laittais terhi Fixillä kiinni. Saumakohdat vois peittää liukuestematolla...
- kiertoon...
Omistin kyseisen veneen vielä muutama vuosi sitten ja aivan sama vika/ominaisuus oli. Kone oli tosin 20hv OMC GT eli liian tehokas, mikä rasitti -86 venettä hiukan liikaa.
Tyynellä kyllä kulki ja uskalsi ajaa mutta pienikin aalto niin pohja "hakkasi" takaa jaloille ja ratti käsille. Yritin kuivatella (oli muutaman kerran pohjatulpan reunasta hörpännyt jo aiemmin)mutta ei auttanut. Vaikea on saada takaisin kuoren jäykkyyttä korjaamalla, ainakin rymättylässä (tehdas) näin väitettiin. Jos jaksat viedä veneesi tehtaalle niin saat uuden vastaavan lähes ilmaiseksi. On meinaan näitä tapauksia aika monia.
Vaihdoin aluveneeseen ja vanha vaihdossa kiertoon...- nähnyt
Terhi palaa hyvin kun nostaa rantakalliolle ja pistää nuotion sisään. Mahdoton musta savupilvi siitä kyllä lähtee.
Ei tartte sutta laittaa kiertoon kenellekään hyväuskoiselle. - Hävitetään kunnolla
nähnyt kirjoitti:
Terhi palaa hyvin kun nostaa rantakalliolle ja pistää nuotion sisään. Mahdoton musta savupilvi siitä kyllä lähtee.
Ei tartte sutta laittaa kiertoon kenellekään hyväuskoiselle.En suosittele polttamaan ABS venettä sen verran myrkyllistä tavaraa savussa.
Vaihdossa kun laittaa niin eihän ko. veneelle mitään arvoa lasketa (päin vastoin hävittäminen) mutta eipä tarvitse konetta irroitella ja kanniskella.
Jos myyvät veneen ja koneen eteenpäin on vastuu myyjällä hetken...
- Ex Absia
Sain Absian pohjaan aikaiseksi reijän kun vetelin sitä vähän huolimattomasti rantaan ja takaisin veteen. Syksyllä vasta huomasin vaurion ja otin kölistä auki palasen,kuivasin ja fixillä korjasin. huomasin nyt keväällä että pohja on suurelta osalta irti uretaanista. korjauksesta on 2v. sinne on ollut pakko jäädä vettä joka eteni talvien aikana ja irroitti pohjan. porasin muutaman reijän veneeseen ja kosteaa oli.
Vähän jäi paha maku Terhin hyvästä rakenteesta.- Matias.
Kokemusta kahdesta uudesta Absiasta.
Ensimmäiseen tuli talvisäilytyksessä peräpeiliin lukuisia hiushalkeamia.
Soittelin tehtaalle ja tarjosivat että laita Sikaflexiä. Otin sitten veneen kärrylle ja ajelin pitkän matkan myyjäliikkeeseen jossa asiallinen myyjä sanoi että venehän on ihan pa...
ja soitti samantien tehtaalle kertoen ettei sillä Absialla enää mitään tee.
Sain samalla reissulla liikkeestä mukaan uuden.
Asiallinen venemyyjä.
Ei kestänyt vuottakaan, kun sisäpohja alkoi rutista vasemmalta puolelta veneessä liikuttaessa.
Ei kulkenut enää suoraan liukunopeudessa.
Pohja oli kait veltostunut siltä kohtaa mistä rutisi.
Terhillä olivat sitä mieltä että veneessä oli pidetty mustaa kumimattoa ja sen vuoksi lämpölaajeneminen oli rikkonut paikkoja!
Veneessä ei ollut kyllä koskaan pidetty minkäänlaisia mattoja. Tai sitten Terhin miehet olivat yöllä käyneet niitä mattoja pitämässä siinä veneessä.
Annoin veneen tutulle kaverille mökille onkiveneeksi. Ehkä se siellä kestää kun onkipaikalle on matkaa muutama kymmenen metriä.
Kun jätin sen Terhin sinne ja sanoin lopulliset hyvästit koko merkille. Suomalaista laatutyötä.
- Kenkuru
Mulle ostettiin pikkunassikkana ensimmäiseksi veneeksi Micro Fun vuonna -87. Sama vene on yhä käytössä syksyjen kalaveneenä, menee veteen kun "iso" vene otetaan talviteloille.
Tähän on 19 kesän aikana ilmestynyt halkeama peräpeiliin, pohjatulpan "runko", siis se putkilo, johon pohjatulppa menee, on irronnut ja hävinnyt eli nyt ilmeisesti imee vettä sienen lailla sitä kautta. Nyt on ollut kuivilla koko kesän ja pitänee ennen vesillelaskua tukkia koko reikä huolella.
Takapenkin edestä on lattia kuprulla, mutta vielä kulkee 20hv Johnsonin voimin aika iloisesti. Siitä huolimatta, että veneen paino tuntuu vuosien varrella vähintään tuplaantuneen...
Jos uutta pikkuvenettä ostaisin, ei se tulisi olemaan Terhi, vaikka uskollisesti Micro onkin puutteistaan huolimatta palvellut. - toni43434
On muuten huono vene tämä jossa uretaani sisällä.Pysykää erossa käytetyistä
- 3225223
Eikai kukaan tervejärkinen terhiä osta.. onhan se nähty etteivät osaa veneitä tehdä.
- Terhi - 410 R
Vanhat luijitemuovi/lasikuitu Terhit oli hyvin tehtyjä käsinlaminoituja veneitä
mutta ABS muovisten kanssa on ollut ongelmia alusta asti kannattaa välttää,
ei keskiverto tallaaja tiedä mitä eroa on muovi ja lasikuitupaatilla.
- kaatsikan veneilevä
Abs Terhit ovat kaikki kaatopaikkatavaraa. Meillä 148 euroa tonni. Sis. jäteveron 50 €/tonni sekä alv:n.
Jos on joskus erehtynyt moiseen kiuluun niin pitää myös hoitaa jätteensä vastuullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711510Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231497Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851224Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1781157Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬221104Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932- 77929