v70 D5 Geartronic

Autokuume

Onko volvon D5 mallin geartronic vaihteistoissa kestävyys ongelmia vuosimallissa -04 eteenpäin?Olen kuullut, että vanhemmissa automaattilaatikot eivät olisi kestäneet D5 vääntöä?Paljonko kilometrejä nuo laatikot kestävät?Paljonko on D5 jakohihnan vaihtoväli ja onko operaatio kallis?

10

14702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihnalle

      omassani D5:ssa vaihdettiiin ensikerran 160 tkm jälkeen ja seuraava vaihto 160 tkm taas tai enintään neljä vuotta, osat kuulemma maksoivat n. 200€, vesipumppu 50 € samoilla töillä. työn hinta pajan mukaan.

      • D5 malli

        Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.


      • ihmeellistä
        D5 malli kirjoitti:

        Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.

        Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
        Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.


      • ex80
        ihmeellistä kirjoitti:

        Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
        Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.

        Uudessa D5 (185hp) vaihtoväli 150tkm,koska huoltoväli 30tkm.Muuten nyt alkaa AWD vast kulkea,uutena tuntu kuin olis ollu käsijarru päällä koko ajan nyt ajettu 3kk/50tkm kulkee ja kiihtyy jo selkeesti paremmin ja kulutus laskennut.


      • D5 malli
        ihmeellistä kirjoitti:

        Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
        Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.

        Siis 160tkm se vaihtoväli olikin. Sanoin väärin aluksi. Sen siitä saa kun aamumurojen loppuessa vetää six päkin korvikkeeksi :D


    • näin on

      Vaihtoväli 160000/4 vuotta

      • Mikä on oikea vaihto väli jos on 02 d5 volvo v 70


    • xc 70 kuski

      Olen ajellut lastutetulla bensakoneella 250hv/420nm 50tkm. 1. ja 2. vaihteella vääntö rajoitettu 350nm nelivedon takia.Ei mitään ongelmia laatikon suhteen. Eiköhän se dieselin vakioarvot kestä, lastutetut sitten erikseen.

      Laatikon kipukynnys on jossain 450nm paikkeilla.
      D-asennossa loota vaihtaa pienemmälle ajoissa, ei pääse laatikko kuormittumaan. Öljyt kannattaa vaihtaa 80tkm välein. Suositus,ei kuulu huolto-ohjelmaan.

    • d5-03

      hyvin on kestänyt "lastutettunakin",olen meinaan omallani ajanut melkein 350000 km ilman mitään vikaa/ongelmaa ja se on aika usein vielä veto käytössäkin(asuntovaunu 1400kg ja jokkis auto) ja öljyjen vaihto suositus on 4. vuoden välein,mutta olen kanssa vaihdattanut 80000km välein.Auto on lastutettu 47000km ajettuna(doc-powerin sivuilla vastaava lastu),eli ei sillä ole mitään vaikutusta lootan kestoon,vai onko sitten s60 d5 geartronic sitten kestävämpi jos niitä silleen on mennyt.Suosittelen,osta pois

    • D5 Laatikko "ongelma...

      Ainoa minkä olen huomannut D5 laatikon heikkoudeksi on tilanne jossa tullaan mutkaan reilua vauhtia, eli siis lähes äärirajoilla, eli laatikko saattaa lyödä D-asennossa kesken mutkaa vapaalle, vaihdevivun tietysti ollessa kokoajan D-asennossa, muutaman sekunnin kuluttua tulee taa veto päälle.

      Auto on ollut huollossa tämän takia mutta vika ei ole siltikään korjaantunut.

      Ehkä öljy pakenee sivuun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe