Pätkätyö ja asuntolaina

Sepe2

Miten pankeissa suhtaudutaan asuntolainan hakijaan jolla on määräaikainen työsopimus?

11

1769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On vakituinen työ

Uskokaa jo urpot!!
      Pankki lainaa aivan varmasti, olipa rahan tarve sitte: Asunto, auto, remontti tai mikä tahansa muu kohde.

Ensimmäinen ja tärkein kriteeri on: Vakuudet
      Jos sulla on tarjota pankille lainan vastineeksi ns. Pommin varmat vakuudet, muulla ei silloin ole juuri väliä.
      Pankki = Voittoa tavoitteleva liikelaitos.

• ja tilinauha

Kun olen ottanut velkaa (autolaina, asuntolaina) niin multa on pyydetty nähtäväksi viimeinen tilinauha, josta on katsottu koska työsuhde alkoi, ja tietenkin kk-tulot. Kukaan ei kyselly kauanko aion olla töissä ko. paikassa... Tosin olen ollu nykyisessä jo 3v, ehkä sillä on merkitystä (muistelen että joku sanoi että pitää olla >12kk työsuhde takana että saa lainaa)

• jasilleenjatälleen

Pankki lainaa kelle tahansa, missä tahansa jos on esimerkiksi henkilötakaus kellä vakituinen työ.

ei tarvi edes töissä olla. saat lainan, mutta hommaa takaaja.

• mitään

Työttömänä 59-vuotiaana lainoitin aiemmin ostamani asunnon 71%:n arvosta, kauppasummasta laskien.
        Ei kysytty työttömyyskorvaukseni pienuutta eikä muutakaan.

Ei mitään hämmästelyä kahdessa pankissa.
        Toisessa olimme hoitaneet raha-asiamme kymmeniä vuosia.
        Toinen oli lyhyempiaikainen tuttavuus mutta lainahana kuitenkin auki.

Eiköhän tuo ole vakuuksista ja henkilöhistoriasta kiinni!

• asuntolainaa

Itse oon ollut työttömänä yli puoli vuotta, ja niin vain Tapiola tarjosi asuntolainaa 20000 eur. ja vielä 0.4 % marginaalilla.

• pliis
        asuntolainaa kirjoitti:

Itse oon ollut työttömänä yli puoli vuotta, ja niin vain Tapiola tarjosi asuntolainaa 20000 eur. ja vielä 0.4 % marginaalilla.

Siis: 20 vai 200 tuhatta? 20t on aika pieni asuntolaina...? Aika eri asia noi summat lainan myöntämisen suhteen, kun työttömälle myönnetään (ja miksei muillekin).

• se oli
        pliis kirjoitti:

Siis: 20 vai 200 tuhatta? 20t on aika pieni asuntolaina...? Aika eri asia noi summat lainan myöntämisen suhteen, kun työttömälle myönnetään (ja miksei muillekin).

eli vanhan asuntolainan rippeet. Asunnon eli vakuuden arvo n. 150000 eur. Pankki tietää varmasti saavansa omansa takaisin, vaikka velallinen kuolisi nälkään. Ja vain sillä on merkitystä. Tietysti, jos olet ostamassa ylihintaista luukkua, jossa vakuusarvo ei ole lähelläkään velan määrää, kysellään kaikki mahdollinen.

• tietäis

sain perintöosuutena reilu 100000 euroa. Vanhempien talo arvoltaan n. 150000. Vakituinen työ yli 15 vuotta ,kk-tulot netto n.2100. Ei maksuhäikkiä. Oli tarkoitus ostaa puolet vanhempien talosta ja puolet perintönä.

Ensimmäinen pankki sano heti noup... ei käy.
      Et sillai.

Onnea vaa asuntolainan hakijoille.

• jo aikaisemmin

Etkö kysynyt muista pankeista?

• on aika

"erikoinen" suhtautuminen joten kerroitko kaiken? Epäilyttää et jotain pimeetä sinulla täytyy olla, kun eväsivät lainan. Kai kysyit muista pankeista? Miten muut?

• mitään
        on aika kirjoitti:

"erikoinen" suhtautuminen joten kerroitko kaiken? Epäilyttää et jotain pimeetä sinulla täytyy olla, kun eväsivät lainan. Kai kysyit muista pankeista? Miten muut?

Mainitsi yhden pankin suhtautumisen.
        Uskon täysin.

Minulla oli vastaavan tapainen tilanne.
        Vakuudet kunnossa.

Nordeaan pitkä pankkisuhde. Lainoitus selvä hämmästelemättä.

Handelsbankenin kanssa vain lyhytaikainen järjestely. Ei ihmettelemistä.

Imatran Sampo, jossa oli tilillä hiukan rahaakin ( yli 50% lainasummasta ) ja Mandatumin ajoilta hieman rahasto-osuuksia, minut heitettiin ulos ennen kuin pääsin edes keskustelun alkuun.

Kyllä joidenkin konttoreiden jotkut henkilöt saattavat toimia "omalaatuisesti",

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe