Kokemuksia Hakki Vänkäri -kuormaajasta?

Pera

Onko kellään kokemuksia Hakki Vänkäri -kuormaajasta? Sellainen ois tarjolla edullisesti ja samassa paketissa on myös vinssi. t. Pera

5

6568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänkkäri

1979 ostin nuorena miehenä. Sillä on ajettu hankintapuuta, rakennustukkia, polttopuurankaa, kuormattu rehua jne. Tämä kuormaaja on vain pieneen käyttöön ja pieneen traktoriin. Se ei kestä rajua käyttöä isoilla paineilla. Minullakin se on Setorissa nostolaitteissa ja reellä ajelen puuta. Vinssistä en tiedä. Letkuja on uusittu ja metalliputket, venttiilistö on pelittänyt hyvin, nivelissä on hiukan väljyyttä. On sitä hitsattukin sivulle kääntävästä korvakkeesta.

• Pera

Kiitti fiksusta vastauksestasi ja arvokkaista tiedoista ! Kevyeen käyttöön se tulee minullekkin eli kevyttä kuivaa rankaa jne.

Onko sylinterien tiivisteet kestäneet?

Miten paljon sillä uskaltaa nostaa ilman riskiä ?

Onko huolto-ohjeita tai vinkkejä kunnon tarkastukseen?

Minulla on toisaalta sen käyttöohjeet sekä räjäytyskuvatkin monisteena.

• Vänkkäri
        Pera kirjoitti:

Kiitti fiksusta vastauksestasi ja arvokkaista tiedoista ! Kevyeen käyttöön se tulee minullekkin eli kevyttä kuivaa rankaa jne.

Onko sylinterien tiivisteet kestäneet?

Miten paljon sillä uskaltaa nostaa ilman riskiä ?

Onko huolto-ohjeita tai vinkkejä kunnon tarkastukseen?

Minulla on toisaalta sen käyttöohjeet sekä räjäytyskuvatkin monisteena.

Sylinterien tiivisteet ovat kestäneet hyvin, paitsi puomin ensimm. sylinterissä. Puomi aivan ylös nostettaessa koura voi heilahtaa suoraan sylinteriin ja siihen tulee "rokama". Ajan mittaan alkaa sitten vuotaa öljyä. Syl putken varsi ja stefa uusittiin.

Setorin hydrauliiken paineella olen nostanut niin paljon kuin se on antanut myöten. Tyvitukit nousevat, isommat siirrän ensin tyvestä ja sitten päästä. 80 cm:n kaivonrengas nousee myös. Alkuperäiset letkut olivat minulla 1-kudosletkuja. Vuosien varrella kaikki on pikkuhiljaa uusittu 2-kerroksisiksi. Ne ovat joskus räjähtäneet. (Käytä nosturia siten, esim kopista, ettei hydr öljyn suihku letkun rikkoutuessa voi osua sinuun.) Olen käyttänyt hydr letkun liitoksissa puristeliitoksien sijaan kierrettäviä liitoksia. Voi letkun siten liittää vaikka metsässä (osat mukana). Pidä kirves mukanasi. Hydr letkun saat siististi poikki kun laitat letkun pölkyn päälle ja napakasti isket kirveellä siihen.

Vänkärissä ei ole tapeissa messinkipuslia, joita voisi vaihtaa välyksiä tullessa. Puomien liitokset kannattaa tutkia välyksien varalta, vaikka heilutella konetta. Venttiilipöydän vipujen löysyys kannattaa myös tarkastaa ja onko öljystä märkä. Jos on pahasti hitsailtu, niin se on ollut niin kovassa käytössä ettei se sitten enää kestä. Kourasta kannattaa katsoa nivelien välykset.

Pieneen käyttöön aivan oiva peli.

• Pera
        Vänkkäri kirjoitti:

Sylinterien tiivisteet ovat kestäneet hyvin, paitsi puomin ensimm. sylinterissä. Puomi aivan ylös nostettaessa koura voi heilahtaa suoraan sylinteriin ja siihen tulee "rokama". Ajan mittaan alkaa sitten vuotaa öljyä. Syl putken varsi ja stefa uusittiin.

Setorin hydrauliiken paineella olen nostanut niin paljon kuin se on antanut myöten. Tyvitukit nousevat, isommat siirrän ensin tyvestä ja sitten päästä. 80 cm:n kaivonrengas nousee myös. Alkuperäiset letkut olivat minulla 1-kudosletkuja. Vuosien varrella kaikki on pikkuhiljaa uusittu 2-kerroksisiksi. Ne ovat joskus räjähtäneet. (Käytä nosturia siten, esim kopista, ettei hydr öljyn suihku letkun rikkoutuessa voi osua sinuun.) Olen käyttänyt hydr letkun liitoksissa puristeliitoksien sijaan kierrettäviä liitoksia. Voi letkun siten liittää vaikka metsässä (osat mukana). Pidä kirves mukanasi. Hydr letkun saat siististi poikki kun laitat letkun pölkyn päälle ja napakasti isket kirveellä siihen.

Vänkärissä ei ole tapeissa messinkipuslia, joita voisi vaihtaa välyksiä tullessa. Puomien liitokset kannattaa tutkia välyksien varalta, vaikka heilutella konetta. Venttiilipöydän vipujen löysyys kannattaa myös tarkastaa ja onko öljystä märkä. Jos on pahasti hitsailtu, niin se on ollut niin kovassa käytössä ettei se sitten enää kestä. Kourasta kannattaa katsoa nivelien välykset.

Pieneen käyttöön aivan oiva peli.

Kiitos ja kummarrus taasen mainioista tiedoista - tätä ei ole vielä hitsattu kuin hiushalkeama on paikattu metallinpalalla nivelestä.

Ilmoita
        lomaasunto @ netti. fi
        jos tarviit ohjekirjaa räjäytyskuvia, niin lähetän ne monisteet kiitokseksi tiedoista.

Ohessa varaosahintoja:
        Tässä muutamia hintaesimerkkejä

ALV 22% / KPL TARVE / KONE
        4H0460 1 KÄÄNTÖAKSELIN LAAKERIHOLKKI 81,09 1
        4H0470 1 KÄÄNTÖAKSELIN LAAKERIHOLKKI 88,61 1
        0006170 1 SOVITERENGAS 90X110X3,5 DIN 988 40,48 1
        0332830 1 LIUKULAAKERI 30/34-30 WB802 11,68 1
        3H0610 1 SYLINTERI ¤63/35-400 NOSTO HK 1600 252,52 1
        3H0660 1 KÄÄNTÖSYLINTERI ¤ 63/30-400 287,52 1
        0136210 1 TIIVISTESARJA ¤60/30 43,68
        0136230 1 TIIVISTESARJA ¤63/30 urarengas 43,68
        0136240 1 TIIVISTESARJA 63/35 KOMPAKTI 54,53

• Anonyymi

Voi olla sopiva kevyempään käyttöön,itsellä aikoinaan Hakki 2400, muuten melko hyvä,mutta kääntöketjusysteemi vaati korjauksia. Sen venttiilistö oli hyvä käyttää. Voisi olla parempi kuin se 1500, kunhan löytää hyväkuntoisen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe