Voiko kebabbia syödä?

Nammm...

Tulipa vain mieleeni melko tuoreena keliaakikkona tuollainen.. Ei siis tietenkään minkään vehnäsämpylän välissä, mut esim. ranskalaisilla (jos nekään nyt gluteenittomat sit tuollaisessa paikassa edes on..)
Onko joku syönyt / kysellyt ko. lihan gluteenittomuutta?

8

1647

Vastaukset

• miksei vois? se on jauhelihaa (yleensä nautaa, vaikka pitäisi olla lammasta) eikä siinä ole jauhoja

• Kebabliha sinällään voi olla keliakikolle soveliasta (kannattaa varmistaa), mutta tapa millä sitä leikataan ei riitä keliakikolle. Eli käytetään koko ajan samaa veistä, joka on kosketuksissa vehnäsämpylöihin ja työpintohin, joilla käsitellään viljatuotteita.
    Lohkoperunat tai ranskikset voidaan mahdollisesti paistaa öljyssä, joka on ollut kosketuksissa viljaan.
    Siis jollei "kioskinpitäjä" pysty todistamaan, että ruoka on 100% gluteenitonta ja huolella tehtyä, niin syödähän sitä ei saa.

• Kebab-lihaa saatetaan pyörittää vehnäjauhoissa. Muistaakseni luin Keliakialiiton sivuilta tai lehdestä.

• mahaongelmia niin kannattaa suosiolla kiertää kaukaa kaikki kebab-pitseriat.

• Itse olen kysynyt asiaa yhdestä jos toisestakin kebab-kuppilasta. Osassa kaikki kebabit ja kastikkeet ovat gluteenittomia kun taas toisissa on siinä tomaattikastikkeessa vehnäjauhoja. Muista tarkistaa. Ikinä en itse ole niistä oireita saanut ja mä reagoin tosi helposti gluteeniin...

• Kävin kebab annoksen syömässä riisillä ja tuli ikävä kyllä maha kipeeks :/

• Minä olen syönyt kebabia ranskalaisilla,mulle se sopii,siedän vähäisiä määriä gluteiiniä.Kotonakin teen toisinaan,pakasteranskalaisia,ja pakaste tai eineskebabbia.

• Söin kebabia ranskalaisilla ja sain kutina ja rakkulointia. Täällä siis ihokeliakia. Tuntuu, ettei voi kohta mitään valmista syödä. Oireet on sitten nähtävillä ja tunnettavissa viikon... ehkä voin sushia edes popsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.