Heip!
Haluaisin neuvoja miten voin sisällä kasvattaa jouluksi hyasisntit. Olen jo ostanut sipulit. Luin siitä netistä mutten enää löydä sivua...
hyasintit jouluksi
2
7778
Vastaukset
- jotain hyötämisestä
- -EDTA-
JOULUKUKKIA JA KEVÄTRUUKKUJA
Jouluhyasintin, -tulppaanin ja krookuksen sipulit istutetaan syyskuussa. Myöhemmin istutetut sipulit kukkivat vasta kevättalvella
Kylmäviikkoja tarvitaan juurrutusvaiheessa toistakymmentä
Jouluhyötöihin valitaan suuret esikäsitellyt sipulit, jolloin pakkauksessa on usein maininta "preparoitu" , "jouluhyasintti"
Istutusastiaksi kelpaa mikä tahansa kulho, jonka pohjassa on reikä. Jos reikää ei ole pohja salaojitetaan kivillä, lekasoralla tai ruukunkappaleilla
Kasvualustaksi käy hiekkapitoinen, läpäisevä multa. Kaktusmulta ja altakastelumulta ovat hyviä
Istuta kukin laji omiin ruukkuihinsa ja yhdistele vasta taimina
Sipulit istutetaan siten, että esim. tulppaanien ja hyasinttien kärjet jäävät reilusti näkyviin. Krookukset peitetään kevyesti mullan pinnan alle
Mikäli käytettävissä on puhdasta hiekkaa, sitä voi laittaa kerroksen sipulien ylle. Hiekkapinta kuivuu sipulin kärjen ympärille nopeasti, jolloin ne säilyvät terveinä
Istutukset kastellaan ja viedään 2,5 kuukaudeksi pimeään ja viileään juurtumaan.
Hyasintin voi istuttaa myös hyasinttilaseihin. Lasimaljakko täytetään vedellä siten, että sipuli juuri ja juuri yltää veteen. Muuten kasvatus kuten mullassa hyödettävillä sipuleilla
Lämpötila hiukan vajaa 10 astetta (kellari, varasto, autotalli)
Kastelusta on huolehdittava koko juurtumisen ajan
Joulun tai kevään lähestyessä sipulin kärjestä pilkistää valonpuutteesta kellertävä piippa, joka vihertyy nopeasti valoon päästyään. Verson sisällä on kukkanuppu, joka avautuu muutamassa viikossa valoon ja lämpöön siirtämisen jälkeen
http://www.kolumbus.fi/sanna.rattya/sipulit.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289