B230 moottorin tyyppi

Apua kaipaava

Vuoden 1987 2 litraisen koneen käyttötunnit tulivat täyteen ja vaihdoin pihalla seisovasta, vuotta nuoremmasta, mutta ruostuneemmasta, 2,3 litraisen koneen tilalle.

Ehkä katsastusmies ei olisi kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta ilmoitin asian. No siitä seurasi riemastus kun minulla ei ollut koneen tarkkaa tyyppiä, kyse oli joistain saastepäästörajoista tms. Lopulta katsastusmies heltyi ja sanoi, että tee vaikka itse paperi, josta moottorin tarkka tyyppi selviää.

Nyt olen tehnyt tarvittavat korjaukset, mutta tarvitsen koneen tarkan tyypin. Kone on ehkä 1990 valmistettu ja siinä on Boshin mekaaninen ruisku, muuta en osaa tältä istumalta sanoa.

4

1625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratakisko

Kyseessä on B230E mikäli koneessa on mekaaninen ruisku (K-Jet). Pystytkö varmistamaan tuota valmistusvuotta, K-Jettiä kun ei mielestäni saanut enää 1990.

• Apua kaivannut

Tähän E-tulokseen minäkin olen päätynyt tuntien surffailun jälkeen. Ruisku on lienee mekaaninen, siihen kun tuntuu liittyvän ainoastaan kaksi piuhaa. Mikä lie klunssi se sylinterilohkon mekaanisen polttonestepumpun aukon päälle rakennetussa byygelissä sitten onkaan?

Valmistusvuotta en saa varmistettua, mutta sen muistan, että kyseessä olisi leveäkaulaisempi laakerointi, koska se sitten tuli muotiin on minulle arvoitus.

• isopersekalevi

Suomessa B230E konetta ei ole alunperin saanut kuin 85-88 GLT malleissa. Ellei tuota sinun B230E ole alunperin aikoinaan vaihdettu tuohon varaosa volvoosi. Voi olla että jos kone on otettu 90-vuosimallin volvosta niin voi olla että siihen on jälkeenpäin vaihdettu sähköruiskun tilalle mekaaninen.

• vanhasta

jos sulla on tiedossa vanhan rek. nro. niin eiköhän sillä löydy tiedot jos oli alkup. kone

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4443
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3055
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2938
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2743
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2635
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2319
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2075
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1911
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe