Voiko kebabbia syödä?

Tulipa vain mieleeni melko tuoreena keliaakikkona tuollainen.. Ei siis tietenkään minkään vehnäsämpylän välissä, mut esim. ranskalaisilla (jos nekään nyt gluteenittomat sit tuollaisessa paikassa edes on..)
Onko joku syönyt / kysellyt ko. lihan gluteenittomuutta?
1213850
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

miksei vois? se on jauhelihaa (yleensä nautaa, vaikka pitäisi olla lammasta) eikä siinä ole jauhoja

Äänestä

Kebabliha sinällään voi olla keliakikolle soveliasta (kannattaa varmistaa), mutta tapa millä sitä leikataan ei riitä keliakikolle. Eli käytetään koko ajan samaa veistä, joka on kosketuksissa vehnäsämpylöihin ja työpintohin, joilla käsitellään viljatuotteita.
Lohkoperunat tai ranskikset voidaan mahdollisesti paistaa öljyssä, joka on ollut kosketuksissa viljaan.
Siis jollei "kioskinpitäjä" pysty todistamaan, että ruoka on 100% gluteenitonta ja huolella tehtyä, niin syödähän sitä ei saa.

Äänestä
  • Kebab-lihaa saatetaan pyörittää vehnäjauhoissa. Muistaakseni luin Keliakialiiton sivuilta tai lehdestä.

Äänestä

mahaongelmia niin kannattaa suosiolla kiertää kaukaa kaikki kebab-pitseriat.

Äänestä

Itse olen kysynyt asiaa yhdestä jos toisestakin kebab-kuppilasta. Osassa kaikki kebabit ja kastikkeet ovat gluteenittomia kun taas toisissa on siinä tomaattikastikkeessa vehnäjauhoja. Muista tarkistaa. Ikinä en itse ole niistä oireita saanut ja mä reagoin tosi helposti gluteeniin...

Äänestä

Kävin kebab annoksen syömässä riisillä ja tuli ikävä kyllä maha kipeeks :/

Äänestä

Minä olen syönyt kebabia ranskalaisilla,mulle se sopii,siedän vähäisiä määriä gluteiiniä.Kotonakin teen toisinaan,pakasteranskalaisia,ja pakaste tai eineskebabbia.

Äänestä

Söin kebabia ranskalaisilla ja sain kutina ja rakkulointia. Täällä siis ihokeliakia. Tuntuu, ettei voi kohta mitään valmista syödä. Oireet on sitten nähtävillä ja tunnettavissa viikon... ehkä voin sushia edes popsia.

Äänestä

Just pizzeriassa, jossa kebablihan tuoteseloste. Sisältää vehnästä tehtyjä korppujauhoja, lihapitoisuus 80 prosenttia

Äänestä
  • Oikea kebab on pelkkää lihaa, jauhelihasta tehty ei ole aitoa.

Äänestä

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Oikea kebab on pelkkää lihaa, jauhelihasta tehty ei ole aitoa.

Ja eipä yhdessäkään Suomi-kebabissa ole lampaanlihaa. Olen Saksassa kerran syönyt kebabbia mikä oli lammasta ja kokolihaa, ei voi mitenkään verrata niihin jauhelihavaahtoihin.

Nykyään kebabbiloissa muutenkin pyörivä varras alkaa olemaan katoavaa perinnettä, ennen sentään se liha leikattiin siinä asiakkaan silmien alla.

Äänestä

Nosto, tärkeä aihe tää.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Nammm... kirjoitti:

Tulipa vain mieleeni melko tuoreena keliaakikkona tuollainen.. Ei siis tietenkään minkään vehnäsämpylän välissä, mut esim. ranskalaisilla (jos nekään nyt gluteenittomat sit tuollaisessa paikassa edes on..)
Onko joku syönyt / kysellyt ko. lihan gluteenittomuutta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu