Saab 9000 3,0 V6 Griffin

mää vaan

Näin tänään tuollaisen Saabin liikenteessä. Taitaa olla harvinaisuus suomessa? Missä tuota mallia on myyty?

16

9428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä fiksuin porukasta

      Valtuutetuissa Saab liikkeissä.

      • On on ja on

        Joo, lauantai iltana klo 21.34 mars matkaan saab liikkeeseen kysymään koska jotakin vanhaa saappia on valmistettu.

        Taidat olla vitsiniella tai sitten se persuomalainen selitys: humalassa lauantai-iltana.


      • Ehkä fiksuin kaikista
        On on ja on kirjoitti:

        Joo, lauantai iltana klo 21.34 mars matkaan saab liikkeeseen kysymään koska jotakin vanhaa saappia on valmistettu.

        Taidat olla vitsiniella tai sitten se persuomalainen selitys: humalassa lauantai-iltana.

        Onko lukutaidossasi vikaa? Kysymys oli"Missä tuota mallia on myyty?" ja vastaus on valtuutetuissa Saab autokaupoissa. Taidat olla tyhmä tai syönyt liikaa sieniä.


    • huippuversio

      Kyseessä on 9000:n huippuversio, on kuulunut Saab maahantuontiohjelmaan myös Suomessa. Suolainen hinta selittänee harvinaisuuden: esim. vuonna 1996 9000 CD Griffin 3.0 V6 maksoi 369000 mk, kun seuraavaksi kallein versio eli 9000 CDE 2.3 Turbo maksoi "vain" 277000 mk.

      V6:ssa tehoa 210 hv, turbossa lähes saman verran eli 200 hv. Vääntä turbon hyväksi 323 vs. 270 Nm.

      Griffinin "juttu" ei kai ollut niinkään teho ja suorituskyky vaan nimenomaan varustus.

      • Todella viisas

        Aeron teho 225hv ja hinta yli 2.3T:n joten seuraavaksi kallein 9000 ei ollut arvauksesi mukainen versio.


      • 9000 cde 2.3t
        Todella viisas kirjoitti:

        Aeron teho 225hv ja hinta yli 2.3T:n joten seuraavaksi kallein 9000 ei ollut arvauksesi mukainen versio.

        Aero maksoi vuonna -95 359 000 markkaa.

        CDE veekutosella 317 000 markkaa.


    • ölkjlökj

      Saab 9000 Griffin.

      Auto kuuluu loistoautojen luokkaan.
      Varusteet.
      Luistonesto, pähkinäpuupanelointi, nahkaverhoilu,
      sähkösäätöiset etuistuimet, automaattinen ilmastointi, ajotiuturi SCC.
      Jalopuupanlointi tehty Kaliforniassa viljellystä pähkinäpuusta.

    • baas

      Hankin itse kesällä tuollaisen 3.0 V6 Griffinin vm -95 tuontiauton. Diesel-Mersu jäi ylimääräiseksi. Taidan olla hieman pimeä, kyseessä jo viides Saab 40v ukolla ja vaimo ajaa 9-5:lla... Mutta asiaan: auto on hyvin varusteltu, mainitsen vielä alla mainittujen lisäksi mm. vakkarisäätimen, sähkösäätöiset penkit ja sähkökattoluukun.

      Itsellä automaattiversio joten suorituskyky 0-100 ei ole aivan hurja (8,8 sek). Manuaalina kuitenkin 0-100 km/h 7,6 sek joka on kutakuinkin sama kuin 2,3T:n (200hv). Mutta matkanopeusohituksissa talla pohjaan painettaessa kick-down tekee kuitenkin tehtävänsä ja ohitukset sujuvat Nopeasti! Ja V6 koneen murahdus antaa oman ilonsa... vaikka se ei sisälle paljon kuulukaan.

      Ajan enimmäkseen matka-ajoa ja ajotietokone nakuttaa kulutusta 8-9 litran väliin sataselle. Lukema pitää myös aika hyvin totta tankkausten kanssa. Auto on tukeva ajettava ja ainut huono puoli minkä äkkiseltään keksin on että automaattiloota saisi olla viisilovinen nykymalliin. Kierrokset 110 nopeudessa ovat kuitenkin reilusti yli 2200 k/min.

      Se mitä itse haluaisin tietää että käykö Opelin 3.0 V6 chiplastut suoraan Saabiin (konehan on sama) hevosia saisi 232 ja max-vääntö nousisi vähän päälle 300...

      • Tunemaster

        Ei voi vaihtaa sipsejä keskenään. Opelissa on kone toisin päin, Saabi kulkee silloin väärään suuntaan. Eli vain pakilla pääsee eteen päin.


      • J.S.
        Tunemaster kirjoitti:

        Ei voi vaihtaa sipsejä keskenään. Opelissa on kone toisin päin, Saabi kulkee silloin väärään suuntaan. Eli vain pakilla pääsee eteen päin.

        FUCK YOU


      • Jukka Salotaipale
        J.S. kirjoitti:

        FUCK YOU

        Opel Clubin sivuilla kerrotaan että sopii kaikkiin kyseisiin moottoreihin ja ikävä kyllä hankala löytää tuoa ainakaan suomesta. Suosittelen imusarjan ja kaasuläppien puhdistamista, antaa heti lisää tehoa ja estää moottoriöljyn ulospuhaltamisen.


      • windstar
        Jukka Salotaipale kirjoitti:

        Opel Clubin sivuilla kerrotaan että sopii kaikkiin kyseisiin moottoreihin ja ikävä kyllä hankala löytää tuoa ainakaan suomesta. Suosittelen imusarjan ja kaasuläppien puhdistamista, antaa heti lisää tehoa ja estää moottoriöljyn ulospuhaltamisen.

        Montako kappaletta Suomessa itellä vm 1995


      • Jukka Salotaipale
        windstar kirjoitti:

        Montako kappaletta Suomessa itellä vm 1995

        Tällähetkellä Trafin tietokannassa on 11kpl Suomessa rekisterissä olevaa SAAB 9000 3.0 V6-autoa. Trafin tietokanta ei kerro mitkä näistä ovat Griffin-versioita. Ompa joukossa myös yksi harvinaisuus (siis ainoa Suomessa) johon on vaihdettu 3.2 L moottori eli niin sanottu ''Long Block''-versio ja tuokin siis ajokunnossa koska on edelleen rekisterissä. Muutenhan nuo ''kuusikot'' ovat samoja autoja mutta Griffineissä on AINA nahkajakkarat sähkösäädöillä ja muisteilla sekä sähkökäyttöinen kattoluukku ja se parempi ajotietokone jossa kello on digitaalinäyttöllä eikä perinteisellä ''keppinäytöllä''. Lisäksi niiden kojelauta on pähkinäpuupintainen.


    • Testinukke

      Katsoin netistä Saab 9000 -86 törmäystestivideon. Aika häijysti teloo kuski otsansa rattiin, että rattikin menee solmuun, eikä vänkärillekään sen paremmin käy. Kyllä nuo vanhat autot merkistä riippumatta ovat kovin turvattomia verrattuna nykyautoihin.Saab 900 on myös oikea ruumisarkku verrattuna uusimpiin Saabeihin.

      • 3.0 V6 Griffin

        M1995 ja sitä uudemmat tonnarit on varustettu turvatyynyillä (SRS-airbag). Lisäksi kaikki ''tolpat'' ja ovet on varustettu ''törmäyssuoja raudoilla''. Kelpaa sitä törmäillä jos joku tomppeli on osaamaton ja kajauttaa kylkeen tai nokkaan, ja miksei perääänkin, SAAB saa naarmuja ja lommoja, vastapuoli menee sen sijaan lunastukseen :)


    • KOK ja avohoito

      Kyllä, ehdottomasti! 20-vuotta vanha Saab on ehdottomasti turvallisempi kuin nykyvaatimusten mukaiset uudet autot! Ei, mut oikeesti! Kyl teil saappi-faneilla viiraa tosi pahasti päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3252
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3078
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe