Kuinka hyvin vihannekset ja hedelmät pitää kuoria/pestä raskauden aikana. Riittääkö pelkkä kuoriminen tai virutus kylmällä vedellä? Itse syön paljon tomaattia ja kurkkua, kurkun aina kuorin kun en tykkää siitä kuoresta =) Entäs esim. kiivi, pitääkö se kuoria vai voiko sen halkaista ja syödä silleen lusikalla?
Vihannekset ja hedelmät
4
2009
Vastaukset
- yks samanlainen
Hei! Olen kans vähän paniikissa ollut vähän kaiken ruuan kanssa koko alkuraskauden. Terveydenhoitaja lohdutteli, että suomalaiset kasvikset harvoin sisältävät sellaisia myrkkymääriä etteikö ihan normaali pesu riittäisi, muut kauenpaa tulevat kannattaa sitten kuoria kuulemma. kaikkein eniten kannattaa silti kiinnitää huomiota siihen kalaan ja sen elohopeamäärän välttämiseen. Mukavaa odotusta, tällaisia neuvoi mun th-täti =)
- Pruut
Eikös kaikki vitamiinit yms. ole just siinä kurkun vihreässä osassa eli kuoressa.
- ???
Niin kun ulkomaalaiset hedelmät pitäisi kuoria, niin miten nuo viinirypäleet? Itse tykkään tosi kovin ja olen vain pessyt hyvin, mutta kaippa niissä kuorissa aikamoiset myrkyt on.
- eal
en ikinä kuori mitään hedelmiä tai vihanneksia..pesen kyllä hyvin. Ja ihan hyvin olen pärjännyt. Jos kaikenmaailman myrkkyjä alkaa pelkäämään, niin eihän niitä vihanneksia ja hedelmiä uskaltais lainkaan syödä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234