Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Dodge Avenger tulossa 2007

setae

Noniin, vihdoin kunnollisia kuvia uuden Sebringin Dodge-sisarmallista eli Avengerista. Tämä ylemmän keskiluokan sedan on tulossa myös Suomeen:

http://www.allpar.com/cars/dodge/avenger.html

Täytyy sanoa että näyttää omaan silmääni helkutin hyvältä! Paljon paremmalta kuin uusi Sebring, joka tuo takavinkkelistä mieleen Hyundait ja muut aasialaiset autonkopiot.

Artikkelissa mainitaan että Eurooppaan tuotaviin autoihin on tulossa moottoreiksi volkkarin 2.0 diesel sekä bensanelkkuja, oletettavasti samoja, ominaisuuksiltaan varsin keskinkertaisia "world enginejä". Ohjelmassa ovat myös tutut ja hyväksi havaitut 2.7L ja 3.5L bensakutoset, toivottavasti nämäkin saadaan valtameren tänne puolelle. Varsinkin tuolla Chryslerin SOCH 3.5L koneella - jossa on tehoa hieman versiosta riippuen luokkaa 250hp - auto olisi ihan omassa sarjassaan, suoria kilpailijoita ei olisi. Olettaen tietysti ettei hinta nousisi paljoa 30-35 teur yläpuolelle.

12

7895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkkilaatua

      Europpalaista makustandardia käyttäen, eikä sorruta samaan halpamuoviin kuin Caliber. Mutta ulkoapäin riittävän erilainen auto -toivottavasti hinta jää alle 30 tonnin runsailla varusteilla.

      • jenkkilaatua

        "Export cars get a Volkswagen diesel and 2.0 liter four-cylinder World Engine"


      • kasi
        jenkkilaatua kirjoitti:

        "Export cars get a Volkswagen diesel and 2.0 liter four-cylinder World Engine"

        Mitä mitä perkelettä tekee dieselillä hlöautossa ?! Varsinkin jos tarjolla on 3,5 kutonen ?!!

        Ja vastaukseksi ei kelpaa, että on halvempi käyttää. Ei kai autoa osteta sillä perusteella, että on halvempia kilometrejä ?! Jos näin on, niin miksei mene bussilla !


      • diselillä
        kasi kirjoitti:

        Mitä mitä perkelettä tekee dieselillä hlöautossa ?! Varsinkin jos tarjolla on 3,5 kutonen ?!!

        Ja vastaukseksi ei kelpaa, että on halvempi käyttää. Ei kai autoa osteta sillä perusteella, että on halvempia kilometrejä ?! Jos näin on, niin miksei mene bussilla !

        Ootko sä koskaan ajatellu että osa ihmisistä jota tuolla liikenteessä näkyy, käyttää autoa työkaluna, jotta pääsee paikasta A, paikkaan B. Sä voit ruveta kokeilee myyntihommia bussilla. Ja ota vielä provikkaliksa, niin taloutes on kohta niin kuralla, et 3,5 kutoset voi nähdä vaan bussimatkalla torkahtaneena märissä unissas.


    • tuo niinku

      jenkkien Mitsu? On kyllä aivan uskomattoman ruma tekele, mutta makuasia kai tämäkin. Tuolla kyllä erottunee normaalin liikenteen seasta. En kyllä tosin ymmärrä ollenkaan tuota takalokasuojan muotoilua... mitä v*ttua???

      • ...

        kun luin artikelia pitemmälle, niin Galantistahan tuossa on otettu oppia!!! Elikkä siinä on ihan oikeasti jotain Mitsu-vaikutusta. Kyllä on näköjään näkömuisti ja esteettinen silmä kohdallaan, kun nuo yhtäläisyydet huomaa.


      • setae

        Takalokarin muoto on suoraan sukunäköä toiselle Dodgen mallille, 300C:n sisarmalli Chargerille:

        http://www.dodge.com/charger

        Onhan tuo muotoilu hieman röyhkeä, mutta itse kyllä tykkään. Sekä Charger että Avenger ovat aidosti amerikkalaisen näköisiä, muotoilua ei voi sekottaa muiden maiden tekeleisiin.


      • Dodge Challenger
        setae kirjoitti:

        Takalokarin muoto on suoraan sukunäköä toiselle Dodgen mallille, 300C:n sisarmalli Chargerille:

        http://www.dodge.com/charger

        Onhan tuo muotoilu hieman röyhkeä, mutta itse kyllä tykkään. Sekä Charger että Avenger ovat aidosti amerikkalaisen näköisiä, muotoilua ei voi sekottaa muiden maiden tekeleisiin.

        Lokasuojan muoto on peräisin 1960-70 luvun muskeliautoista. Tuolloin muotoilu auton sivulinjassa alkoi toistamaan vielä aikaisempia "siipien" mallia. Tästä hyvin nopeasti muodostui muskeliautokauden autojen tunnusmerkki. Saastelakien tullessa 1972-74 loppui muskeliautojen aikakausi ja muodtoilu muuttui hyvin nopeasti kantikkaaksi tullessa 1980 luvulle.

        No muoti..ja muotoilu kiertää kehää kehittäen itseään. 20-30 vuotta vanhat trendit ovat tulleet uudestaan muotiin, se on näkynyt mm.uusina malleina kuplasta, ministä, mustangista, chargerista,yms..konseptimalleina on tullossa challengerista ja shelby GT:stä omat uudistetut mallit. Nämä uudestaan muotoiluun tulleet muodot ovat olleet todella suuressa suosiossa, etenkin jenkkiautoissa sillä he ovat pyrkineet herättää henkiin muskeliautojen ideologiaa. Kaiken tämä tuloksena on syntynyt mm.avengerin takalokasuojan muoto.

        ...joka on mun mielestäni hemmetin komea!


    • dotke

      Onko tietoa milloin värkki ilmestyy täällä kauppoihin?

      Mielenkiintoisen näköinen tosiaan, täytyy käydä katsastamassa. Tietenkin se Charger olisi vielä mukavampi peli...

      • joseeez

        Onko vieläkään mitään havaintoa milloin tulee suomeen? Kesäkuusta aiemmin puhuttiin, mutta aika hiljaselta näyttää?


      • kjulkune
        joseeez kirjoitti:

        Onko vieläkään mitään havaintoa milloin tulee suomeen? Kesäkuusta aiemmin puhuttiin, mutta aika hiljaselta näyttää?

        Tosiaan kaupassa kävin ja koeajoin Dodge Avenger SXT 2.4 automaatin.. voi pojat että on komea vehje! auto toimi helvetin hyvin ja tehojakin riittävästi!!

        kun liikkeeseen ajoin kahden koeajotunnin jälkeen sanoin että pistetään pakettiin ja nyt mulle on tulossa ihan oma Avenger SXT tosin otin manuaalina koska pelkästä automaattivaihteesta olisi saanut maksaa 3-4000 vitun euroa joka on minun mielestä aivan helvetin typerää! :D

        hieno auto.. tulee elokuussa ensimmäiset josta yksi musta yksilö on minun!!!


      • Zenon
        kjulkune kirjoitti:

        Tosiaan kaupassa kävin ja koeajoin Dodge Avenger SXT 2.4 automaatin.. voi pojat että on komea vehje! auto toimi helvetin hyvin ja tehojakin riittävästi!!

        kun liikkeeseen ajoin kahden koeajotunnin jälkeen sanoin että pistetään pakettiin ja nyt mulle on tulossa ihan oma Avenger SXT tosin otin manuaalina koska pelkästä automaattivaihteesta olisi saanut maksaa 3-4000 vitun euroa joka on minun mielestä aivan helvetin typerää! :D

        hieno auto.. tulee elokuussa ensimmäiset josta yksi musta yksilö on minun!!!

        Perinteisiin baijerilaisiin lopen kyllästyneenä menin myös piruuttani koeajamaan tämän, ja seuraava työsuhdeauto tuleekin sitten jenkeistä. Ja hintaa on yli 10 000 euroa vähemmän kun eurooppalaisella vehkeelläni!

        Säväytti. Kybällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe