Bonsai Kittens

Akka Rautalakki

Mä en ite oo kissa ihmisii ihan kauheesti, mut ei kai sellane oo mahollista että se eläin lähtis kasvamaan ja elämään purkissa? Meinaan itellä on noita kotieläimiä ja silleen (on myös oma kissa) Ja ainakin mun eläintieteeseen kuuluu ettei eläin kasva ja elä ellei se liiku ja saa tarpeeksi happea. Joten mitä ootte mieltä? Pystyykö eläimen "pakkokasvattamaan" purkkiin? Ja miksi juuri kissan?

19

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heegu

      Tuo bonsai kitten juttu on ainakin pelkkää pilaa, toivottavasti kukaan ei todellisuudessa edes kokeile elättää mitään elävää otusta purkissa. Kaikilla eläimillä on oikeus ihanaan, onnelliseen kissanelämään!

      • Akka Rautalakki

        Mä toivon että se on pilaa, muttei noista ihmisistä tiedä. Eihän tuo kuulosta maholliselta ollenkaan, siks mä täs kyselenkin... =) Tuollanen on niin hirveetä, edes että joku pystyy vitsilläkään tollasta....


      • Tiiti
        Akka Rautalakki kirjoitti:

        Mä toivon että se on pilaa, muttei noista ihmisistä tiedä. Eihän tuo kuulosta maholliselta ollenkaan, siks mä täs kyselenkin... =) Tuollanen on niin hirveetä, edes että joku pystyy vitsilläkään tollasta....

        noista bonsaikisuista oli kohu tossa joskus aikaa sitten ja sillon luin lehdestä et ne oli tutkinu sitä asiaa ja et se on ihan herjaa, mut ilmeisesti ne sivut on taas toiminnassa, sillon ne kait suljettiin.


      • CatGirl
        Tiiti kirjoitti:

        noista bonsaikisuista oli kohu tossa joskus aikaa sitten ja sillon luin lehdestä et ne oli tutkinu sitä asiaa ja et se on ihan herjaa, mut ilmeisesti ne sivut on taas toiminnassa, sillon ne kait suljettiin.

        Kyllähän se sivu suljettiin joskus silloin kuin siitä viime vuonna puhuttiin mutta näyttää kaiketi siltä että se on avattu taas. Ei se ole tietääkseni mahdollista että eläimen voi kasvattaa purkissa. Kissa on siinä vain sen takia että se ei kasva niin isoksi kuin koira. Ja jotkut koirathan syntyvät jo liian isoina purkkiin. Olen kerran käynyt katsomassa sitä sivua ja toiste en poikkea!!! Kissa ihminen kun olen.


      • Anonyymi
        Akka Rautalakki kirjoitti:

        Mä toivon että se on pilaa, muttei noista ihmisistä tiedä. Eihän tuo kuulosta maholliselta ollenkaan, siks mä täs kyselenkin... =) Tuollanen on niin hirveetä, edes että joku pystyy vitsilläkään tollasta....

        Ihan niin toivon mukaan jonkinlainen inhottava pila, mutta onhan sitä nähty kaikenmoista tallaaja tässä maailmassa kummallisin ajatuksineen .eläin rääkkääjä erikoisesti on montaa eri tyyliä, kaikella yhteistä empatian puuttuminen .
        Kotieläimille on annettava mahdollisuudet olla sitä mitä ovat , eikä käyttää heitä vihansa kohteena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin toivon mukaan jonkinlainen inhottava pila, mutta onhan sitä nähty kaikenmoista tallaaja tässä maailmassa kummallisin ajatuksineen .eläin rääkkääjä erikoisesti on montaa eri tyyliä, kaikella yhteistä empatian puuttuminen .
        Kotieläimille on annettava mahdollisuudet olla sitä mitä ovat , eikä käyttää heitä vihansa kohteena

        Ei bonsai kissa kärsi, kun vaan kasvaa kunnolla pullon muotoon. Tarkkana saa olla etteivät liho, kun pystyvät liikuttamaan vain silmiään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei bonsai kissa kärsi, kun vaan kasvaa kunnolla pullon muotoon. Tarkkana saa olla etteivät liho, kun pystyvät liikuttamaan vain silmiään!

        Mitäs järkee tuommoisessa kissan kidutuksessa on? Kuinka perustelet ettei kissa mukamas kärsisi? Kissalla olisi varmasti paha olla sullottuna pulloon. Kaikenlaista sairasta vastaan tuleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs järkee tuommoisessa kissan kidutuksessa on? Kuinka perustelet ettei kissa mukamas kärsisi? Kissalla olisi varmasti paha olla sullottuna pulloon. Kaikenlaista sairasta vastaan tuleekin.

        No kuten sanoin, ei kärsi jos saa kermaa ja katsoa telkkaria!!!


    • Anonyymi

      Olisiko saatavilla?

    • Anonyymi

      Mielestäni se on eläinrääkkäystä kissat on luotu vapaiksi eläimiksi niillä tarttee olla tilaa, kas kun ne venyttelevät ja heillä on itsenäinen luonto valita kulloisetkin maku paikat ihan itse.

      • Anonyymi

        Pysyvät ihan tyytyväisenä, jos saavat katsoa telkkaria ja juoda kermaa iltapalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyvät ihan tyytyväisenä, jos saavat katsoa telkkaria ja juoda kermaa iltapalaksi.

        Se ei riitä edes kissoille. Tarvitsevat paljon muutakin.


    • Anonyymi

      Mikähän kissoissa niin herättää inhoa, että ihmisten pitää kaikin keinoin viljellä sellaista asennetta, että kissalle saa ja voi tehdä mitä tahansa? Kuten sulloa sen vaikkapa lasipurkkiin tukehtumaan.
      Eikö sellainen toiminta toteutettuna ole eläinsuojelurikos ihan suoraan? Jos siis edes joku harkitsee, niin siitä toiminnasta ei ilman virkavallan puuttumista selviä, eläintenpitokielto ja isot sakot saa vähintään, jos vähänkin vihiä virkavalta saa.
      Se on eri asia, jos kissat käyvät nukkumassa vaikka missä, missä saa ilmaa, ja mistä pääsevät itse pois-
      Omanikin on nukkunut mm tiskipöydällä tyhjässä kattilassa. Pentuna kengässäni.
      Nämä bonsaikissa- jutut ovat joko silkkaa raakaa huumoria- tai kissavihaajien oma keskinäinen juttu, minkä voi jättää huomiotta.
      Jos kesykissa olisi kielletty eläin, laissa olisi asiasta tietoa. Se kuitenkaan ei ole, ja eläimistä pitävä ihminen voi pitää kotipiirissään kesykissaa(felix domesticus), aivan vapaasti. Sitä kuitenkin on hoidettava asianmukaisesti.
      Ihan kylmää kauhusta, kun ajattelen että joku bonsaikissan päässään pyörittelijä pääsisi kotiini, ja itse olisin sieltä tunnin poissa hänen siellä ollessaan.

      • Anonyymi

        Sano mitä sanot, aion ostaa bonsai kissan ja se ei kuulu muille millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano mitä sanot, aion ostaa bonsai kissan ja se ei kuulu muille millään tavalla.

