Hei,
mistä voisi johtua, että jalkoja särkee (takaa pohkeista ja reisistä) sekä sormia särkee ja öisin kädet puutuvat monta kertaa ihan tunnottomaksi? Kuuluko tämä normaaliin raskauteen, vai voiko olla jostain vakavammasta kyse? Menossa rv 19 2 ja eka raskaus.
Jalkoja ja käsiä särkee, kädet puutuu öisin
8
4487
Vastaukset
- masukkiasukki
mulla on nyt ollut molemmat kädet puutuneina koko ajan(toinen käsi viikon, toinen n 5vko), johtuu siitä kun mulle on kertynyt liikaa nestettä kroppaan, eli ne nesteet painaa hermoja esim ranteissa joka sitten johtaa tähän puutumiseen.ikävä tunne kun kädet on koko ajan puutuneet. :/ ei pysty olemaan töissä ja tälläin. Mutta kyllä se melko normaalia on. :) yritä löytää kiva asento nukkumiseen ja polvi/tukisukat auttavat kuulema kun pukee ne aamulla ennenkuin nousee ylös.Ei pääse nesteet jalkoihin niin pahasti. näiden puutumisien pitäisi sitten helpottaa raskauden jälkeen. Liian nesteen kertymistä kannattaa seurailla, ettei se pääse livahtamaan raskuasmyrkytyksen puolelle.
Nyt viikkoja 32 3 Hyvää odotusta sinulle. :) kyllä ne vaivat tästä katoilevat sitten.- .......
joo kyllä katoaa, minulla edellisen raskauden loppupuolella puutui ja särki käsiä tosi pahasti, epäilin, meneekö enää ohi, mutta ennenkuin kotiuduin sairaalasta oli vaiva ohi.
- vaan
vinkkinä tuohon käsien yölliseen puutumiseen;kannattaa terkkarista kysyä sellaisia rannelastoja/tukia lainaan. Itsel ei kokemusta mut tuttavani sanoi että hänel oli auttanut kun oli oikein kovasti vaivannut tuo käsien puutuminen
- second
Minulla ensimmäinen raskauden merkki oli käsien puutuminen öisin, kummallinen oire!Mutta puutumiset loppui vähitellen. Nyt rv 35
- 123
Täällä samat oireet (rv 34). Välillä tekee mieli katkaista kaikki sormet kun niin särkee ja etenkin öisin.
Nestettä tarttis juoda kaksi litraa vähintään ja omenoita välttää koska ne turvottaa.- meppe
kädet puutuu tosi helposti ja päivällä molempiin käsiin ja jalkoihin tulee ajoittain ns. voimattomuuden tunteita. Oon olettanu että se on ihan normaalia
vko:ja 27
- hjldfh,
kävin juuri lääkärissä käsien ja jalkojen säryntakia ja lääkäri ei osannut sanoa mitään määräsi vain panadolia 2 tabl 4 kertaa päivässä.( en ole kyllä ottanut kun illalla nukkumaan mennessä yhden) yöllä säryt ovat pahimmillaan ja valvonut monta yötä näiden särkyjen takia. päivällä voimattomuutta käsissä. välillä todella tuskaista.
- yleistä
Periaatteessa ei ole normaalia, mutta hyvin yleistä raskauden aikana. Vaivan pitäisi mennä ohi synnytyksen jälkeen, mutta mikäli ei mene, täytyy mennä tutkimuksiin. Yleensä tilanne siis parantuu itsestään.
Itselläni tällä hetkellä rv 39 ja järkyttävät puutumiset ja säryt varsinkin oikeassa ranteessa ja sormien nivelissä. Onneksi kohta synnytys ja sitten pitäisi helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565