Onko muilla päänsärkyä? Itellä menossa nyt rv9 ja parina päivänä on särkeny päätä oikein kunnolla. Miten paljon Panadolia uskaltaa ottaa? Tuntuu vaan ettei se auta :( Esikoisesta päänsärkyä ei ollut näin voimakkaana; tämä on semmoista migreenimäistä särkyä, jomottaa vain toiseen ohimoon yötä päivää. Kannattaako ottaa yhteyttä neuvolaan? Hellittääköhän tämä ajan myötä, niin kuin paha olokin toivottavasti? Jännä, kun esikoiselta ei tosiaan särkenyt näin eikä raskauksien välissäkään kuin tosi satunnaisesti; ennen raskauksia kärsin migreenistä aina viikon ennen menkkoja. Eikä minulla pitäisi olla nyt edes menkatkaan, jos raskaana en olisi. Onko vaan niin että toisissa raskauksissa päätä särkee ja toisissa ei? Ei kai se ole vaan merkki jostain pahasta?!?! Tietysti sitä heti ajattelee, ettei kaikki ois kunnossa...
Alkuraskaus ja päänsärky
5
6309
Vastaukset
- Bumble-B
Tai en tiedä onko normaalia mutta mulla ainaki on särkenyt päätä samoilta viikoilta ja välillä tosi kovaakin ja välillä tulee sellainen tunne kuin joku painaisi sormilla ohimoihin niin kauan että alkaa ottaa kipeää.. Mä tosin oon ajatellut että se johtuu väsymyksestä ja tietokoneella istumisesta, tai sitten vain on joku hormonaalinen juttu johon kroppa yrittää nyt totutella... Panadolia saa ottaa ainakin sen 2 kerralla, lääkäri sanoi mulle että sitä PITÄÄ ottaa kaksi kerralla koska on heikkotehoisempaa, ja jos ottaa vaan eka yhden ja sit myöhemmin toisen niin ei auta. 2 kerralla auttaa särkyyn...
- Äippä
Minä myös rv 9 ja päätä särkee lähes päivittäin. Monesti otan jo aamulla särkylääkkeen, jos vähänkään tuntuu siltä, että särky alkaa. Edellisessä raskaudessa mulla oli tosi kova päänsärky ja olin sen vuoksi jopa sairaalahoidossa. Se päänsärky oli kuitenkin erilaista, sillä en pystynyt tehdä mitään muuta kun olemaan pitkällään ja nukkumaankaan en pystynyt kovalta säryltä. Jos särky painaa mieltäsi, niin ota ihmeessä yhteys lääkäriin. Tapahtuneen johdosta itse soitan herkästi lääkäriin..
- Ailiisa
Mä itse kärsin myös kohtalaisista päänsäryistä jo on hieman migreenityyppistäkin.Neuvolalääkäri määräsi mulle panadolia ja panacodia jos oikein kovaksi äityy. Panadolia kannattaa ottaa kaks heti kerralla,se ei muuten auta,jos auttaa sillonkaan.
- niin ja
panadolia saa päivässä ottaa sen 6 tbl ja kattona on sit ihan se 8 tbl.Kuulostaa hurjalta mutta tälläset ohjeet itse sain.
- enuli13
itellä rv 15 2 migreenistä kärsinyt 20 vuotta. raskauden aikana päätä särkee joka päivä. Parasetamolia saa ottaa huoletta (500 mg tab.)
2 tab 3-4 kert vrk
Panacod on reseptilääke. Itse sain tänään Voltaren injektioruiskeen, koska mikään muu ei auttanut kohtaukseen. Minulla migreeni on sieltä pahimmasta päästä, eli näkö menee, puhe puuroutuu ja purjottaa, päänsäryn lisäksi.
Voltarenia ei suositella raskaana olevalle ja sen saa vain "hätätilanteessa". Varsinaisia migreenilääkkeitä ei anneta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1894946Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä412561- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161729- 821354
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321203Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451200Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.105959Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887