        Suomeksi kirjoitettuna: Kissa tuskin on se missä on jotain vialla, jos edes harkitset. Sitäpaitsi ylläpito saisi puuttua tällaiseen kissankidutus- asian viljelyyn palstalla.
        Eiköpähän sinullakin vaan ole johonkin aikaan jossain ip- osoite, mistä kirjoittelet.
        Ei muuten ole felix domesticus- lajin vika, että sitä esiintyy suomessa. Syyllinen on ihminen, joka on tuonut aivan itse lajin suomeen.
        Ilves on suomessa ainoa luonnonvarainen kissaeläin.
        Lapsena piirsin kaikista kissaeläimistä kuvia. Luin niistä kaiken mitä kirjastoista käsiini sain. Meillä oli perheessä kissa. Aikuisiästänikin valtaosan minulla on ollut kissa. Ei tietenkään sama koko ajan- kissankin elämällä alkaa raja lähestyä viidentoista ikävuoden jälkeen.
        Pidän edelleen kissoista, enkä ymmärrä mitä ihmettä näitten kissanvihaajien päässä oikein liikkuu. En tiedä että kotikissa olisi ketään ihmistä tappanut, tai edes pahoin milloinkaan vammauttanut.
        Että mistä se kissaviha kumpuaa? Jos esim. naapurustossa on joku, joka ei osaa pitää huolta kissoistaan, niin eläinsuojeluyhdistys toimittaa loukkuja, ja niille sovitaan että joku säännölleen tarkistaa loukut.
        Sitten kissat vain eläinsuojalle, ja toivon mukaan saavat uudet, hyvät kodit, joissa niitä rakastetaan niin paljon, että huolehditaan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi kirjoitettuna: Kissa tuskin on se missä on jotain vialla, jos edes harkitset. Sitäpaitsi ylläpito saisi puuttua tällaiseen kissankidutus- asian viljelyyn palstalla.
        Eiköpähän sinullakin vaan ole johonkin aikaan jossain ip- osoite, mistä kirjoittelet.
        Ei muuten ole felix domesticus- lajin vika, että sitä esiintyy suomessa. Syyllinen on ihminen, joka on tuonut aivan itse lajin suomeen.
        Ilves on suomessa ainoa luonnonvarainen kissaeläin.
        Lapsena piirsin kaikista kissaeläimistä kuvia. Luin niistä kaiken mitä kirjastoista käsiini sain. Meillä oli perheessä kissa. Aikuisiästänikin valtaosan minulla on ollut kissa. Ei tietenkään sama koko ajan- kissankin elämällä alkaa raja lähestyä viidentoista ikävuoden jälkeen.
        Pidän edelleen kissoista, enkä ymmärrä mitä ihmettä näitten kissanvihaajien päässä oikein liikkuu. En tiedä että kotikissa olisi ketään ihmistä tappanut, tai edes pahoin milloinkaan vammauttanut.
        Että mistä se kissaviha kumpuaa? Jos esim. naapurustossa on joku, joka ei osaa pitää huolta kissoistaan, niin eläinsuojeluyhdistys toimittaa loukkuja, ja niille sovitaan että joku säännölleen tarkistaa loukut.
        Sitten kissat vain eläinsuojalle, ja toivon mukaan saavat uudet, hyvät kodit, joissa niitä rakastetaan niin paljon, että huolehditaan oikein.

        No kyllähän minäkin tykkään Kissoista, kun sellaisen haluan hankkiakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi kirjoitettuna: Kissa tuskin on se missä on jotain vialla, jos edes harkitset. Sitäpaitsi ylläpito saisi puuttua tällaiseen kissankidutus- asian viljelyyn palstalla.
        Eiköpähän sinullakin vaan ole johonkin aikaan jossain ip- osoite, mistä kirjoittelet.
        Ei muuten ole felix domesticus- lajin vika, että sitä esiintyy suomessa. Syyllinen on ihminen, joka on tuonut aivan itse lajin suomeen.
        Ilves on suomessa ainoa luonnonvarainen kissaeläin.
        Lapsena piirsin kaikista kissaeläimistä kuvia. Luin niistä kaiken mitä kirjastoista käsiini sain. Meillä oli perheessä kissa. Aikuisiästänikin valtaosan minulla on ollut kissa. Ei tietenkään sama koko ajan- kissankin elämällä alkaa raja lähestyä viidentoista ikävuoden jälkeen.
        Pidän edelleen kissoista, enkä ymmärrä mitä ihmettä näitten kissanvihaajien päässä oikein liikkuu. En tiedä että kotikissa olisi ketään ihmistä tappanut, tai edes pahoin milloinkaan vammauttanut.
        Että mistä se kissaviha kumpuaa? Jos esim. naapurustossa on joku, joka ei osaa pitää huolta kissoistaan, niin eläinsuojeluyhdistys toimittaa loukkuja, ja niille sovitaan että joku säännölleen tarkistaa loukut.
        Sitten kissat vain eläinsuojalle, ja toivon mukaan saavat uudet, hyvät kodit, joissa niitä rakastetaan niin paljon, että huolehditaan oikein.

        En osta kissaa mistään eläinsuojasta, vaan asiaan perehtyneeltä kasvattajalta, joka on totuttanut kissan pienestä asti asumaan pullossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta kissaa mistään eläinsuojasta, vaan asiaan perehtyneeltä kasvattajalta, joka on totuttanut kissan pienestä asti asumaan pullossa.

        Jatkahan vielä. Eiköhän tämmöisen voi jo nettipoliisille vinkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkahan vielä. Eiköhän tämmöisen voi jo nettipoliisille vinkata.

        Toivottavasti bonsai kissoille perustetaan oma liitto sekä näyttelyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe