Johdannoksi muutamia poimintoja nimim. SofiaDaanin ajatuksista Raamattu-palstalta:
"Koko viime kesän vietin kuolinvuoteen äärellä. Siellä näkee ihmeellisiä asioita. Ne ovat asioita, joita tässä tavallisessa arjessa ei näe kuin vain teorian tasolla, mutta siellä se kaikki tulee eläväksi todellisuudeksi."
"Kun puhutaan kuolemasta viimeisenä taisteluna, niin ajatellaan - tai ainakin itse olen ajatellut - että siinä Jumalaan turvaava ihminen riippuu Jeesuksessa, Vapahtajassaan viimeiseen asti, voittaa näin taistelun ja pääsee perille."
"Nyt näin, miten kuolema onkin hetki, jolloin ihminen viimeisen kerran taistelee auttajaansa vastaan. Viimeinen taistelu, jotta pelastus - joka on Jumalan tahto - ei toteutuisi."
"Kuinka käy niille nykypäivän uskoville, joilla on hyvien tekojen lisäksi vielä valhearmo ja Jeesuksen nimi tukena taistelussansa Jumalaa vastaan?"
Ahdas portti: tahdon ja määräysvallan täydellinen luovuttaminen pois omista käsistä.--- Ei tarvita vahvaa uskoa Jeesukseen. Kun se useimmiten ei ole muuta kuin omaa tekoa, joka Jumalan on ensin raivattava pois. --- Tarvitaan --- avunhuuto. Jumalan vaikuttama sellainen."
------------------------------
Kuinka kasteasiassa on ihmisen tahdon laita? Kuinka paljon ihminen pystyy siinä LUPAAMAAN Jeesuksen seuraamisesta, oman ristinsä kantamisesta? Minun käsitykseni on: ei mitään.
Raamatun ilmoitusta:
Job. 13:
8 Yritättekö te kaunistella hänen tekojaan, toimia hänen asianajajinaan?
9 Miten sitten käy, kun hän alkaa tutkia teitä? Voitteko pettää häntä niin kuin ihmistä petetään?
Matteus 26:35
Pietari sanoi hänelle: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Samoin sanoivat myös kaikki muut opetuslapset.
Joh. 13:38
Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."
Ps. 14:3
Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
Ps. 72:12
Sillä hän pelastaa köyhän, joka apua huutaa, kurjan ja sen, jolla ei auttajaa ole
Mutta mitä Jumala kasteesta lupaa, sen Hän myös pitää:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että TE siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
1. Joh. 2:17
Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
(=Jeesus Kristus)
Ihminen voi sanoa: minä uskon, minä tahdon, minä lupaan
Vain Jumala voi sanoa: minä olen
Ihmisen tahto/Jumalan tahto
7
455
Vastaukset
- lisäystä
1. Tim 2:4 Jumala TAHTOO, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden!!!!
Tämä on Jumalan tahto, mutta hän hän ei käytä
pakkoa tahtonsa toteuttamiseen.
Matt 16:25 Sillä, joka TAHTOO pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni hän löytää sen.
Matt 20:32 Silloin Jeesus seisahtui ja kutsui heidät luokseen ja sanoi: " Mitä TAHDOTTE, että
minä teille tekisin?"
Ilm 22:17 Joka janoaa, tulkoon ja joka TAHTOO, ottakoon elämän vettä lahjaksi"
Joh 7:17 Jos joku TAHTOO tehdä hänen tahtonsa
tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta vai
puhunko minä omiani."
Jer 44:25 "Niinpä pitäkää LUPAUKSENNE, pankaa
lupauksenne täytäntöön".
Joh 16:31 Jeesus vastasi heille: Nyt te USKOTTE".
Joh 7:38-39 Joka USKOO minuun, hänen sisimmästään
on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat,
mutta sen hän sanoi hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskovat häneen."- taappo
mutta sen hän sanoi hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskovat häneen."
Noissa edellä olevissa Raamatun kohdissa puhutaan Pyhästä Hengestä, joka on Raamatun kuvaamaa elävää vettä.
Johannes kastoi vedellä (Hoo kaks oo) parannukseen, mutta Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä (elävä vesi) ja tulella.
JKR -Raamattu ilmaisee Jeesuksen sanojen merkityksen vielä tehokkaammin kuin lainaamasi kirkkoraamattu, jonka ilmauksessa Raamatun ilmoituksen mukainen usko hämärtyy (jae 38).
37.Juhlan viimeisenä suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi sanoen: "Jos joku janoaa, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja."
39. Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Paavali kehottaa korinttolaisia:
1.Kristuksen työtovereina me kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2. Hän näet sanoo: "Oikealla hetkellä minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Nyt on oikea hetki, nyt on pelastuksen päivä.
Mitä hän siis kehottaa?
Vastaanottamaan armon, eli pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesus on maksanut kaiken valmiiksi, armo on ilmainen, ehkä juuri siksi nykyihmiselle mahdoton vastaanotettavaksi! - Grown up
raamatun kohtia.
Jatkan pohdintaa.
Itse luen (=näen) niissä kuvatussa ihmisen tahdossa aina Jumalan lupaukseen sidottua tahtoa. Tahto, jota liha vaikuttaa, kohdistuu aina katoavaan ja maalliseen, poispäin Jumalasta.
Siteerasit mm.
Joh.16:
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
Mutta tarkoittaako Jeesus tässä, että saatu uskonvarmuus on absoluuttisesti pysyvää? Kun sanomme, että Jeesus on uskon alkaja ja täyttäjä, puhumme meihin siirretystä lahjauskosta. Vapahtaja uskoo uskovan sydämessä Henkensä kautta.
Mutta Jeesus jatkaa:
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. MAAILMASSA TEILLÄ ON AHDISTUS ; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Tämän Jeesus sanoi opetuslapsilleen, jotka siis näkivät Vapahtajan silmästä silmään. Onko opetuslasten usko mahdollisesti erilaista kuin meidän?
Maailmassa vastaan tulee ahdistus. Ymmärrän näin, että ihminen ei omasta voimastaan kykene ylläpitämään edes uskoa. Meidän aikanamme Jeesus on löytyy Jumalan ilmoituksesta, jonka Totuuden Henki avaa, kuulemisen kautta. - Grown up
taappo kirjoitti:
mutta sen hän sanoi hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskovat häneen."
Noissa edellä olevissa Raamatun kohdissa puhutaan Pyhästä Hengestä, joka on Raamatun kuvaamaa elävää vettä.
Johannes kastoi vedellä (Hoo kaks oo) parannukseen, mutta Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä (elävä vesi) ja tulella.
JKR -Raamattu ilmaisee Jeesuksen sanojen merkityksen vielä tehokkaammin kuin lainaamasi kirkkoraamattu, jonka ilmauksessa Raamatun ilmoituksen mukainen usko hämärtyy (jae 38).
37.Juhlan viimeisenä suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi sanoen: "Jos joku janoaa, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja."
39. Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Paavali kehottaa korinttolaisia:
1.Kristuksen työtovereina me kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2. Hän näet sanoo: "Oikealla hetkellä minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Nyt on oikea hetki, nyt on pelastuksen päivä.
Mitä hän siis kehottaa?
Vastaanottamaan armon, eli pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesus on maksanut kaiken valmiiksi, armo on ilmainen, ehkä juuri siksi nykyihmiselle mahdoton vastaanotettavaksi!Uskosta
Sana ja Henki, joka Sanan avaa ja herättää. Eli voiko oikeastaan uskoakaan niin kuin raamattu opettaa (koska se vaikuttaa hullutukselta)ennen kuin Pyhä Henki sen kirkastaa?! Mutta Sana on meille pelastuksen ensisijainen ilmoitus.
Armosta
Sanon: Armo on ilmainen, mutta ei halpa! Näennäisen ristiriitainen lause. En tarkoita lainkaan, että armo vaatisi tekoja. Pois se! Tarkoitan, että synnintunnon kautta valkenee, miksi ylipäätään armoa tarvitsemme. Grown up kirjoitti:
raamatun kohtia.
Jatkan pohdintaa.
Itse luen (=näen) niissä kuvatussa ihmisen tahdossa aina Jumalan lupaukseen sidottua tahtoa. Tahto, jota liha vaikuttaa, kohdistuu aina katoavaan ja maalliseen, poispäin Jumalasta.
Siteerasit mm.
Joh.16:
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
Mutta tarkoittaako Jeesus tässä, että saatu uskonvarmuus on absoluuttisesti pysyvää? Kun sanomme, että Jeesus on uskon alkaja ja täyttäjä, puhumme meihin siirretystä lahjauskosta. Vapahtaja uskoo uskovan sydämessä Henkensä kautta.
Mutta Jeesus jatkaa:
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. MAAILMASSA TEILLÄ ON AHDISTUS ; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Tämän Jeesus sanoi opetuslapsilleen, jotka siis näkivät Vapahtajan silmästä silmään. Onko opetuslasten usko mahdollisesti erilaista kuin meidän?
Maailmassa vastaan tulee ahdistus. Ymmärrän näin, että ihminen ei omasta voimastaan kykene ylläpitämään edes uskoa. Meidän aikanamme Jeesus on löytyy Jumalan ilmoituksesta, jonka Totuuden Henki avaa, kuulemisen kautta.varmasti moneen kuukauteen missään muulla palstalla kuin Raamattu-palstalla, mutta nyt - kuinka ollakkaan - tupsahdin tänne.
Sitä piti sanoa, että ei se uskonvarmuus koskaan kauan kestä. Ei sen tarvitsekkaan kestää, koska saamme Herrata jokaiselle päivälle uudet eväät ja voiman. Vanhat eväät pahentuvat, kuten Israelilaisilla erämaassa.
Heidänhän käskettiin kerätä vain sen päivän annos, ei yhtään enempää, muutoin se pahentuu. Tämä on esikuvallista. Me elämme päivänmatkan kerrallaan ja joudumme näin jatkuvasti riippumaan elävässä Vapahtajassa kiinni. Jatkuvasti anomaan ja huokaamaan hänelle tarpeitamme. Ja hän antaa. Mutta ei kuin sen hetken tarpeen. Jotta näin pysyisimme aina kiinni hänessä.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, aina sydänpäivään
saakka'.- einel
SofiaDaan kirjoitti:
varmasti moneen kuukauteen missään muulla palstalla kuin Raamattu-palstalla, mutta nyt - kuinka ollakkaan - tupsahdin tänne.
Sitä piti sanoa, että ei se uskonvarmuus koskaan kauan kestä. Ei sen tarvitsekkaan kestää, koska saamme Herrata jokaiselle päivälle uudet eväät ja voiman. Vanhat eväät pahentuvat, kuten Israelilaisilla erämaassa.
Heidänhän käskettiin kerätä vain sen päivän annos, ei yhtään enempää, muutoin se pahentuu. Tämä on esikuvallista. Me elämme päivänmatkan kerrallaan ja joudumme näin jatkuvasti riippumaan elävässä Vapahtajassa kiinni. Jatkuvasti anomaan ja huokaamaan hänelle tarpeitamme. Ja hän antaa. Mutta ei kuin sen hetken tarpeen. Jotta näin pysyisimme aina kiinni hänessä.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, aina sydänpäivään
saakka'.tänne "sattumaltako"..?
ei ole koskaan tullut mieleen tuo kohta Vanhasta Testamentista tuolla tavalla, mutta nyt viestisi myötä se avautui minulle aivan uudella tavalla. totta on, joka päivä me olemme Jeesuksesta riippuvaisia. Hänen johdatuksestaan. ilman Häntä emme mihinkään kykene. mutta kun olemme riisuttuja omasta voimastamme ja omasta yrittämisestämme, vasta sitten Hän voi meissä vaikuttaa. mutta tuo Raamatunpaikka avautui nyt minulle aivan uudella ja ihanalla tavalla. joka päivä saamme Häntä avuksemme huutaa, eikä Hän jätä niitä pulaan, jotka todella Hänen omiaan ovat ja turvautuvat Häneen koko sydämestään.
- Perheen pienin
Ihminen on valehtelija joka kyllä lupaa mutta ei kykene pitämään lupauksiaan ja ei varsinkaan kaste asiassa.
Uudestikastajat ovat valheen hengen lapsia.
Niin Jeesus sanoi: Minä olen se joka Minä olen.
Kuitenkin väärät henget tunkevat itsensä joka paikkaan
ja löyhkäävästä hengityksestään he ovat havaittu jo aina uudestikastealtaasta noustessaan.
Tulee rakentaa kaikki Jumalan lupausten varaan ja uskoa
koko raamattuun joka ei saata erehtyä.
Ahdas porttikin on väärin käsitetty.
Synti tekee portin ahtaaksi kun kaidalla tiellä ei kuljeta syntien kanssa.
On kiellettävä itsensä ja otettava Jumalan tarjoama risti mukaan matkaan, eikä paeta helluntailaissaluunaan riehumaan hurmahengessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575890
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465217Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323205- 552759
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252591- 432280
- 232070
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131880On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151791