Mulle asennettiin n.vuosi sitten hormonikierukka ja reuma on selvästi aktivoitunut.onko näillä jotain tekemistä keskenään vai kuvittelenko vain...?
reuma ja hormonikierukka
6
2112
Vastaukset
- ..........
Ei pitäs vaikuttaa.
- hjk
Minä olen saanut avun reumaani jättämällä hiilihydraatit pois ruokavaliosta.
Kun hormoonikierukka asetetaan niin hormoonitoiminta muuttuu ja voi aiheuttaa ruokahalun lisääntymistä.Makena himo voi iskeä.
Hiilihydraatit eivät sovi reumaatikolle joten niiden lisääntynyt käyttäminen voi aihetuttaa aktivoitumisen ei niinkään kierukka tai hormoonit sitä aiheuta.
Itselläni on hormoonikierukka ja myös -laastari vaihdevuosi ongelmaan mutta kun olen ed.mainitulla dietillä niin mitään ongelmaa ei ole ollut. - *********
...että jossain määrin vaikuttaakin...Reuman syntyhän tiedetään liittyvän myös jollain tavalla hormonitoimintaan, sillä naiset sairastuvat useammin kuin miehet...Itselläni oli Levonova-hormonikierukka 6v ja kun puolitoista vuotta sitten vaihdettiin uuteen(nykyisin Mirena) niin 6kk:n päästä todettiin nivelreuma...mene ja tiedä, mutta ei tuo ihan kamalan kaukaa haettu oletus mielestäni ole - ikävä kyllä. Siinä sitä olisi Leirakselle tutkimista ;)
Pakko kirjoittaa, kun tarina on ihan sama. Puoli vuotta Mirenan asentamisesta todettiin nivelreuma. Muuten ei ole koskaan ollut mitään niveloireita. Olen nuori, muuten terve, hoikka, eikä suvussa yhtään muuta reumatapausta. Onko kellään tietoa oireiden muuttumisesta kierukan poiston jälkeen? Itsellä vielä paikallaan.
- 100278
Mirenapa mirena O_O
Tosin reumaoireet alkoivat vasta 3 vuotta sen asentamisen jälkeen, mutta kuitenkin!
Tosiaan kiinnostaa tietää helpottaako oireet jos kierukan poistaa...
Pitääpä oikeasti alkaa kyselemään lääkäreiltä! - Maria42
mulla alkoi hormonikierukan poiston jälkeen 2007 reumaoireet ja ne alkoi melko heti poiston jälkeen.
Nyt "valitettavasti" nivelreuma diagnoosi poistui ja tilalle tuli harvinaisemmat reumasaitaudet tilalle. SLE,MCTD ja kolmas oli joku skeloderma. En tiedä onko toi viimeinen edes oikein kirjoitettu.
Nämä diagnoosit sain siis viime vuonna 2011. Opi sit näitten kans elämään.
jälkikäteen on tullut mietittyä että kannattikohan kierukan poisto sit kuitenkaan ja olisinko sairastunut näihin.Siihen ei osaa edes lääkärit vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879