Evinrude 40hv vm86 paino?

lombardus

Ostin kyseisen moottorin ja olen yrittänyt saada selville sen painoa. Osaako joku sanoa? Ei pitäisi mun mielestä mennä yli satasen.
Kiitti vastauksista!

11

3672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehdistö

      Vene-lehdessä on ollut pitkään kaikkien myynnissä olevien moottoreiden tekniset tiedot vuoden ensimmäisessä numerossa eli sieltä löytyy.

      Arvaan koneen painavan noin 50 kiloa.

    • Taitaa olla

      Jotain 87 kilogrammaa. Tankki täynnä ja painaa se täysi akkukin, joten kokonaispaino on toistasataa kiloa. Riippuen tankin koosta.

    • malli painaa

      92 kg, siis pelkkä moottori ilman akkua ja tankeja.

    • lombardus

      kiitos vastauksista. Ongelmana on se, että traileri painaa 180kg, vene 220kg ja moottori akkuineen ja tankkeineen siis n.100kg. Autollani saisi vetää jarruttomana 45okg. Ei huvittaisi oikein auton vaihto. Vaihteleeko tuo suurin sallittu perävaunun massa paljonkin autokohtaisesti? Ihmettelen, että 2.0l VW Ventossakin vetoraja on 500kg. Onko siis edessä auton vaihto?!

      • Laita

        Tankki ja bensagallona ja akku ja vaahtosammutin ja ankkuri auton konttiin. Ja vähä enemmän ilmaa trailerin renkaisiin, niin on kevyemmän näköinen, eikä kukaan rupea sitä silloin puntariin änkeämään.


      • pääset

        Ei tarvitse vaihtaa autoa kun hankit jarrullisen trailerin. Lähes kaikilla autoilla saa vetää oman painonsa verran jarrullista kuormaa.

        Sitäpaitsi jarrullinen perävaunu on muutenkin mukava liikenteessä koska pysähtyy yhtä hyvin kuin pelkkä auto.


      • Niemi.
        pääset kirjoitti:

        Ei tarvitse vaihtaa autoa kun hankit jarrullisen trailerin. Lähes kaikilla autoilla saa vetää oman painonsa verran jarrullista kuormaa.

        Sitäpaitsi jarrullinen perävaunu on muutenkin mukava liikenteessä koska pysähtyy yhtä hyvin kuin pelkkä auto.

        Ei ihan omaa painoa mutta melkein. En tiedä mistä johtuu, mutta kolmessa eri autossani oli jokaisessa sama jarrullisen peräkärryn maksimi massa. Citroen Xsara, Peugeot 306, VW Polo kaikissa max. 1000kg. Citikka ja Pösö olivat melko saman painoisia, reilut 1200kg, mutta Polo on kevyempi ja sama 1000kg otteessa lukee.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Jos kyse on pelkästä veneen laskusta ja nostosta vuoden aikana, kannattaa miettia onko lähipiirissä isompia koukullisia autoja. Itsekkin nostan ja lasken veneen laina-autolla, koska Polo on kuitenkin melko heppoinen 930kg taakka perässä.


      • monella
        Niemi. kirjoitti:

        Ei ihan omaa painoa mutta melkein. En tiedä mistä johtuu, mutta kolmessa eri autossani oli jokaisessa sama jarrullisen peräkärryn maksimi massa. Citroen Xsara, Peugeot 306, VW Polo kaikissa max. 1000kg. Citikka ja Pösö olivat melko saman painoisia, reilut 1200kg, mutta Polo on kevyempi ja sama 1000kg otteessa lukee.

        Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Jos kyse on pelkästä veneen laskusta ja nostosta vuoden aikana, kannattaa miettia onko lähipiirissä isompia koukullisia autoja. Itsekkin nostan ja lasken veneen laina-autolla, koska Polo on kuitenkin melko heppoinen 930kg taakka perässä.

        Usealla autolla saa vetää yli oman painon olevaa traileria. Esim Pösö 406. Muistaakseni oma paino 1300 ja sallittu perävaunu 1400 kg. Eikä ole ainoa.


      • lombardus

        Kiitos vastauksista jälleen. Jarrullisessa trailerissa ei varmasti tule rajat vastaan. Jarruton traileri tuli veneen mukana, joten en viitsisi sitä ruveta saman tien vaihtamaan. Eli jos pitäydyn tuossa trailerissa, niin silloin kiinnostaa, että vaihteleeko myös jarruttoman trailerin max.painot paljon autokohtaisesti? ELi lähinnä onko monessa tavallisen kokoisessa autossa mahdollista vetää jarruttomana paljoa yli 500kg. Auton vaihto on nimittäin pian tulevaisuudessa joka tapauksessa edessä.


      • vaihtelee
        lombardus kirjoitti:

        Kiitos vastauksista jälleen. Jarrullisessa trailerissa ei varmasti tule rajat vastaan. Jarruton traileri tuli veneen mukana, joten en viitsisi sitä ruveta saman tien vaihtamaan. Eli jos pitäydyn tuossa trailerissa, niin silloin kiinnostaa, että vaihteleeko myös jarruttoman trailerin max.painot paljon autokohtaisesti? ELi lähinnä onko monessa tavallisen kokoisessa autossa mahdollista vetää jarruttomana paljoa yli 500kg. Auton vaihto on nimittäin pian tulevaisuudessa joka tapauksessa edessä.

        Sallittu jarruttoman perävaunun massa vaihtelee tosi paljon eikä siinä tunnu olevan mitään logiikkaa edes. Ainoa selvä asia tulee säädöksistä, jotka sanovat, että jarruton kärry saa painaa korkeintaan puolet veturin omasta painosta. Jotkut autonvalmistajat ovat kuitenkin huomattavasti rajoittaneet painoa.

        Esim.Fiat Grande Punto: oma massa 1170 kg, jarruton pv. 400kg, jarrullinen 1000kg
        Ford Fiesta 1070 kg, 500 kg 900 kg
        VW Polo 1105 kg, 540kg,1000 kg
        Suzuki Svift 1050 kg, 400kg, 1000kg
        Renault Clio 1135 kg, 535 kg, 1200 kg.

        Tiedot poimittu TM numerossa 14/06 olleesta pikkuautovertailusta.

        Jarruttoman trailerin saa helposti kaupaksi kunhan se on ehjä.


      • Lombardus
        vaihtelee kirjoitti:

        Sallittu jarruttoman perävaunun massa vaihtelee tosi paljon eikä siinä tunnu olevan mitään logiikkaa edes. Ainoa selvä asia tulee säädöksistä, jotka sanovat, että jarruton kärry saa painaa korkeintaan puolet veturin omasta painosta. Jotkut autonvalmistajat ovat kuitenkin huomattavasti rajoittaneet painoa.

        Esim.Fiat Grande Punto: oma massa 1170 kg, jarruton pv. 400kg, jarrullinen 1000kg
        Ford Fiesta 1070 kg, 500 kg 900 kg
        VW Polo 1105 kg, 540kg,1000 kg
        Suzuki Svift 1050 kg, 400kg, 1000kg
        Renault Clio 1135 kg, 535 kg, 1200 kg.

        Tiedot poimittu TM numerossa 14/06 olleesta pikkuautovertailusta.

        Jarruttoman trailerin saa helposti kaupaksi kunhan se on ehjä.

        Iso kiitos vaivannäöstä. Juuri tätä tietoa tarvitsinkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe