S40 nakuttaa

Tietämätön

Autoni on S40 1.8 vm2000. Auto pitää välilä ihmeellisä nakutusta(ei kuulu venttiili:stä) . Eräs korjaaja sanoi että se on normaalia Volvoissa. ääni kuuluu kuulema moottorin "ruiskusta" . Onko kellään kokemusta? lähinnä kaikki Volvo asiantuntiat ottakaa kantaa asiaan, sillä minulla on autosta 2kk jäljellä takuuta.

11

7887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 850

      Omistan 850 jossa ruiskunsuuttimet pitää suht voimakasta nakutusta.
      Voit todeta sen nakutusäänen suuttimista seuraavasti; pistä käsi suutinsiltaan,jos tunnet käteen suuttimien nakutuksen ja se täsmää kuulemaasi ääneen niin ääni on suuttimista.
      Tosin suuttimista kuuluva nakutus on jatkuvaa eikä kuulu vain "välillä", kuten sinun autossasi.

      • Tietämätön

        Kiitos viestistä. Onko suuttimista kuuluva nakutus normaalia? eikä se riko mitään?


      • 850
        Tietämätön kirjoitti:

        Kiitos viestistä. Onko suuttimista kuuluva nakutus normaalia? eikä se riko mitään?

        ...normaalia. Eikä mikään rikkoudu.


    • Minulla ei

      Minulla samanlainen s40 ei ole kuulunut vastaavaa, ajettu 89.000. Loistavasti pelannut.
      Ilmeisesti jotain eroja osissa tms on?

      • S40 1.8

        , koska mullakaan ei kyl kuulu mitää sivuäänii ja mulla on '97 vuoden.


    • veijjo

      Tietämätön käyhän kokeilemassa edestäpäin katsottuna oikeanpuoleista syylärin päätä, siinä pitäisi näkyä sähköisesti ohjattu ventiili, johon menee kolme letkua yksi menee ilmanpuhdistimen jälkeiseen letkuun yksi menee imusarjaan ja yksi menee polttoainetankkiin imemään höyryjä. Voi olla vissiin että nakuttaa siitä.
      Laita komenttia, että onko siinä.

      • Aris

        Minun -98 mallinen s40:n (2.0) nakuttaa ainakin edellisen kuvauksen lailla tyhjäkäynnillä. Ääni on sitä kovempi mitä kovempi pakkanen on. Menoa ko. ongelma ei haittaa, mutta onhan se hiukan epämiellyttävä ääni. Onko kellään tietoa, saako äänen pois muuta kuin vaihtamalla aktiivihiilisuodattimen yhteydessä olevan venttiilin?


      • Tietämätön

        Sähköisesti ohjattu venttiili. Kiitos vain vinkistä. Olen omistanut ainoastaan 1 kk kys. auton, joten on ole mikään asiantuntia, kun en tunne autoa. Osaatko sanoa miten sen äänen saa pois? Onko kallis toimenpide vaihtaa se venttiili(takuussa omavastuu on 400€) ns. vaihtoautotakuu.

        Mutta eipä se haittaa, jos se ei hajoita mitään. Taidat olla Veijo Volvolla töissä :)

        Kiitos asiallisista vastauksista


      • veijjo
        Tietämätön kirjoitti:

        Sähköisesti ohjattu venttiili. Kiitos vain vinkistä. Olen omistanut ainoastaan 1 kk kys. auton, joten on ole mikään asiantuntia, kun en tunne autoa. Osaatko sanoa miten sen äänen saa pois? Onko kallis toimenpide vaihtaa se venttiili(takuussa omavastuu on 400€) ns. vaihtoautotakuu.

        Mutta eipä se haittaa, jos se ei hajoita mitään. Taidat olla Veijo Volvolla töissä :)

        Kiitos asiallisista vastauksista

        Eipä koskaan ole tullut koskaan kysyttyä EVAP venttiilin hintaa mutta veikkaampa, että venttiilin sisuskalut ovat kuluneet venttiilin toistuvista liikeistä johtuen. Voisi korjaantua hyvinkin vaihtamalla uuteen tiukempaan venttiiliin?


    • teppo

      se rapsuva ääni kuuluu suuttimien aukeilusta.

    • ahgfjfdgdg

      mulla v40 2003 joka nakutti sen verran että ei uskaltanut ajaa
      hyrauliventiilit syy
      purkillinen top treatmet ja kierokset >2000 noin 20 min niin poissa
      välillä tuli takaisin mutta kun maantie ajoa tuli ennemmän niin poistu lopuksi kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe