Yäk!

urgh!

Miten kukaan itseään edes vähän arvostava yritys viitsii käyttää jotain visual basicia sovelluskehitykseen? Nimikin sen jo sanoo että basic=perus eli aloittelijoiden kieli joka edelleenkin tukee GOTOa.

Onneksi maailmassa on kunnollisiakin ohjelmointikieliä, sekä itseään arvostavia yrityksiä ihan itseään arvostavia ohjelmoijia ajatellen...

12

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenlaisia

      neropatteja

    • tehethte

      Mitä helvetin vikaa muka GOTO:ssa on? Jos ohjelman pitää hypätä johonkin tiettyn kohtaan, käy se kaikkein helpoiten GOTOlla!

      Siis eihän se varmaan ole kaikkein optimein juttu aina, mutta ohjelmoijan pitää osata/ymmärtää tehdä asiat aina fiksuimmalla tavalla. GOTO voi olla fiksuin tapa joissakin tilanteissa.

    • sopiviin kohteisiin

      Mun mielestä basicissa ei ole mitään "vikaa". Se sopii hyvin kohteisiin joissa nopeus ei ole kriittinen. Ihan turhaan mollataan basicia.

      Taitaa mollaajat vain olla niitä jotka on juuri oppineet C :an alkeet ja nyt huutavat täällä mukamas kehittyneempien kielten puolesta.

      Tunnustan, ei C-kielessä ole mitään vikaa (se on vain turha minulle), ei Delphissä ole mitään vikaa, ei ole vikaa assemblerissakaan (se on vain jo liian vaikea minulle), ei ole vikaa basicissakaan (sitähän minä käytänkin kun tarvii jotain itse tehdä).

      • mies..

        Se onkin aloittelijoille sopiva, mutta pitäähän sitä kehittyä. Itsekkin aloitin Basicilla, tosin silloin ei Visual Basicia ollut olemassakaan. Jotenkin on semmoinen fiilis, että Visual Basic kuolee pois ainaskin kun MS julkaisi oman helpon C# kielen, joka onkin jo paljon järkevämpi (modernimpi) kieli. Kyllä sitä voi opetella koodaamaan suoraan jollain C#/Java/Pascal kielilläkin, usko pois, jää turhat välimutkat pois matkasta!!!


      • Kuin vb60
        mies.. kirjoitti:

        Se onkin aloittelijoille sopiva, mutta pitäähän sitä kehittyä. Itsekkin aloitin Basicilla, tosin silloin ei Visual Basicia ollut olemassakaan. Jotenkin on semmoinen fiilis, että Visual Basic kuolee pois ainaskin kun MS julkaisi oman helpon C# kielen, joka onkin jo paljon järkevämpi (modernimpi) kieli. Kyllä sitä voi opetella koodaamaan suoraan jollain C#/Java/Pascal kielilläkin, usko pois, jää turhat välimutkat pois matkasta!!!

        C# oli julkistamisen aikoihin todella paljon hitaampi kuin vb60. Miten lienee nykyään? Onko edes yhtä nopea:)


    • ...

      c/c :ssa on myöskin goto-komento. samoin on konekielessä jolle sun kauniit c :at käännetään

    • xxxxx

      Sana BASIC on lyhenne sanoista Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code
      http://en.wikipedia.org/wiki/BASIC_programming_language

      Tosin siinä on sana "aloittelijan". Mutta BASIC on myös kehittynyt huimasti 40 vuoden aikana. Itse olen käyttänyt eri basic-kieliä 20 vuotta ja pidän Visual Basicia loistavana ohjelmakehittimenä. Hyviä on myös muita, en minä sitä kiellä.

      Mutta miksi ohjelmointikielen pitäisi olla vaikeasti opittava? Sinun viestistäsi ymmärrän, että pidät jotenkin itseisarvona että ohjelmointikielen opettelu olisi vaikeaa. Teetkö myös sellaisia ohjelmia että loppukäyttäjän on niitä vaikea oppia?

    • mies..

      Olen kyllä samaa mieltä. Ainaskin mitä 6 versioon asti tulee. Näin taannoin tuossa yhden entisen työntekijän Visual Basic ohjelmaa, olihan siinä tosin ihan asiallisiakin ominaisuuksia mutta ei se kuulemma menestynyt ollenkaan, tosin en ihmettelekkään kun näin sen käyttöliittymän. Oliko vika projektissa, liian vaikea toteuttaa? Oliko vika koodarissa? Aloittelija? Vai oliko vika kielessä/kehitysympäristössä? Vai oliko vika kaikkien näiden vikojen summa?

      Delphillä pyöräyttäisin tuommoisen softan viikossa ja paljon asiallisemmin tai olenhan sen jo tehnytkin.

      • hahhaa-haa

        >Delphillä pyöräyttäisin tuommoisen softan viikossa

        Delphin ja vb60:sen erot ovat aika pienet. Kummallakin saa laadukkaan softan käyttöliittymineen aikaiseksi. Ja aikakriittiset palikat sitten siihen tehdään c :lla. Näin se menee.


      • sanonko mitä
        hahhaa-haa kirjoitti:

        >Delphillä pyöräyttäisin tuommoisen softan viikossa

        Delphin ja vb60:sen erot ovat aika pienet. Kummallakin saa laadukkaan softan käyttöliittymineen aikaiseksi. Ja aikakriittiset palikat sitten siihen tehdään c :lla. Näin se menee.

        LOL! et ole selvästi ikinä delphiä käyttänytkään. vb6.0 on ikivanha "ohjelmointi"työkalun KUVATUS joka kusee niin totaalisesti ettei sanat riitä kuvaamaan!


    • kerrankin!

      joku muukin on näemmä tajunnut asian oikean laidan ja uskaltanut tuoda sen ilmi. jä nämä vb-fanaatikot jaksaa puolustella nysvätessään onnettomia bugisia kyhäelmiä tällä roskalla. ja joku ääliö vielä hoksasi mainita että onhan konekielessäkin goto, LOLLOL! ihan samalla kielen tasolla taas liikutaankin!

      • fgkjlfjlk

        Ranska on kuitenkin paaaljoon hienompi kieli kuin englanti. Ranskalla tekee tosi näppärästi tilauksen ravintolassa, mitä ei englanniksi voi tehdä kuin donaldsilla.

        Kielistä tappelu on typerää, mutta erityisen typerää se on silloin kun perustelu on se että puute on parempi. Mäkki tyypitkin aina jaksoivat jauhaa siitä, miten on niin paljon parempi juttu kun hiiressä on vain yksi nappi.

        Totuus on se, että kaikki nämä nykyään käytetyt kielet ovat primitiivisiä ja niillä toimiminen on pelkkää tuskaa.
        Tulevaisuuden ohjelmoinnissa mennään graafisuuden kautta tekoälyyn, jossa ei enää käsitellä käskyjä suoraan.
        Se graafinen vaihekin on jo aika lähellä ja tulee jostain Labview:n kaltaisesta suunnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      397
      1562
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1165
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      175
      721
    Aihe