Kaularangan ongelmat

rappeutunut

Löytyykö ketään, jolla olisi samanlaisia pahoja vaivoja kaularangassa.
Mulla on kaularangan alaosasassa yks väli rappeutunut pahasti, juuriaukot hyvin kapeat eikä
juurikaan enää nestettä ympärillä. Selkäydin ahtautunut, mutta ei vaurioitunut. Ylempänä kaularangassa muutokset lieviä. Kaularangan pikkunivelissä on pahaa nivelrikkoa ja luupiikkejä
on. Kaularangan nivelissä yliliikkuvuutta. On myös
ollut prolapsia eli välilevyn esiinluiskahdusta,
ei siis varsinaista pullistumaa.
Kaularangassa on oikoryhti eli lihakset on niskassa aina aivan jumissa ja pää särkee usein.
Kaularangan alueella on myös hirveät polttavat säryt päivittäin eli lääkitykset on kovat ja silti eivät vie kipua pois, jos liikaa seisoo tai istuu yhteen menoon. Rintaranka on kanssa aivan jäykkä. On myös kulunut ja luupiikkejä löytyy.
....eli onko kenelläkään antaa tähän mitään neuvoa
lääkkeiden tai jonkun muun suhteen ??
Eläkepaprut (osaaika)aina hylättynä takaisin ja
valitusta on tehty.Olen siis liian nuori 42-v
eläkkeelle :(

4

4239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomattu

molemmin puolin. Ollut jo vuosia eikä sitä vikaa niissä ole korjattu. Toiset osaa ja jotkut huonommin osaa tehdä sen. Olisi pitänyt korjata ajoissa, mutta tämä mun tietämä expertti ei ollut vielä sitä tekemässä, teki muuta jobia, huonompi palkkasta silloin, kunnes yllättäen hoksattiin yhdessä tämä si nivel.

• samantapaiset vaivat

Ei kait sinulla ole muuta vaihtoehtoa kun olla sairaslomalla vuosia, jos haluat päästä eläkkeelle.
      Se käy kukkaron päälle."#¤%¤#"!!!

• Kelan maailma

Pitäisi nostaa syyte ihmisrääkkäyksestä!
      Miten tth auttaisi, työkyvynarviointi jne.. Kuulin juuri että Kela haluaa kuntoremppoihin mukan jos mielii eläkkeelle. Jos kuntoarvioinnista tulee että ei voi kuntouttaa niin silloin eläke pitäsi olla jo taattu!

• oirehdin

samalla tavoin aikoinaan. Se oli tosin jo v.1988. Lisäksi koko oikea käsivarteni oli kuin tulessa. Kuukausitolkulla juoksin tk-lääkäreiden luona, jotka vakuuttivat vaivan olevan vain lihaskipua ja pumppasivat minuun kortisonia. Vihdoin sitten sattui fiksumpi lääkäri paikalle ja kirjoitti minulle lähetteen neurokirurgille. Neurokirurgin ei sitten paljon tarvinnutkaan minua katsella, kun hän totesi, että "puukkoa". Kaularangan tyräksi hän silloin diagnostoi vaivani ja kahden viikon kuluttua diagnoosista olinkin sitten leikkauspöydällä. Olikin sitten isömpi leikkaus, otettiin lonkasta pala luuta ja istutettiin se tueksi kaularankaan. Olihan ihmeellinen tunne herättyäni ja toivuttuani, kun kaikki kivut olivat jääneet leikkauspöydälle ja saatoin käännellä päätäni normaaliin tapaan. Siitä lähtien ovat kaularangan kivut pysyneet poissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      414
      9156
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3760
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2228
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1393
    5. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      114
      1148
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1145
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      80
      1116
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55