eturauhastulehdus ja virtsan karkailu

helpme!

Hei!
Minulla on todettu krooninen eturauhastulehdus jo 3 vuotta sitten. Lääkärillä olen käynyt useaan otteeseen, urologeja myöten. Tuomio on ollut että pitää vain oppia elämään tämän kanssa ja pitää itsensä lämpimänä ja jos hyvin käy, paranen kyseisestä sairaudesta kokonaan... ajan kanssa. Kiusallisinta tässä sairaudessa on virtsan karkailu. Vessassa käynnin jälkeen lorahtaa aina jonkin verran virtsaa housuihin. Huolimatta siitä ettei pidä kiirettä. Tämä on erityisen kiusallista seurustelevalle ihmiselle kuten minulle. Housut haisevat virtsalta ja ovat märät. Oletan tämän liittyvän eturauhastulehdukseen ? Muilla samoja oireita ja mitään neuvoja ?

M 24

12

10362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnjn

      mulla sama vaiva, ensin pari vuotta sitten kova kuumeinen ja bakteerinen eturauhastulehdus ja sen jälkeen krooniset eturauhastulehdusoireet. Nyt keväällä alkoi tuo virtsaongelma, eli kaikki ei meinaa tulla kerralla ulos vaan jotain saattaa tulla housuun hetken päästä istuessa esim. takaisin palaveriin mennessä. Ei tunnu kivalta, mutta kyllä siihen tottuu.

      Mä varaan aikaa vessassa käyntiin ja odotan rauhassa, että kaikki tulee ulos. Tämä tietysti vaatii, että wc on rauhallinen, eikä siis onnistu pisuaarin vieressä seistessä muiden nähden. En juurikaan töissä juo, jotta wc-käyntejä olisi mahdollisimman vähän. Kahvi on pahasta, se lisää nesteen eritystä ja ärsytystä eturauhasessa, joten se kannattaa jättää pois.

      Mä olen 37 v ja naimisissa. Vaimoni ymmärtää miehensä "vanhenemisoireet", joten tuota ongelmaa toisen puoliskon salailusta ei ole.

      • "Kokemusta on "

        Nimimerkki "vaiva": Sattumalta huomasin, että samankaltaisia ongelmia on tälläkin krjoittajalla, jolle ikää on kertynyt 74 vee. Vuosia olen sinnitellyt ongelman kanssa, mutta toimeen on tultu!
        Lämpötyyny ja -kylpy jopa lämminvesipullo talvisai-
        kaan korjaa tilannetta kummasti. Virtsarakon tyhjennystä voi "kotikonstiein" auttaa painelemalla
        alavatsaa, jolloin liri voi jatkua. Uimisen jälkeen
        ei pidä jäädä lekottelemaan rantahietikolle, koska
        sisäkalut siitä pian vaivautuu. Hiihtolenkille kalsareiden lisäksi pikkupöksyt suojaamaan viimalta.


    • vaiva..

      lääkäreillä ei ole nykypäivänä mitään apua.
      vittumainen vaiva,ei ikinä parane.
      kai sen kanssa pitää elää vaan.

    • nitta2

      Otan osaa! Vaiva on kiusallinen ja paraneminen todellakin saattaa kestää kauan. Ihmettelen, että käytyäsi urologeillakin, et ole saanut helpotusta vaivoihin ja parannettua elämänlaatuasi.

      Et maininnut mitään antibioottikuureista, oletko niitä syönyt tai niitä edes sinulle määrätty. Kehottaisin lääkäriltä niitä kysymään. Suositus on trimetopriimi sulfa, fluorokinolonit tulevat myös kyseeseen. Muista mainita allergioistasi! Lääkkeitä syödään 3-4 viikkoa, joskus 3-6 kk.

      Lämpimistä istuinkylvyistä voi olla apua, jopa lämpötyynyn päällä istumisesta. Lämminvesipulloa voi myös käyttää haarojen välissä.

      Säännöllinen siemenrakkuloiden ja eturauhastiehyiden tyhjentäminen on suotavaa, joten seksuaalielämä saa olla vilkasta, tosin "turvallisesti".

      Toivottavasti näistä neuvoista sait jotain apua vaivaasi! Lääkäreitäkin on monenlaisia, joten kipikapi tilaamaan aikaa "hyvälle" urologille tai yleislääkärille! Syksynjatkoa! :)

      • mnjm

        ei ole mitään hyötyä, jos ei ole bakteerin aiheuttama akuutti tulehdus. Krooniseen tulehdukseen ei kannata ottaa antibiootteja. Niillä tuhoat vain suolistosikin, ja tässä tapauksessa ihan turhaan.


    • esiintyy!

      Eturauhasvaivat ovat jokseenkin kinkkisiä, sillä samoja oireita esiintyy niin syöpä- kuin liikakasvu-, että tulehdus (ärtymys) tapauksissa. Tulehduksesta puhutaan silloin, kun vaiva tulee kovien kipujen ja kuumeen kanssa. Silloin kyseessä on bakteerien aiheuttama tulehdus. Tähän luonnollisesti purevat antibiootit. Mutta sitten on paljon mm. kylmästä johtuvia eturauhasen ärtymystiloja, jotka kroonistuttuaan ovat todella hankalia ja mikä ikävintä tähän ei varsinaista lääkehoitoa ole. Käteen jää vain lämpö kaikissa muodoissa ja säännölliset elämäntavat.

    • sama sama

      joo siis täsmälleen sama vaiva ollut jo 9 vuotta. Ikää nyt 35. Olen jo asennoitunut siihen että vaiva ei parane koskaan. Kiusallista mutta elämä on.

    • jujuhoney

      Veljelläni on ollut samat ongelmat, joihin hän on saanut apua FitLine-tuotteista. All-in-1000-jogurtti, Activize, Basic´s, Restorate, Solunsuoja ja yrttitee.

      • hante

        Samat tuotteet minulla, kuitenkin viime yönä vessareissuja klo 3 ja 6, lisäksi olen käyttänyt LR:n Man Aktiv kapseleita.


      • Avun ssanut
        hante kirjoitti:

        Samat tuotteet minulla, kuitenkin viime yönä vessareissuja klo 3 ja 6, lisäksi olen käyttänyt LR:n Man Aktiv kapseleita.

        Tulee vähän myöhässä, mutta olkoon.

        Juu olen sairastanut eturauhastulehdukseksi diagnosoitua tautia kohta kaksi vuotta (tosin eturauhanen ei ole ollut tunnusteltaessa kipeä kuin muutaman kerran oireiden ollessa todella pahoja).

        Joka päiväisiä ongelmia ovat olleet kikkelin kirvely, kellien jomotus ja mahan pohjaan sekä ristiselkään tuikkiminen. Elämä on ollut maanpäällistä helvettiä kipujen kanssa, lääketietellä ei ole ollut tarjota kuin Buranaa, joka ei paljon auta.

        Viime talvena aloin käyttämään Kultahera- valmistetta ruokalusikallisen aamuin illoin ja aloin masturboida pari kertaa päivässä. Huhtikuulla vaivat yksk kaks lievittyivät noin kymmenesosaan alkuperäisestä, kellikipu ja kikkelin kirvelys (raastavimmat) loppuivat ja lievä mahanpohjaan tuikkiminen jäi, mutta sekään ei vaivaa läheskään aina.

        Karkasi vähän aiheesta, mutta tässä neuvoksi muille uhreille. Tiheä tyhjennys vain ja Kultahera-ihmelääkettä kehiin. Oman huomion mukaan Kultahera auttaa "klimppaantuneen" ja tulehdusta aiheuttavan eritteen irtoamisessa. Lääkärit ei varmaan usko, mutta näin olen havainnut.


    • Ezz

      Terve!
      Minulla on myös virtsan karkailua. Olen käynyt lääkärillä puhumassa asiasta ja käytän antibiootti kuuria jonka lääkäri minulle määräsi. Tilanne ei kyllä valitettavasti ole helpottunut juuri ollenkaan. Virtsan karkailu on erittäin kiusallista juuri seurustelussa ja se on erittäin hävettävää kun olet vierailla ja sinulla lorahtaa yht äkkiä virtsaa housuihin. Se on erittäin häpeällistä. Pahinta on se että et voi sille mitään ja siksi juuri toivoisin että meitä keillä se on ei pilkattaisi koska se tuntuu ikävältä. Niin monet kerrat olen joutunut lähes itku kurkussa poistumaan kaupasta kun kesken ostos reissun olen lorauttanut housuun ja joudun pilkatuksi, siis pyydän lopettakaa jo ihmeessä pilkkaaminen nimittäin se ei tunnu yhtään mukavalta.

      • Bussikuski Vantaalta

        Samat ongelmat oli mutta sitten kokeilin yökastelijoille tarkoitettuja Libero night control housuvaippoja joita saa ainaskin CM:stä ne on tosi ohuet ja imukykyiset. Elämän laatu parani kerrasta ja voi mennä leffaan näyttelyihin ja töissäkin voi olla rennosti sillä jos karkaa niin karkaa ja kukaan ei huomaa. Olen mieluummin vaippahousu kuin mies kuset housussa.


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe