Lidlin toiminta

pettynyt

Hei
Ostin Lavor-merkkisen painepesurin Lidl:stä huhtikuussa 2006. Laitteella oli takuu. Painepesuri meni rikki heinäkuun puolessa välissä. Kesälomieni takia sain vietyä pesurin takaisin Tuusulan Lidl:liin 2.8 2006. Kaupassa henkilökunta kuittasi peurin vastaaotetuksi ja sanoivat lähettävänsä sen huoltoon. Huollosta soitettiinkin seuraavalla viikolla ja luvattiin lähettää uusi painepesuri kotiin seuraavan viikon alussa. (vk 33). Kun pesuria ei kuulunut soitin viikon 34 alussa Lidilin asiakaspalveluun, josta minut käännettii huoltoon, josta taas kerrottiin pesurin lähtevän pikaisesti. Kun pesuria ei taas alkanut kuulua soitin jälleen Lidlin asiakaspalneluun vaatien rahojani takaisin.(179 €) Asiakaspalvelussa otettiin tietoni tilinumeroineen ja luvattiin hoitaa asia kuntoon. Kun rahojani ei kuulunut, soitin taas asiakaspalveluun ja vaadin taas rahojani sekä puhelinkuluja, asiakaspalvelusta soitettiin minulle takaisin ja luvattiin hoitaa aisia kuntoon. Kun täysin nurmaaliin äänensävyyn aloin vaatia myös puhelin kuluja sulki asiakaspalvelu puhelimen korvaani. Tänään 21.9 2006 mennessä olen edelleen ilman ostamaani painepesuria, sekä rahojani, eikä Lidl:tä sskun tyhjiä lupauksia. Tilanne on minulle uusi, enkä tiedä mitä minun pitäisi tehdä?

31

18678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käännyppäs

      Kuluttaja-asiamiehen puoleen.Eiköhän rupea asia etenemään

    • jokeke

      Ikävä juttu ja Lidlin pitää kantaa vastuu. Mutta! Mieti ihan hetki että minkä takia ne myy niitä pesureita niin halvalla. Ne joko kestää tai ei ja luulitko oikeasti että saat Lidlistä jotain apua? Ruoka ruokakaupasta ja muut vehkeet alan kaupoista. Ps. lavor on huono italialainen merkki, ei sen voi odottaakkaa kestävän....

      • Kuluttajansuojaan

        Oli halpa tai ei, kun liike myy tuotteen kuluttajalle, sen on kestettävä vähintään 6 kk EU-direktiivin mukaan, eikä kuluttajansuojalain mukaan valmistusvikojen korjaamiselle edes ole takarajaa. Lisäksi kauppa on velvollinen korvaamaan kohtuulliset kulut, kuten tässä tapauksessa puhelinkulut.

        Sinänsä olet täysin oikeassa: Yleensä laadukkaksi mielletyt tuotemerkit tarkoittavat vähemmän ongelmia. Eivät tosin aina, kokemusta on siitäkin...


      • Anonyymi
        Kuluttajansuojaan kirjoitti:

        Oli halpa tai ei, kun liike myy tuotteen kuluttajalle, sen on kestettävä vähintään 6 kk EU-direktiivin mukaan, eikä kuluttajansuojalain mukaan valmistusvikojen korjaamiselle edes ole takarajaa. Lisäksi kauppa on velvollinen korvaamaan kohtuulliset kulut, kuten tässä tapauksessa puhelinkulut.

        Sinänsä olet täysin oikeassa: Yleensä laadukkaksi mielletyt tuotemerkit tarkoittavat vähemmän ongelmia. Eivät tosin aina, kokemusta on siitäkin...

        "Oli halpa tai ei, kun liike myy tuotteen kuluttajalle, sen on kestettävä vähintään 6 kk EU-direktiivin mukaan, eikä kuluttajansuojalain mukaan valmistusvikojen korjaamiselle edes ole takarajaa. Lisäksi kauppa on velvollinen korvaamaan kohtuulliset kulut, kuten tässä tapauksessa puhelinkulut. "

        Mitä puhelinkuluja? Ihmisellä on puhepaketti, jolla voi soittaa rajattomasti, tai työpuhelin, jolla voi soittaa rajattomasti. Eli missä ongelma??


    • pettynyt

      oikeassa. Moiset vehkeet pitäisi ostaa merkki tuotteina ja maksaa se mitä ne meksavat, mutta aina se hinta ja pitkä takuu houkuttelevat. Toisaalta en voi kun ihmetelle ko. kauppaketjun toimintaa kyseisessä asiassa, mitä ne moisella toiminnalla voittaa. Ne on kuitannu ottaneensa pesurin takuuhuoltoon ja nyt ne ei anna pesuria eikä rahoja???

    • jokeke

      Joo toi Lidlin toiminta on kyllä lähinnä älytöntä. Ok skeidaa voi myydä ja ostajan pitää se hinnasta tietää. Mutta joko uusi laite/korjattu tai rahat siedettävänä aikana ( 4 viikkoa ) takaisin. Ehkä lidl ajattelee että pelaamalla aikaa asiakas turhaantuu ja ei lähde viemään asiaa eteenpäin...tällöin hinnatkin voidaan pitää halpoina. Näin sen tarjouksen silloon keväällä ja naureskelin takuuaikaa ja miten käytännössä tulee toimimaan.

    • homma ei hoidu!

      pari vuotta sitten kävi näin: ostin tyttärelle vahvistimen ja kaiuttimet kannettavaan cd.soittimeen. menivät rikki seuraavana päivänä. sanoivat että tullaan hakemaan kotoa rekalla saksaan takuukorjaukseen ja pyysivät olemaan kotona. kerroin etten aio ottaa vapaapäivää moisen takia ja vein laitteen lidlin myymälään (riihimäki) josta olin sen ostanut. KOLMEN kuukauden kuluttua soittivat jostakin ja kysyivät voisivatko tulla hakemaan laitteen kotoa jotta voisivat viedä sen huoltoon! Kerroin että laite on viety aika päivää sitten myymälään. Kävin siellä ja totesivat että siellähän se nököttää toimiston nurkassa edelleen. lupasivat hoitaa kuntoon. kahden viikon kuluttua soittivat jälleen jostakin ja kertoivat että nyt hakevat laitteen huoltoon. Aivan uskomatonta! No sitten kului pari viikkoa ja laitteen sai hakea korjattuna myymälästä. korvauksena sain 5e lahjakortin myymälään. kortti oli henkilökohtainen ja sisälsi sosiaaliturvatunnuksen väärinkäytösten välttämiseksi... HEI ollaanko siellä LIIIDLISSÄ lainkaan perillä että olemme 2000-luvulla ja länsieuroopassa!!!!

      • vika löytyy

        _suomalaisesta_ henkilökunnasta ja se on samaa paskaa kaikkialla - yrityksestä riippumatta.


    • TeeSeItse

      Tere.
      Taitaa olla tämä Liidelin Lavor jotain halpamallia. Hajosi heti, enkä meinannut saada uutta tilalle. Monen soiton ja sekaannusten jälkeen sain rahat takaisin ja palautin romun takaisin kauppaan.

    • neves

      Kyllä tuon kaupan asioiden hoito on syvältä...Ostin saman pesurin ja laite lopetti toimimasta kesällä..heidän huolto ilmoitti, että pesuri on täynnä hiekkaa..olisi pitänyt kuulema käyttää jotain erillistä suodatinta, jota ei ollut edes heillä myynnissä..ei siitä silloin edes mainittu. Eli vesijohtovettä ei voi käyttää LIDL:n pesureissa, koska veden mukana saattaa tulla hiekkaa ( sanoi Vantaan Vesi ).Eiköhän kunnon kaupoissa ilmoiteta mitä pitää tehdä, jotta voit laitetta käyttää. Tuolla ei sanottu mitään mistään lisälaitteista. Nyt asia on kuluttaja-asiamiehellä puitavana.

    • 120 €

      Joten hinta kohdallaan nyt.. Ja kyllä takuu pelaa.. riippuu miten sen ottaa.

    • tah

      isäntä sai viime syksynä painepesurin synttäri lahjaksi , ok toimi ihan moitteettomasti. nyt kun otin talven jälkeen käyttöön , että rupean navetan pesuun , niin arvatkaapa mitä, paineet oli hävinnä, vettä tullee mutta ei pese niinkuin pitäs , vesi lorottaa niinkuin laskisit raanasta. joten jossakin on vika liekkö pesijässä vai pesurissa. merkki on lavor
      läh, tah

      • MKIM

        Heipä hei!

        Kyllä se vika on pesijässä eikä pesurissa. Kymmenen kertaa kallimpikin pesuri jumittuu, mikäli jättää pesurin talveksi seisomaan eikä laske vesiä pois syksyllä. Pahitteeksi ei olisi, vaikka pistäisi hieman öljyä pumppuun, männät kun pyrkivät tarttuvat heposti kiinni. Eipä sitten tuu painetta...

        Olipa Lavor halpamerkki tai ei, saa samaa merkkiä ostaa edellä mainostetuista ns. rautakaupoista noin 40 % kalliimmalla, joten olkaa hyvä vaan. Sama on muidenkin Lidelin työkakujen ja koneiden osalta tilanne. Itselläni on melkoinen määrä mainitusta liikkeestä ostettuja välineitä, eikä ainuttakaan värkkiä ole vielä hajonnut käytössä. On kyllä hieman katsottava ja oltava perillä tekniikasta millaisia laitteita kannattaa ostaa. Käyttöohjeet kannatta lukaistaa ja oikea käyttö kannatta myös opetella. Kotikäyttöön valmistetut laitteet eivät kestä ammattimaista jatkuvaa käyttöä, eivätkä naapurille lainaamista

        Että silleen!!!


    • Jorppe691

      Mullakin on ollut Lidlin takuusta huonoja kokemuksia alussa mutta nyt parin vuoden jälkeen homma tuntuu toimivan. Laitoin spostia asikaspalveluun hajonneesta keittiökoneesta ja sieltä vastasivat melko nopeasti olevansa pahoillaan aiheuttamastaan mieliharmista :) ja lupasivat vaihtaa tuotteen uuteen.
      13 työpäivää meni yhteensä kun sain vaihdettua laitteen uuteen postitse. Mulle ei mitään kuluja.

      Tietenkin halpa hinta aina haiskahtaa mutta näitähän voi kilpailuttaa..

      Nää narinat näköjään kannattaa. Esim. Saunalahden aspi vastasi jo toisella pirauksella! Mihin tässä ollaan oikein menossa, kohta ne soittaa onko kaikki varmasti hyvin..?

    • Järkevä kansalainen

      Miksi se pitää jostain epämääräisestä kaupasta ostaa?
      Senkö takia että saa pari kymppiä halvellamma?
      Syytä ihan itseäsi, sillä laitteissa on yleensä takuu jne.
      Laitteet tuppaa hajoamaan ennen aikojaan ja kunnon liike ottaa myös vastuun siitä.

      Kuka tuollaisissa höpöfirmoissa vastaa mistään mitään?
      Ilamaista leipää ei vielä ole keksitty!!

      Jos jotain sinulle halvalla luvataanm, se on iahan varmudella jostain pois!!

      • Lavooro

        Kertoo hemmo joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Lidl takuut (joka on muuten pidempi kuin muilla myyjillä ) on toimineet erinomaisesti. Vain muutama päivä ja uusi laite on käytössäsi. Olisikohan vika takuukorjauksen pyytäjässä. Vanha sanonta on, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.


      • AAAABBBBz
        Lavooro kirjoitti:

        Kertoo hemmo joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Lidl takuut (joka on muuten pidempi kuin muilla myyjillä ) on toimineet erinomaisesti. Vain muutama päivä ja uusi laite on käytössäsi. Olisikohan vika takuukorjauksen pyytäjässä. Vanha sanonta on, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

        Minullakin takuu pelasi jo vuosia sitten, kyse oli DVD-soittimesta. Se lähetettiin Saksaan korjattavaksi. Taisi mennä pari viikkoa ennenkuin sain sen korjattuna takaisin. Kuljetusliike oli joku ihan outo yksityinen firma jok kulkee Saksan ja Suomen väliä.


    • tuanoinniin

      Alto, nykyään Nilfisk-Alto. Ihan pilipali-tuotteita. Pesurin painekytkin muovia ja hajosi parin kuukauden käytön jälkeen. Etsiskelin kys frman sivuilta huoltoa mutta harhauttivat tecalemitin sivuille josta ei löytynyt muuta, kuin ammattilaisten korjaamotuotteiden huoto. Aikani kikkailin pääkytkimen kanssa, kun käytin pesuria mutta nyt vaihtuu merkki. Mielummin alle satasen paskaa, kuin kahden sadan egen paskaa.

    • LIDL FANI

      Lidl Lavor pesuri on sama kone kuin muissakin kaupoissa, vain puolta halvempi ja tripla takuu. Itselläni vaihdettiin koko kone kun automaattikatkaisin lopetti koneen sammutamisen. Mitä tulee vesijohtoveden puhtauteen, siinä on ainakin pääkaupunkiseudulla likaa, koska laitoin pesuriiin veden suodattimen ja sen joutuu putsaamaan pari kertaa kesässä.
      LIDI TAKUU TOIMII kun itse toimii asiallisesti.

    • en käy siellä

      Liiteri on White Trash porukan ja juoppoje, sekakäyttäjien kauppa. Näkee jo vaatetuksesta, crocseista, flistakista, tuulipuvusta, balttian köyhistä ym, jotka siellä asioi.

      • hyvä, että et

        Hyvä, että et käy. Olet varmaankin iltakoulussa opettelessa suomen kielen kirjoittamista. Se on tärkämpää, kuin Lidlissä asiointi.


      • AAAABBBBz

        Ei se ihan niinkään ole. Sisareni on yli 50 v lääkäri ja asioi paljon Lidl:ssä.
        Tulot ovat kolminkertaiset suomalaiseen keskipalkkaan nähden.
        Hän laittaa säästyneet rahat johonkin ihan muuhun kuin esim KESKO:n lihottamiseen.


    • jokkel1

      Kokemukset suomalaisista asiakaspalveluista on toiminut aina lähestulkoon samanpäivän aikana, tehty reklamaatio ja parinpäivän päästä on hyvitys tullut.

      Kun sitten kävi lidlin kanssa reklamaatio, jouduin vastausta odottamaan yli kuukauden, lopuksi uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä. Vaikka kyse oli pienestä asiasta jäi kokemus niin ikävänä mieleen etten mielellään lidlistä enään muuta osta kuin ruokaa.

    • todellakitodellaki

      Sähköhammasharjani ei toimi. Takuuaikaa yli kaksi vuotta jäljellä. Reklamointi kesti yli kaksi kuukautta. Lukuisia puhelinsoittoja ja tekstiviestejä. Takuupalvelu täysin muunkin asakaspalvelun luokkaa....
      Korvaukseksi sain .silitysraudan !
      Hieman hankalaa hoitaa suuhygieniaa ko. Laitteella kun on vieläkin omat hampaat päässä.
      Jätetään vaan ryssille ja muille luuseille moinen paskafirma. Mulla on likviditeettiä ostaa jatkossa stokkalta kamat !!

    • 16+10

      Mutku stokkalle on matkaa 600 kilometriä, niinku.

      • Ihana Lidl!

        Mielestäni Lidlissä on erinomainen asiakaspalvelu kautta linjan. Myyjät ovat ystävällisiä ja avuliaita.Olemme puolisoni kanssa käyneet useammankin paikkakunnan Lidleissä.
        Ostimme kerran kahden hengen ilmapatjasängyn. Sänky kuitenkin alkoi falskaamaan täyttötuubin vierestä, eikä sitä saanut itse korjattua. Veimme sen takaisin kauppaan. Myyjä sanoi heti: Haluatteko uuden sängyn vai otatteko rahana?
        Hän ei edes tutkinut palauttamaamme tuotetta sen kummemmin.
        Olemme ostaneet paljon kodinkoneita ja työkaluja Lidlistä. Kaikki ovat olleet hyvälaatuisia. Lidl on paras ja edullisin kauppa Suomessa.

        Minkähän takia nimimerkki " todellakitodellaki"on joskus erehtynyt menemään Lidliin, kun kuuluu niin arvostavan Stokkaa? Ettei vain olisi niin, että ne edulliset hinnat sittenkin pakottavat ostamaan sieltä, mihin rahat riittävät. Toki voi ostaa Stokkalta hammasharjansa, mutta pitää varautua siihen, että se sitten maksaa moninkertaisen summan, eikä laatu ole sen kummempaa.


    • Matti Meikä

      Halpiskama ei ole huippukamaa. Sen sain kokea kun kiinalainen kiviporakoneeni levisi melkein heti (saman teki 230mm rälläkkä eli näiden kanssa pitää todella olla tuuria!) Sain tuskin 2 kiveä halki eli niistä tuli kalliita paloja. Halvemmaksi olisi tullut ostaa Leca- harkkoja. Kaikki pitää kantapään kautta kokea. Nämä koneet eivät muuten olleet Lidlistä. Lidlillä on ikävä tapa käyttää vääriä hintalappuja. Korissa oli "rannekello 7.99". Myöhemmin kotona huomasin kuitista että kello olikin maksanut 19.90. Siinä vaiheessa pakkaus oli jo hävitetty ja kellokin ollut käytössä. Ei tässä nyt auta kuin käyttää sitä ainoaa kuluttajalla olevaa keinoa eli enpä tee enää ostoksia Lidlissä. 12 euroa saivat kusettamalla mutta häviävät pitkässsä juoksussa tuhansia euroja. Näin lukion pitkällä matematiikalla laskien ei kovin viisasta toimintaa heiltä, varsinkin jos kaikki kuluttajat tekisivät samoin.

      • Teppo Teikä

        Lidlin ja muidenkin "laatikkomyymälä" -tyyppisten kauppojen ongelma on asiakkaat. Ottavat korista tuotteen, katselevat sitä hetken ja heittävät sen takaisin - ehkä väärään koriin. Tai näkevät hetken päästä saman oloisen tuotteen halvemmalla, ottavat sen ja nakkaavat sen ensin ottamansa kalliimman tuoteen siihen halvempien koriin. Seuraava asiakas noukkii tuotteen tyytyväisenä, eikä huomaa että kama on väärässä korissa eivätkä tuote/hinta olekaan samaa paria. Lidlissä näin käy sukkien, kellojen ja joidenkin pientarvikkeiden kanssa. Jos paistinpannu on väärässä korissa, sen kyllä huomaa puolisokeakin. Ei se Lidl sinua kusettanut, otit vaan kalliimman kellon halvemman kellon korista - jonkun toisen asiakkaan jäljiltä. Tokihan tämä selviää aina kassalla tai viimeistään tavaroita pakatessa... tai sitten ei.


      • Heikki Heikä

        Käväisin äsken Lidlissä hakemassa uunituoreita croissantteja ja kreikkalaista jogurttia. Huomasin nuo rannekellot. Kaksi koria vierekkäin, toisessa 7,99 euron "urheilukelloja" ja toisessa 19,90 euron "kronometrejä". On kyllä asiakkaan asia katsoa, kumpia kelloja koriinsa ottaa. Ei niistä voinut erehtyä, vaikka joku olisi niitä vääriin koreihin laittanutkin. Oma vika.


    • tim1954

      Minusta olisi kiva kuulla Lidlin johtoportaan (siis ei niiden puhelimiin vastaavien) näkemys takuusta, Eli kuka lähettää valmistusvikaisen tuotteen maahantuojalle tai valmistajalle ja millä aikataululla asiakas voi odottaa saavansa toimivan aparaatin käyttöönsä. Lidlin takuu taitaa olla
      kuin kadonneen KOP pankin lupaus asuntosäästäjälle - varma lainan saanti mahdollisuus.

    • Anonyymi

      Tänään kävin viimeksi Lidlissä takuu asiassa .
      Pora koneen toinen akku ei pelannut (toinen pelaa )ja kun asia oli asiakkaalle on tärkeä ,vein sen Lidliin .
      Jossa asia käsiteltiin asiallisesti takuu asiansa ,vaikka kuittia ei ollutkaan ,mutta pystyin sanomaan milloin osto oli tapahtunut oli kuvasto tuotteina .
      Otin selvää myös Lidlin akku koneiden valmistajista,ovat samoja ja samoista osista tehty kuin NS merkki tuotteet .
      Eli vain jopa 30-40 % halvempia ,ja takuu 2 vuotta ok.
      Ollut käytössä monta konetta kaikki on pelannut hyvin vain tämä akku ongelma on tullut vastaan,joten hyviä tuotteita edullisesti ostavat , järkevät ihmiset .
      Kuten myös ruokatavaroita , Lidlin tulo Suomeen laittoi myös K ja S ketjut alentamaan hintoja ,se on hyvä asia .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2342
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1970
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      175
      1766
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe