Pätkätyö ja asuntolaina

Sepe2

Miten pankeissa suhtaudutaan asuntolainan hakijaan jolla on määräaikainen työsopimus?

11

1773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On vakituinen työ

Uskokaa jo urpot!!
      Pankki lainaa aivan varmasti, olipa rahan tarve sitte: Asunto, auto, remontti tai mikä tahansa muu kohde.

Ensimmäinen ja tärkein kriteeri on: Vakuudet
      Jos sulla on tarjota pankille lainan vastineeksi ns. Pommin varmat vakuudet, muulla ei silloin ole juuri väliä.
      Pankki = Voittoa tavoitteleva liikelaitos.

• ja tilinauha

Kun olen ottanut velkaa (autolaina, asuntolaina) niin multa on pyydetty nähtäväksi viimeinen tilinauha, josta on katsottu koska työsuhde alkoi, ja tietenkin kk-tulot. Kukaan ei kyselly kauanko aion olla töissä ko. paikassa... Tosin olen ollu nykyisessä jo 3v, ehkä sillä on merkitystä (muistelen että joku sanoi että pitää olla >12kk työsuhde takana että saa lainaa)

• jasilleenjatälleen

Pankki lainaa kelle tahansa, missä tahansa jos on esimerkiksi henkilötakaus kellä vakituinen työ.

ei tarvi edes töissä olla. saat lainan, mutta hommaa takaaja.

• mitään

Työttömänä 59-vuotiaana lainoitin aiemmin ostamani asunnon 71%:n arvosta, kauppasummasta laskien.
        Ei kysytty työttömyyskorvaukseni pienuutta eikä muutakaan.

Ei mitään hämmästelyä kahdessa pankissa.
        Toisessa olimme hoitaneet raha-asiamme kymmeniä vuosia.
        Toinen oli lyhyempiaikainen tuttavuus mutta lainahana kuitenkin auki.

Eiköhän tuo ole vakuuksista ja henkilöhistoriasta kiinni!

• asuntolainaa

Itse oon ollut työttömänä yli puoli vuotta, ja niin vain Tapiola tarjosi asuntolainaa 20000 eur. ja vielä 0.4 % marginaalilla.

• pliis
        asuntolainaa kirjoitti:

Itse oon ollut työttömänä yli puoli vuotta, ja niin vain Tapiola tarjosi asuntolainaa 20000 eur. ja vielä 0.4 % marginaalilla.

Siis: 20 vai 200 tuhatta? 20t on aika pieni asuntolaina...? Aika eri asia noi summat lainan myöntämisen suhteen, kun työttömälle myönnetään (ja miksei muillekin).

• se oli
        pliis kirjoitti:

Siis: 20 vai 200 tuhatta? 20t on aika pieni asuntolaina...? Aika eri asia noi summat lainan myöntämisen suhteen, kun työttömälle myönnetään (ja miksei muillekin).

eli vanhan asuntolainan rippeet. Asunnon eli vakuuden arvo n. 150000 eur. Pankki tietää varmasti saavansa omansa takaisin, vaikka velallinen kuolisi nälkään. Ja vain sillä on merkitystä. Tietysti, jos olet ostamassa ylihintaista luukkua, jossa vakuusarvo ei ole lähelläkään velan määrää, kysellään kaikki mahdollinen.

• tietäis

sain perintöosuutena reilu 100000 euroa. Vanhempien talo arvoltaan n. 150000. Vakituinen työ yli 15 vuotta ,kk-tulot netto n.2100. Ei maksuhäikkiä. Oli tarkoitus ostaa puolet vanhempien talosta ja puolet perintönä.

Ensimmäinen pankki sano heti noup... ei käy.
      Et sillai.

Onnea vaa asuntolainan hakijoille.

• jo aikaisemmin

Etkö kysynyt muista pankeista?

• on aika

"erikoinen" suhtautuminen joten kerroitko kaiken? Epäilyttää et jotain pimeetä sinulla täytyy olla, kun eväsivät lainan. Kai kysyit muista pankeista? Miten muut?

• mitään
        on aika kirjoitti:

"erikoinen" suhtautuminen joten kerroitko kaiken? Epäilyttää et jotain pimeetä sinulla täytyy olla, kun eväsivät lainan. Kai kysyit muista pankeista? Miten muut?

Mainitsi yhden pankin suhtautumisen.
        Uskon täysin.

Minulla oli vastaavan tapainen tilanne.
        Vakuudet kunnossa.

Nordeaan pitkä pankkisuhde. Lainoitus selvä hämmästelemättä.

Handelsbankenin kanssa vain lyhytaikainen järjestely. Ei ihmettelemistä.

Imatran Sampo, jossa oli tilillä hiukan rahaakin ( yli 50% lainasummasta ) ja Mandatumin ajoilta hieman rahasto-osuuksia, minut heitettiin ulos ennen kuin pääsin edes keskustelun alkuun.

Kyllä joidenkin konttoreiden jotkut henkilöt saattavat toimia "omalaatuisesti",

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      501
      2345
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1484
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe