Aloitin viime tiistaina kuukauden "testi-kuurin" Isotretinoin ratioprharmia, koska aiempi lääke (jonka nimeä en saa millään päähäni) ei auttanut, kun söin sitä kesällä kaksi kuukautta.
Itse lääkkeen tehosta ihoon en kysy nyt, vaan siitä kun potilasohjeessa mainitaan että pitää kertoa lääkärille: "-jos olet masentunut, sinua on aiemmin hoidettu masennuksen vuoksi tai olet hoidon aikana saanut psykoottisia oireita tai masennusoireita"
Minulla on ollut lievää masennusta, mutta en lääkärillä ollessani vielä tiennyt tästä seikasta. Vasta kotona vihkosta lukiessani huomasin kohdan. Tarkoittaako tämä siis sitä, että masennus voi pahentua lääkityksen aikana? Se olisi ikävää... Pitäisikö lääkärille soittaa ja kertoa? Kuten sanoin, masennukseni ei ole vakavasta päästä. Nousen kyllä sängystä ja kestän päivät, mutta iltaisin voin usein pahoin ja mielessäni pyörivät itsetuhoiset ajatukset. En ole vielä huomannut tämän parin päivän aikana muutosta mielentilassani, mutta saattaa olla että en edes huomaa, koska minua on masentanut hiukan enemmän lähiaikoina, ja ehkä lääke vaikuttaa mielialaan vasta jonkun ajan päästä.
Mitä tehdä?
Masennus+Isotretinoin ratioprharm
1
772
Vastaukset
- minä itse
Hieman outoa, ettet ole sen vertaa kiinnostunut syömistäsi lääkkeistä, että painaisit niiden nimet mieleen ja lukisit tarkasti reseptiselosteet tai mitä netillä on ko. lääkkeistä kerrottavanaan.
Tuo masennus kuuluu niin Roaccutanin kuin e-pillereidenkin mahdollisiin haittavaikutuksiin, mutta on kuitenkin aika paljon omien korvien välistä kiinni, miten itseäsi psyykkaat.
Monestihan lumehoidon on todettu parantavan potilasta, koska jälleen menemme ihmisen psyykkeeseen- siihen mihin ihminen haluaa uskoa ja taistella puolesta, niin elimistökin alkaa taistella puolesta.
Ajattele, että nyt kun syöt tuota lääkettä, niin saat hyvän tasaisen kauniin ihon. Sen pitäisi sinua jo psyykata tarpeeksi paljon. Kumman kanssa eläisit mieluummin, aknen vai terveen ihon ?
Think positively. Mitään varmaa tutkimustulosta ei liene julkaistu tuosta Roaccutanin masennusvaikutuksesta, tarinoitahan on paljon toki kerrottu, mutta ihmisellä on kumma tapa mennä vaikka harmaan kiven läpi, jos tahtoa löytyy, eli taistele !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864