saan toisinaan ikävän vatsakivun, kun juon alkoholia. kipu menee kuitenkin ohi muutamassa tunnissa kun menee makuuasentoon. mitään vatsavaivoja ei ole aikaisemmin ollut. olen 21 -vuotias nainen. en juo väkeviä viinoja, enkä muutenkaan ole hirveä alkoholin suurkuluttaja. osaisiko joku neuvoa tai kenties tietäisi vaivan syyn? kipu tuntuu useimmiten vain toisella puolella, ja se on sellaista ikävää, pistävää, niin, että täytyy lopettaa juominen kesken ja mennä makaamaan.onko muilla kokemuksia/tietoa ko. vaivasta?
vatsakipu ja alkoholi
4
9638
Vastaukset
- Kui.
Ylävatsassa vasemmalla vai oikealla, vai vatsalaukun kohdalla?
- tietoa kaipaava
viime kerrat mitä muistan on ollut vasemmalla puolella.
- pistospete
Minulle sattui tuossa pari viikkoa sitten tällainen tilanne: perjantaina baarissa join kohtuudella, noin 10 annosta. Lauantaina menin kävelylle, ei mainittavaa krapulaa. Yhtäkkiä iski voimakas pistävä kipu jonnekin tuohon pallean seudulle. Säikähdin hieman, mutta jatkoin kävelyä, mutta niin jatkui kipukin. Hetken käveltyäni päätin mennä puistonpenkille istumaan ja vedin pari kertaa syvään henkeä. Noin minuutin istuttuani kipu hellitti. Kotiin kävellessäni kipua ei enää ilmennyt. Vikaako maksassa vai jonkinlainen hetkellinen muistutus, että baari-illan jälkeisenä päivänä olisi viisainta vain makoilla sängyssä telkkaria katsellen?
Hieman taustaa: mies 21v, alkoholin kohtuukäyttäjä, joskin nuo kesä- ja heinäkuu menivät kohtuukäytöstä aika reippaasti yli. Mitään vastaavia oireita ei aiemmin eikä tämän jälkeenkään ole ilmennyt. Yhden erikoisen asian olen kuitenkin huomannut; tuon tapauksen jälkeisinä juomareissuina minulla on alkanut tulla "raja vastaan" nopeammin kuin aiemmin. Esimerkiksi eilen join 7 kaljaa 2-3 tunnin sisään tulematta mainittavaan humalaan. Kuitenkin kahdeksatta pulloa tyhjentäessäni tuli tunne, että seuraavan huikan jälkeen tulee ylös. Pidin noin tunnin tauon ja mentyäni baariin pystyin juomaan ongelmitta ne 3 drinkkiä, mitä tarvitsin pikku huppelin ylläpitämiseen. Tänään ei ollut krapulaa. - Kui.
tietoa kaipaava kirjoitti:
viime kerrat mitä muistan on ollut vasemmalla puolella.
Se sijaitsee vatsaontelon takaosassa vasemmalla puolella. Yksilökohtaisesti joillakin voi tulla haimaoireita ja -tulehdus hyvin kohtuullisella alkoholin käytöllä. Jopa täysin raittiillakin.
Älä odota kuitenkaan saavasi täältä faktatietoa, vaan mene tarvittaessa lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746